Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

De gewone Power 5 zou inderdaad een sportband "voor alle dag" moeten zijn, die snel veel grip geeft. (Beetje vergelijkbaar met de M7RR van Metzeler, lijkt het. Die scoort als sportband ook bijzonder goed in natte of koudere omstandigheden, vergeleken met z'n concurrenten die wat meer temperatuur vergen.)

Ik hoop vooral op een (veel) breder inzetbereik. De Michelin Pilot Power banden (zeker de oudere Power 2CT en Power 3, maar ook de Power RS) hadden vooral "last" van een te smal inzetbereik: koud niet te denderend en best wat opwarmtijd nodig, maar éénmaal warm ook snel té warm. Op sommige moto's of met sommige rijstijlen waren ze gewoonweg niet compatibel, daar waar andere A-merk sportbanden met een veel bredere gebruiksrange quasi voor iedereen en op elke moto scoorden. Op stevig gereden zware moto's zoals de mijne kwamen ze blijkbaar nooit echt tot hun recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zin een 2020 Triumph Speed Twin.

En dat is een probleem.....

Dat is een probleem want vorig jaar had ik zin in een Thruxton R, het jaar er voor in een Thruxton (groen met geel/gouden strepen), telkens in de lente, wanneer je de eerste moto's ziet rijden. Die lente opstoot heb ik al sinds ik gestopt ben met koersen op circuit met tweewielers. Elke keer opnieuw denk ik aan die mooie tijden, en het ik natuurlijk goesting om weer dat gevoel te hebben. Maar normaal gaat dat over op een week of 3, als ik er weer een paar aan de grond heb zien plakken.

Nu echter heb ik het al een week of 4, en 't is bij het ingaan van de winter. Het verspreid zich dus over een langere periode, en dan begin je jezelf wijs te maken dat je dat nodig hebt :o

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PJH zei:

Zin een 2020 Triumph Speed Twin.

En dat is een probleem.....

Dat is een probleem want vorig jaar had ik zin in een Thruxton R, het jaar er voor in een Thruxton (groen met geel/gouden strepen), telkens in de lente, wanneer je de eerste moto's ziet rijden. Die lente opstoot heb ik al sinds ik gestopt ben met koersen op circuit met tweewielers. Elke keer opnieuw denk ik aan die mooie tijden, en het ik natuurlijk goesting om weer dat gevoel te hebben. Maar normaal gaat dat over op een week of 3, als ik er weer een paar aan de grond heb zien plakken.

Nu echter heb ik het al een week of 4, en 't is bij het ingaan van de winter. Het verspreid zich dus over een langere periode, en dan begin je jezelf wijs te maken dat je dat nodig hebt :o

Zo een spped twin heb je niet nodig. Een boxer twin voor naast je E30 te zetten wel :D  

524396_10151200246249974_1270817268_n.jp

 

Maar dan een grijze  

14883514_10154681940079146_1133387685691 

Stuur omgekeerd erop, semi-sliks en je hebt een bescheiden sportief ogend speeltje dat niet te zot snel is. Genoeg om de dorst te laven, niet te veel om vrouwlief ongerust te maken. Oh, en die staat toch wel net te koop zeker :D 

(hierna stop ik met hem te pas en ten onpas op te laten duiken in topics) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tjeu zei:

niet te veel om vrouwlief ongerust te maken.

De man begrijpt waar de schoen knelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, PJH zei:

De man begrijpt waar de schoen knelt!

Een goede oldi is daar ideaal voor. Kost quasi niets aan taksen en verzekering en geeft een veel groter snelheidsgevoel dan nieuwer materiaal. Ook de mechanische sensatie is veel groter. Je moet kunnen schakelen, je moet begrijpen hoe alles werkt. Zoniet kom je er nergens mee. 

En met een beperkte investering van 3.000 euro komt die ook niet te hard in het vaarwater van het verbouwingsbudget. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat gigantisch vet, maar ik heb een beetje schrik dat ik daar niet ga opspringen om dan mee naar Luxemburg te rijden om een rondrit te checken en 's avonds thuis ga zijn :D

en dan zijn we nog niet bezig over alpen enz.

Ik heb eigenlijk iets nodig die:
- leuk rijdt
- betrouwbaar is
- niet te duur (een nieuwe triumph is dus een slechte keuze)
- inzetbaar voor rondritverkenningen
- absoluut niet geschikt voor de Nurburgring, anders ga ik me niet kunnen inhouden :D

 

Ambetante eisen, want iets die leuk en betrouwbaar is, is perfect voor de ring 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, PJH zei:

Ik vind dat gigantisch vet, maar ik heb een beetje schrik dat ik daar niet ga opspringen om dan mee naar Luxemburg te rijden om een rondrit te checken en 's avonds thuis ga zijn :D

en dan zijn we nog niet bezig over alpen enz.

Ik heb eigenlijk iets nodig die:
- leuk rijdt
- betrouwbaar is
- niet te duur (een nieuwe triumph is dus een slechte keuze)
- inzetbaar voor rondritverkenningen
- absoluut niet geschikt voor de Nurburgring, anders ga ik me niet kunnen inhouden :D

 

Ambetante eisen, want iets die leuk en betrouwbaar is, is perfect voor de ring 😛

Rondritten voorbereiden met de motorfiets lijkt me niet echt praktisch. Tenzij je echt gewoon wil rijden en tussen door geen notities moet nemen of een foto trekken. 

De alpen, daar heb je toch de Lotus voor? Met de Lotus kan vrouwlief ook nog mee, op een motorfiets gaat ze nooit zover mee willen. Hou de motor voor korter bij huis en de lotus voor de grotere etappes. De motorfiets die jij omschrijft leunt veel te dicht aan bij het inzet gebied van de Lotus. Mijn advies zou zijn om iets te nemen dat minder overlap geeft. Als ze elk hun nut hebben, dan ga je ze gebruiken. Maar als ze beiden hetzelfde nut hebben, dan ga je er vaak minder genot van hebben, want 'met de andere zou dit stukje net iets leuker geweest zijn' of 'mss had ik toch de andere moeten nemen'. Hebben ze een compleet ander doel, dan heb je dat niet en ga je de keuze om een bepaald iets met een bepaald voertuig te doen makkelijker kunnen maken, zonder tijdens de rit opnieuw de beslissing te evalueren.

Uw E30 = driften
De Lotus = efficiëntie
Motorfiets = uitwaaien en niet iets dat je steeds uitnodigt om met het mes tussen de tanden te rijden. Veel meer het van het platteland-naar de stad voertuig. Of even naar de Bomma-tripjes.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, PJH zei:

Daar heb je best wel wat goeie punten eigenlijk.

Ik kom dan ook van 20 tweewielers :D Dan leer je wel welke je gebruikt en welke niet en vooral waarom. Het zijn lang niet de beste die het meest rijden, maar vooral degene met het grootste bestaansrecht. 

Dat is dan ook de reden waarom de BMW de gehele collectie overleeft heeft. Hij had het meeste nut en werd daarom het meeste gebruikt, waardoor hij het 'minst' gemist kon worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Tjeu said:

uitwaaien en niet iets dat je steeds uitnodigt om met het mes tussen de tanden te rijden. Veel meer het van het platteland-naar de stad voertuig. Of even naar de Bomma-tripjes.

Zo een ding zoals @Frekkel gekocht heeft dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Moest er hier een hipster nog iets zoeken ...

 

op 0:20, wat een draak van een achterbrug zeg. 

Die trompet luchtinlaten zijn leuk, maar dat wil je in het echt niet. Je wilt een luchtfilter en je wil ook dat de oliedampen van je carterontluchting terug aangezogen worden, zodat uw gasschuiven netjes gesmeerd lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Boeit allemaal niet voor die 5km van thuis tot het terras, 2 rondjes rond de markt voor je parkeert inclusief

 

😛 

Ik zie ze graag na een onverwachtse regenbui terug naar huis rijden, zo zonder spatbord vooraan. Permanent alle drets van op de baan in hun totte. Dolle pret! 

En al het water dat met een goede snelheid op het balhoofd vliegt en er zo het vet vantussen haalt. 

Idiote schepsels zijn het! Compleet zinloos, behalve om naar te kijken. Dat is zelf geen resto mod. Dat is resto prut. Meh. Rijden moet dat doen verdorie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Tjeu said:

Ik zie ze graag na een onverwachtse regenbui terug naar huis rijden, zo zonder spatbord vooraan. Permanent alle drets van op de baan in hun totte. Dolle pret! 

En al het water dat met een goede snelheid op het balhoofd vliegt en er zo het vet vantussen haalt. 

 

Precies of iemand haalt zo een ding van stal als er nog maar 0.001% kans op regen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Ik zie ze graag na een onverwachtse regenbui terug naar huis rijden, zo zonder spatbord vooraan. Permanent alle drets van op de baan in hun totte. Dolle pret! 

 

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, PJH zei:

Zin een 2020 Triumph Speed Twin.

En dat is een probleem.....

Dat is een probleem want vorig jaar had ik zin in een Thruxton R, het jaar er voor in een Thruxton (groen met geel/gouden strepen), telkens in de lente, wanneer je de eerste moto's ziet rijden. Die lente opstoot heb ik al sinds ik gestopt ben met koersen op circuit met tweewielers. Elke keer opnieuw denk ik aan die mooie tijden, en het ik natuurlijk goesting om weer dat gevoel te hebben. Maar normaal gaat dat over op een week of 3, als ik er weer een paar aan de grond heb zien plakken.

Nu echter heb ik het al een week of 4, en 't is bij het ingaan van de winter. Het verspreid zich dus over een langere periode, en dan begin je jezelf wijs te maken dat je dat nodig hebt :o

Sorry maar je maakt jezelf niks wijs.

Je hebt dat ECHT nodig.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PJH zei:

De man begrijpt waar de schoen knelt!

Maar ach! Zeg haar dat diene verstandig(overkomend)e plezant(lijkend)e meneer zonder haar van het forum daar ook mee rijdt, zoals toen op de Ardennenrit. En dat ik nog altijd leef. En zo.

Gaat ze meteen overstag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's ook zeker waar. Het antwoord is eigenlijk "zelden".

Ik zit al uren en uren per jaar op de baan, met heel wat woon/werk -> niet van toepassing daarvoor.
Als ik voor Openroads op pad ben moet dat liefst zo weinig mogelijk en zo efficiënt mogelijk. Dat wil zeggen dat ik soms naar de Ardennen ga en daar 2-3 ritten controleer op een dag. Dat is vrij zwaar, zeker niet doenbaar op een motorfiets.

En dan heb je idd gelijk -> wanneer ga je er mee rijden? Vermoedelijk niet :D

Het gaat dan ook om een drang, niet om een nood. De Exige bvb had ik wel "nodig", want die wordt effectief gebruikt voor dat soort dingen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dezelfde reden heb ik m'n Street Triple weggedaan. reed er gewoon niet meer mee :( 

Dat is het probleem met fietsen en motorrijden, alletwee mooiweerhobby's. En dan heb ik tegenwoordig meer deugd van fietsen, conditie kweken is nu leuker dan vrezen voor mijn rijbewijs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, 3000 said:

Om dezelfde reden heb ik m'n Street Triple weggedaan. reed er gewoon niet meer mee :( 

Dat is het probleem met fietsen en motorrijden, alletwee mooiweerhobby's. En dan heb ik tegenwoordig meer deugd van fietsen, conditie kweken is nu leuker dan vrezen voor mijn rijbewijs...

Klinkt bekend. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, 3000 zei:

Om dezelfde reden heb ik m'n Street Triple weggedaan. reed er gewoon niet meer mee :( 

Dat is het probleem met fietsen en motorrijden, alletwee mooiweerhobby's. En dan heb ik tegenwoordig meer deugd van fietsen, conditie kweken is nu leuker dan vrezen voor mijn rijbewijs...

Ik heb er ook geen tijd voor, maar 't zou verdikke deugd doen om zo heel af en toe eens een ritje te kunnen maken. Elk jaar vergroot die drang zoals bij @PJH . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid