Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Piet van RAD Drongen rijdt ook met een en heeft de meeste van de opgesomde goed bestudeerd. Hij vertelt er met graagte over, dus zeker eens na vragen bij hem als je daar eens bent. 

Heerlijke man met een ongelofelijke vakkennis (niet onwaarschijnlijk met +20 jaar ervaring) en het meest onwaarschijnlijke geheugen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is Piet? Is dat diene middle aged (50ish jaar oud) verkoper, niet de grootsten, eerder slank/pezig, rijdt met een adventure bike (denk BMW GS), zéér praatgraag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Wie is Piet? Is dat diene middle aged (50ish jaar oud) verkoper, niet de grootsten, eerder slank/pezig, rijdt met een adventure bike (denk BMW GS), zéér praatgraag?

 

Correct. Rijdt inderdaad met een witte GS. Voorheen een blauwe GS 1200, een gele 1150, een craponord, en een hand vol Pegaso's. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Correct. Rijdt inderdaad met een witte GS. Voorheen een blauwe GS 1200, een gele 1150, een craponord, en een hand vol Pegaso's. 

Ge moet z'n stijl kunnen verdragen (ik kan dat zeker, ik ken er echter die dat niet kunnen) maar dat hij volledig is in z'n uitleg en advies, is zelfs zacht uitgedrukt. Heb 'm ook echt graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/5/2020 om 18:01, GTX zei:

Paar maand terug had ik hier eens vragen gesteld over airbagsystemen.
Verder totaal niet meer aan gedacht maar de voorbije weken per toeval enkele filmpjes tegengekomen waarbij de airbag echt wel een groot verschil maakte..

Ondertussen wat opzoekwerk verricht over de verschillende systemen en de werking er van.

Naast Dainese met hun Smartjacket (batterijduur 26u) heeft Alpinestars de Tech-Air 5 (batterijduur 30u) uitgebracht, grootste verschil tussen beiden is dat de Dainise zowel onder als boven de vest kan gedragen worden, de AP enkel onder. Beide vesten zijn wel compatibel (mits 4CM speling bij Alpinestars) met andere vesten.
Over de Alpinestars vond ik nog niet veel info maar de Dainese werkt met twee systemen. Namelijk GPS en trillingen. De GPS zal registeren wanneer je in beweging bent en de trillingen zullen er voor zorgen dat de airbag "online" is wanneer je bijvoorbeeld stilstaat aan een verkeerslicht. Noot : elektrische motoren trillen niet..
De Smartjacket kan ook makkelijk opgevouwen worden wat het meenemen op reis of in een topkoffer steken vergemakkelijkt.
Maar wat mij vooral tegenviel, is de kostprijs na gebruik.. Bij Dainese worden de airbags vervangen en ben je 300 euro kwijt. Voor Alpinestars heb ik nog geen prijzen gevonden maar het lijkt mij een gelijkaardige werking te zijn.
Komt daar nog eens bij dat de nek/sleutelbenen veel minder bescherming heeft/hebben dan bijvoorbeeld de Held Airvest/Helite Turtle.

Om bij die laatste te blijven, de huidige Helite Turtle is met een trekkoord. Activatie gebeurt dus nadat je van de motor vliegt maar na gebruik kan je door het verwisselen van een cartridge (20-30 euro) terug op pad. Na 6 keer gebruikt te zijn, moet hij wel gechecked worden.
Leuk weetje, Turtle duidt op het schild dat de impact verdeeld over de onderliggende airbags bij voorbeeld een botsing met een paaltje. Hierdoor vermijdt men dat het paaltje door de airbag penetreert en toch nog ernstige letsels veroorzaakt.

Toen ik op de site van Helite keek, zag ik dat er een nieuwe versie gepresenteerd is: E-Turtle.
Deze is qua werking (bescherming, vervanging cartridges,..) gelijk aan de gewone Turlte maar het grootste verschil is dat de activatie niet meer mechanisch is door een trekkoord maar door een computer. Dit verhoogt de snelheid van ontplooiing tov de mechanische versie. Bij de standalone vest kan je een sensor kopen die je aan de voorvork bevestigt zodat impacten aan lage snelheid of volledige stilstand ook zorgen voor een activatie. Eveneens zal de ontplooiing ook sneller zijn bij een gewoon ongeval in vergelijking met de standalone vest.
Batterij van de vorksensor gaat 5j mee en kan niet vervangen worden, batterij van de vest gaat 25u mee.
Kostprijs en lancering in België nog niet bekend, ik heb daarvoor een mailtje verzonden naar Helite en als ik antwoord ontvangen zal ik het zeker posten :)

 

De IXON Airbag vest heb ik ook bekeken maar dat is met een abonnementsformule of een dure aankoopoptie voor de "computer", mijn interesse was toen weg :)

Ondertussen mailtje teruggekregen van Helite.

De zwarte versie kost 689 EUR, de hi-vis 739 EUR. Voor de large-versie is telkens +40 EUR.

De sensor kost 119 EUR en het herlaadpatroon kost 59 EUR of 68 EUR voor de grotere jassen.

Lanceringsdatum wordt normaal eind deze week vastgesteld.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit pak specifiek voor de nieuwe SD-R ontworpen zijn? 🙂  (is niet zo, Alpinstars is de fabrikant van de KTM kleding)

62706gr.jpg

 

KTM-1290-SUPER-DUKE-R-MY20-Orange-rear-l

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er wel op, idd. :D  Foto's tonen wel een grondig andere tint blauw, though. :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Lijkt er wel op, idd. :D  Foto's tonen wel een grondig andere tint blauw, though. :wacko:

In het echt kan dat nog meevallen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

In het echt kan dat nog meevallen :) 

Yep. Zullen ze wel over gewaakt hebben.

Bon, dus je oude Superduke R inruilen voor een nieuw modelletje omdat die beter bij de kleuren van je nieuw motopak past? MotoMinded.be zet ook ne keer ne "sort of 200k"-standaard, zie.  :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, gTa zei:

Yep. Zullen ze wel over gewaakt hebben.

Bon, dus je oude Superduke R inruilen voor een nieuw modelletje omdat die beter bij de kleuren van je nieuw motopak past? MotoMinded.be zet ook ne keer ne "sort of 200k"-standaard, zie.  :D

Wie weet 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zaterdagmiddag ergens ten oosten van Brussel (op weg richting Luik) aan ne Quick staan praten met 2 Vlamingen die er ook me de moto een Quick drive-ineken aan 't doen waren. Peet met ne S1000R en peet met ne SDR. Die met de SDR had voorheen een S1000R, namelijk de moto die hij aan z'n maat verkocht heeft. Die maat zei tegen me "en sinds hij dat deed en hij die SDR heeft is er nog geen dag voorbij gegaan dat hij niet aan m'n oren zaagt om die moto's te ruilen" :D   SDR-eigenaar zei dat hij het extreem vreemd vond, all in all op élk vlak een moto naar z'n hart: speels, zot, extreem krachtig, bonkers bokkig, hooligan, luid, enz. Alleen, zei hij "maar de klik is er niet". Moest aan jou denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Heb zaterdagmiddag ergens ten oosten van Brussel (op weg richting Luik) aan ne Quick staan praten met 2 Vlamingen die er ook me de moto een Quick drive-ineken aan 't doen waren. Peet met ne S1000R en peet met ne SDR. Die met de SDR had voorheen een S1000R, namelijk de moto die hij aan z'n maat verkocht heeft. Die maat zei tegen me "en sinds hij dat deed en hij die SDR heeft is er nog geen dag voorbij gegaan dat hij niet aan m'n oren zaagt om die moto's te ruilen" :D   SDR-eigenaar zei dat hij het extreem vreemd vond, all in all op élk vlak een moto naar z'n hart: speels, zot, extreem krachtig, bonkers bokkig, hooligan, luid, enz. Alleen, zei hij "maar de klik is er niet". Moest aan jou denken.

Ja, echt zonde want objectief is hij mij op het lijf geschreven.

De 2020 zou wel grondig aangepast zijn op de juiste onderdelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag met een kameraad gaan rijden en hij had voor de gelegenheid de Suzuki Gladius 650 van zijn vriendin mee. Zijne Duc heeft bijna het dubbele aantal pk's van de mijne dus is't leuker om wat hetzelfde te hebben :D

Was echt ontspannend en de Honda begint mij steeds beter te liggen. Alleen dat verbruik, vertrokken met een volle tank en nu staat ie in reserve. Ik krijg dus maar een dikke 200km uit die tank voor dat die in reserve gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, GTX said:

Vandaag met een kameraad gaan rijden en hij had voor de gelegenheid de Suzuki Gladius 650 van zijn vriendin mee. Zijne Duc heeft bijna het dubbele aantal pk's van de mijne dus is't leuker om wat hetzelfde te hebben :D

Was echt ontspannend en de Honda begint mij steeds beter te liggen. Alleen dat verbruik, vertrokken met een volle tank en nu staat ie in reserve. Ik krijg dus maar een dikke 200km uit die tank voor dat die in reserve gaat..

Gelukzak :lol:  Na 150 - 180 km gaat bij mij het lampje al aan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Gelukzak :lol:  Na 150 - 180 km gaat bij mij het lampje al aan :D 

Dat is normaal bij een Ducati, die tank lekt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, GTX said:

Dat is normaal bij een Ducati, die tank lekt :D

Dat lampje is ook een van de dingen waarvan ik zeker ben dat het werkt zoals het hoort :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tjeu zei:

@GTX, wat verbruikt die dan wel? Ik zou een 5,8 verwachten.

Op dit ritje zal het 7,5l zijn minimum, eerder richting de 8l. 

Ik heb hem al zuiniger gereden maar dan rij je constant rond de 3k rpm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, GTX zei:

Op dit ritje zal het 7,5l zijn minimum, eerder richting de 8l. 

Ik heb hem al zuiniger gereden maar dan rij je constant rond de 3k rpm..

Dat is veel zeg... VfR was ook zo een zuipschuit. K&N filter erin en verbruik lag direct litertje lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, GTX said:

Op dit ritje zal het 7,5l zijn minimum, eerder richting de 8l. 

Ik heb hem al zuiniger gereden maar dan rij je constant rond de 3k rpm..

Stevig :shock: Ik zit meestal ergens rond de 6. Zal morgen eens gaan tanken als ik vertrek, gisteren een ritje gedaan van ongeveer 100km aan een gewoon tempo. Grootste probleem is dat ik maar een tank heb van 13l, dus die gaat in reserve na 10l ofzo :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met de SV op een gemiddeld verbruik van 8 tot 9 liter per 100km. K&N luchtfilter, PC III, Dominator open uitlaten. Heeft wel een remapping nodig met de nieuwe uitlaten. Voorheen stond hij afgeregeld met de BOS uitlaten. Sinds de Dominator er op zitten is dit niet meer gebeurd. Resultaat is backfire knallen en naverbranding. Stinkt geweldig naar benzine als die na een rit stil staat. 
dB killes weer monteren want is echt pokke luid, te luid. Zelfs met oordoppen in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, GTX zei:

Op dit ritje zal het 7,5l zijn minimum, eerder richting de 8l. 

Ik heb hem al zuiniger gereden maar dan rij je constant rond de 3k rpm..

Dan scheelt er toch iets mee imo...

Ik rijd met de mijne met zijkoffers altijd rond de 6l, 150-160 autostrade, en normaal/sportief binnendoor. In de bergen, volgeladen, durft hij uitzonderlijk al eens richting 7l gaan. Maar da's dan ook met de kraan open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Greg zei:

Dan scheelt er toch iets mee imo...

Ik rijd met de mijne met zijkoffers altijd rond de 6l, 150-160 autostrade, en normaal/sportief binnendoor. In de bergen, volgeladen, durft hij uitzonderlijk al eens richting 7l gaan. Maar da's dan ook met de kraan open.

Ik begin het ook te denken..

Eens wat over opzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn, interessante case voor de les! (Als die avondschool nog herbegint dit jaar..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid