Ga naar inhoud

OMODA 5 (+ JAECOO + EXLANTIX)


Alexis

Aanbevolen berichten

OMODA 5, al elders in Europa (IT, SP oa) verkrijgbaar als ICE. Komt naar Benelux vanaf Q1 2024. 
In België ICE en EV, in NL enkel EV. 

Later dat jaar volgen nog 2 modellen. 
Willen concurreren met Toyota, MG, Kia, Hyundai en consoorten. 

Zustermerk Jaecoo zal ook lanceren tegen mid 2024. Beide onder Chery groep. 

Exlantix ook (eveneens Chery), zit meer premium en wil concurreren met oa Tesla. 

De OMODA 5 EV zou in België beschikbaar zijn onder €40.000, wat het natuurlijk interessant maakt voor Vlaamse particuliere kopers gezien de kooppremie van de Vlaamse overheid van €5000 op nieuwe EV's onder €40.000 (ongeacht herkomst, gek genoeg). 

Of Von Der Leyen hier mee opgezet is, is een andere vraag :D 

https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuwe-auto/deze-aziatische-suv-wil-belgie-veroveren-en-zou-daar-in-kunnen-slagen

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/drie-chinese-automerken-komen-naar-belgie-omoda-jaecoo-en-exlantix/10496442.html?_sp_ses=20d9ab0d-f56e-4af7-bd8b-4aebc7a0dcbe

 

OMODA5EV.thumb.jpg.76e117174dde46f8276017a4e558efe9.jpgOMODA5EV1.thumb.jpg.a5d884d2824759a016b781d48cf6c239.jpgOMODA5EV2.thumb.jpg.149ec1e69d5c70fd591b99f95f031309.jpgOMODA5EV3.thumb.jpg.3636f49e3722df84d64582a7ecc949c4.jpgOMODA5interior.thumb.jpg.8b28a1d24f9bbcd3a46995c4a44c97c8.jpg

 

OMODA 5 ICE (open grille)

OMODA5ICE1.thumb.jpeg.ba13d63a8216643d803066dbed01d2ec.jpeg

 

1 Fotootje van de JAECOO 7, zou eigenlijk een eigen topic moeten krijgen, maar aan de snelheid dat Chinese constructeurs hier nieuwe modellen introduceren wordt het wel een erg lang lijstje.. 

JAECOO71.thumb.jpeg.f4698966daf414ced4e7d723a4ff391d.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn blijkbaar wel al in België.  

Garage op amper 2km van mijn deur.

 

20231008_183503.thumb.jpg.8d6981e6fb5a49237a4a517b348e8fcd.jpg

Volgens mij stond de ev er ook bij. Maar had weinig tijd. Zal morgen eens terug gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, dragonfly zei:

Gaan we hier nu alle 500 Chinese modellen voorstellen die ze in Europa gaan lanceren? 😄 

2023 en 2024 worden 100 nieuwe Chinese modellen gelanceerd in Europa. 
Zal een uitdaging worden voor de merken om zich te differentiëren. 

Benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Mazdastruction said:

2023 en 2024 worden 100 nieuwe Chinese modellen gelanceerd in Europa. 
Zal een uitdaging worden voor de merken om zich te differentiëren. 

Benieuwd.

Ik vraag me vooral af hoeveel extra merken je nog op de Belgische markt kunt zetten, wetende dat je toch een dealer/service netwerk nodig hebt voor elk merk. Dat gaan toch multi-merken garages moeten worden of heel België wordt 1 showroom.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, dragonfly zei:

Gaan we hier nu alle 500 Chinese modellen voorstellen die ze in Europa gaan lanceren? 😄 

Sorry, ik dacht dat het hier een autoforum was.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik vraag me vooral af hoeveel extra merken je nog op de Belgische markt kunt zetten, wetende dat je toch een dealer/service netwerk nodig hebt voor elk merk. Dat gaan toch multi-merken garages moeten worden of heel België wordt 1 showroom.

De foto van mij bv is een garage zonder showroom. Is eigenlijk een Bosch garage gewoon voor herstelling en onderhoud. ( ben er bv geweest toen sally de poort gekopt had)  Die heeft nu dus zo´n lichtbakken hangen van 2 chinese merken en de wagen op de foto is van nog een ander merk. Volgens mij gaan die dus kleine garages aanspreken zonder al die moordende contracten van premiummerken ( verplicht zoveel showroom,.....) hoeveel kleine garages heb je zo wel niet. Denk dat er veel op die boot gaan springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Mag dat dan niet?

 

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bij sommige merken heb ik wel het gevoel dat er gewoon iemand op een toetsenbord heeft geklopt en "save" gedrukt, als ik de naam zie.

Meerwaarde ontgaat me. Zijn allemaal dezelfde auto's met een ander kleurtje. Binnen 5 jaar bestaat 75% al niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

De foto van mij bv is een garage zonder showroom. Is eigenlijk een Bosch garage gewoon voor herstelling en onderhoud. ( ben er bv geweest toen sally de poort gekopt had)  Die heeft nu dus zo´n lichtbakken hangen van 2 chinese merken en de wagen op de foto is van nog een ander merk. Volgens mij gaan die dus kleine garages aanspreken zonder al die moordende contracten van premiummerken ( verplicht zoveel showroom,.....) hoeveel kleine garages heb je zo wel niet. Denk dat er veel op die boot gaan springen.

Ja maar los daarvan moeten die mensen ook aan stukken geraken uiteraard.

Langs de andere kant, wel slim, want elke "kleine" werd in België kapot gemaakt door Europese fabrikanten die het hoog in hun bol kregen en belachelijke investeringen eisten om te MOGEN verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja maar los daarvan moeten die mensen ook aan stukken geraken uiteraard.

Langs de andere kant, wel slim, want elke "kleine" werd in België kapot gemaakt door Europese fabrikanten die het hoog in hun bol kregen en belachelijke investeringen eisten om te MOGEN verkopen.

Als aliexpress en wat is er nog allemaal op 1week een sticker via een container uit China kan leveren, zal er wel een bumper of licht ook bij geraken indien nodig.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja maar los daarvan moeten die mensen ook aan stukken geraken uiteraard.

Langs de andere kant, wel slim, want elke "kleine" werd in België kapot gemaakt door Europese fabrikanten die het hoog in hun bol kregen en belachelijke investeringen eisten om te MOGEN verkopen.

Als hij stuk is koop je een nieuwe op bol.com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Super95 zei:

Als hij stuk is koop je een nieuwe op bol.com.

Met 5000euro overheidssteun om de Europese markt te helpen!!!!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Bij sommige merken heb ik wel het gevoel dat er gewoon iemand op een toetsenbord heeft geklopt en "save" gedrukt, als ik de naam zie.

Eerst ctrl-c en ctrl-v.

Lichten en grille veranderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 9/10/2023 om 17:36, dragonfly zei:

 

Meerwaarde ontgaat me. Zijn allemaal dezelfde auto's met een ander kleurtje. Binnen 5 jaar bestaat 75% al niet meer.

Dragonfly.  Ik denk dat je het behoorlijk mis hebt.  Vele van die merken zijn overal in de wereld te zien, enkel in Europa kent men die niet.

Kijk maar naar de commentaren op internet en de filmpjes op you tube en dan zie je autoshows waar zij wel staan maar haast geen Europese merken tenzij Mercedes

BMW en VW-AUDI.  Ook in Australia, in Zuid-Afrika en zo kunnen wij doorgaan.  Nog 10 jaar en de Europese wagen is compleet van de kaart gevaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid