Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Ik had op een haar na getekend voor een nieuwe S1000XR; de saloncondities waren verdomd knap. Maar het "nieuws" dat er een M1000XR komt (vermoedelijk full power S1000RR blok ipv de gedowntunede 165pk-versie zonder ShiftCam, vermoedelijk om de vermogenswedren die er aan zit te komen bij de hoogpoters ook mee de baas te kunnen ... straks komt er ook een Multistrada V4 namelijk) en dat ik dit jaar een heel pak minder ga rijden ingevolge zoontje nummer 2 (en ook helemaal geen motorreis) ... deed me beslissen om nog te wachten tot volgend salon. Tegen dan ga 'k kunnen inschatten of ik in 2021 wel een motorreis doe én wat er dan zit aan te komen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

ingevolge zoontje nummer 2 

We wisten al dat je nog eens had raak geschoten😁 maar was dit al verteld dat het nogmaals een zoontje ging zijn?

Zoja nogmaals proficiat he😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jejoat, we kunnen dat zelf toch niet verzwijgen (en ook geen zin in dat te proberen) dus meteen gezegd "kleine bRoeR vooR Elliott" :D  Danke!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend mijn wekker gezet om te gaan rijden. Vrij snel naar Nederland gereden (ik woon er toch maar 10' van) en zo beginnen rondtoeren door de Polders en al die kleine gehuchtjes. Grauw, Axel,...

Bij het vertrek was het nog grijs maar uiteindelijk klaarde de hemel uit en kwam de zon er door. Dat was echt genieten: lege wegen, natuur, aangenaam koud en een winterzonnetje. 

Motorrijden 😍

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was idd een mooie dag voor een ritje, vooral in de voormiddag.
We zijn wel redelijk wat drassige stukken tegengekomen.
dbc8094366bb53d7afe74514421a0731.jpg

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

3 enduro reisjes gepland:

27 mei tot 31 mei naar Frankrijk voor 3 dagen enduro rijden, mijn 3e keer daar.
Eerste keer was in 2015:

 

Dan in augustus hebben we een huisje geboekt in de ardennen voor een verlengd weekend om ook enkele dagen achter elkaar te rijden.

En in 2021 worden het franse/italiaanse alpen:
https://www.trail-rando.fr/sejours/italie-france-alpitrail-moto-enduro/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had ik het hier ergens gepost maar ik vind het niet meer terug ... wie kent er een goede bandenboer in het Waasland? Mijn s1000r heeft een nieuwe achterband nodig [emoji851]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, het wordt hier ten huize Polygoon & Co ofwel een EV ( :D ) of iets op twee wielen. Ik weet echter niet of het iets voor mij is. Ga ik het leuk vinden, ga ik er veilig mee kunnen omgaan etc.

Mijn idee, maar verbeter me zeker waar nodig, lijkt me dat ik best begin met een motorrijbewijs (waarbij ik wel wat rijuren doe waarschijnlijk) en me dat al een idee gaat geven of het iets is voor mij. Is er een andere manier om een beetje te testen of iets op twee wielen voor mij is? :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Bon, het wordt hier ten huize Polygoon & Co ofwel een EV ( :D ) of iets op twee wielen. Ik weet echter niet of het iets voor mij is. Ga ik het leuk vinden, ga ik er veilig mee kunnen omgaan etc.

Mijn idee, maar verbeter me zeker waar nodig, lijkt me dat ik best begin met een motorrijbewijs (waarbij ik wel wat rijuren doe waarschijnlijk) en me dat al een idee gaat geven of het iets is voor mij. Is er een andere manier om een beetje te testen of iets op twee wielen voor mij is? :oops:

Moeilijke vraag :D

Ik worstelde met hetzelfde vraagstuk, ik heb toen nog gedacht om een 50cc Vespa ofzo te huren om een dagje in een mooie streek te gaan toeren. Puur om te kijken of het rijden op twee wielen iets voor mij was.

Maar dat is nog steeds iets anders dan een echte moto. Uiteindelijk is het een 125cc (4u les) geworden. Paar maanden later heb ik mijn rijlessen voor het echte rijbewijs vastgelegd :D

Achteraf gezien had ik beter onmiddellijk voor mijn volledig rijbewijs gegaan maar op de moto heb ik maar 250 verloren en die extra lessen zijn geen weggesmeten geld. 

Ik zou er gewoon voor gaan. Wat is het alternatief? Een EV? Kom nou :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Polygoon zei:

Bon, het wordt hier ten huize Polygoon & Co ofwel een EV ( :D ) of iets op twee wielen. Ik weet echter niet of het iets voor mij is. Ga ik het leuk vinden, ga ik er veilig mee kunnen omgaan etc.

Mijn idee, maar verbeter me zeker waar nodig, lijkt me dat ik best begin met een motorrijbewijs (waarbij ik wel wat rijuren doe waarschijnlijk) en me dat al een idee gaat geven of het iets is voor mij. Is er een andere manier om een beetje te testen of iets op twee wielen voor mij is? :oops:

Heb je ervaring met een scooter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, dragonfly zei:

Heb je ervaring met een scooter?

Ja, het is te zeggen. Ik heb als 16-jarige nooit met een scooter gereden maar hier in de stad neem ik wel te pas en te onpas een Scooty (huursysteem van elektrische scooters). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Polygoon zei:

Ja, het is te zeggen. Ik heb als 16-jarige nooit met een scooter gereden maar hier in de stad neem ik wel te pas en te onpas een Scooty (huursysteem van elektrische scooters). 

Dan moet je toch al een gevoel hebben. Een 125cc moto is een grote scooter, een naked 675cc ook wel behalve dat er meer vermogen is.

Een Multistrada 1260s is andere koek, daar zou ik niet mee beginnen :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, dragonfly zei:

Dan moet je toch al een gevoel hebben. Een 125cc moto is een grote scooter, een naked 675cc ook wel behalve dat er meer vermogen is.

Een Multistrada 1260s is andere koek, daar zou ik niet mee beginnen :lolz: 

Die scooter is gewoon 95% volgas rijden, daar is toch weinig aan :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Die scooter is gewoon 95% volgas rijden, daar is toch weinig aan :D.

Ik bedoelde gevoel van rijden en bochten nemen.

Moto is gas geven en remmen met je rechterhand 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Ik bedoelde gevoel van rijden en bochten nemen.

Moto is gas geven en remmen met je rechterhand 😛 

Dat is op zich wel leuk, enkel bochten nemen is niet altijd met het volste vertrouwen. De poot heeft in het verleden al een paar keer het asfalt geraakt en dat wil ik precies toch niet te vaak voorhebben ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de rijlessen nemen, meteen voor een vol motorrijbewijs.
En doorzetten dat ge 't haalt, dan hebt ge 't.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, direct voor een vol rijbewijs gaan. Achteraf gaat ge u dat ferm beklagen.

Eens je die 125cc gewend bent, wil je sowieso zwaarder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/2/2020 om 21:43, GTX zei:

Moeilijke vraag :D

Ik worstelde met hetzelfde vraagstuk, ik heb toen nog gedacht om een 50cc Vespa ofzo te huren om een dagje in een mooie streek te gaan toeren. Puur om te kijken of het rijden op twee wielen iets voor mij was.

Maar dat is nog steeds iets anders dan een echte moto. Uiteindelijk is het een 125cc (4u les) geworden. Paar maanden later heb ik mijn rijlessen voor het echte rijbewijs vastgelegd :D

Achteraf gezien had ik beter onmiddellijk voor mijn volledig rijbewijs gegaan maar op de moto heb ik maar 250 verloren en die extra lessen zijn geen weggesmeten geld. 

Ik zou er gewoon voor gaan. Wat is het alternatief? Een EV? Kom nou :D

Ik vind dit eigenlijk een goed traject. Kost je veel minder dan direct voor het volle rijbewijs te gaan. Niet alleen de kost van de rijlessen, maar vaak moet er toch ook nog wat verlof aan opgeofferd worden. 

Daarnaast kan je voor een prikje een leuke 125 op de kop tikken en daar even mee proberen. Dat kost een pak minder in verzekering (makkelijk 40-60% goedkoper), je moet geen verkeersbelasting betalen en geen inschrijving. Alles samen dus een goede wijze om het af te toetsen. 
Zoals GTX aantoont is er een goede markt voor 125cc, waardoor ook het waardeverlies beperkt of onbestaande is gedurende de testperiode. 

Oja, uiteraard zijn de gebruikskosten van een 125cc echt wel een pak lager. Brandstofverbruik, banden, remmen, ketting, olie,... Het verschil loopt snel op. Zolang je niet zeker bent zou ik dat toch mee nemen in de rekening. Je uitrusting zal je al genoeg pootentieel verloren kosten opleveren. Wanneer het trouwens vooral voor functionele verplaatsingen is, is het helemaal niet uitgesloten dat je zwaarder gaat willen. Hangt sterk af van je traject. Er zijn best wat mensen die de 125 praktisch vinden, zonder op twee wielen te rijden voor het plezier. Echt puur nuttig. En dan kan (door het verschil in kosten) een 125cc zeker de betere keuze zijn. Het hoeft niet altijd meer te zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het idee om iets als de tweewieler van @Alexis in huis te halen? De lange commute ga ik er niet mee doen maar de lokale runabout kan dat toch perfect uitvoeren, niet?

@Alexis, was dit jouw eerste motorervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen zijn wat traag voor een 125, maar wel dikke fun. Hebben maar een pk of 9-10 terwijl je er 15 mag hebben in de 125cc klasse. 

Praktisch zijn ze natuurlijk ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-honda/m1515203727-honda-msx-125.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr 

uitlaatje erop (+/- 250 euro) en gaan. De michelin banden zijn trouwens een groot pluspunt. 

Inclusief de motorkledij en lessen ben je voor 3.000 euro vertrokken waar je achteraf nog zeker 2.300 terug van kan krijgen, tenzij je de moto plooit. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken trouwens op nog een 200 euro verzekering. 

Maken we even de rekensom van de volwaardige motorfiets:

800 euro rijbewijs
700 euro outfit (heb je bij de 125 ook)
125 euro VB en inschrijving samen (wat zeker niet de wereld is)
400 euro verzekering (dubbel dus)
3.000 euro aankoop, ipv 2000 voor een 125 met ABS. 

Samen dus een 5.000 euro. Wil je een motorfiets met ABS, reken dan snel nog een 1.500 tot 2.000 euro bij.  

Kort samengevat is van 125 naar 500cc'ish prijs maal twee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid