Stancke 4.021 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 En dan komen wenen om garantie in de concessie 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 4 uren geleden, Stancke zei: En dan komen wenen om garantie in de concessie Waar is de tijd dat dat niet uitmaakte en dat de dealer dan in de bres voor je sprong, "tegen" BMW in. "Zeg, uwen turbo is aan 't gaan, maar je auto is gechipt. Ik denk dat de kans vrij groot is dat ze een uitlezing van je kar gaan vragen om toe te voegen aan de garantieclaim. Zie je mogelijkheid om je chiptuner je standaardmapping opnieuw te laten flashen? Of mogen wij eerst naar standaard flashen en kan je nadien nog je tune weer gaan laten flashen?" Heerlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 4 minuten geleden, gTa zei: Waar is de tijd dat dat niet uitmaakte en dat de dealer dan in de bres voor je sprong, "tegen" BMW in. "Zeg, uwen turbo is aan 't gaan, maar je auto is gechipt. Ik denk dat de kans vrij groot is dat ze een uitlezing van je kar gaan vragen om toe te voegen aan de garantieclaim. Zie je mogelijkheid om je chiptuner je standaardmapping opnieuw te laten flashen? Of mogen wij eerst naar standaard flashen en kan je nadien nog je tune weer gaan laten flashen?" Heerlijk. Of de illusie dat ze het bij BMW toch niet zouden zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.967 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 12 minuten geleden, Rabbit zei: Of de illusie dat ze het bij BMW toch niet zouden zien Dit dus Ik kan boeken schrijven over mijn periode bij Belux over voertuigen die zogezegd niet gechipt werden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 13 minuten geleden, Rabbit zei: Of de illusie dat ze het bij BMW toch niet zouden zien Er was een tijd dat dat niet het geval was. Bij mijn E46 b.v. kon mijn enkel aan de flashcounter zien hoeveel keer de motorsoftware een update/wijziging had gekregen. Standaard stond dat blijkbaar op 1 of 2, maar door regulier onderhoud en af en toe een update bij de dealer was het normaal dat die wat hoger stond. En blijkbaar was het toen inderdaad nog geen (grote) issue. Bij m'n E81 was het al anders. Ken de details niet maar blijkbaar zou er een soort log van welk soort wijzigingen er doorgevoerd werden, bijgehouden worden. En sinds de vorige generatie wordt alles ook op de server van BMW bijgehouden en gaat de auto bij elk dealerbezoek aan 't netwerk en wordt vanalles gecheckt (en geflagd als 't niet koosjer is). 'k Vraag me af of ze nu écht nog kunnen "flashen". Werkt men niet weer opnieuw met boxjes, omdat de stuurdoos-beveiliging zo gigantisch sterk is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.703 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 Klant van ons heeft de OPF's uit z'n G63 laten halen/wegschrijven. Gewoon via OBD. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 13 minuten geleden, William Blake zei: Klant van ons heeft de OPF's uit z'n G63 laten halen/wegschrijven. Gewoon via OBD. Is dat ook op de G63 dat die dure uitlaat die je op WhatsApp toonde, beschikbaar wordt? Zet zo'n dingen eens hier op 't forum! Dat is "core business" van het forum, geen random gezever dat mag verdrinken in zo'n vluchtig medium. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.703 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 2 uren geleden, gTa zei: Is dat ook op de G63 dat die dure uitlaat die je op WhatsApp toonde, beschikbaar wordt? Zet zo'n dingen eens hier op 't forum! Dat is "core business" van het forum, geen random gezever dat mag verdrinken in zo'n vluchtig medium. Nee, da's nog een andere! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 1 minuut geleden, William Blake zei: Nee, da's nog een andere! Wat ik bedoel, is: zet hier eens wat meer info, nozem! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 27 november 2019 Delen Geplaatst: 27 november 2019 ja men kan nog steeds ala vanouds flashen volvo’s gaan zelfs wireless als ik me niet vergis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 28 november 2019 Delen Geplaatst: 28 november 2019 Is dat dan een tijdje niet mogelijk geweest? Herinner me een periode (van pakweg 4-5 jaar geleden tot een jaar of 2 geleden?) waarbij alle chiptuners met hun handen in hun haar zaten omdat die Bosch-encryptie niet te kraken was. En dan moest men wel boxkes installeren. Of vergis ik me? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.218 Geplaatst: 28 november 2019 Delen Geplaatst: 28 november 2019 19 hours ago, Thebiemerke said: Dit dus Ik kan boeken schrijven over mijn periode bij Belux over voertuigen die zogezegd niet gechipt werden Doen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.172 Geplaatst: 29 november 2019 Delen Geplaatst: 29 november 2019 On 11/28/2019 at 8:47 AM, gTa said: Is dat dan een tijdje niet mogelijk geweest? Herinner me een periode (van pakweg 4-5 jaar geleden tot een jaar of 2 geleden?) waarbij alle chiptuners met hun handen in hun haar zaten omdat die Bosch-encryptie niet te kraken was. En dan moest men wel boxkes installeren. Of vergis ik me? idd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 1 december 2019 Delen Geplaatst: 1 december 2019 Op 28/11/2019 om 08:47, gTa zei: Is dat dan een tijdje niet mogelijk geweest? Herinner me een periode (van pakweg 4-5 jaar geleden tot een jaar of 2 geleden?) waarbij alle chiptuners met hun handen in hun haar zaten omdat die Bosch-encryptie niet te kraken was. En dan moest men wel boxkes installeren. Of vergis ik me? klopt idd. noemde men Piggybacks. Maar nu is t hek gelijk weer van de dam. De enige die men bij mijn weten nog niet kan tunen zijn echte toyota’s. Maar niemand van dat doelpubliek daar is vragende partij I guess Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 1 december 2019 Delen Geplaatst: 1 december 2019 De valse wel? De Supra nu is de BMW B58 hé, daar doen ze in Toyota-middens al compleet gekke dingen mee (500 paarden en véél meer zelfs). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 1 december 2019 Delen Geplaatst: 1 december 2019 7 uren geleden, gTa zei: De valse wel? De Supra nu is de BMW B58 hé, daar doen ze in Toyota-middens al compleet gekke dingen mee (500 paarden en véél meer zelfs). met de “echte” doelde ik inderdaad op die nieuwe supra, als uitzondering Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 On 11/26/2019 at 9:32 PM, davy said: Dit kan toch niet gezond zijn? On 11/27/2019 at 1:20 PM, Thebiemerke said: Dit dus Ik kan boeken schrijven over mijn periode bij Belux over voertuigen die zogezegd niet gechipt werden Moest BMW gewoon deftige wagens maken als indertijd, dan zouden die niet gechipt moeten worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.424 Geplaatst: 3 december 2019 Delen Geplaatst: 3 december 2019 On 11/28/2019 at 8:47 AM, gTa said: Is dat dan een tijdje niet mogelijk geweest? Herinner me een periode (van pakweg 4-5 jaar geleden tot een jaar of 2 geleden?) waarbij alle chiptuners met hun handen in hun haar zaten omdat die Bosch-encryptie niet te kraken was. En dan moest men wel boxkes installeren. Of vergis ik me? Dat was een periode van 10-15 jaar waarbij ze telkens met nieuwe beveiligingstechnieken af kwamen. Bij elk nieuw model moest de tuner dus een nieuw protocol gebruiken. De leveranciers van de hard/software voor het flashen werken daarvoor samen met heel wat tuners (ideale manier om aan al die nieuwe wagens te geraken) en verkrijgen af en toe wel wat interne info van Bosch/Delphi/... Ik volg die wereld nu niet meer, maar als het nu allemaal veel gemakkelijker gaat, dan is dat puur omdat het gewoon veel eenvoudiger is om te detecteren dat het gebeurd is. Waarom dan nog moeite doen om het te beveiligen? Hoe eenvoudiger het is om te tunen, hoe meer mensen het doen en hoe minder garantie er gegeven moet worden. Denk dat als je er echt veel van kent, je bijvoorbeeld wel een tweede ecu kan gebruiken (bij de dealer op chassisnummer gekocht), en die dan swappen telkens de auto bij de dealer binnen moet. Kost wel een pak meer dan de gemiddelde chiptune @ 400€. Als dat effectief lukt, en in grote aantallen uitgevoerd wordt, dan zullen ze wel weer hardware beveiligingen doen (zegel die verbroken wordt bij verwijderen van ECU). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.172 Geplaatst: 3 december 2019 Delen Geplaatst: 3 december 2019 On 12/2/2019 at 10:18 AM, The Swede said: Moest BMW gewoon deftige wagens maken als indertijd, dan zouden die niet gechipt moeten worden. 't is waar. Vandaar dat iedereen M135i en M140i rijdt in België, ipv 116D. Dat is echt de schuld van BMW. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.172 Geplaatst: 3 december 2019 Delen Geplaatst: 3 december 2019 7 minutes ago, Soundstorm said: Denk dat als je er echt veel van kent, je bijvoorbeeld wel een tweede ecu kan gebruiken (bij de dealer op chassisnummer gekocht), en die dan swappen telkens de auto bij de dealer binnen moet. Kost wel een pak meer dan de gemiddelde chiptune @ 400€. Als dat effectief lukt, en in grote aantallen uitgevoerd wordt, dan zullen ze wel weer hardware beveiligingen doen (zegel die verbroken wordt bij verwijderen van ECU). De ECU moet dan nog eens gekoppeld worden aan de sleutel, en dat zal wel met de nodige software/hardware in de werkplaats moeten gebeuren. Denk niet dat een ECU swap makkelijk thuis te regelen valt. Waarschijnlijk kan je sleutel maar aan 1 ECU tegelijk gekoppeld worden ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.424 Geplaatst: 3 december 2019 Delen Geplaatst: 3 december 2019 25 minutes ago, ir_fuel said: De ECU moet dan nog eens gekoppeld worden aan de sleutel, en dat zal wel met de nodige software/hardware in de werkplaats moeten gebeuren. Denk niet dat een ECU swap makkelijk thuis te regelen valt. Waarschijnlijk kan je sleutel maar aan 1 ECU tegelijk gekoppeld worden ofzo. Zal wel merkafhankelijk zijn, maar bij de wagens waar ik al mee bezig geweest ben is het altijd een centrale module die in staat voor de startonderbreking. De ECU vraagt dan toestemming aan die module om te starten. Het is dan dus kwestie dat de BCM beide ECU's toestemming moet kunnen geven. Ideale is dat je een exacte copy kan nemen. Maar er zal daar wel een hardware serienummer in zitten ook, zodat het niet puur software is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 4 december 2019 Delen Geplaatst: 4 december 2019 Massieve bumpers en dan kleine velgen, het is wat.Tanzanite is en blijft wel dik. [emoji7]Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.228 Geplaatst: 4 december 2019 Delen Geplaatst: 4 december 2019 Mijn oog zegt 17 inch, maar dat is dan wss zelfs 18 inch... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.579 Geplaatst: 4 december 2019 Delen Geplaatst: 4 december 2019 6 minutes ago, Lotuzzz said: Mijn oog zegt 17 inch, maar dat is dan wss zelfs 18 inch... 17 idd. Op een Sportline met normale bumpers is dat wel een ok velg hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
davy 396 Geplaatst: 4 december 2019 Delen Geplaatst: 4 december 2019 33 minuten geleden, Phil zei: 17 idd. Op een Sportline met normale bumpers is dat wel een ok velg hoor. Kan 17" over de remklauwen van de M340i? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.