Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Wees blij dat het schijtweer is nu. Als het mei/juni is, het zonnetje schijnt en t is 15-25 graden vergeet je al die argumenten wel eens als je tot aankoop over gaat :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tests van de nieuwe S1000XR beginnen binnen te lopen. Lijkt er op dat het embargo voorbij is?

Toch ergens wel mmmm. (Al verwacht ik wel dat er in 2021 of 2022 een M1000XR komt met full power 1000cc ShifTech blok, om de Multistrada V4 dan te beconcurreren.)

Feit blijft: wat een lelijke launch-kleuren. Plat uni grondlakgrijs en rood. :noparty:

2020BMW_S1000XR_grey.thumb.jpg.834dc2ae3df28300ebbef7d878f53f5f.jpg

2020BMW_S1000XR_red.thumb.jpg.458f6371be63680e274877cda1ea2e4a.jpg

(afbeeldingen uit configurator, moto's afgebeeld met opties tegen meerprijs o.a. carbon pack (op de rode), gesmede velgen, hoger zadel, bagagerek, middenbok enz.)

 

 

Geïnspireerd door @Phil z'n cameleon-activiteiten in het BMW '4 topic, dacht ik... effe wat kleuren proberen maken:

 

mijn eigenste acid green metallic:

2020BMW_S1000XR_photoshop_ACIDGREEN.thumb.jpg.afad775068865ed987ef365547c519d2.jpg

 

en wat andere probeersels: een sportiever middenblauw met wat minder saturatie (phytonic?), een dieper en sterk metallic donkerblauw (iets tussen le mans en aegean?), een warmer donkergroen metallic ('t is nog te licht en te geelgroen voor malachite te zijn), een lichter metallic blauw (estoril 1 of long beach?) en een (oker)geel metallic:

2020BMW_S1000XR_photoshop_BLUE.thumb.jpg.f8ddb2795a24e012d2ede5dfd41146f4.jpg

2020BMW_S1000XR_photoshop_DARKBLUE.thumb.jpg.9dbb4eb6231f6e2ddd9eb3ea6ae1d71d.jpg

2020BMW_S1000XR_photoshop_DARKGREEN.thumb.jpg.5f1ec7942952934b4df1767d8a668b2f.jpg

2020BMW_S1000XR_photoshop_LIGHTBLUE.thumb.jpg.be10d084aaaecb9c7dac77da7be74502.jpg

2020BMW_S1000XR_photoshop_MUSTARD.thumb.jpg.35fafa65862b72fce5ffa8d11daec7c9.jpg

 

Dat lichter blauw ("estoril") vind ik wel tof, maar ook dat acid green (zoals mijn huidige) of dat laatste geel. :inlove: 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan te denken dat je in het begin niet overtuigd leek van je eigen motor in acid-green

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

En dan te denken dat je in het begin niet overtuigd leek van je eigen motor in acid-green

Nog altijd niet, soms. Er zijn momenten dat ik 'm aankijk en iets heb van "Nah, dat is het niet."  Zo'n extreem duieuze kleur, gek. Alleen dat al maakt het in some way aantrekkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dragonfly zei:

Idd mottige kleuren. Hopelijk volgend jaar meer keuze

Zo gelijk dat ik het een beetje volg en in 't snotje denk te hebben: voor MY2021 gaat er nen zwarten bij komen (triple black verkoopt altijd goe) en misschien een "M-kleurstelling" (wit met wat rood en blauw erdoor), tenzij ze dat laatste meteen gaan voorbehouden voor de M1000XR.

Het feit dat er geen kleur naar wens beschikbaar is, zou me niet tegenhouden. Paneeltjes er af halen duurt max een uurtje, binnenbrengen bij een carrossier en voor een 250 à 350 EUR hebt ge die dingen in kleur naar wens gespoten. Daar kunt ge 't niet zelf voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant voor alle motards, denk ik:

Garmin heeft éindelijk, na jaaaren achterstand opgelopen te hebben op tomtom, een motornavigatietoestel uitgebracht dat (grotendeels) à jour is met de huidige stand der techniek en met de te verwachten toepassingsmodaliteiten.

Garmin Zümo XT

https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/679804

Garmin-XT-2-900x505.jpg

 

Om het ding al een béétje "in werking" te zien, kan je (zo je wil) de video-reviews van Mr.GPS bekijken op Youtube.
Je kan fan zijn van die dude of niet, z'n Hollandse tongval kunnen verdragen of niet, één ding is bijna altijd waar: hij is (zeer) volledig.

https://www.mrgps.nl/gps/garmin-zumo-xt/?fbclid=IwAR1j6n6BDqvrc0AlIBJIUbpPrPVGxSFbVo43mSU2Gclw6g-lmdPpYwFgWl0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recent nog gekeken wat ze nu hadden en bleek dat mijn Zumo nog de laatste was. En dat na 6 jaar :lolz: maar nu komt er dus vernieuwing aan...

Ziet er veelbelovend uit maar heb nu net alles laten inbouwen voor de 590 dus zal nog even moeten blijven al voelt alles idd oud aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die Garmins verschrikkelijk. :angry:  Ben nochtans wel een Garmin-fan (sporthorloges bv) maar hun motornavigatiesystemen waren de laatste jaren echt compleet verouderd. Niet zozeer voor A-naar-B navigatie, maar wel voor rondritten en slim/dynamisch gedrag tijdens te volgen tracks. Garmin Basecamp is ook compleet verouderd. De schermkwaliteit is m.i. ondermaats, enz.

Met moderne route-apps zoals kurviger of myrouteapp e.d. kan je 't allemaal duizend keer makkelijker (maar die kan je uiteraard ook naar een formaat exporteren waar Garmin-apparaten mee overweg kunnen) en tijdens het rijden gaat een tomtom ze er tenminste soepel, dynamisch, modern mee om.

Ik hoop dat ze nu gesnopen hebben dat dat een nog altijd stevige markt blijft en dat ze continu zullen moeten investeren in upgrades en verder moeten evolueren, willen ze mee aan zet blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je volledig maar 6 jaar geleden was Garmin top. Nieuwe versie ziet er veelbelovend uit maar ik ga toch een paar maanden wachten 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, toen waren die een stukje beter dan de toenmalige tomtom Rider.
Voor de rest bestond er toen gewoon nog niks, denk ik.
tomtom heeft daarna niet stil gezeten (al zijn hun toestellen zeker niet perfect), Garmin wel.

Benieuwd hoe dat nu verder gaat uitdraaien. Ik zie dat wel goed komen (éénmaal de typische post-go-live buggy periode die Garmin zo kenmerkt, voorbij is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/3/2020 om 22:11, dragonfly zei:

Weekend van 28 / 29 maart is het terug dag van de motorrijder. Iemand zin om te gaan? 😄 

https://www.politieantwerpen.be/motorrijders

https://www.dagvandemotorrijder.be/

Ik ga morgen eentje volgen bij VROM. De gevorderden, in principe geen enkel probleem voor iedereen die regelmatig genoeg eens rijdt, zelf zonder de basic gedaan te hebben. 

http://www.vrom-rijopleidingen.be/opleidingen/detail/vrom-gevorderden  

Ze geven morgen goed weer, dus snel nog even ingeschreven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik ga morgen eentje volgen bij VROM. De gevorderden, in principe geen enkel probleem voor iedereen die regelmatig genoeg eens rijdt, zelf zonder de basic gedaan te hebben. 

http://www.vrom-rijopleidingen.be/opleidingen/detail/vrom-gevorderden  

Ze geven morgen goed weer, dus snel nog even ingeschreven. 

Was leuk geweest maar met dat slepend voorwiel zijn manoeuvres echt niet aangenaam dus zal ff moeten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tjeu zei:

Ik ga morgen eentje volgen bij VROM. De gevorderden, in principe geen enkel probleem voor iedereen die regelmatig genoeg eens rijdt, zelf zonder de basic gedaan te hebben. 

http://www.vrom-rijopleidingen.be/opleidingen/detail/vrom-gevorderden  

Ze geven morgen goed weer, dus snel nog even ingeschreven. 

Wat een dagje zeg! Fenomenaal! 

foto's en verslag volgen in cb topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 3/6/2020 at 4:25 PM, gTa said:

Ik vind die Garmins verschrikkelijk. :angry:  Ben nochtans wel een Garmin-fan (sporthorloges bv) maar hun motornavigatiesystemen waren de laatste jaren echt compleet verouderd. Niet zozeer voor A-naar-B navigatie, maar wel voor rondritten en slim/dynamisch gedrag tijdens te volgen tracks. Garmin Basecamp is ook compleet verouderd. De schermkwaliteit is m.i. ondermaats, enz.

Met moderne route-apps zoals kurviger of myrouteapp e.d. kan je 't allemaal duizend keer makkelijker (maar die kan je uiteraard ook naar een formaat exporteren waar Garmin-apparaten mee overweg kunnen) en tijdens het rijden gaat een tomtom ze er tenminste soepel, dynamisch, modern mee om.

Ik hoop dat ze nu gesnopen hebben dat dat een nog altijd stevige markt blijft en dat ze continu zullen moeten investeren in upgrades en verder moeten evolueren, willen ze mee aan zet blijven. 

Ik ben zeer tevreden van de Garmin GPS in mijn auto voor rondritten.

De software echter, dat is een gigantische clusterfuck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software (en firmware) is bij Garmin altijd een issue. 

Auto-GPS'en waren ze redelijk goed in, ja. Moto-GPS'en ook, tot ze ergens in 2016 dachten dat ze zo gigantisch veel voorsprong hadden op de concurrentie dat verder innoveren niet nodig was... en ze in 2017 al met verouderd gerief zaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid