Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

17 hours ago, Joske said:

Wel knap antwoord van dovi na de aankondiging dat hem Ducati verlaat eind dit seizoen. Benieuwd waar die volgend jaar gaat rijden...

blijkbaar doet hij het omdat ze bij Ducati willen stoppen met piloten een topsalaris uit te betalen. hij ging van ergens 8 miljoen/seizoen naar 3 zakken. 
vreemd hoe hij het geld kiest boven zijn carrière. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

genoeg jong talent zeker?

2 hours ago, Joske said:

Idd. Waar gaan ze hem wel zoveel willen betalen? 

Het zal hem zowieso in zijn salaris kosten, en krijgt hij er nog eens een minderwaardige moto bij.
Honda kan hem wel betalen, als ze Alex Marcquez zijn contract voortijdig kunnen opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, ir_fuel said:

Misschien moeten ze bij Honda eerst eens een deftige moto maken. Daar vrijwillig naar toe trekken is een streep maken door uw carriere, momenteel.

Haha. Ja. Dovi is intussen wel al 34. Kan zijn dat hij niet zo lang meer wil blijven, maar de kassa nog eens goed wil doen rinkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, teus_ said:

genoeg jong talent zeker?

Het zal hem zowieso in zijn salaris kosten, en krijgt hij er nog eens een minderwaardige moto bij.
Honda kan hem wel betalen, als ze Alex Marcquez zijn contract voortijdig kunnen opzeggen.

Normaal ligt alles vast behalve Aprilia, LCR Honda en Avantia / Pramac Ducati. Laatste valt af, LCR lijkt me weinig waarschijnlijk, dus blijft Aprilia over. KTM Tech3 kan misschien nog ipv Lecuona. 

Quote

 

Repsol Honda:
Marc Marquez (End of 2024)
Pol Espargaro (End of 2022)

Alex Marquez (moving to LCR Honda)

Monster Yamaha:
Maverick Vinales (End of 2022)
Fabio Quartararo (End of 2022)

Valentino Rossi (set to join Petronas Yamaha for 2021)

Ducati Team:
Jack Miller (End of 2021, option for 2022)
Andrea Dovizioso (End of 2020)

Danilo Petrucci (moving to Tech3 KTM for 2021)

Suzuki:
Alex Rins (End of 2022)
Joan Mir (End of 2022)

Red Bull KTM:
Miguel Oliveira (End of 2021)
Brad Binder (End of 2021)

Pol Espargaro (joining Repsol Honda)

Aprilia Gresini:
Aleix Espargaro (End of 2022)

Andrea Iannone (End of 2020)

Tech3 KTM:
Danilo Petrucci (KTM contract, end of 2021)
Iker Lecuona (KTM contract, end of 2021)

Miguel Oliveira (moving to Red Bull KTM for 2021)

LCR Honda:
Alex Marquez (HRC contract, end of 2022)
Takaaki Nakagami (HRC contract, end of 2020)

Cal Crutchlow (HRC contract, end of 2020)

Pramac Ducati:
Francesco Bagnaia (Ducati contract, end of 2020)
TBA (Jorge Martin)

Jack Miller (moving to the official Ducati team in 2021)

Avintia Racing
Johann Zarco (Ducati contract, end of 2020)
Tito Rabat (End of 2021)

Petronas Yamaha Sepang Team:
Franco Morbidelli (End of 2022)
TBA - (reserved for Valentino Rossi)

Fabio Quartararo (joining Monster Yamaha in 2021)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, GTX said:

Enkel de MotoGP gezien maar wat een wedstrijd!

Vinales is wel een coole kikker :o

Effe afstappen aan 200 :lolz: 

Voor de rest wel weer stom van Pol Espargaro.  Verremde zich (licht) in bocht 3 en verliest daardoor de race. Knap van Oliveira wel. Die laatste bocht brengt voor  het 3e jaar op rij spektakel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijven zitten had hem nog meer ballen voor nodig denk ik. Die vertraagde echt nie, die Yamaha.
Als ge tegen, pak nog 180, die air fence in gaat, doet meer pijn denk ik. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gewoon opstaan en casual wegwandelen :lolz: Gelukkig was het vlak en kon hij blijven schuiven op het asfalt. Met een kerb, grindbak of zelfs gras kwam hij er niet zo mee weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap van Vinales om nuchter te blijven denken en zijn motor tot het laatste moment te sturen om te crashen. Er af gaan aan 200 is een kunst. Die heeft hij vandaag laten zien. Met ongeloof naar gekeken. En zeer blij vastgesteld dat hij er ongeschonden uitkomt. Top coureur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaat een races, mil-fokkin-jaar :inlove: 

En alle 3, hé. De kleinere klasses zijn godverdorie echt 't kijken waard. Als je ze in de logische volgorde kijkt (Moto3, Moto2 en dan MotoGP) komt er ook nog eens bij dat je de verschillen tussen de klassen zo goed kan zien.

Eigenlijk ... is het een goei zaak geweest tot nu toe ... dat MM73 er eventjes tussenuit is. Wreed om te zeggen (temeer omdat ik 'm wel kan smaken, rijdt echt fantastisch, veel spektakel, ...) maar biedt nu wel extreeem mooie races waarbij nieuwe namen en veel verschillende teams plots echt kunnen knokken voor de topplaatsen.

Vinales ... pokkedapper om effe af te stappen aan 230ish km/u van een motor waar de remmen 't niet deden (hoedje af) ... maar ik lees dat hij geweigerd heeft om het betere/grotere materiaal dat Brembo meebracht (nadat ze vorige week op hetzelfde circuit allemaal met te hoge temps kampten) te laten monteren? Omdat de Yamaha top end mist maar wel één van de meest capabele voortreinen heeft proberen Yamaha-coureurs dat dus in te halen in de remzones, waardoor ze nog extra afzien.  Als dat correct is, lijkt me dat toch geen goeie strategische zet geweest.

Wreed jammer voor JM36. Toeme toch. Had het 'm (en Suzuki) zooo hard gegund. Wel benieuwd of de KTM en evt Miller nog terug aangeknoopt zouden hebben in de oorspronkelijke race. Mir had geen nieuwe voorband meer en kon dus na de rode vlag niks anders dan z'n voorband die al een 17-tal ronden achter de kiezen had, behouden. De rest ging op nieuw rubber staan, waardoor Mir eigenlijk niet meer de front end grip had om echt mee te knokken. In de oorspronkelijke race stonden ze uiteraard allemaal op 17 ronden oud rubber, dus kans lijkt me toch redelijk groot dat hij dan de zege zou gepakt hebben. Liep ook sterk uit, de laatste 2 rondes voorafgaand aan de rode vlag.

 

 

21 uren geleden, Monterey Jack zei:

Voor de rest wel weer stom van Pol Espargaro.  Verremde zich (licht) in bocht 3 en verliest daardoor de race. Knap van Oliveira wel. Die laatste bocht brengt voor  het 3e jaar op rij spektakel.

Klopt dat wel?

Tijdens de uitzending zei Hodgie zelf al, meteen toen ze z'n pit board toonden: "Nooo, don't give'm the +0, he'll go defensive in turn 3 and'll lose out ... they should've given'm a +.3 or something!" en dat bleek profestisch. Ik denk niet dat hij zich verremde in bocht 3, maar wel een (zeer) defensieve lijn koos (op dat moment zelfs niet eens nodig, lijkt me), waardoor hij midturn te traag moest gaan en bij de exit Miller al quasi langszij kon komen. Met het gekende gevolg.

 

De coverage en het commentaar op btsports is wel out of this world. Suzi Perry als main host ( nog altijd :inlove: ), main commentator Keith Huewen (soms een beetje overenthousiast en laat soms een tik te weinig ruimte voor z'n co-host, maar bon), Gavin in de pits, en dan Neil Hodgson en Michael Laverty als insiders die mee coveren ... waauw. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Tijdens de uitzending zei Hodgie zelf al, meteen toen ze z'n pit board toonden: "Nooo, don't give'm the +0, he'll go defensive in turn 3 and'll lose out ... they should've given'm a +.3 or something!" en dat bleek profestisch. Ik denk niet dat hij zich verremde in bocht 3, maar wel een (zeer) defensieve lijn koos (op dat moment zelfs niet eens nodig, lijkt me), waardoor hij midturn te traag moest gaan en bij de exit Miller al quasi langszij kon komen. Met het gekende gevolg.

De coverage en het commentaar op btsports is wel out of this world. Suzi Perry als main host ( nog altijd :inlove: ), main commentator Keith Huewen (soms een beetje overenthousiast en laat soms een tik te weinig ruimte voor z'n co-host, maar bon), Gavin in de pits, en dan Neil Hodgson en Michael Laverty als insiders die mee coveren ... waauw. :inlove: 

Zeker dat. als hij gewoon voor de snelste lijn was gegaan...  en ja, ik kijk liefst ook BTsport. 

Het voorfront van de MotoGP lijkt onherkenbaar. Ik heb altijd de grote mannen zien domineren op een Honda of Yamaha. Af en toe iemand heldhaftig van een satelietteam die ook meedoet voor het podium. Ducati heeft éindelijk zijn zaakjes ietwat op orde, als fabrieksteam met voldoende budget... en opeens komen de kleinere teams af met de stormram.  Honda staat nu voorlaatste in het constructeurskampioenschap.  Lichtpuntje voor hen is dat ze eindelijk een tweede vonden die wél overweg kan met de Honda: Nakagami.  Spijtig dat hij bij de herstart na de rode vlag zoveel posities verloor. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is beestig, zoals het nu loopt. ❤️ 

't Spektakel, de spanning, de onvoorspelbaarheid, de heroïek, het gevaar, 't feit dat de stuurmanskunst hier nog echt zwaar doorweegt, ... hiertegenover is F1 echt niks.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, gTa said:

't Is beestig, zoals het nu loopt. ❤️ 

't Spektakel, de spanning, de onvoorspelbaarheid, de heroïek, het gevaar, 't feit dat de stuurmanskunst hier nog echt zwaar doorweegt, ... hiertegenover is F1 echt niks.

't zal wel zijn. en na een pikante laatste ronde kunnen ze elkaar nog de hand schudden, lachen en hun (team) maat een schouderklopje geven.
in de F1 moet alles zo elitair zijn, en loopt er zo'n verwaande drol rond die wanhopig een celebrity en mode-icoon probeert te zijn. een bril dragen zonder dat de glazen op sterkte zijn, dat soort zever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid