Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Marquez shares his views on the dramatic incident between him & Rossi at the Malaysian GP.

Repsol Honda’s Marc Marquez addressed the world’s media after meeting with Race Direction to explain his views on the clash with Valentino Rossi during the Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix:

Can you explain what happened with Valentino Rossi?
“Yeah of course you know for me it is easy to explain what happened because on the TV you can see clear. You can see in the video from many points, the helicopter, from in front. I was inside and of course we were overtaking for some laps but I felt I was able to be faster and to catch the front guys. But yeah, on that corner, corner 14, Valentino passed me. I heard the bike then I pick it up, but then I saw that he was completely straight and looking at me and stopping a lot. I was just waiting because there was nothing to do in that point and then I saw that with his leg he pushed my arm and my front brake and then I lock the front wheel and I crash.

Luckily I am good, in good physical condition, this is the most important but you know during my career I have many moments you know, I mean many battles and everything, but never have I felt this. That another rider give me a big push and push me out with the leg. But in the end, my result in the race was zero points. This was of course not my target, my target was to finish these two races on the podium, but it is like this.”

Did you pay attention to what Valentino Rossi said?
“You know I don’t want to be inside more on the Championship and on the season. For me it’s a race decision just I explain what I feel. I explained what I feel. I know that I finish on the gravel, I crash and I have zero points and Valentino will start last in Valencia. But you know, what I feel is that is race incident is not a race incident.”

How is it possible for a rider to intentionally knock another rider off and still receive points?
“For that reason I am like this, because of course we can fight, we can overtake, we can have small contact, but in this race until that moment we never had contact.  I overtake him but always in a good place, but I don’t know how inside the helmet you can think to push out with the leg another rider so…Yeah I never see that, okay I am very young but for that reason I am very disappointed.”

This all seem to start at the Press Conference on Thursday and has just continued…
“Yes of course on Thursday Valentino surprised everybody after my victory in Phillip Island, but you know I didn’t consider that because I just did my weekend. I was struggling during all weekend to set up the bike well, as you saw in the video it was moving a lot. I know that I was struggling a lot in the first part of the race with the full tank because the geometry we use I was struggling a little bit, but I know that the second part of the race was my strongest point and my target was to fight with Jorge, Valentino and Dani. We tried but in the end another rider pushed me out. So in the end it is zero points, okay, still I was fighting for third place in the championship but now that’s it.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er iets ging gebeuren dat kan, maar nu waren er nog geen acties die gevaarlijk waren. Dat naar buiten drijven is puur bewust, dat doe je toch niet? Dan zoek je toch gewoon zelf de problemen. 

Dat vind ik dus ook. Dat was wat ik zei met "Marquez hield het nog net binnen hetgeen je racen kan noemen", de agressie zat in de manier waar 'ie inhaalde en waar 'ie z'n fiets plaatste. De agressie van Rossi zat in iets wat je geen racen meer kan noemen, maar iemand "terzijde" nemen om een robbertje te vechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

When I go wide, wide, wide, I slow down, we almost stop and I look at him to say, “F**K, what the f**k are you doing?”

 

Allez man, wat een idee van dat te doen tijdens een race :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Rossi sneller was had hij er maar voor moeten blijven en hem losrijden. Denk eerder dat Rossi Marquez gezocht heeft in de aanloop naar deze race, en hem tijdens deze race heeft gevonden ;)

Yep, zit waarheid in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik dus ook. Dat was wat ik zei met "Marquez hield het nog net binnen hetgeen je racen kan noemen", de agressie zat in de manier waar 'ie inhaalde en waar 'ie z'n fiets plaatste. 

 

Idd, dat is "vechten op de piste". Zolang er daar geen ongevallen mee gebeuren is er IMO niks aan de hand, het zijn allemaal pro's met bakken ervaring die weten hoe ze moeten sturen. Sommigen moeten misschien eens wat meer naar BSBK kijken om te snappen hoe ver men daarin kan gaan. Motogp is nog heel braaf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertraagde express, duwde hem naar buiten, keek nog eens mooi en als Marquez wilde insturen duwde rossi hem met zijn voet/knie onderuit. Sorry maar die straf is belachelijk, nu zeggen ze gewoon rijd elkaar maar express van de moto!

De helibeelden geven (vind ik) eerder aan dat Marquez instuurde en met de kuip van z'n fiets tegen het been van Rossi reed, waardoor die zich 'afweerde'.

Op andere beelden ziet het er uit (vind ik) alsof 'ie zelf als eerste een trap geeft. Ik zie niet goed in hoe dat Marquez z'n voorwiel vanonder z'n bike kan doen schuiven, maar bon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Ik zie niet goed in hoe dat Marquez z'n voorwiel vanonder z'n bike kan doen schuiven, maar bon.

 

Moet ik eens tegen uwe voorrem komen stampen als ge aan het rijden zijt? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van wie wie het eerste geraakt heeft, het is toch compleet absurd om tijdens een race iemand opzettelijk wijd te duwen en voor hem te vertragen? Is dat dan de manier waarop je kan winnen? Die heeft Senna's advies om te winnen - koste wat kost / door de concurrentie in de fout te dwingen - iets te goed gevolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik eens tegen uwe voorrem komen stampen als ge aan het rijden zijt? :D

:D No thanks.

 

Maar serieus: daar kon 'ie toch niet aan? (voet zat eerder ter hoogte van handlebar of zelfs tank) En je gaat je voet toch niet opzettelijk in de buurt van een ronddraaiend wiel van een tegenstander brengen, tenzij je die avond je eigen teentjes wil roosteren op de BBQ?

 

Rossi zei dat ook in zijn antwoord. Ik kan het niet zo goed inschatten als jij maar het lijkt me straf dat een been zijdelings "heffen" (daar heb je écht niet veel kracht, hoor) plots een voorwiel van een MotoGP in een bocht onderuit doet knallen. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D No thanks.

 

Maar serieus: daar kon 'ie toch niet aan? :oops:

 

Is toch haalbaar met de knie?

 

Ik zeg niet dat hij opzettelijk op die remhendel heeft gemikt, dat zou wel heel straf zijn. Mij lijkt het een "stamp" puur uit frustratie ipv echt bewust op dat stuur te mikken, en heeft MM de pech gehad dat hij op de voorrem geraakt is.

 

Veel kracht moet je niet zetten op die remhendel he. Je ziet die rijders met 2 vingers remmen. Je duwt volledig op de buitenkant van de hendel (dus maximale hefboom) en zonder dosering ofzo. Denk niet dat het heel moeilijk is van dan een wiel te doen blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch haalbaar met de knie?

 

Ik zeg niet dat hij opzettelijk op die remhendel heeft gemikt, dat zou wel heel straf zijn. Mij lijkt het een "stamp" puur uit frustratie ipv echt bewust op dat stuur te mikken, en heeft MM de pech gehad dat hij op de voorrem geraakt is.

 

Veel kracht moet je niet zetten op die remhendel he. Je ziet die rijders met 2 vingers remmen. Je duwt volledig op de buitenkant van de hendel (dus maximale hefboom) en zonder dosering ofzo. Denk niet dat het heel moeilijk is van dan een wiel te doen blokkeren.

Ah, je bedoelt de remhendel. Ik dacht dat je de remklauw bedoelde. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je Rossi hier vooral onsportief gedrag kan verwijten. Iemand vast rijden en dan beginnen vertragen is not done. Hem bewust doen vallen lijkt me niet het geval.

 

Een beetje zoals die keer dat MM de kabel van de TC van Pedrosa(?) zijn bike had losgereden, met alle gevolgen vandien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweet van Michael Laverty

Marc broke the unwritten rule, always RESPECT those fighting for a Championship when you're not. Vale got enraged and hung him out to dry. Bad etiquette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dan mag je uw podiumplek niet verdedigen? Waarom laat je ze dan niet gewoon afzonderlijk rondjes draaien? Dat was een fair gevecht in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, van start tot finish en Marquez heeft niets gedaan dat Rossi ook niet zou doen :)

 

Hij heeft zich ondanks zijn ervaring laten opnaaien door een manneke dat 10 jaar jonger is :D

 

zo denk ik er ook over, ik hoop dat Rossi wel nog de titel kan pakken...

Rossi gaat veel te wijd in die bocht en wacht MM gewoon op, als hij vorige week en deze week sneller (wereldkampioenwaardig) was als de concurrentie was dit allemaal niet nodig geweest :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende koers stoppen ze in de grindbak en beslissen ze de positie middels een boksmatch denk ik :D

 

Ik vrees dat Rossi idd nog iets terug krijgt als Marquez die tegengekomt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid