Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Op 27/10/2019 om 17:34, dragonfly zei:

In Drongen op voorraad dus dinsdag misschien eens langsgaan

https://www.rad.eu/nl/c/p/60977-shoei-gt-air-ii-wangkussens-zwart.htm

Vandaag langsgeweest en vriendelijk ontvangen. Wangkussens van 35mm vervangen door 39mm en helm spant nu zeer goed. Zal wel nog niets lossen 👍

Heb ze zelfs niet moeten betalen dus topservice!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig, nice to hear.

 

Inzake Eicma: wel eens leuk maar veeel te druk (eerste publieksdag op vrijdag incl. nocturne). Je kan op de meeste "echt interessante" stands quasi niks tegoei bekijken: hele horden peten en pubers die absoluut een stoere foto op een stoere moto willen. Als ik dat ooit nog eens doe, dan zeker de trade days. Maar de kans is eerder klein dat ik nog eens terug ga.

Nu was het tof, wegens gecombineerd met een city trip Milaan met m'n schoonpa. Divers programma, waarvan 1 dag motorbeurs.

 

Positief opgevallen:

  • Husq Norden :inlove: :inlove: :inlove: 
  • nieuwe S1000XR :inlove: 
  • KTM Superduke R :inlove: 
  • Duc Streetfighter :inlove: 
  • enorm veel Ténéré 700 te zien op allerlei stands, veel aftermarket spul beschikaar
  • Africa Twin is qua dashboard echt een (nodige) verbetering
  • R18 concept is echt wel vet, net zoals die elektrische concept :inlove: 
  • afwerking van die Triumph TFC's :shock: :inlove: 
  • MotoGadget :inlove: 
  • UnitGarage :inlove: 
  • Brough :inlove: 

Negatief opgevallen:

  • HD Livewire:  sound = :cry:   (moest dat "stil" zijn, dat ware nog iet of wat te verdragen, maar dat spel huilt als een slechtlopend rollement :cry: )
  • HD Panamerica, styling is echt niet m'n ding
  • zithouding Triumph Rocket, da's echt niks voor mij

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/11/2019 om 21:12, gTa zei:

Dit gemist.

Ik heb nog geen enkele cagoule (volledige muts rond het hoofd, bedoel ik) gepast die langer dan 5 minuten comfy zat.
Er zit altijd wel een plooitje of naad, hier of daar. Dat duwt, knelt, ambeteert ... ik word er zot van.
Heb natuurlijk wel geen wulpse haardos die dat opvangt en (mogelijks) afvlakt qua gevoel. :D 

Ik heb enkele modellekes halve windstopper. Dikkere, dunnere, rondomrond gestikt, achteraan met velcro, met/zonder neopreen, enz.

Eerst en vooral snap ik niet dat je méér dan dat nodig hebt (ik ben nu wel geen koukleum). Heb er al een pak langere ritten op zitten in 5°C en minder luchttemperatuur: dat stukske stof extra hoger dan je oren en ogen gaat echt geen verschil geven qua warmte ... denk ik.

Ik heb ook nog bij geen enkele windstopper ondervonden dat dat niet tegoei blijft zitten, tbh.

Wat ik wél heb: dat doet je brilglazen een pak sneller aandampen (uitgeademde lucht zoekt een weg tussen stof en gezicht, dus ook naar boven). Da's echt kak.
Daar dat ik die dingen echt maar aan doe als 't echt koud is en ik een langere en snellere rit (autostrade) voor de boeg heb.

Windstopper icm die nieuwe wangen van 39mm was een no-go 😞 

Ik zou voor de winter dus al 35mm moeten steken maar die heb ik niet en ga ik nu ook niet kopen. Dan maar m'n dun vliesje aangedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge hebt ook fleece (sort of) of windstopper buffkes, hé. Die doet ge aan rond uwe nek, helm op, en dan buff onder helmrand proppen. Blijft redelijk goed zitten, naar mijn ervaring. Bijkomend voordeel: geen extra aandampen van brillenglazen (voor brillendragers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ge hebt ook fleece (sort of) of windstopper buffkes, hé. Die doet ge aan rond uwe nek, helm op, en dan buff onder helmrand proppen. Blijft redelijk goed zitten, naar mijn ervaring. Bijkomend voordeel: geen extra aandampen van brillenglazen (voor brillendragers).

Klopt, heb zo eentje liggen maar zweet me daar altijd te pletter in.

Nek viel vandaag nog goed mee. 't Was het voorhoofd die koud kreeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

geen extra aandampen van brillenglazen (voor brillendragers).

Ik gebruik daarvoor een productje hé, veel minder last van aandampen dan vroeger. Alé al rijdend toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha? Linkje naar?

Ik heb nog nooit koud gehad aan m'n hoofd zelf. Wel aan "keleput" en hals en zo, als 't écht koud is (vriestemperaturen, of minder dan 6-7°C als 't ritten van (stints van) anderhalf uur zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Aha? Linkje naar?

Ik heb online iets gevonden en dat laten bestellen door Wim. Hij heeft er nog in stock. Naam ken ik niet meer, moet thuis eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gTa zei:

Zalig, nice to hear.

 

Inzake Eicma: wel eens leuk maar veeel te druk (eerste publieksdag op vrijdag incl. nocturne). Je kan op de meeste "echt interessante" stands quasi niks tegoei bekijken: hele horden peten en pubers die absoluut een stoere foto op een stoere moto willen. Als ik dat ooit nog eens doe, dan zeker de trade days. Maar de kans is eerder klein dat ik nog eens terug ga.

Nu was het tof, wegens gecombineerd met een city trip Milaan met m'n schoonpa. Divers programma, waarvan 1 dag motorbeurs.

 

Positief opgevallen:

  • Husq Norden :inlove: :inlove: :inlove: 
  • nieuwe S1000XR :inlove: 
  • KTM Superduke R :inlove: 
  • Duc Streetfighter :inlove: 
  • enorm veel Ténéré 700 te zien op allerlei stands, veel aftermarket spul beschikaar
  • Africa Twin is qua dashboard echt een (nodige) verbetering
  • R18 concept is echt wel vet, net zoals die elektrische concept :inlove: 
  • afwerking van die Triumph TFC's :shock: :inlove: 
  • MotoGadget :inlove: 
  • UnitGarage :inlove: 
  • Brough :inlove: 

Negatief opgevallen:

  • HD Livewire:  sound = :cry:   (moest dat "stil" zijn, dat ware nog iet of wat te verdragen, maar dat spel huilt als een slechtlopend rollement :cry: )
  • HD Panamerica, styling is echt niet m'n ding
  • zithouding Triumph Rocket, da's echt niks voor mij

@gTa toevallig gelet op de EURO normen? EURO 5 icm cardan is precies dun gezaaid al moeten de aankondigingen voor 2020 uiteraard nog volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, dragonfly zei:

@gTa toevallig gelet op de EURO normen? EURO 5 icm cardan is precies dun gezaaid al moeten de aankondigingen voor 2020 uiteraard nog volgen.

Ter plekke niet, nee. Gezien de drukte quasi onmogelijk. En idd ze zijn mogelijks nog druk bezig achter de schermen. Veel MY20 modellen moeten qua specs nog bevestigd worden. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/11/2019 om 18:44, gTa zei:
  • HD Livewire:  sound = :cry:   (moest dat "stil" zijn, dat ware nog iet of wat te verdragen, maar dat spel huilt als een slechtlopend rollement :cry: )

Benieuwd of hetvolgende me evenveel gaat bekoren als de vorige edities

https://www.rideapart.com/articles/369679/long-way-up-harleydavidson-livewires-electric/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend weer dolle pret gehad. Was wel fris 's ochtends, - 2 graden verdikke31be053cb2a88a2b40c89267262ce7ba.jpg

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, tapatalk maakt er wel een heel triestige bedoening van.
Hier dan maar de foto gewoon via browser uploaden.

 

Lunchstop:

1b7e0793-6450-4d33-8e4b-6a73d265d000.thumb.jpg.a329288cf66f36dcd3f61498ce73a383.jpg

Na afloop terug op mijn remorque. (2x WR250F, 1x KTM Freeride 350)

IMG_20191116_174759.jpg.deb669ed6b46bad2bfeb8636887a792d.jpg

 

Handkap van de KTM (rechter) staat wat scheef, net zoals de rechter handkap van mijn WR. Gezien we allemaal wel minstens 1x tegen de grond gegaan zijn is het logisch dan die dingen wat de verduren krijgen. Maar goed, boutjes lossen, terug recht zetten en terug vast zetten, meer is er niet aan. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We vertrokken in de buurt van Hamoir. Was een tour van 165 km, zou eens moeten kijken waar we allemaal gezeten hebben :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag al bij m'n dealer binnengestapt voor wat Belgische prijzen van de S1000XR. :oops:  Duitse prijslijst staat al online, maar enkel "Vorabinformationen" met prijs van moto, optiepakketten en opties. Wil graag prijzen van accessoires ook. Persbericht (long version) op press.bmwgroup.com vermeldt woordelijk wel een hele resem accessoires die er aan komen, maar (uiteraard) geen prijzen.

Zo'n "grondlakgrijze" (lelijk :cry:) S1000XR met de 2 pakketten (geen carbon pack), headlight pro, bandendrukcontrole en nog een paar kleine opties ... héél misschien de gesmede wielen (zo mooooi...) ... op 107pk laten leveren (en daarna onmiddellijk debrideren) en dan thuis alle paneeltjes eraf schroeven en die naar de spuiter brengen ... 't Zou nog wel ne keer kunnen gebeuren. :inlove:  Enkel die ketting, da's iets waar ik nog helemaal niet uit ben of ik dat "wil" voor een "daily".

 

Heb me natuurlijk een testrit met R1250GS en R1250GSA laten aanpraten. :roll:  Mijne verkoper daar is er nog altijd rotsvast van overtuigd dat dat 200% mijn ding is. "Ge zijt gestart op nen boxer, ge wil comfy reizen en daar af en toe wat gravelbanen meepikken, allez vent!"  Naar 't schijnt is de subjectieve beleving nauwelijks gestegen tov de 1200, maar is die 1250 wel een pak snediger geworden hoger in toeren, waardoor hij bijna lineair geworden is en dus écht geen straf mee is om mee door te peren tot redline. Blijft nog die sound, natuurlijk...

...maar gelukkig bestaat er nog zoiets (100% legaals, ook in D) zoals Jekill & Hyde. Vandaag gehoord op een Euro4 R1200 :shock: dat klinkt echt extreem luid, als dat open staat! (Had 't ook al gehoord op een KTM 1290 Superadventure R bij de KTM-dealer hier in de buurt, ook daar was dat echt impressive). 2.000 knollen is wel een belachelijke hoeveelheid geld voor een "stomme uitlaat", maar aangezien dat de core van de beleving uitmaakt...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar weten hoe die test ging. S1000XR is inderdaad mooi maar met ketting. Levering pas vanaf april 2020 en je kan niet testrijden.

Daarnet eens een R1250GS geconfigureerd en kwam al snel op 22k 😮 

Maar vriend van me is daar zeer tevreden van dus dacht eraan om die toch eens te gaan testrijden. Oogt zo lomp maar zou blijkbaar goed rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

dan thuis alle paneeltjes eraf schroeven en die naar de spuiter brengen

Is dat veel goedkoper? Voor de GS had ik standaard grijs gekozen want die HP Pack was nog eens +810 EURO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid