Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, gTa zei:

Damn :inlove: 

image.png.907d6c88af002f9d3a47f8b4ca8df7b1.png

Combo blauw/oranje vind ik BONKERS :inlove: 

En dikke velgskes :inlove:  die vond ik tot nu toe altijd een beetje meh :oops: 

 

 

Achteraan aanschuiven makker, ik had hem eerst gezien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/11/2019 om 17:33, dragonfly zei:

Dit gemist.

Ik heb nog geen enkele cagoule (volledige muts rond het hoofd, bedoel ik) gepast die langer dan 5 minuten comfy zat.
Er zit altijd wel een plooitje of naad, hier of daar. Dat duwt, knelt, ambeteert ... ik word er zot van.
Heb natuurlijk wel geen wulpse haardos die dat opvangt en (mogelijks) afvlakt qua gevoel. :D 

Ik heb enkele modellekes halve windstopper. Dikkere, dunnere, rondomrond gestikt, achteraan met velcro, met/zonder neopreen, enz.

Eerst en vooral snap ik niet dat je méér dan dat nodig hebt (ik ben nu wel geen koukleum). Heb er al een pak langere ritten op zitten in 5°C en minder luchttemperatuur: dat stukske stof extra hoger dan je oren en ogen gaat echt geen verschil geven qua warmte ... denk ik.

Ik heb ook nog bij geen enkele windstopper ondervonden dat dat niet tegoei blijft zitten, tbh.

Wat ik wél heb: dat doet je brilglazen een pak sneller aandampen (uitgeademde lucht zoekt een weg tussen stof en gezicht, dus ook naar boven). Da's echt kak.
Daar dat ik die dingen echt maar aan doe als 't echt koud is en ik een langere en snellere rit (autostrade) voor de boeg heb.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Frekkel zei:

Achteraan aanschuiven makker, ik had hem eerst gezien.

You may. Kans is klein dat ik dat koop.

Je had die Norden ook eerst gezien: you may too. Is wel nog een concept, zie ik. Chanceke: tussen concept en productiemodel zit er bij Husqvarna niet veel verschil (toch niet bij de witte en zwarte pijlen van de voorbije paar jaren). Malchanceke: de tijd die tussen de eerste concept Vitpilen en het seriemodel zat, was laaaaang --> hopelijk doen ze 't nu wat sneller...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 850r is meer in my alley. Denk dat ik schrik zou hebben van die superduke. Allé, toch de eerste dagen. Maar dat vermogen lijkt mij compleet nutteloos. Maar het is de eerste Duke die ik echt oprecht dik vind. Die Norden is meer iets als derde of vierde moto. En gezien mijn trok naar Honda zou het misschien ook wel de africa twin kunnen worden. Al zou ik in eerste instantie liever een licht crossmotoke hebben gelijk janvangent. Dat endurorijden oefenen op zo'n tank lijkt mij minder aangewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me verbazen dat het lang zal duren deze keer, de Allroad's zijn de nieuwe hype aan het worden. De Elephant van Ducati past ook in dat rijtje. Misschien dat er ook nog een 401-versie komt op basis van de 390 adventure, deze laatste vind ik echt een knap motortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, GTX zei:

Misschien dat er ook nog een 401-versie komt op basis van de 390 adventure, deze laatste vind ik echt een knap motortje.

Jup, hoop ik ook stilletjes op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, GTX said:

Zou me verbazen dat het lang zal duren deze keer, de Allroad's zijn de nieuwe hype aan het worden. De Elephant van Ducati past ook in dat rijtje. Misschien dat er ook nog een 401-versie komt op basis van de 390 adventure, deze laatste vind ik echt een knap motortje.

Je bedoelt de Cagiva Elephant? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M’n Dainese Gore-Tex pak is niet meer waterdicht of ik ben te zwaar geworden. Zit hier nu met natte armen en onderkant hemd is ook kletsnat. Broek wat vochtig.

Sokken ook maar die botten zijn oud dus wist al even dat ze niet waterdicht waren.

Wordt dit weekend dus een dure grap om alles nieuw te kopen. RAD is al bijna even duur als Dainese dus kan dan evengoed bij m'n gekende merk blijven…

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

M’n Dainese Gore-Tex pak is niet meer waterdicht of ik ben te zwaar geworden. Zit hier nu met natte armen en onderkant hemd is ook kletsnat. Broek wat vochtig.

Sokken ook maar die botten zijn oud dus wist al even dat ze niet waterdicht waren.

Wordt dit weekend dus een dure grap om alles nieuw te kopen. RAD is al bijna even duur als Dainese dus kan dan evengoed bij m'n gekende merk blijven…

Jij had toch geen Gore-Tex pak? Dat was toch een D-dry?

Welke maat moet je hebben? Check termaatmotoren.nl  ze zitten in Nijmegen en hebben een ongelofelijke stock en ook het nodige in outlet.

Mijn jas en broek zijn nog steeds waterdicht (Dainese Tundra Gore-Tex) https://www.termaatmotoren.nl/product/1480/Dainese-Tundra GTX jas-black.html 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, msxx zei:

Jij had toch geen Gore-Tex pak? Dat was toch een D-dry?

Welke maat moet je hebben? Check termaatmotoren.nl  ze zitten in Nijmegen en hebben een ongelofelijke stock en ook het nodige in outlet.

Mijn jas en broek zijn nog steeds waterdicht (Dainese Tundra Gore-Tex) https://www.termaatmotoren.nl/product/1480/Dainese-Tundra GTX jas-black.html 

Amai jij hebt een goed geheugen en je hebt gelijk. Even type opgezocht en ik heb dit model. Verklaart waarom ik nat ben 😞

https://motorplaza.net/jas-dainese-g-aspide-d-dry-zwart-grijs-wit/

Jas is nu 54 en zou dus 56 nemen.
Maat van de broek staat in binnenvoering en die ligt thuis dus vanavond eens kijken.

Jouw vest hebben ze enkel nog in 52 maar ik zal daar eens zoeken. Outlet is altijd interessant want Dainese (lees bimoto Gent) is zo al duur genoeg.

Welke handschoenen heb jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dragonfly zei:

Amai jij hebt een goed geheugen en je hebt gelijk. Even type opgezocht en ik heb dit model. Verklaart waarom ik nat ben 😞

https://motorplaza.net/jas-dainese-g-aspide-d-dry-zwart-grijs-wit/

Jas is nu 54 en zou dus 56 nemen.
Maat van de broek staat in binnenvoering en die ligt thuis dus vanavond eens kijken.

Jouw vest hebben ze enkel nog in 52 maar ik zal daar eens zoeken. Outlet is altijd interessant want Dainese (lees bimoto Gent) is zo al duur genoeg.

Welke handschoenen heb jij?

De Talos hebben ze nog in 56. Dat is dezelfde kwaliteit. Maar best eens langsgaan om te passen.

Het verschil in kwaliteit tussen een jas van 3 a 400 euro en een jas van rond de 800 euro is echt enorm (draagcomfort, duurzaamheid) maar dat soort bedragen geef je uiteraard niet uit als je drie weekends per jaar gaat motorrijden.

Met handschoenen heb ik altijd ruzie, zeker in de regen. Voor droog weer ben ik (dankzij tip van Tjeu) uitgekomen bij IXS RS200. Voor nat weer heb ik er verschillende, ben over geen enkele tevreden dus daar ga ik geen tip over geven :) 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

www.fc-moto.de in Aken al bekeken? Ik weet niet hoe het daar nu zit, maar een aantal jaar geleden kon je daar bijna altijd met een mooie korting kopen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Termaatmotoren & FC-Moto zijn beiden +200km dus rijd je niet even naartoe. Zal de pil dan maar slikken en naar bimoto gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, msxx zei:

De Talos hebben ze nog in 56. Dat is dezelfde kwaliteit. Maar best eens langsgaan om te passen.

Het verschil in kwaliteit tussen een jas van 3 a 400 euro en een jas van rond de 800 euro is echt enorm (draagcomfort, duurzaamheid) maar dat soort bedragen geef je uiteraard niet uit als je drie weekends per jaar gaat motorrijden.

Met handschoenen heb ik altijd ruzie, zeker in de regen. Voor droog weer ben ik (dankzij tip van Tjeu) uitgekomen bij IXS RS200. Voor nat weer heb ik er verschillende, ben over geen enkele tevreden dus daar ga ik geen tip over geven :)

Draagcomfort is inderdaad alles en nu wil ik vooral droog blijven want is wel de bedoeling om ook in de regen te rijden. Ben geen treinmens 😊

Handschoenen droog weer heb ik m’n dada gevonden. Ben geen fan van dikke handschoenen maar je moet wel als het kouder wordt en begint te regenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Capitol zei:

www.fc-moto.de in Aken al bekeken? Ik weet niet hoe het daar nu zit, maar een aantal jaar geleden kon je daar bijna altijd met een mooie korting kopen.

Dat is een 'ok'  winkel, maar vooral een enorm magazijn. Als je vooraf weet wat je wilt passen kan je dat klaar laten leggen in de winkel. Als je ter plaatse verwacht in een pas-walhalla terecht te komen dan kan je jezelf de reis besparen...

Termaat is een 'echte' motorzaak en zeer de moeite en wat op hun website staat tref je ook effectief aan in de winkel. Daardoor hangt het wel een beetje vol :D 

4 minuten geleden, dragonfly zei:

Draagcomfort is inderdaad alles en nu wil ik vooral droog blijven want is wel de bedoeling om ook in de regen te rijden. Ben geen treinmens 😊

Handschoenen droog weer heb ik m’n dada gevonden. Ben geen fan van dikke handschoenen maar je moet wel als het kouder wordt en begint te regenen.

Ik was al een tijdje op zoek naar ongevoerde Gore-Tex handschoenen, heb er uiteindelijk gekocht van Alpinestars en die zijn redelijk ok.  Maar het blijft een pak stugger dan je zou willen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Amai jij hebt een goed geheugen en je hebt gelijk. Even type opgezocht en ik heb dit model. Verklaart waarom ik nat ben 😞

https://motorplaza.net/jas-dainese-g-aspide-d-dry-zwart-grijs-wit/

Jas is nu 54 en zou dus 56 nemen.
Maat van de broek staat in binnenvoering en die ligt thuis dus vanavond eens kijken.

Jouw vest hebben ze enkel nog in 52 maar ik zal daar eens zoeken. Outlet is altijd interessant want Dainese (lees bimoto Gent) is zo al duur genoeg.

Welke handschoenen heb jij?

Ik koop bijna alles bij bimoto. Degelijke uitleg, en service, en ze hebben ook een klein aanbod outlet. 

Voor een helm en mijn vrouw haar uitrusting zijn we naar motoreflex geweest. Gigantisch aanbod, goed van prijs en ook grote outlet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jan.van.gent zei:

Je bedoelt de Cagiva Elephant? 

Ja en nee, de Ducati DesertX concept, ik zat met Elephant in mijn hoofd door een eerder artikel waarin ze zeiden dat het eigenlijk Elephant moest heten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Frekkel zei:

Ik koop bijna alles bij bimoto. Degelijke uitleg, en service, en ze hebben ook een klein aanbod outlet. 

Voor een helm en mijn vrouw haar uitrusting zijn we naar motoreflex geweest. Gigantisch aanbod, goed van prijs en ook grote outlet.

Bimoto is zeker goed, heb er al 2x een volledige uitrusting gekocht.

Motoreflex de moeite om daarvoor naar Kortrijk te rijden? Of scheelt het voor Dainese amper in prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze houden tot maandag bij Motorreflex soort van uitverkoop met kortingen op de collectie van 2018 en in mindere mate die van 2019 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een complete uitrusting koopt kan er meestal nog iets extra's van ook.

Het grote voordeel is dat ze meer dan Dainese hebben é. Sommige mensen hebben bvb meer een lijf voor alpinestars :biggrin:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid