Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Geen Garmin fan. Heb een Zumo 600 of 660 (weet het niet meer). 

Qua gebruiksgemak een absolute ramp. Dito als er herrekend moet worden. 

Maar robuust, dat is ie wel. Twaalf jaar oud, werkt nog steeds en ook de batterij heeft nog steeds een absolute aanvaardbare levensduur, ondanks die soms wel maanden niet opgeladen wordt en de batterij in lege toestand gestockeerd blijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Software (en firmware) is bij Garmin altijd een issue. 

Auto-GPS'en waren ze redelijk goed in, ja. Moto-GPS'en ook, tot ze ergens in 2016 dachten dat ze zo gigantisch veel voorsprong hadden op de concurrentie dat verder innoveren niet nodig was... en ze in 2017 al met verouderd gerief zaten. 

Hier al jaren fan van TT. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, utah zei:

Hier al jaren fan van TT. 

Ik heb er nog maar ééntje gehad, heb 'm nu wel al eventjes. Is een 410 denk ik.

Heb er wel het typische tomtom Rider probleem wel al mee gehad: condensatie binnenin toestel, waardoor het scherm onleesbaar wordt.
Heb vorig jaar op reis rond Adriatische Zee in Croatiê een mini-schroevendraaiersetje moeten kopen om elke avond dat ding open te vijzen. :D 

Ik vind de 410 ook behoorlijk traag (opstarten, menu, herberekenen, enz.) maar de functionaliteiten zijn wel een heeel pak beter dan de Garmins (tot nu toe).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tjeu zei:

Gisteren ook naar gekeken. Ik vond het een gewaagd statement.

Ja. Heerlijk wel, dat hij het durft.

Ik vraag me wel af in hoeverre de doorsnee BMW-peet dat kamelenbultgedoe in de powercurve echt gaat voelen.
Mijn gedacht gaat men gewoon "wow" ervaren en dus ook menen, als men die 1250 voluit laat lopen. Klaar.

Ik ben/blijf er ook geen grote fan van, van die LC boxers. Om de zoveel tijd poog ik mezelf te overtuigen van 't feit dat ik het verkeerd voor heb, en bij elke nieuwe rencontre ermee moet ik vaststellen dat de klik er gewoonweg niet is. (Met de engine, bedoel ik. Met de moto zelf wel.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ja. Heerlijk wel, dat hij het durft.

Ik vraag me wel af in hoeverre de doorsnee BMW-peet dat kamelenbultgedoe in de powercurve echt gaat voelen.
Mijn gedacht gaat men gewoon "wow" ervaren en dus ook menen, als men die 1250 voluit laat lopen. Klaar.

Ik ben/blijf er ook geen grote fan van, van die LC boxers. Om de zoveel tijd poog ik mezelf te overtuigen van 't feit dat ik het verkeerd voor heb, en bij elke nieuwe rencontre ermee moet ik vaststellen dat de klik er gewoonweg niet is. (Met de engine, bedoel ik. Met de moto zelf wel.)

Voor de doorsnee BMW-peet geldt enkel de pk's voor de toogpraat en om te kunnen zeggen dat ze niet overdreven veel minder hebben dan een KTM. 

Zet beiden naast elkaar aan het stoplicht en van 0-140 gaan ze elkaar niet ontlopen. Dat is een van de hoofddoelstellingen. Dat de KTM daarna wel wegloopt wordt weggeveegd met het argument dat je in normale omstandigheden niet zo snel mag en dat sneller rijden niet weggelegd is voor dit type motoren. Met koffers krijg je boven die snelheid ook verminderde stabiliteit. Met mijn 1190 was 170 met koffers de hoogste veilige snelheid. Daarboven ging hij sowieso vroeg of laat stevig aan het slingeren. 

Anderzijds is het voor BMW ook gewoon een must om 'iets' uit te vinden om genoeg omzet te blijven genereren. Het grootste probleem voor BMW is het succes van hun GS. Want als iedereen al een GS heeft en dat een geweldige motorfiets vindt, hoe kan je ze dan motiveren om toch een nieuwe te gaan halen? Tja, door er dingen op te steken die marketing keihard kan verkopen, die je ook wel zal voelen als je van een oude komt, waardoor je bij de testrit wel het gevoel hebt met een echt andere motorfiets te rijden, al is het op lange termijn mogelijks wel iets wat je eigenlijk helemaal niet wenst of nodig hebt. 

Als het in de praktijk even bot is als VTEC was op de eerste VFR VTEC, dan mogen ze het houden. Dat was een zéér vervelend systeem. Op de latere modellen (vanaf 2006) niet meer mee gereden, maar daar zou het wat geleidelijker inkomen. Bij de eerste modellen was dat opslag 15pk erbij. Dat wil je dus echt niet (wanneer je een bocht uit komt op hellingshoek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Tjeu zei:

Als het in de praktijk even bot is als VTEC was op de eerste VFR VTEC, dan mogen ze het houden. Dat was een zéér vervelend systeem. Op de latere modellen (vanaf 2006) niet meer mee gereden, maar daar zou het wat geleidelijker inkomen. Bij de eerste modellen was dat opslag 15pk erbij. Dat wil je dus echt niet (wanneer je een bocht uit komt op hellingshoek)

Klopt. Daarom dat ik nog een Fi heb en geen VTEC. Bij de 2006+ modellen is het idd een stuk geleidelijker en ook op een ander punt in het toerenbereik. Bij de eerste VTEC's was dat juist op het toerental dat ge comfortabel constant gas wou houden in een bocht, echt schrikken als die dan aan/uit begon te pingelen. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe CBR250RR

001b_honda-cbr250rr.jpg

 

250cc, tweecilinder 41pk, zesbak (met quickshifter in optie), 168 kg. 

Kijk, als ze dat nu eens kruisen met een Deauville om uit te komen bij een VFR achtige sporttoerer met een cardan, meer ontspannen zithouding, breder stuur, grotere tank en mogelijkheid om koffers aan te hangen en het gewicht onder de 180 kilo zouden kunnen houden dan zou dat bijna mijn droommotor zijn, maar alvast mijn favo woon-werk vervoermiddel. 

De droom is een 400cc V4 met 44 pk, cardan, VFR/pan-achtig iets van 170-180 kilo. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Greg zei:

Maak daar een 1000cc van met 150pk en 200kg en er bestaat voor mij ook weinig beters

Mag je houden. Less is more. Veel meer plezier op iets dat je nog eens naar zijn limieten kan duwen en waar je nog wat op moet 'werken'. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat 1400km in één trek ook mee lukken dan zonder dat ding pijn te doen? Jerre klaagt ook dat, bij onze rijstijl, de VFR800 toch ook wat uit de boot valt in de bergen en autostrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Greg zei:

Daar gaat 1400km in één trek ook mee lukken dan zonder dat ding pijn te doen? Jerre klaagt ook dat, bij onze rijstijl, de VFR800 toch ook wat uit de boot valt in de bergen en autostrade.

Ik heb met de pan (320 kilo, geen 100pk) 3500 km trip gedaan, met de KTM 150pk 5500 km trip gedaan, met de VfR +3000km en met de BMW 30pk, 210 kg, max kruissnelheid 105 km/h 2200 km op 4 dagen. 

Alles was een andere ervaring. De KTM de zotste (gigantisch vaak 170 op kleine afgelegen wegen), de VFR de meest frustrerende (dood blok onderin tov bovenin) maar de comfortabelste en meest km per dag, de pan fysiek de zwaarste en heel intens en de BMW de traagste, maar absoluut de puurste en even intens als met de KTM. 

Met zo een 250 ben je een pak sneller dan met de BMW. Quasi dubbel zo snel. Heeft ook een top van 190 tov 140 voor de BMW. Aan 120-130 draait dat nog normale toerentallen. Daar doe je makkelijk 500km per dag binnendoor mee en ook de eerste 400km snelweg om tot in de leukere oorden zijn geen probleem. 

Op kronkelende wegen is het gewoon zaak om je ingaande snelheid hoger te houden. Dat gaat ook met een lichtere motorfiets. Het is anders rijden, maar je hebt er even grote ballen voor nodig en het geeft evenveel voldoening, maar zonder constant voor je rijbewijs te moeten vrezen vanaf wanneer het leuk begint te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het less is more principe wel, maar als je veel rijdt ... nah, dankjewel. Geef me dan toch maar een literbike.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van de lichte moto's die ze hier hebben (Ninja 400, Duke 390,..) is her geluid. Dat is zo triestig..

De Ninja ZX25-R daarentegen klinkt enorm goed maar die zullen we hier niet rap zien vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

Ik snap het less is more principe wel, maar als je veel rijdt ... nah, dankjewel. Geef me dan toch maar een literbike.

Is net omgekeerd. Je ziet dat hier bij de wagens ook. De echte veel rijders zoals Bompa, Ugeken,... hebben geen probleem met een 1.6D. Met de Passat 1.6 deed ik ook +33.000km op een jaar en miste ik ook geen vermogen. 

Op de SH300i mis ik ook geen vermogen (24pk, 170 kilo), enkel een lager toerental bij 120 zou fijn zijn. Daar doe ik toch ook 440km/week mee.

15 minuten geleden, GTX zei:

Nadeel van de lichte moto's die ze hier hebben (Ninja 400, Duke 390,..) is her geluid. Dat is zo triestig..

De Ninja ZX25-R daarentegen klinkt enorm goed maar die zullen we hier niet rap zien vrees ik.

Daarom dat mijn 'droom' een V4 is, puur voor de sound, maar zo een kleine twin, zoals de CB en ninja, die +12.000 toeren doet heeft wel iets. Een mono vind ik zelf niets hebben van klank, los van de cilinderinhoud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, gTa zei:

Ik snap het less is more principe wel, maar als je veel rijdt ... nah, dankjewel. Geef me dan toch maar een literbike.

Ik wil graag eens met de Ducati Supersport rijden. Volgens mij kan dat ooit wel eens de opvolger voor de mijne worden. Pk's zijn een stuk minder maar hoe de mijne in rechte lijn gaat is toch ook niet altijd "nodig" 😇 Gewicht is een pak lager waardoor acceleratie wel niet gigantisch veel zal schelen, maar vooral de handeling van zo'n ding... kosten/onderhoud even buiten beschouwing gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tjeu zei:

Is net omgekeerd.

Voor jou blijkbaar wel - geen problemen mee.
Niet voor mij, echter. Literbike (of méér) any day & twice on sunday.

En je vergelijking met de downsizing company cars slaat nergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Greg zei:

Ik wil graag eens met de Ducati Supersport rijden. Volgens mij kan dat ooit wel eens de opvolger voor de mijne worden. Pk's zijn een stuk minder maar hoe de mijne in rechte lijn gaat is toch ook niet altijd "nodig" 😇 Gewicht is een pak lager waardoor acceleratie wel niet gigantisch veel zal schelen, maar vooral de handeling van zo'n ding... kosten/onderhoud even buiten beschouwing gelaten.

Die dingen blijven wel duur, tussen de 10-13k..

Ik ben benieuwd wat de Aprilia RS660 gaat doen van prijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, GTX zei:

Die dingen blijven wel duur, tussen de 10-13k..

Jep :noparty:

Wetende wat ik nog voor mijn VFR, die niemand wil, zou krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Voor jou blijkbaar wel - geen problemen mee.
Niet voor mij, echter. Literbike (of méér) any day & twice on sunday.

En je vergelijking met de downsizing company cars slaat nergens op.

Gaat hem in beide gevallen over hoe meer je rijdt, hoe meer je binnen de snelheidslimieten gaat rijden en hoe minder je +150 gaat doen of meer dan 6km/h boven de limiet. 

Aan de lichten trap of draai je heel vaak tot het einde. Snelheid went. Hoe groot de schop onder de komt is maakt na verloop van tijd weinig verschil voor dagelijkse verplaatsing.

Met de KTM op reis, dan word je dat ook gewoon. Zet die dan op 100pk en dan voelt die echt traag aan. Ik vind dat voor mezelf echt niet meer ok om een motorfiets die dan nog 0-100 in 4,5 seconden doet als te traag te ervaren. Dat wil ik niet meer. Ik hoe het dus bij trager waar je subjectief eenzelfde gevoel blijft hebben, zolang je niet buiten dat referentiekader gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 't over the top mag zijn: die nieuwe Ducati Superleggera V4 :silly: 
Kost wel 100.000 EUR maar daarvoor krijg je 235 pk (voor geen 160kg) en 6 vleugels.

2020_Ducati-Superleggera-V4.jpg

Schermafbeelding-2020-02-06-om-08.36.44-1200x520.png

:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Als 't over the top mag zijn: die nieuwe Ducati Superleggera V4 :silly: 
Kost wel 100.000 EUR maar daarvoor krijg je 235 pk (voor geen 160kg) en 6 vleugels.

2020_Ducati-Superleggera-V4.jpg

Schermafbeelding-2020-02-06-om-08.36.44-1200x520.png

:inlove:

160 kg. 

Hoe doen ze het toch. Super indrukwekkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Gaat hem in beide gevallen over hoe meer je rijdt, hoe meer je binnen de snelheidslimieten gaat rijden en hoe minder je +150 gaat doen of meer dan 6km/h boven de limiet. 

Aan de lichten trap of draai je heel vaak tot het einde. Snelheid went. Hoe groot de schop onder de komt is maakt na verloop van tijd weinig verschil voor dagelijkse verplaatsing.

Met de KTM op reis, dan word je dat ook gewoon. Zet die dan op 100pk en dan voelt die echt traag aan. Ik vind dat voor mezelf echt niet meer ok om een motorfiets die dan nog 0-100 in 4,5 seconden doet als te traag te ervaren. Dat wil ik niet meer. Ik hoe het dus bij trager waar je subjectief eenzelfde gevoel blijft hebben, zolang je niet buiten dat referentiekader gaat.

Je hoeft niet te blijven uitleggen. Ik snap wat jij vindt en ik respecteer dat.
Doe nou ook eens het omgekeerde, da's zo moeilijk niet.

Niet iedereen gaat als een nutcase "al" het vermogen continu benutten.
Voor mij alvast is "het ter beschikking hebben (maar niet gebruiken)" ook een onderdeel van rijplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tjeu zei:

160 kg. 

Hoe doen ze het toch. Super indrukwekkend.

Extreeeme focus op gewicht. Zo ooit tijdens een trackday eens een dik half uur staan kwijlen over een BMW HP4 Race, da's ook zo'n ding van 220ish pk en 150kg drooggewicht. Bijna niet te geloven hoe extreem men elk onderdeeltje optimaliseert met (o.m.) gewicht in 't achterhoofd. Vandaar ook de prijs van die dingen, dacht HP4 Race een 85kEUR oid.

Moet absurd zalig zijn om de skills/ervaring te hebben om zoiets on track voluit te kunnen laten lopen, en de durf en poen om dat te doen. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Je hoeft niet te blijven uitleggen. Ik snap wat jij vindt en ik respecteer dat.
Doe nou ook eens het omgekeerde, da's zo moeilijk niet.

Niet iedereen gaat als een nutcase "al" het vermogen continu benutten.
Voor mij alvast is "het ter beschikking hebben (maar niet gebruiken)" ook een onderdeel van rijplezier.

Ik had niet het gevoel dat ik begrepen werd. 

Dat ik het omgekeerde ook begrijp en respecteer probeerde ik te onderstrepen door duidelijk te onderstrepen door het gebruik van ik en voor mij. 

Daarenboven is er ook een verschil tussen wat ik in de garage wil en wat ik bewonder. Laat dat duidelijk zijn. 

Die duc, en zowat iedere Duc, Aprilia met V4,... Dat is kwijlen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik had niet het gevoel dat ik begrepen werd. 

Toch wel, al van voordat je reageerde (want ik weet hoe je denkt).

Als je echter op een post (waar ik zeg 'doe mij maar') reageert met "neen, het is net omgekeerd", dan geef je vooral aan dat je een persoonlijke mening fout vindt en dat wil gaan corrigeren. (Of zo kwam dat toch bij mij binnen.)

Jij gaat dan ook b.v. iemand die twijfelt tussen een light en een full rijbewijs adviseren op basis van jouw eigen visie en wensen, nl. "doe maar light". Terwijl dat, objectief bekeken, toch echt de mindere optie is, omdat het full rijbewijs dezelfde inspanning vergt en je daarna nog altijd light kan rijden. Heb 't daar een beetje lastig mee. :D   

Wat niet betekent dat wij niet enorm veel van je kunnen leren, of je vertellementen niet interessant zijn e.d.! Kudos & mucho respect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid