Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Aub

4182954990_184f3c6fcb_o.jpg

Thx! Nog andere angles? Zoals gedacht staat 'm dat goed. Ik ben het aan het overwegen, er beginnen al redelijk veel 'putjes' van stenen in m'n velgen te komen dus ik wil ze zowiezo eens laten herdoen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 356 is toch praktisch opgebouwd uit VW onderdelen. Aangezien zoon porsche een sportauto wilde bouwen maar het geld er niet voor had hebben ze bijna alles van VW stal gebruikt.

Klopt, maar zo'n pré-A is behoorlijk zeldaam en de OEM-neukers zien liefst dat al die wagens in volledige nieuwstaat gezet worden.

Heb lange tijd rondgelezen op allerlei aircooled fora (the-samba.com, subfora van Pelican-parts,...) en daar merkt ge dat er echt 2 groepen van liefhebbers zijn: enerzijds mensen die een wagen kopen en rijdbaar maken waarbij het niet uitmaakt of er bepaalde dingen 'niet kloppen', anderzijds de groep mensen die begint te zagen omdat er een oliefilterbehuizing inzit van het model 1957 terwijl het toch duidelijk eentje van de tweede helft van 1956 moet zijn.:lol:

De 356 van JJ heeft ondertussen meer foute dan juiste onderdelen (motor, versnellingsbak, chassisnotch gedaan om lager te kunnen gaan, dash aangepast, fel versmalde vooras, interieur "gesloopt",...).

Hell, zo'n Speedster replica is een kever chassis dat verkort is...

Technisch identiek aan dat van de orginele op een paar details na...

Nja, probeer eens op een 356-meeting binnen te raken met zo'n replica.:lol:

Maar inderdaad, als ge geen zin hebt om astronomische bedragen te geven aan een opgewaardeerde Kever, is een replica ideaal. Koop dat aub:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx! Nog andere angles? Zoals gedacht staat 'm dat goed. Ik ben het aan het overwegen, er beginnen al redelijk veel 'putjes' van stenen in m'n velgen te komen dus ik wil ze zowiezo eens laten herdoen...

http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364804082010112902

http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364819042010002731

http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364818102009102025

4667707667_68a229f911_b.jpg

porsche-911-gt3-78436-15311.jpg

4564853353_0d4c077a31_b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook zeer knap.

Zo meteen gaat ir_fuel waarschijnlijk komen zeggen dat het jammer is omdat het design van de velg verloren gaat, wat wel waar is... :) Maar black-on-black is toch wel enorm geslaagd imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe manuele 7-versnellingsbak:

porsche_7_speed_shift_pattern.jpg

http://www.carguydad.com/porsches-new-7-speed-manual-transmission-shift-pattern/

Zal toch wel raar schakelen zijn denk ik :)

Veel ga je daar niet van merken m.i.. Die zevende versnelling gebruik je toch enkel maar om te cruisen op de Autobahn en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S C H I T T E R E N D

Iemand een goed idee wat zoiets kost?

Een dikke duit. Je moet ten eerste al een Porsche hebben gebouwd tussen 1969 en 1989. Dan strippen ze die volledig en beginnen ze van nul af aan met complete nieuwe koetswerkdelen opgebouwd uit koolstofvezel. De auto heeft zo een totaal gewicht van 1090 kg.

De motor is afkomstig uit een 993, een 3,6 liter flat-six, kan worden opgeboord tot 3,9 liter met een maximaal vermogen van 425 pk.

De auto is volledig naar wens aan te passen, maar minimaal bedraagt de prijs toch zo'n € 140.000 voor de conversie.

Nog wat bewegend materiaal van Singer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

S C H I T T E R E N D

Iemand een goed idee wat zoiets kost?

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt heb ik eens gelezen. Denk dat je toch op zijn minst meer dan 100.000 kluiten kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag een oude Targa zien rijden...

Hoe meer ik van die klassieke Porsche's zie, hoe meer ik besef dat zoiets (imho) toch veel cooler moet zijn dan eender welke moderne sportwagen. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, probeer eens op een 356-meeting binnen te raken met zo'n replica.:lol:

Maar inderdaad, als ge geen zin hebt om astronomische bedragen te geven aan een opgewaardeerde Kever, is een replica ideaal. Koop dat aub:inlove:

Zo'n meeting is nu net het laatste in mijn gedacht om naartoe te gaan... Jij een stuk rijden, daar een hele dag staan schilderen en dan weer een stukje rijden... Dan doe ik liever bvb een AM-ardennenrit (zie je het al komen) met mijn kar op die dag.

Bedrag voor een originele kan en wil ik niet betalen... Dan liever een replica en een nieuwe GT3 ernaast ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx! Nog andere angles? Zoals gedacht staat 'm dat goed. Ik ben het aan het overwegen, er beginnen al redelijk veel 'putjes' van stenen in m'n velgen te komen dus ik wil ze zowiezo eens laten herdoen...

Let goed op als ge uw velgen laat herdoen!

Geen verf op het conisch vlak van de centerlock, en ook geen verf op de achterkant van de velg waar ze contact maakt met de wheel-hub!

En als gij uw velgen gaat herdoen iedere keer ge putjes hebt gaat ge ze veel mogen laten herdoen. Dat weet ik nu al :) (tenzij ge ermee van het circuit blijft)

Wacht tot ge uw motorkap/voorruit eens bekijkt eind volgend jaar ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid