Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Nice! Extra speler in het segment van de (nagelnieuwe/moderne) "medium" reisenduro's.
Het lijkt er op dat dat segment hét groeisegment van de komende jaren gaat worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Nice! Extra speler in het segment van de (nagelnieuwe/moderne) "medium" reisenduro's.
Het lijkt er op dat dat segment hét groeisegment van de komende jaren gaat worden...

Denk het ook. De tweede video geeft een mooi overzicht van de kenmerken.

De 900 komt wel met een ketting, er komt nog een facelift aan van de 1200 en die heeft een cardan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar 't is toch nog niet zeker dat die een update krijgt? Men speculeert dat, omdat de 2020-versies nog niet gereleased zijn, dat wel. Ik hoop er ook wel op dat ze over een paar weken met een volledig vernieuwde Tiger1200-lijn komen.

Probleem met de 1200 is dat die (naar 't schijnt) zeer zwaar rijden. Een facelift gaat maw niet helpen om in de buurt van de lichtvoetige competenties van een GS te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gTa zei:

Nice! Extra speler in het segment van de (nagelnieuwe/moderne) "medium" reisenduro's.
Het lijkt er op dat dat segment hét groeisegment van de komende jaren gaat worden...

Bestond toch al jaren? @Dawud heeft er nog een voorloper van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestond toch al jaren? [mention=50]Dawud[/mention] heeft er nog een voorloper van gehad.


Er waren er zelfs met een tijgerprint in de jaren 90.
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, msxx zei:

Bestond toch al jaren? @Dawud heeft er nog een voorloper van gehad.

Ja, uiteraard. Maar de 800-familie was verouderd, vergeleken met de KTM 790 en de BMW 850 en zo.
Nu zijn ze weer on par en dat is wat ik bedoel: de nieuwe/moderne fietsen, niet de semi-verouderde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, msxx zei:

Bestond toch al jaren? @Dawud heeft er nog een voorloper van gehad.

Ik had wel de road versie, waar ik dan valbaren,  een alu skid plat, radiatorgril, handkappen, bar risers, mesh voor mijn voorlicht en bredere voetsteunen heb opgezet om toch "offroad" ermee te gaan. Heb toch elk jaar voor de winterstalling mijn valbaren mogen afschuren en opnieuw schilderen :fp:  . Het enigste wat ik miste op die moto was een deftig geluid, maar dat had me misschien na een tijdje wel gestoord. Zou hem direct opnieuw kopen. :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig. ❤️

Wel nog altijd geen datum bekend of beelden van productiemodel, lijkt dus eigenlijk enkel maar bevestiging van info van Eicma.

Echt benieuwd naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de pilens zat er zo'n twee jaar tussen concept en productie. En de concept was zo goed als het productiemodel. Dus ik verwacht hem zoals hij op de EICMA stond. Binnen een jaar of 2/3. Misschien vroeger, nu ze wat ervarener zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Frekkel zei:

Bij de pilens zat er zo'n twee jaar tussen concept en productie. En de concept was zo goed als het productiemodel. Dus ik verwacht hem zoals hij op de EICMA stond. Binnen een jaar of 2/3. Misschien vroeger, nu ze wat ervarener zijn. 

 

5 uren geleden, GTX zei:

Heb ergens gelezen dat het definitieve model op de EICMA 2020 wordt voorgesteld en bij de dealers in 2021.

Klinkt aannemelijk.

Geeft mij ook de tijd om nog eens tegoei door te denken aan wat ik nu echt wil. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Au die polsen en kont. :D 

Maar snap het wel. Reizen/touren met iets "onverwachts" is eigenlijk absurd wijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het licht van de achterstand op de A-merk concurrentie (van de laatste jaren), is Michelin bezig met een inhaalbeweging. 

In 2019 kregen we al een nieuwe GT-band (de Road 5) die goed scoort. Nog iets eerder kwam de Anakee Adventure, een 50/50 adventure band die op quasi alle powerklasses echt goed scoort. 

Vooral bij het sportiever rubber hinkten ze al enkele jaren achterop. Met een nieuwe Pilot Power 5 zou dat nu opgelost moeten zijn.

Screenshot_20191216-010215_Chrome.jpg.f23fecbcfdad5db98126d6463a2fe0e3.jpg

Zoals grote concurrent Pirelli kolt er ook meteen een hypersportieve variant (Power GP) en een semislick. 

https://www.motorcyclenews.com/news/2019/december/2020-michelin-tyre-range/

Blijkbaar ook een nieuwe Commander reeks (voor touring bikes, de nieuwere generatie power-shoppers ed). 

Nu nog een nieuwe Anakee 80/20 die de concurrenten bijbeent en ze zijn weer op niveau. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid