Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Wist niet dat die gasten nog steeds motorfietsen maakten. 

Best grappig stukje over de ergonomie, zeker als die tweede erbij komt :lolz: 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Gixxer zei:

 


Destijds ook lang in twijfel geweest maar het is uiteindelijk de SRAD750 geworden.

 

Wat gaf uiteindelijk de doorslag om voor de Suzuki te kiezen? Enkele edities terug was er een retro-dubbeltest tussen de Kawa en de Suzuki. Daar kwam naar voor dat de Suzuki de inleiding was van de nieuwe "generatie" en dat de Kawa meer nog zoals de oude superbikes reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel groot verschil in sturen.
De soes voelde veel lichter.
Gaf zijn vermogen ook veel soepeler af.
De Kawa voelde oud aan in een rechtstreeks vergelijk.

Mijn vorige was toen een Gsx-R 1100 en de kawa gaf wat een zelfde rijgedrag.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

Daaamn!

 

Gisteren nog eens gaan testzitten op de F900. De XR staat me een tik méér aan (maar dan moet-ie wel een mini-ruitje krijgen die de wind hoogstens tot m'n schouders weghaalt, m'n hoofd wil ik uit de turbulentie en dus vol in de onverstoorde rijwind), maar allebei vind ik ze een tik ... klein? Ik mis ergens dat beefy gevoel onder me.

Dan weer enkele GS'en gaan testzitten. Godverdomme toch. :angry:  Dat is toch écht wel een PAK motor, en dat dat dan zo ongelofelijk fijn kan rijden! Behalve de motor, dus. En daarom zeg ik "godverdomme" want had daar een karaktervoller, fijner, emotioneler blok in gelegen ... 't was al lang beslist. Met die koffietrommel die daar in ligt (maakt niet uit hoeveel vermogen en koppel en Shiftcams en al diene zever) is dat echt een zwaar minpunt... en nog twijfel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dude, een GS is voor bejaarden hé. Je zegt altijd dat je sportief wil rijden 🙂 

Ga eens met de Multistrada rijden :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een Multistrada een GS er af rijdt, of omgekeerd, ligt het aan de rijder, niet aan de moto. Zo dicht liggen die bij elkaar.

En ook weer niet: een GS laat zich die laatste 10à20% sportief niet zo eenvoudig of "natuurlijk" welgevallen. Zeker niet als er andere dan sporttoer-banden op liggen. (Vermoed ik, want nog nooit een GS gereden met andere dan de normale wegbanden voor dat ding.)  Ik denk dat een GS perfect vergelijkbaar is met een Mulistrada Enduro. De non-Enduro's rijden hoogst waarschijnlijk een hele lel kwieker op tarmac en op goeie banden (al lees ik wel continu dat bij de 1260 het "hete" uit het onderstel is weggetuned, omdat de 1200 toch echt wel een tik te snedig/giftig was voor de doorsnee klant). Maar "mijn" ideale Multistrada is, denk ik, ook de Enduro (met een 19" vooraan waarop een 50/50-band past) dus ik moet daarmee vergelijken.
Niettemin: zo'n Grand Tour zoals de jouwe ... godverdomme wat een extreem geil ding om aan te zien. (En vermoedelijk ook om dagelijks mee te rijden.) Yummie, man. Extreeem lekkere moto.

Ik geef toe dat een GS op elke straathoek te zien is en nogal vaak gekocht/gereden wordt door 'het gekende type', maar dat maakt het product er au fond niet minder goed op.

Sportief rijden, ja. Maar steeds meer stel ik me de vraag: waar kan het nog, hoeveel percent van mijn gereden km is dat dan (ontzettend weinig) én tenslotte: ik word steeds ouder en dus braver. Ik betrap mijzelf er op (zowel met de auto als met de moto) ook bijzonder te kunnen genieten van het "gewoon op weg zijn", liefst met iets dat wel veel poeier heeft, maar zonder dat (vaak) aan te spreken. Mijn 530d op tempomat (legale snelheden, soms sublegaal, enkel/vnl in Frankrijk ga ik nog geregeld supralegaal tempo aanhouden), met mijn K1300R brabbelend doorheen zachte bochtencombinaties (zoals ik deed op reis), neus in de wind, vnl op koppel diep vanuit de apex uit bochten wegaccelererend maar al snel ook weer van 't gas af. Tijdens m'n Tour Adriatique vastgesteld dat ik al dat brio van de motor van mijn huidig ros gewoon niet kan aanspreken, of zeer zeer zeer zelden. En ik lonkte wel jaloers/hongerig naar gravel-bergpassen waar ik mijn K13R niet op durfde sturen...
Het feit dat ik al 1 opgroeiende zoon heb en er straks nog een 2e kastaar ter wereld komt met mijn genen, helpt ook niet in het being a bit crazy department. Op dat vlak snap ik @ICM volledig.

Multistrada ligt me qua zit, comfort en rijgedrag (hoewel ik daar niet te wreed veel km op heb gemaald) maar de motor (the engine) ligt me echt niet. Gek genoeg vind ik die nauwelijks aangenamer of toffer dan de tweecilinder van de GS. :oops:  Zeker niet in de Euro4-uitvoering, de klank is echt om van te huilen. :cry: 

 

Misschién is de nieuwe S1000XR echt helemaal mijn ding. Viercilinder (once you go four pot... althans voor mij geldt dat toch), comfy zithouding, sportief weggedrag als je wil, reis- en bagagecapaciteit te over, power on tap, veel grondspeling, ...  Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Misschién is de nieuwe S1000XR echt helemaal mijn ding. Viercilinder (once you go four pot... althans voor mij geldt dat toch), comfy zithouding, sportief weggedrag als je wil, reis- en bagagecapaciteit te over, power on tap, veel grondspeling, ...  Ben benieuwd.

Ah ja, gisteren nog eens opnieuw gevraag @dragonfly: de officiële launch is voor begin maart (eerste helft), waarbij elke dealer 1 exemplaar krijgt dat niet wordt verondersteld te rijden. In de 2e helft van maart zouden de dealer-demo's komen (1 tot max 2 per dealergroep) en 't is de bedoeling dat die veel bollen maar niet verkocht worden. De eerste klantenmoto's zouden midden tot eind mei uitgeleverd worden. Productie is (wat België betreft) nu al uitverkocht tem klantenleveringen oktober. Dat alles evenwel onder de voorwaarde dat BMW niet rommelt met data of aantallen.

En ja: ze hebben nog een enorme stock aan huidige S1000XR die weg mogen. Gisteren pardoes een aanbod gekregen van 4,5k korting op een full option stock S1XR, zonder onderhandelen. Wordt toch al straf, dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

Misschién is de nieuwe S1000XR echt helemaal mijn ding. Viercilinder (once you go four pot... althans voor mij geldt dat toch), comfy zithouding, sportief weggedrag als je wil, reis- en bagagecapaciteit te over, power on tap, veel grondspeling, ...  Ben benieuwd.

 

4 minuten geleden, gTa zei:

Ah ja, gisteren nog eens opnieuw gevraag @dragonfly: de officiële launch is voor begin maart (eerste helft), waarbij elke dealer 1 exemplaar krijgt dat niet wordt verondersteld te rijden. In de 2e helft van maart zouden de dealer-demo's komen (1 tot max 2 per dealergroep) en 't is de bedoeling dat die veel bollen maar niet verkocht worden. De eerste klantenmoto's zouden midden tot eind mei uitgeleverd worden. Productie is (wat België betreft) nu al uitverkocht tem klantenleveringen oktober. Dat alles evenwel onder de voorwaarde dat BMW niet rommelt met data of aantallen.

En ja: ze hebben nog een enorme stock aan huidige S1000XR die weg mogen. Gisteren pardoes een aanbod gekregen van 4,5k korting op een full option stock S1XR, zonder onderhandelen. Wordt toch al straf, dat.

Thx. Ik vermoed dat ze het bewust doen om die stock nog te kunnen verkopen. Ik kreeg er ook veel korting op maar moto ligt me gewoon niet.

De nieuwe zit echt als gegoten en multimedia is ook mooi uitwerkt maar tot oktober kon ik niet wachten 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, dragonfly zei:

Dude, een GS is voor bejaarden hé. Je zegt altijd dat je sportief wil rijden 🙂 

Ga eens met de Multistrada rijden :lolz: 

Met de juiste rijder maakt dat geen verschil, heb ik al meerdere malen mogen vaststellen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Ik vermoed dat ze het bewust doen om die stock nog te kunnen verkopen. Ik kreeg er ook veel korting op maar moto ligt me gewoon niet.

'k Weet niet of dat wel werkt. Of die nieuwe nu in maart, mei of september komt: hij is voorgesteld. Mensen die de nieuwe willen, wachten er sowieso op (geen 2 jaar maar een maandje meer of minder zou toch geen verschil mogen maken).

Mij ligt de oude ook niet zo, 't is te zeggen: de klik is er niet.

Bij de nieuwe is de klik er al (veel) meer, maar ik ben wel niet zo happig op 't kopen van een nieuw model BMW moto ... de eerste 2-3 productiejaren zijn doorgaans deze waarin de klant nog de laatste R&D-fijnslijperij voor z'n rekening mag nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Met de juiste rijder maakt dat geen verschil, heb ik al meerdere malen mogen vaststellen :) 

Ik heb het niet over de moto, die rijdt zo te zien zeer goed. Ik had over de uitstraling 😄 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gTa zei:

'k Weet niet of dat wel werkt. Of die nieuwe nu in maart, mei of september komt: hij is voorgesteld. Mensen die de nieuwe willen, wachten er sowieso op (geen 2 jaar maar een maandje meer of minder zou toch geen verschil mogen maken).

Mij ligt de oude ook niet zo, 't is te zeggen: de klik is er niet.

Bij de nieuwe is de klik er al (veel) meer, maar ik ben wel niet zo happig op 't kopen van een nieuw model BMW moto ... de eerste 2-3 productiejaren zijn doorgaans deze waarin de klant nog de laatste R&D-fijnslijperij voor z'n rekening mag nemen...

We spreken niet over 1 maand maar over +5 maanden, dit kost hun gewoon klanten die nu iets willen kopen.

En dat laatste, het is geen NIEUW model dus zal wel meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik heb het niet over de moto, die rijdt zo te zien zeer goed. Ik had over de uitstraling 😄 

Dan zijn we het rap eens :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, dragonfly zei:

We spreken niet over 1 maand maar over +5 maanden, dit kost hun gewoon klanten die nu iets willen kopen.

Waarschijnlijk wel, maar BMW kennende hebben ze dit verdomd goed uitgekiend. 't Zal hen niet al te veel kosten, of anders gezegd: wat ze doen zal financieel wel de beste oplossing zijn van alle mogelijke.

36 minuten geleden, dragonfly zei:

En dat laatste, het is geen NIEUW model dus zal wel meevallen.

Jawel, de S1000XR is helemaal nieuw. Het nieuwe blok (van de nieuwe S1000RR, maar zonder de Shiftcam), nieuw frame, volledig nieuw rijwielgedeelte, volledig nieuwe elektronica, enz. Het is geen "facelift" oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Jawel, de S1000XR is helemaal nieuw. Het nieuwe blok (van de nieuwe S1000RR, maar zonder de Shiftcam), nieuw frame, volledig nieuw rijwielgedeelte, volledig nieuwe elektronica, enz. Het is geen "facelift" oid.

Ok my bad, dan versta ik je bezorgdheid 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Ok my bad, dan versta ik je bezorgdheid 🙂 

Als je nieuw koopt met verlengde garantie is er natuurlijk weinig risico. Dat overweeg ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Als je nieuw koopt met verlengde garantie is er natuurlijk weinig risico. Dat overweeg ik wel.

Dat had ik aangevinkt en kreeg je tijdens het salon zelfs gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid