Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, #166 zei:

ik vind het onbegrijpelijk dat die motoren niet in een parc fermé moeten, na een rode vlag.

Terechte opmerking. Zou het wel eens een pak eerlijker maken. Nu doet een rode vlag het rijwerk dat ervoor gebeurde, grotendeels teniet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Terechte opmerking. Zou het wel eens een pak eerlijker maken. Nu doet een rode vlag het rijwerk dat ervoor gebeurde, grotendeels teniet.

dat ook, maar mij verbaast vooral het feit dat ge gewoon nieuwe banden kunt steken en eventueel aan de afstelling kunt prutsen. nu zijt ge haast verplicht om minstens één nieuwe voorband achter te houden, voor het geval een race wordt stilgelegd. mir was gewoon een vogel voor de kat na de restart, omdat ie verder moest met een band die al (hoeveel?) 17 ronden op de teller had.

nu, dat gezegd zijnde ... wil niet klinken als een zuurpruim, ik heb enorm genoten van de race. alle drie de races trouwens. ik kijk eurosport en die nederlandse commentatoren doen dat niet slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, gTa said:

Klopt dat wel?

Tijdens de uitzending zei Hodgie zelf al, meteen toen ze z'n pit board toonden: "Nooo, don't give'm the +0, he'll go defensive in turn 3 and'll lose out ... they should've given'm a +.3 or something!" en dat bleek profestisch. Ik denk niet dat hij zich verremde in bocht 3, maar wel een (zeer) defensieve lijn koos (op dat moment zelfs niet eens nodig, lijkt me), waardoor hij midturn te traag moest gaan en bij de exit Miller al quasi langszij kon komen. Met het gekende gevolg.

Deels, Miller kwam van heel ver en Espargaro maakte zijn bocht vierkant.  De lijn tussen verremmen en bewust zeer defensief rijden is klein. Zat ook te veel naar binnen om vloeiend aan te snijden. Had meer dan voldoende voorsprong en is het dus verloren door een pitbord en reactie daarop. Ook maar belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, #166 said:

dat ook, maar mij verbaast vooral het feit dat ge gewoon nieuwe banden kunt steken en eventueel aan de afstelling kunt prutsen. nu zijt ge haast verplicht om minstens één nieuwe voorband achter te houden, voor het geval een race wordt stilgelegd. 

ik vind het ook maar raar. langs de andere kant, de F1 is gans verziekt door veel te veel regeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, teus_ said:

ik vind het ook maar raar. langs de andere kant, de F1 is gans verziekt door veel te veel regeltjes.

Het zou wel het meest logische zijn. Afstappen, wachten, opstappen en terug vertrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, gTa said:

Eigenlijk ... is het een goei zaak geweest tot nu toe ... dat MM73 er eventjes tussenuit is. Wreed om te zeggen (temeer omdat ik 'm wel kan smaken, rijdt echt fantastisch, veel spektakel, ...) maar biedt nu wel extreeem mooie races waarbij nieuwe namen en veel verschillende teams plots echt kunnen knokken voor de topplaatsen.

Ik dacht toen net hetzelfde (alleen met een ander cijfer achter de MM :D).

Het is echt zot de laatste races. Echt de max om te zien. Je zit precies naar de Moto2 te kijken, als je zag hoe kort alles nog op mekaar zat op het einde. En ook top dat de "privé" teams mee kunnen knokken.

Hoe rap was die KTM trouwens tov de Duc op het rechte stuk? WTF :tct: Wat die mannen daar uit hun mouw hebben geschud na een aantal jaren gesukkel is toch wel ongelofelijk. En waarschijnlijk met 10% van het budget van Honda.

 

Trouwens, het klonk in de media al alsof Quartararo zijne wereldtitel op zak had nu Marquez out is, maar die is ineens nergens meer te bespeuren. Het heeft nog nooit zo open gelegen als nu, de laatste jaren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/25/2020 at 12:18 PM, ir_fuel said:

Trouwens, het klonk in de media al alsof Quartararo zijne wereldtitel op zak had nu Marquez out is, maar die is ineens nergens meer te bespeuren. Het heeft nog nooit zo open gelegen als nu, de laatste jaren.

kan zijn dat het circuit hem en de moto perfect lagen. kan zijn dat met al de dubbele races op hetzelfde circuit je nog gelijkaardige resultaten kunt zien. 
bizar maar héérlijk seizoen 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste (die dubbele races) geeft de wat minder ervaren piloten alvast een voordeeltje, of ttz minder nadeel.
Ook de iets mindere goden, die bv minder verpletterende tijden rijden op een niet 100% afgestelde machine, kunnen zo in 't 2e weekend potten breken.
Ik ben eigenlijk wel fan van het concept. Maar idd: bizar seizoen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag van mij meerdere keren, zelfs. Op die manier kunnen ze méér races houden, zonder de bijkomende transportshizzle naar een ander circuit en navenante kosten. En het helpt de lesser gods in 't pak om (minstens in weekend 2 van zo'n back-to-back weekends) beter te presteren. Kan de globale spanning en aantrekkingskracht enkel maar ten goede komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Mag van mij meerdere keren, zelfs. Op die manier kunnen ze méér races houden, zonder de bijkomende transportshizzle naar een ander circuit en navenante kosten. En het helpt de lesser gods in 't pak om (minstens in weekend 2 van zo'n back-to-back weekends) beter te presteren. Kan de globale spanning en aantrekkingskracht enkel maar ten goede komen.

Laat dan gewoon terug meer testen toe. Twee races op hetzelfde circuit zijn nergens goed voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dragonfly zei:

Laat dan gewoon terug meer testen toe. Twee races op hetzelfde circuit zijn nergens goed voor.

Dat eerste: geen problemen mee. 

Dat tweede: zever. Races nu MotoGP/2/3 3n F1 bewijzen dat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dragonfly zei:

Laat dan gewoon terug meer testen toe. Twee races op hetzelfde circuit zijn nergens goed voor.

Ik vind het nochtans wel interessant om het effect van weersomstandigheden te zien. En dat hoeft dan niet eens regen te zijn, maar temperatuur en wind maken toch ook veel verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, dragonfly said:

Laat dan gewoon terug meer testen toe. Twee races op hetzelfde circuit zijn nergens goed voor.

Waarom is dat "nergens goed voor"?

 

Genoeg race series waar men op 1 weekend 2 races doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel lastig om te kiezen welk circuit te gebruiken voor een dubbele race. Het moet niet enkel beschikbaar zijn, het moet evenwichtig zijn zodat alle merken ietwat kans maken om te winnen. Als ik wat ga neuzen moet dat Jerez in elk geval niet zijn, Honda won er 6 van de 8 laatste GP's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 8/29/2020 at 2:41 PM, teus_ said:

Wel lastig om te kiezen welk circuit te gebruiken voor een dubbele race. Het moet niet enkel beschikbaar zijn, het moet evenwichtig zijn zodat alle merken ietwat kans maken om te winnen. Als ik wat ga neuzen moet dat Jerez in elk geval niet zijn, Honda won er 6 van de 8 laatste GP's.

Honda heeft maar 1 piloot die met hun moto kan rijden, en die is out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P1 tot P4 allemaal Yamaha: Vinales, Morbidelli, Quartararo, Rossi.
Eens zien... eindstand 2019 op  San Marino: Marcquez, Quartararo, Vinales, Rossi, Morbidelli. 

Bij Yamaha mogen ze strootje trek doen wie er mag winnen, op voorwaarde dat zijn motorblok niet in de soep draait 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

De race werd al rap minder boeiend, maar dan lag de weg open voor Vinales en kon er goed gebikkeld worden voor de rest van het podium. Veel valpartijen en opgaves, er zullen er wel een stevig aantal erg ontgoocheld zijn. Vorige week waren er 19 gefinished, vandaag slechts 13. Quartararo zag nog een podium en wat vitale punten verloren gaan door zijn penalty van 3 seconden. Zijn laatste overtreding was toch maar wat spijtig om gestraft te worden. 

Vier puntjes verschil tussen eerste en vierde plaats in het kampioenschap. Mooi dat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het was idd een rare race en enorm veel valpartijen. Dacht ook dat het geklonken was, maar je ziet dat die moto's echt evolueren over zo een race van 25 ronden (banden, benzineniveau etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik de race packs download van een peet die de hele btsports stream in één lange take capturet, zie ik ook de MotoE. Daaaamn dat zijn zware loebassen tegenover de 3/2/GP :lol:  Niet verkeerd om naar te kijken net omwille van dat gewicht en de uitdaging van ze tijdig gestopt te krijgen, maar het gemis aan sound blijft er toch altijd maar in hakken. Jammer ook dat ze 't maar 7 ronden uit houden: een 12-tal zou zo veel wijzer zijn, dan zou de tire wear echt een factor zijn om serieus rekening mee te houden.

Wel superzalige graphics van Michelin uit de MotoE! Live bandentemperatuur (flank links, midden, flank rechts), van de achterband. Zoooot om te zien hoe snel dat van 70-80 graden "basistemperatuur" naar 160+ schiet bij 't accelereren, en hoe snel dat weer zakt naar die basistemperatuur. :inlove:  Even zoeken of ik dat online kan vinden.

Moto3 was wederom wreed wijs, moto2 was zo mogelijks nog zaliger om te zien. MotoGP was wat minder dan anders, vond ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid