Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, dragonfly zei:

Is dat veel goedkoper? Voor de GS had ik standaard grijs gekozen want die HP Pack was nog eens +810 EURO

HP Pack vind ik lelijk. Veel te schreeuwerig. "HEY LOOK AT ME, I'M DRIVING MY PARISDAKAR EXPLORER BIKE THROUGH THE TRAFFIC JAM JUNGLE TO WORK !!!"

:nope: 

Helemaal fout als je jezelf dan ook nog in zo'n lichtgrijs/rallyeblauw motorpak gehesen hebt.

image.png.61a26aaed4a0ea7b026cc598b9fdafe2.png

:noooooooope:

(met alle respect voor zij die dat wél wijs vinden, hier ten lande, als midlife crisis vervoersmiddel en dito plunje)

 

Een GS Adventure vind ik qua kleuren vooral knap in die mat bruin metallic / mat grijs combo van de "Exclusive". Toont op foto maar meh, moet je in 't echt zien.

Image result for R 1250 GS Adventure Exclusive

(Al zou ik ik daarop ook nog enkele verbeteringskes kunnen bedenken qua kleuren/looks:
- radiatorrooster-panelen (nu zilver, achter valbeugels) ook in "koetswerkkleur" (bruin metallic mat)
- grote, zwart geanodiseerde motor/uitlaatbochten beschermplaat van Touratech
- beschermbeugels allemaal in 't zwart of in dat asphalt matte metallic (= framekleur)
- ook de kofferhouders (buizekes gelijk de beschermbeugels) in diezelfde kleur
- ...

Maar 't ging 'm mij om de S1000XR (nieuw model). Volgende post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe S1000XR komt dus vanaf productie in 2 kleuren:

 

 

(1) optioneel in uni rood, met zilvergrijze zijpaneeltjes met daarop rode decals:

image.png.cb15ab53fd67a1fd3c7c6f8a27712747.png

image.png.d7686fbc3ff31c0f0056b61c03ed5a17.png

 

 

 

(2) of het standaard "icegrey uni", lees: glanzende uni vuilgrijswitte grondlak :noparty: 

image.png.8ae6ad0c46ccfe057c1a48d6f868e322.png

image.png.81bf69bab190a62dc52ef3a39aed047c.png

Op foto ziet dat er nog iet of wat OK uit, precies metallic zilver bijna ... maar geloof me, in 't echt is dat zo'n ultraplat saai non metallic lichtlichtgrijs (vuilwit). Verschrikkelijk.

 

Geen van beide kleurencombinaties vind ik mooi. Dan zou ik snel de carénage eraf halen (is in een wip gebeurd, doorgaans, ik draai er alleszins m'n hand niet voor om) en die laten spuiten in een kleur naar wens. Denk dat je daar voor een 500-tal euro's klaar mee moet kunnen zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, jan.van.gent zei:

We vertrokken in de buurt van Hamoir. Was een tour van 165 km, zou eens moeten kijken waar we allemaal gezeten hebben :D 

Er was een groep crossers bij een tankstation daar ergens in de buurt. Het viel me op omdat een van die gasten een sigaret opstak. Lekker veilig :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behoort de Kawasaki Ninja 1000SX ook tot de mogelijkheden? Voor gTa minder waarschijnlijk omdat die niet echt geschikt is voor offroad te rijden :D Versys idem dito.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar weten hoe die test ging. S1000XR is inderdaad mooi maar met ketting. Levering pas vanaf april 2020 en je kan niet testrijden.
Daarnet eens een R1250GS geconfigureerd en kwam al snel op 22k [emoji50] 
Maar vriend van me is daar zeer tevreden van dus dacht eraan om die toch eens te gaan testrijden. Oogt zo lomp maar zou blijkbaar goed rijden. 
Een 2de hands toerbuffel geen optie? Bijvoorbeeld een GTR 1400.
Ga je dagelijks meer aan hebben dan aan zo een hoogpoter en gezien die markt op zijn gat ligt kan je daar mogelijks tweedehands wel een dealtje vinden. Zo een GTR lijkt me ook echt onverslijtbaar. Qua onderhoud zal je ook beter af zijn dan met een BMW.

Ik stem GTR!
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Een 2de hands toerbuffel geen optie? Bijvoorbeeld een GTR 1400.

Dat is een stap te ver voor mij :lol: 

Meer dan een jaar geef ik het toch niet dus wil er nadien nog wat plezier aan kunnen hebben voor de zondagsritjes.

BMW is inderdaad duur, opties zijn inderdaad beperkt als je geen ketting wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een stap te ver voor mij [emoji38] 
Meer dan een jaar geef ik het toch niet dus wil er nadien nog wat plezier aan kunnen hebben voor de zondagsritjes.
BMW is inderdaad duur, opties zijn inderdaad beperkt als je geen ketting wil.
Al eens gereden met zo een ding? +140pk... Koppel voor dood en strakker weggedrag dan een hoogpoter. Je zit beter beschermd, grotere bagage, is meestal iets smaller dan hoogpoter met koffers, lager zwaartepunt (een groot pluspunt bij ijzel!),... Er is een reden waarom dat jaren het best verkopende segment was. In auto termen is zo een toerbuffel een ruime sportieve break. Een RS6 zeg maar. Als je een kan testen, zeker doen. Je zou wel eens positief kunnen verschieten, zeker van dat blok. Zo een boxerblok is gewoon kut.
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, GTX zei:

Behoort de Kawasaki Ninja 1000SX ook tot de mogelijkheden? Voor gTa minder waarschijnlijk omdat die niet echt geschikt is voor offroad te rijden :D Versys idem dito.

 

S1000XR leent zich ook niet tot offroad, hé.
Allez, toch niet beter dan mijn huidige K1300R en daar doe ik ook ongeplaveid mee, zne. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/11/2019 om 23:24, dragonfly zei:

Laat maar weten hoe die test ging. S1000XR is inderdaad mooi maar met ketting. Levering pas vanaf april 2020 en je kan niet testrijden.

Daarnet eens een R1250GS geconfigureerd en kwam al snel op 22k 😮 

Maar vriend van me is daar zeer tevreden van dus dacht eraan om die toch eens te gaan testrijden. Oogt zo lomp maar zou blijkbaar goed rijden. 

Dealer zei me gisteren levering vanaf maart, al.
En hun demo zou er mogelijks eind januari of begin februari al zijn.

Ketting is idd een nadeel voor zorgeloos "ik kijk er niet naar om" daily use.

GS is extreem duur, ja. Rijgedeelte is voor zo'n bike fantastisch. Is geen lichte naked, don't be mistaken, maar het stuur echt verrassend goed, 't is nimble (eens de 15 per uur voorbij) en het is extreeem competent. Helaas daardoor ook een beetje weinig uitdagend, je hoeft je als bestuurder echt niet uit te sloven of je bak rijtechniek boven te halen. Kijken en als een patattenzak blijven zitten en je kegelt zo'n spel aan een gigantische rotvaart over klaverbladen heen (waarbij je ook nog eens met die enorme veerweg en gecontroleerde demping véél minder last hebt van oneffenheden en dwarsnaden e.d.).
Ik zou er m'n pap niet mee kunnen koelen op een zonnig weekendritje. Te groot, te niet-bloot (windgebulder!), te steriel, te Tesla (nul motorkarakter, rijdt vanzelf, beleving is een pak minder dan op iets "analoog"). Als reismotor is er nauwelijks iets beter, denk ik. (Gesteld dat-ie heel blijft, want als er iets aan mankeert zijt ge gescheten, meestal. Daarom vind ik zo'n T7 zo tof: op ABS na niks elektronica, dus poepsimpel om rijdende te houden en vermoedelijk bomb proof.)

En wat tjeu zegt over die boxer (z'n motorkarakter) klopt écht wel: dat is om te huilen. Klinkt nergens naar. Met wat kunstgrepen gaat het wel roffelen en knallen of wordt het luid en wat weet ik allemaal ... maar in de grond is dat nog altijd een lelijk klinkende krachtbron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 790R ?

Ik denk dat dat een tik te extreem is.
Alhoewel - liever iets "moeilijks" dan iets "comfy/passend".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tjeu ga je raad opvolgen en de Michelin Road 5 leggen 🙂

Ken jij rond Erembodegem een goed adres voor banden te wisselen?

Bandencentrale Bestdrive heeft er de vorige keer een potje van gemaakt omdat ze niet de juiste paddockstand hadden. Heb nu eens geïnformeerd en hebben ze nog steeds niet dus ga niet meer gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit gewoonte zou ik zeggen Mototech, maar denk dat die liever Batlaxen leggen... Is uiteraard een evenwaardig alternatief. 

Voor de rest niet zoveel ervaring in die buurt. Dus nee, geen tip van mijn kant. Mss weet @Gixxer wel iets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mototech is ook al wat uit de buurt. Voorband is nog zo goed als nieuw dus die had ik graag gehouden.

Of ik moet hem zoals in de films over m'n lichaam doen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me vrij, je doet beter een stevige rugzak aan waar je die op kan binden (nog steeds niet evident!). Met een band rond je rijden is vrij gevaarlijk en erg moeilijk als je niets wil beschadigen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid