Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, brjefs zei:

Is nog de pit in gegaan wegens vermoedelijk te weinig brandstof, heeft dat rondje aan laag tempo gedaan

Dat is jammer, ging er vanuit dat ze genoeg hadden :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof weekendje Spa gehad. Eerst aangekomen op zaterdag rond 14u30 en aan de hoofdingang alle campings al vol (had ook geen zin om €50 te betalen aangezien ik in de auto ging slapen). Dan het idee gehad om naar Combes te rijden. Beste idee ooit zo bleek [emoji3] op een veld op 200 meter van de ingang me kunnen parkeren. €16 voor een weekendje. Dichtbij een Frietbarak die tot 4u ‘s nachts open is en waar je ‘s morgens kan ontbijten voor €7. Echt top. Rustig “campingske” ook. Geen overdreven lawaai van andere kampeergangers én heeeeel dicht bij de oprit van de autostrade waardoor we we drukte na de finish voor waren en dus 0,0 file gehad!

De race zelf: jammer dat mijn favoriet (Dries Vanthoor) een grid-penalty kreeg. Blijft wel een raar verhaal... stukje tape op de luchtinlaat? Kan dat zoveel effect hebben? Geen idee, te weinig technische kennis hiervan maar het is toch maar een vaag verhaal... Ze zijn teruggekomen tot P12 als ik me niet vergis, wat wel echt héél sterk is. Jammer dat ze 2 uurtjes voor het einde uitvielen met pech. Ook mijn andere favoriet, Dries zijn broer Laurens viel enkele uren voor de finish uit door een crash. Tevens jammer dat Vervisch zijn 3de plaats op het laatste moment nog verloren is. Is me dat toch een straffe piloot, amai!

De winnaars: Walkenhorst BMW Team. De BMW’s zijn echt wel goed op Spa, auto is echt gemaakt precies voor dat circuit. 2 jaar geleden won Martin ook al met de BMW hier. Jammer dat hun geluid maar stillekes is.

Schoonste wagen van het pak? Grello ofcourse. Schoonste geluid? Moeilijk te zeggen. De enige Porsche GT3 Cup die meereed (waarom zelfs???!!! Met 2 in een klasse??!) was wel extreem luid maar oh boy dat geluid...! Ook de Bentley’s klinken wel vet, dikke knallen in lage toeren bij gas lossen!

59f6218a4602d266da082d18872d4117.jpg

fd52985304ec330663300aa821491269.jpg

5cf8d35c8695f8b2e19586d6d73647cc.jpg

Het was weer een geslaagd weekendje!

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze morgen 9u30 tot finish trouw de Youtube-feed gevolgd (met maar enkele kortere onderbrekingen). Waauw. :inlove:  Alle karren dezelfde "categorie" (ik bedoel: geen grote verschillen zoals tussen LMP en GT), veel verschillende constructeurs (Lexus, Jaguar, Honda, ... nooit verwacht, zalig!), eigenlijk best proper racen (af en toe een nudge maar geen vuil spel), precies best weinig nitwits of oelewappers of rijdende chicanes, verschillende karakters en competenties tussen de auto's in 't deelnemersveld duidelijk waarneembaar voor toeschouwers, ... heerlijk om te volgen. 

Misschien toch ooit eens live gaan zien. :inlove:  (Al is dat altijd veel minder goed om de race echt te volgen, dan wanneer je thuis op TV/PC kijkt, vind ik.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat daar, toch wel een event met aanzienlijk internationale aandacht, niets aandacht krijgt in Belgische media...

Ze hadden het zelfs meerdere keren dit weekend over de ronde van Frankrijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze morgen 9u30 tot finish trouw de Youtube-feed gevolgd (met maar enkele kortere onderbrekingen). Waauw. :inlove:  Alle karren dezelfde "categorie" (ik bedoel: geen grote verschillen zoals tussen LMP en GT), veel verschillende constructeurs (Lexus, Jaguar, Honda, ... nooit verwacht, zalig!), eigenlijk best proper racen (af en toe een nudge maar geen vuil spel), precies best weinig nitwits of oelewappers of rijdende chicanes, verschillende karakters en competenties tussen de auto's in 't deelnemersveld duidelijk waarneembaar voor toeschouwers, ... heerlijk om te volgen. 
Misschien toch ooit eens live gaan zien. :inlove:  (Al is dat altijd veel minder goed om de race echt te volgen, dan wanneer je thuis op TV/PC kijkt, vind ik.)



Race is eigenlijk wel goed te volgen op het circuit zelf vind ik. Er staan op diverse plekken grote schermen waar je kan meevolgen. Ikzelf heb ook de Blancpain GT app waar je livetiming kan volgen. En natuurlijk Facebook (Autosportwereld, autosport.be) en Instagram (de piloten hun persoonlijke profielen). Heb deze editie echt niet het gevoel gehad iets gemist te hebben. Wat we ook vaak deden was even livestream opzetten wanneer het FCY was. Dan kon je meteen zien wat er aan de hand was.

Uiteraard kan je het thuis beter volgen, maar die magische sfeer die daar hangt ga je nooit ervaren van achter je pc! [emoji3]
  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat daar, toch wel een event met aanzienlijk internationale aandacht, niets aandacht krijgt in Belgische media...

Ze hadden het zelfs meerdere keren dit weekend over de ronde van Frankrijk!!
Vlaamse media!

Op RTBF en Eurosport hebben ze redelijk wat uren uitgezonden.

Ma boy wat een zalige Engelse commentaar op YouTube. Daar kan geen Vlaamse commentator aan tippen. [emoji846]

Race was echt dik de moeite. [emoji846]
Zelfs naar de wc gaan was risico dat ge weer iets gemist had.
Idd veel merken aanwezig en de bop is echt wel dik in orde. Allemaal verschillende auto's ma toch zo aan elkaar gewaagd.
Viel wel op dat zo ne Bentley echt hugh is in vergelijking met ne Lambo of Ferrari. [emoji3]

Ook onder de indruk van de Vanderlinden broertjes. [emoji846]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai... voor het eerst in 16 jaar niet aanwezig geweest en de race amper kunnen volgen.
Heb de grootste moeite van de wereld gehad om een leefbaar mens te zijn voor de personen rondom mij afgelopen weekend 😶

Quasi niks kunnen volgen en dus heel wat gemist. Zit bijgevolg met enkele vragen:
Wat is er gebeurd met Maxime Martin? Die was toch goed vertrokken? 
En wat was de exacte reden voor die grid penalty op de Audi die de Pole reed?
Ook jammer van de Bentley's! Stiekem eigenlijk wel mijn favorieten! Wat is er eigenlijk precies fout gelopen met de twee auto's? 
En de McLaren van Chris Harris draaide in het begin ook goed mee, maar daarna niet meer gezien?
Die McLarens hebben nog niet veel potten gebroken heb ik de indruk in GT3? 

Ik ben absoluut geen fan van de M6 GT3, maar ze hebben wel (weer) mooi gedaan! 
Ook cool om die privé Jaguars nog altijd te zien mee rijden! 
En uiteindelijk: wat een deelnemersveld toch: alle mooie merken zijn aanwezig, met de grootste diversiteit aan auto's. Absoluut fantastisch! :inlove: 
De BoP staat dan misschien wel vaak ter discussie, het zorgt toch voor een leuke diversiteit. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Joske zei:
Ma boy wat een zalige Engelse commentaar op YouTube. Daar kan geen Vlaamse commentator aan tippen. emoji846.png
 
Correct, beestige verslaggeving.
 
Doe die kwaliteit x 3 en je hebt het niveau van verslaggeving van de F1 op SkySportsF1HD. :inlove:   Zelfs doodsaaie F1-races zijn daardoor nog altijd dik de moeite waard om te bekijken. Als ik die moet bekijken terwijl Stefan Lammens of Gaetan Vigneron hun gelul mogen spuien, zet ik dat gewoon af. :oops: 
Link naar reactie
Delen op andere sites



  Correct, beestige verslaggeving.   Doe die kwaliteit x 3 en je hebt het niveau van verslaggeving van de F1 op SkySportsF1HD. :inlove:   Zelfs doodsaaie F1-races zijn daardoor nog altijd dik de moeite waard om te bekijken. Als ik die moet bekijken terwijl Stefan Lammens of Gaetan Vigneron hun gelul mogen spuien, zet ik dat gewoon af. :oops: 


Vlaamse F1 kan ik nie kijken, dus de Waalse maar, ma da is idd ook nie veel soeps. T is nie de eerste keer dat ik e stukske race mis. [emoji850]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai... voor het eerst in 16 jaar niet aanwezig geweest en de race amper kunnen volgen.
Heb de grootste moeite van de wereld gehad om een leefbaar mens te zijn voor de personen rondom mij afgelopen weekend [emoji55]
Quasi niks kunnen volgen en dus heel wat gemist. Zit bijgevolg met enkele vragen:
Wat is er gebeurd met Maxime Martin? Die was toch goed vertrokken? 
En wat was de exacte reden voor die grid penalty op de Audi die de Pole reed?
Ook jammer van de Bentley's! Stiekem eigenlijk wel mijn favorieten! Wat is er eigenlijk precies fout gelopen met de twee auto's? 
En de McLaren van Chris Harris draaide in het begin ook goed mee, maar daarna niet meer gezien?
Die McLarens hebben nog niet veel potten gebroken heb ik de indruk in GT3? 
Ik ben absoluut geen fan van de M6 GT3, maar ze hebben wel (weer) mooi gedaan! 
Ook cool om die privé Jaguars nog altijd te zien mee rijden! 
En uiteindelijk: wat een deelnemersveld toch: alle mooie merken zijn aanwezig, met de grootste diversiteit aan auto's. Absoluut fantastisch! :inlove: 
De BoP staat dan misschien wel vaak ter discussie, het zorgt toch voor een leuke diversiteit. 
 


De Astons van onder andere Martin hebben problemen gehad, daardoor veel tijd verloren.

Grid Penalty van Audi was wegens een niet conforme luchtinlaat.

De Bentley nr. 8 van onder andere de Belg Maxime Soulet reed ‘s nachts aan de leiding maar is ‘s morgens betrokken geweest in een crash met een Audi en Laurens Vanthoor. Is met veel schade de pits binnengekomen en na een uur ofzo weer de piste op. Helaas viel de wagen bij het wegrijden al meteen stil en is dus eigenlijk niet meer op het circuit geraakt.

De McLaren met PRO piloten deed het wel goed hoor. Waren Als 6de gekwalificeerd. De McLarens zijn een beetje wisselvallig. Hebben al enkele mooie races gewonnen maar vallen ook vaak uit.

En wat je zegt van die Balance of Performance kan ik alleen maar beamen. Anthony Kumpen denkt er echter anders over [emoji14] Afgelopen weekend heeft hij mijn vraag in de krant beantwoord. Wel een duoticket mee gewonnen voor de NASCAR in Zolder [emoji3] Ikke blij [emoji3][emoji3]

aa481208d178714b30a8e44b9beba267.jpg
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Maxime S zei:

En de McLaren van Chris Harris draaide in het begin ook goed mee, maar daarna niet meer gezien?

twee keer er afgereden. eerste keer door een lambo bij het uitkomen van de busstop (10 minuten in de pits) en dan later (zondagochtend) een tweede keer door een ferrari bij het inrijden van pouhon. laatste was ne serieuze tik.

 

 

voor die tweede tik lagen ze nog P2 in de klasse en P36 algemeen. uiteindelijk P6 in hun klasse en P42 algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, korneeldebruyn zei:

En wat je zegt van die Balance of Performance kan ik alleen maar beamen. Anthony Kumpen denkt er echter anders over

Ergens heeft hij toch gelijk maar zonder zou het ook niets worden.

Die straf voor Audi #1 was er los over, met 3 minuten is het al game over voor je moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens heeft hij toch gelijk maar zonder zou het ook niets worden.
Die straf voor Audi #1 was er los over, met 3 minuten is het al game over voor je moet beginnen.


Maar die Balance of Performance zat toch wel goed deze editie? Niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

Maar die Balance of Performance zat toch wel goed deze editie? Niet?

 

Ken er te weinig van om daarover te oordelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waarschijnlijk ook hoor, maar het leek me dit jaar wel fair te zijn.

Audi, BMW, Bentley, de McLaren, Ferrari en ook de Aston’s hebben toch vaak vooraan gereden. De Porsche’s en AMG’s waren dit jaar misschien wat minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, korneeldebruyn zei:

 


De Astons van onder andere Martin hebben problemen gehad, daardoor veel tijd verloren.

Grid Penalty van Audi was wegens een niet conforme luchtinlaat.

De Bentley nr. 8 van onder andere de Belg Maxime Soulet reed ‘s nachts aan de leiding maar is ‘s morgens betrokken geweest in een crash met een Audi en Laurens Vanthoor. Is met veel schade de pits binnengekomen en na een uur ofzo weer de piste op. Helaas viel de wagen bij het wegrijden al meteen stil en is dus eigenlijk niet meer op het circuit geraakt.

De McLaren met PRO piloten deed het wel goed hoor. Waren Als 6de gekwalificeerd. De McLarens zijn een beetje wisselvallig. Hebben al enkele mooie races gewonnen maar vallen ook vaak uit.

En wat je zegt van die Balance of Performance kan ik alleen maar beamen. Anthony Kumpen denkt er echter anders over emoji14.png Afgelopen weekend heeft hij mijn vraag in de krant beantwoord. Wel een duoticket mee gewonnen voor de NASCAR in Zolder emoji3.png Ikke blij emoji3.pngemoji3.png

aa481208d178714b30a8e44b9beba267.jpg

 

Dikke merci Korneel! 👌

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎29‎/‎07‎/‎2018 om 21:42, Liquid Li0n zei:

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat daar, toch wel een event met aanzienlijk internationale aandacht, niets aandacht krijgt in Belgische media...

Ze hadden het zelfs meerdere keren dit weekend over de ronde van Frankrijk!!

Awel... in Sportweekend op Eén zondagavond hebben ze een aparte reportage gedaan over de 24u.

Mijn mond viel open van verbazing, maar 't was wel mooi gedaan. 
Uiteraard voor kenners als ons (als ik even de pretentie mag hebben om het zo te zeggen) misschien niet diepgaand genoeg en te veel aandacht voor de randanimatie in plaats van de race zelf... maar bon, 't kwam in beeld in primetime zondagavond, een zondagavond notabene waarop de Tour eindigt. Ik was content alleszins! 🙂 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, korneeldebruyn zei:

 


Maar die Balance of Performance zat toch wel goed deze editie? Niet?

 

Wat Kumpen eigenlijk zegt is dat geld bij hem nooit een probleem was en ie dus op de rapste auto ging zitten. Verschillen waren vroeger duidelijker. 

Zondag was ie op TML, heb 'm gespot :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Lotuzzz zei:

Wat Kumpen eigenlijk zegt is dat geld bij hem nooit een probleem was en ie dus op de rapste auto ging zitten. Verschillen waren vroeger duidelijker. 

Zondag was ie op TML, heb 'm gespot :D

was hij zijn kast niet aan't showen? 

lol wat betreft dat artikel, Kumpen rijdt alleen waar hij kan winnen. Die 24h van Spa is een loterij, als alles zo bijeen zit. Schitterende race.  

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag: zou Kumpen nog “meekunnen” op het niveau van Spa? Want je hebt daar echt de allerbeste GT(3) rijders bij elkaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 7/31/2018 at 7:22 PM, korneeldebruyn said:

Wat ik mij afvraag: zou Kumpen nog “meekunnen” op het niveau van Spa? Want je hebt daar echt de allerbeste GT(3) rijders bij elkaar...

Kumpen is snel, maar het is geen fabriekspiloot he. Hij wordt bij mijn weten (in tegenstelling tot de piloten van 30 auto's op de grid dit jaar) dan ook niet betaald om te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid