Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

In Lux mag je dan ook wegblijven he :) 

Uitlaat blijft om die reden bij mij OEM. Is voor mij al luid genoeg... en bij Duc mooi genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O maar van een achteraf gekochte Akrapovic die ECE-keur (en certificaat en heel de shizzle) heeft, zou ik niet bang zijn.
Tenzij ge dus stationair boven die 95 dB komt daarmee (en stock niet), dan is het toch weer even twijfelen.

Heb er mee gereden, ik was niet wild van de sound. Grote domper was wel de std ruit die zoveel wervelingen op je helm kletst, dat je nauwelijks iets hoort (zeker niet met oordoppen in) en dat vond ik toch jammer. Laag ruitje (i.e. helm helemaal in de wind) zal al helpen om meer & beter te horen. Maar ik miste wel het diepe bassige timbre dat mijn 1300 heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

O maar van een achteraf gekochte Akrapovic die ECE-keur (en certificaat en heel de shizzle) heeft, zou ik niet bang zijn.
Tenzij ge dus stationair boven die 95 dB komt daarmee (en stock niet), dan is het toch weer even twijfelen.

Heb er mee gereden, ik was niet wild van de sound. Grote domper was wel de std ruit die zoveel wervelingen op je helm kletst, dat je nauwelijks iets hoort (zeker niet met oordoppen in) en dat vond ik toch jammer. Laag ruitje (i.e. helm helemaal in de wind) zal al helpen om meer & beter te horen. Maar ik miste wel het diepe bassige timbre dat mijn 1300 heeft.

EU5 zeker?

Moet de eerste nog tegenkomen.. buurman paar huizen verder heeft zeer recent een 1egen gekocht met Akra, klinkt toch zeer vol en mooi. Hoor het altijd direct als hij vertrekt of toekomt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx! Ik volg ze "allemaal", hoop ik, op een heel pak sites (diverse Belgische, NLse, Duiste, UK, Europese, Franse specifiek, Italiaanse specifiek, ...). Gisteren met een Gentenaar gaan praten die er een verkoopt (in een kleur die ik niet wil). Veel bijgeleerd. Hij ervaart nul interesse en wil 'm mij slijten. :D  Maar zo'n blauw/beige duotone gaat echt niet samen met de richting die ik op wil met die fiets. En een full respray (goed gedaan) kost best wat geld.
No harm in waiting, nu is 't sowieso toch nog te vroeg, eerst de verbouwingen klaar (met motorlift ingebouwd ingaragevloer :inlove: ) en dan pas moto nr.2.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/8/2020 om 14:00, gTa zei:

 Maar zo'n blauw/beige duotone gaat echt niet samen met de richting die ik op wil met die fiets.
 

Ik vraag me echt af wat je van zo'n ding zou kunnen maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend zoiets gezien op de helm van een duozit:

Nog nooit gezien, zag er maar raar uit :lol: Vraag mij af in hoeverre dat echt nut heeft, anderzijds, hoe meer je opvalt hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Honda GL1500C, dus.

Tot gisteren was dat allemaal "giswerk", had nog nooit met eentje gereden. Gisteren dus wel.
Reed 100% zoals verwacht: zit prinsheerlijk, rijdt veeel te zacht, ultra-degelijk gemaakt en rijgevoel, drooom van een engine.

  • 't Is een lange, zware moto ... maar die is voor die afmetingen verbazend agiel. Ben natuurlijk ook wel wat gewoon qua "moeilijke" moto's op dat vlak.
  • Gaat eigenlijk verrassend goed vooruit voor zo'n loebas! (heeft ook net geen 100 pk, da's al niet niks meer)
  • Schakelen was wat wennen, maar is echt heerlijk old school mechanisch gedoe waar je met wat feeling te werk moet gaan; groot contrast tov de hedendaagse quickshift bakken waar je altijd en overal gewoon tegen stampt zonder nadenken (of dat toch kán doen). 
  • Voor mij moet dat wel een heeel stuk strakker liggen, heel die wiegeboot moet er uit. Kan perfect: progressieve veerkit vooraan en wat stuggere olie (demping) en evt wat shims bijsteken, achteraan gewoon nieuwe elementen steken met strakkere veer- en dempingsratio's - klaar.
  • Balhoofdhoek zou ook kleiner mogen, maar de kroonplaten zou ik dan hier op verzoek moeten laten maken; Two Brothers hebben ooit triple trees gemaakt die de vork een graad of 5 steiler zetten, naar 't schijnt een droom-mod die de moto echt veranderde qua rijden, maar zijn niet meer te vinden.
  • Zithouding is me veel te cruiserig. Je zit met je bovenlichaam rechtop tot misschien zelfs enkele graadjes achterover ... waardoor je je onderrug door laat zakken = nefast voor rugklachtenvrij motorrijden. Zeker als hernia-patiënt. Wat uitgeprobeerd of ik met 't stuur dat 20 à 30 cm verder naar voor staat, beter zou zijn ... lijkt me van wel, maar 't is dan wel een soort van #dedication rijhouding. :D 

Looks: tsjah, stock blijft dat, vind ik, toch maar een lelijk ding. Ik snap 't opzet van de Jappen, maar ze zaten er toch verdorie grondig naast. Allez,  Jappen precies: deze Honda is 100% USA Made en ook 't ontwerpteam bestond uit Amerikanen.

Daar moet dus iets mee gebeuren.

15 uren geleden, 3000 zei:

Ik vraag me echt af wat je van zo'n ding zou kunnen maken :)

Awel dus. :D 

Je kan daar niks mee doen: best wel wat mensen vinden zo'n mushy shopper heel cool. Enkele voorbeelden:

31jb2myk14xc.jpg.321567d0f630b84b6ff6e900f519953a.jpg

Exhaust system 2" drag pipe slash cut chrome - HONDA GL C VALKYRIE ...

2006 Harley-Davidson FLST/I Heritage Softail | Top Speed

En met wat zadeltassen en een vitrine erop:

Harley-Davidson_Heritage_Softail_Classic_2004.jpg.e6e2b0395a086a9eed518c99de291337.jpg

rock3.jpg.2f664a25865c4fb24537739111277c92.jpg

valktour.jpg.fc6858501325027ae70cc69e7f9b8d88.jpg

Wel: ik vind dat dus niet yum :D ...

(hierboven telkens een Triumph Rocket, een Harley Softail en een Honda Valkyrie)

 

Je kan dus modden en die bakken lenen zich daar wel extreem goed toe.
En je kan daar extreeem ver in gaan, in verschillende richtingen/stijlen.

Wat ik awesome vond: restomod/backdate café racer in 70's looks:

189762707_CafeRacers_CustomCultureonInstagram_Honda1500SuperSport-thumbsupfortrumpets_-Follow@cafesofinsta_@blackgoldmoto-@dsmotorcyclesgl1500hondasupersport.jpg.364a7d82bfc30ce1e33aa45c61bc0233.jpg

Al zie je dat niet veel (vereist ander frame, andere vorken, wielen, enz. zeer ingrijpend dus.
Kostprijs van ombouw als je veel zelf doet (al 't bouwen, behalve laswerk frame en lakwerk e.d.) loopt al gauw richting 20k.
Als je zo'n restomod bestelt bij een bike builder kom je (zonder donormotor) al snel op 30 à 35k.

 

De meeste mods gaan richting custom / low rider, al dan niet met 't vervangen van 't chroom door hoogglanszwart, en dat kan ook allemaal in minieme tot in verregaande mate. Dat laatste dan vaak met een verbreding van achterbrug en montage van een 240-band oid.

1576375591_HondaValkyrieSIXPACKbyH-DPerformance.jpg.39dc69fcfa0c3c81f27d8201a5d22589.jpg

1210764410_HondaValkyrieSIXPACKbyH-DPerformance(1).jpg.ea2da76e857c5bd27d40d2c2c4f218e7.jpg

1884144736_download(1).jpg.923707cfe204ff0b14a08d3c324008db.jpg

635105943_VALKYRIEF6C.jpg.34358644ceffb510d276ffc60cff8500.jpg

Dat (ultrabrede achterband) is ook niet wat ik zoek, al gaat het qua algemene looks wel een beetje die richting uit.
Die extra breedte is puur voor de show, dat hoef ik niet. De cleanere looks en de eenvoudige kont vind ik wel yum.

Die eerste vind ik (op de paintjob na) best yum, al zou z'n kont wat hoger mogen en er een zadeltje op mogen de naam waardig, zodat het nog wat te rijden valt.

 

 

Ikzelf zou er liefst richting "old school power cruiser" mee gaan. Segment dat door de Vmax is 'uitgevonden' (denk ik) en nu succesvol betreden wordt door o.m. de Ducati Diavel. Heel wat licht gemodde (1st gen) Triumph Rockets ogen ook echt hoe ik 't voor me zie voor een F6C: Ingekort, wat gedrongen, minimalistische kont met solo-zadel, zo veel mogelijk donker (behalve evt. tank/fenders). Nadruk op de engine, dus. En een arms forward zitpositie aan een recht stuur. Zo, dus:

Les 50 meilleures images de Rocket 3 custom | Motos, Triumph ...

Bovenstaande vind ik van looks (op de koplampen na) echt awesome, helemaal wat ik zou willen. Maar da's een Triumph 3-cilinder, ik zou 't dus met een Honda 6-cilinder willen doen.

Bovenstaande Triumph ziet er standaard ook zo sassy / pover / ongelukkig uit als een stock F6C:

2010 Triumph Rocket III Roadster — Gasoline Motor Co.

Oogt eigenlijk érg gelijk aan een stock F6C:

cobra_drag_pipes_honda_valkyrie_gl16500_c_chrome_1800x1800_2.jpg.5ab6dc5970a8e7104708fe29dbf13cc1.jpg

nl allebei toch qua looks/stijl "net niét je dat", maar imo wel prachtige uitgangsbasis voor mods.

 

Bij een F6C (latste hierboven) moet dus, vind ik:

  • pillion seat, evt. sissy bar, bags e.d. er af, idem met achteraf toegevoegd chroom (zijn die cruiser dudes wel gek van) zoals extra koplampen, floorboards, enz.
  • eventuele ruit eraf
  • het achterspatbord kleiner/korter, met verplaatsen/vervangen van nummerplaathouder/pinkers
  • een wat fijner (qua looks) solo seat
  • de achterste (slappe) veerelementen moeten vervangen worden door exemplaren die wat korter zijn (kont zakt wat) en wat stijver geveerd/gedempt zijn
  • vooraan evt. een wat kleinere band (op de F6C ligt de dikste voorband ooit geleverd op een motorfiets, nl. 150/80R17, daar zou dus een 130/70R17 de snoet al wat minder 'bobber' doen ogen) en het wat 'bijtrimmen' van de front fender
  • ander stuur (niet zo'n swept back ding waardoor je rechtop of zelfs minimaal licht achteroverleunend kan zitten, maar een recht stuur (nauwelijks hoek/rise er in) waardoor je bovenlichaam wat naar voor leunt (lichtjes)
  • en dan wat chroom wegnemen (want 't is toch een beetje te veel van 't goeie)
  • uitlaatmod ... de Cobra's 6-in-6 zijn beestig mooi maar wat luid (wat awesome is voor een zescilinder, maar ik vrees wat voor de maatschappelijke verdraagzaamheid ervoor)

 

Ben in contact met 2 Valk-specialisten en een modlist aan 't samenstellen. Zij moeten er van leven dus ik neem hun prijsindicaties met een korreltje zout, omdat ik het vnl. zelf zou willen doen. Powdercoaten uiteraard bij een gespec.bedrijf, plaat- en lakwerk (fenders) ook. Maar de vering zou ik zelf willen doen, al het bouwwerk ook. Zou eigenlijk ook graag leren hoe de 6 carbs deftig te regelen (al aan 't studeren geslagen :D ).

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Monterey Jack zei:

Deze ochtend zoiets gezien op de helm van een duozit:

Nog nooit gezien, zag er maar raar uit :lol: Vraag mij af in hoeverre dat echt nut heeft, anderzijds, hoe meer je opvalt hoe beter.

Ik weet niet beter dan dat er heel wat landen zijn waar bijkomende "vaste" achterverlichting op de helm van de rijder, niet toegelaten is. Best ne keer informeren, dus, voor ge zoiets op uwe helm plakt. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

Ik weet niet beter dan dat er heel wat landen zijn waar bijkomende "vaste" achterverlichting op de helm van de rijder, niet toegelaten is. Best ne keer informeren, dus, voor ge zoiets op uwe helm plakt. :D 

Moest ik het al overwegen dan zou dat voor mij al niet van toepassing zijn, ik vraag mij zelfs af of ik al buiten de provincie geweest ben :lolz: Misschien net over de grens in Zelzate/Wachtebeke, of aan de kanten van Geraardsbergen, maar veel zal het niet geweest zijn :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Die Honda GL1500C, dus.

Tot gisteren was dat allemaal "giswerk", had nog nooit met eentje gereden. Gisteren dus wel.
Reed 100% zoals verwacht: zit prinsheerlijk, rijdt veeel te zacht, ultra-degelijk gemaakt en rijgevoel, drooom van een engine.

  • 't Is een lange, zware moto ... maar die is voor die afmetingen verbazend agiel. Ben natuurlijk ook wel wat gewoon qua "moeilijke" moto's op dat vlak.
  • Gaat eigenlijk verrassend goed vooruit voor zo'n loebas! (heeft ook net geen 100 pk, da's al niet niks meer)
  • Schakelen was wat wennen, maar is echt heerlijk old school mechanisch gedoe waar je met wat feeling te werk moet gaan; groot contrast tov de hedendaagse quickshift bakken waar je altijd en overal gewoon tegen stampt zonder nadenken (of dat toch kán doen). 
  • Voor mij moet dat wel een heeel stuk strakker liggen, heel die wiegeboot moet er uit. Kan perfect: progressieve veerkit vooraan en wat stuggere olie (demping) en evt wat shims bijsteken, achteraan gewoon nieuwe elementen steken met strakkere veer- en dempingsratio's - klaar.
  • Balhoofdhoek zou ook kleiner mogen, maar de kroonplaten zou ik dan hier op verzoek moeten laten maken; Two Brothers hebben ooit triple trees gemaakt die de vork een graad of 5 steiler zetten, naar 't schijnt een droom-mod die de moto echt veranderde qua rijden, maar zijn niet meer te vinden.
  • Zithouding is me veel te cruiserig. Je zit met je bovenlichaam rechtop tot misschien zelfs enkele graadjes achterover ... waardoor je je onderrug door laat zakken = nefast voor rugklachtenvrij motorrijden. Zeker als hernia-patiënt. Wat uitgeprobeerd of ik met 't stuur dat 20 à 30 cm verder naar voor staat, beter zou zijn ... lijkt me van wel, maar 't is dan wel een soort van #dedication rijhouding. :D 

Looks: tsjah, stock blijft dat, vind ik, toch maar een lelijk ding. Ik snap 't opzet van de Jappen, maar ze zaten er toch verdorie grondig naast. Allez,  Jappen precies: deze Honda is 100% USA Made en ook 't ontwerpteam bestond uit Amerikanen.

Daar moet dus iets mee gebeuren.

Awel dus. :D 

Je kan daar niks mee doen: best wel wat mensen vinden zo'n mushy shopper heel cool. Enkele voorbeelden:

31jb2myk14xc.jpg.321567d0f630b84b6ff6e900f519953a.jpg

Exhaust system 2" drag pipe slash cut chrome - HONDA GL C VALKYRIE ...

2006 Harley-Davidson FLST/I Heritage Softail | Top Speed

En met wat zadeltassen en een vitrine erop:

Harley-Davidson_Heritage_Softail_Classic_2004.jpg.e6e2b0395a086a9eed518c99de291337.jpg

rock3.jpg.2f664a25865c4fb24537739111277c92.jpg

valktour.jpg.fc6858501325027ae70cc69e7f9b8d88.jpg

Wel: ik vind dat dus niet yum :D ...

(hierboven telkens een Triumph Rocket, een Harley Softail en een Honda Valkyrie)

 

Je kan dus modden en die bakken lenen zich daar wel extreem goed toe.
En je kan daar extreeem ver in gaan, in verschillende richtingen/stijlen.

Wat ik awesome vond: restomod/backdate café racer in 70's looks:

189762707_CafeRacers_CustomCultureonInstagram_Honda1500SuperSport-thumbsupfortrumpets_-Follow@cafesofinsta_@blackgoldmoto-@dsmotorcyclesgl1500hondasupersport.jpg.364a7d82bfc30ce1e33aa45c61bc0233.jpg

Al zie je dat niet veel (vereist ander frame, andere vorken, wielen, enz. zeer ingrijpend dus.
Kostprijs van ombouw als je veel zelf doet (al 't bouwen, behalve laswerk frame en lakwerk e.d.) loopt al gauw richting 20k.
Als je zo'n restomod bestelt bij een bike builder kom je (zonder donormotor) al snel op 30 à 35k.

 

De meeste mods gaan richting custom / low rider, al dan niet met 't vervangen van 't chroom door hoogglanszwart, en dat kan ook allemaal in minieme tot in verregaande mate. Dat laatste dan vaak met een verbreding van achterbrug en montage van een 240-band oid.

1576375591_HondaValkyrieSIXPACKbyH-DPerformance.jpg.39dc69fcfa0c3c81f27d8201a5d22589.jpg

1210764410_HondaValkyrieSIXPACKbyH-DPerformance(1).jpg.ea2da76e857c5bd27d40d2c2c4f218e7.jpg

1884144736_download(1).jpg.923707cfe204ff0b14a08d3c324008db.jpg

635105943_VALKYRIEF6C.jpg.34358644ceffb510d276ffc60cff8500.jpg

Dat (ultrabrede achterband) is ook niet wat ik zoek, al gaat het qua algemene looks wel een beetje die richting uit.
Die extra breedte is puur voor de show, dat hoef ik niet. De cleanere looks en de eenvoudige kont vind ik wel yum.

Die eerste vind ik (op de paintjob na) best yum, al zou z'n kont wat hoger mogen en er een zadeltje op mogen de naam waardig, zodat het nog wat te rijden valt.

 

 

Ikzelf zou er liefst richting "old school power cruiser" mee gaan. Segment dat door de Vmax is 'uitgevonden' (denk ik) en nu succesvol betreden wordt door o.m. de Ducati Diavel. Heel wat licht gemodde (1st gen) Triumph Rockets ogen ook echt hoe ik 't voor me zie voor een F6C: Ingekort, wat gedrongen, minimalistische kont met solo-zadel, zo veel mogelijk donker (behalve evt. tank/fenders). Nadruk op de engine, dus. En een arms forward zitpositie aan een recht stuur. Zo, dus:

Les 50 meilleures images de Rocket 3 custom | Motos, Triumph ...

Bovenstaande vind ik van looks (op de koplampen na) echt awesome, helemaal wat ik zou willen. Maar da's een Triumph 3-cilinder, ik zou 't dus met een Honda 6-cilinder willen doen.

Bovenstaande Triumph ziet er standaard ook zo sassy / pover / ongelukkig uit als een stock F6C:

2010 Triumph Rocket III Roadster — Gasoline Motor Co.

Oogt eigenlijk érg gelijk aan een stock F6C:

cobra_drag_pipes_honda_valkyrie_gl16500_c_chrome_1800x1800_2.jpg.5ab6dc5970a8e7104708fe29dbf13cc1.jpg

nl allebei toch qua looks/stijl "net niét je dat", maar imo wel prachtige uitgangsbasis voor mods.

 

Bij een F6C (latste hierboven) moet dus, vind ik:

  • pillion seat, evt. sissy bar, bags e.d. er af, idem met achteraf toegevoegd chroom (zijn die cruiser dudes wel gek van) zoals extra koplampen, floorboards, enz.
  • eventuele ruit eraf
  • het achterspatbord kleiner/korter, met verplaatsen/vervangen van nummerplaathouder/pinkers
  • een wat fijner (qua looks) solo seat
  • de achterste (slappe) veerelementen moeten vervangen worden door exemplaren die wat korter zijn (kont zakt wat) en wat stijver geveerd/gedempt zijn
  • vooraan evt. een wat kleinere band (op de F6C ligt de dikste voorband ooit geleverd op een motorfiets, nl. 150/80R17, daar zou dus een 130/70R17 de snoet al wat minder 'bobber' doen ogen) en het wat 'bijtrimmen' van de front fender
  • ander stuur (niet zo'n swept back ding waardoor je rechtop of zelfs minimaal licht achteroverleunend kan zitten, maar een recht stuur (nauwelijks hoek/rise er in) waardoor je bovenlichaam wat naar voor leunt (lichtjes)
  • en dan wat chroom wegnemen (want 't is toch een beetje te veel van 't goeie)
  • uitlaatmod ... de Cobra's 6-in-6 zijn beestig mooi maar wat luid (wat awesome is voor een zescilinder, maar ik vrees wat voor de maatschappelijke verdraagzaamheid ervoor)

 

Ben in contact met 2 Valk-specialisten en een modlist aan 't samenstellen. Zij moeten er van leven dus ik neem hun prijsindicaties met een korreltje zout, omdat ik het vnl. zelf zou willen doen. Powdercoaten uiteraard bij een gespec.bedrijf, plaat- en lakwerk (fenders) ook. Maar de vering zou ik zelf willen doen, al het bouwwerk ook. Zou eigenlijk ook graag leren hoe de 6 carbs deftig te regelen (al aan 't studeren geslagen :D ).

Interesting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, GTX zei:

Maar niet voor Europa :(

Het is eigenlijk dezelfde CBR als degene hier van de markt werd gehaald maar dan met enkele kleine aanpassingen en nieuwe kuipen. Laat ons hopen dat de echte opvolger dan wel terug naar Europa komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus de XR gaan testrijden en er mijn tijd voor genomen........ ritje van 4 uur richting Hoei etc...

 

Miljaar dat is een super efficiënt en snel ding, kan je (voor mijn niveau dan toch) heel makkelijk in de bocht leggen en corrigeren. Toch wel een verschil met de KGT waar je gekozen lijn DE lijn is, veel te corrigeren valt er niet.

 

Snelle impressie (daar ik net mijn tijd in een auto reviewke heb gestoken).

 

Zeer snelle agiele motor. Fantastisch ding. Nadeel: minder romig dan de 6cylinder, minder comfortabel ook, pakt meer wind.......

 

Iedereen rond mij zei dat ik de XR ging verkiezen boven mijn K1600 en dat is ook wat ik dacht......... de overgang (leasing) van KGT naar XR lag klaar, kostte me niets meer, gewoon wisselen van motor (het was zelfs wat goedkoper).

 

Ik kon de KGT ook nog als extra overnemen voor 15k.

 

Maar nee........ de 6cyl, het romige van de motor, geen trillingen, de bescherming, de minder warme benen (met dit weer), de manier dat dat ding in een bocht ligt met zijn massa, de demping.....

 

Ben ik nu helemaal oud en van de kaart omdat ik de K1600GT een leuker beest vind?

 

Slik.

 

 

42b1475b021309b1be684d96e8d72673.jpg

af582d2fb1127d3751101e0c08cbc6b8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ben ik nu helemaal oud en van de kaart omdat ik de K1600GT een leuker beest vind?

Mijn gevoel ligt in dezelfde lijn, zeker wat je zegt over bochtengedrag/onverstoorbaarheid/lijntrouwheid. Daar zijn die K's echt om bekend. Je flikkert ze misschien niet met dezelfde vinnigheid van oor naar oor ... maar is dat dan ook werkelijk nodig? Nee, ik vind je zeker niet oud of van de kaart. :D  

Iets wat je niet letterlijk schreef maar ik wel afleid uit je tekst door wat sommen te gaan maken (elementaire wiskunde, zegt), is dat je misschien ook wel gecharmeerd bent door het feit dat een K zéér competent is in bochten maar het niet op dezelfde ultra-makkelijke manier doet als die GS'en en die XR nu ook weer?  Ik vond dat een nadeel, dat het zo vingers-in-de-neus easy ging. 't Is misschien gek maar: liever wat trager maar wel meer voldoening dat ik (en de motor, maar ik toch ook een beetje) de bocht goed aangepakt heb, dan sneller maar wel het gevoel dat die motor dat eigenlijk helemaal alleen kan (maakt niet uit wie er op zit)? Correct? Je een beetje kennende, zou me dat eigenlijk niet verbazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boenker kan er boenk op niet zijn default_smile.png

 

Je wil niet weten hoe ik genoten heb van het volgen of proberen volgen van die agielere motors vorig jaar op roadtrip.

 

Ik dacht dat het not done was om te zeggen dat zo een loggere moeilijke motor eigenlijk een grotere uitdaging is. Het moet “juist” zijn. Je hebt me perfect door daar;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals met de auto’s: de meest efficiënt en snelste zijn niet altijd de leukste of meest rewarding....

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/8/2020 om 22:55, Jokke_vlo zei:

Boenker kan er boenk op niet zijn default_smile.png

 

Je wil niet weten hoe ik genoten heb van het volgen of proberen volgen van die agielere motors vorig jaar op roadtrip.

 

Ik dacht dat het not done was om te zeggen dat zo een loggere moeilijke motor eigenlijk een grotere uitdaging is. Het moet “juist” zijn. Je hebt me perfect door daar;)

Ben gisteren 450 km bochten in Lux/Moesel gaan doen met msxx (wat een voorrijder :inlove: ) en daar heb ik dat exact zo benoemd ook, tijdens een (welkome want waaaarm) cola:  als msxx zijn eigen tempo rijdt moet in de bossen een paar meter per bocht laten maar op de open stukken kan ik net mee, al moet ik dan wel diep gaan... met eem makkelijker moto die op zo'n wegen ook duidelijk sneller is, zoals een XR, zou ik vermoedelijk proper mee kunnen ... maar tijdens mijn testrit miste ik wel mijn eigen "moeilijke" beest ... en gisteren heb ik echt genoten van de sport (met grote S) van het bepalen en toepassen van de juiste lijnen em technieken om dat "rechtdoorkanon" toch zo vlot doorheen die twisties te leiden.

Het doet me zelfs twijfelen of ik wel een XR zou halen als forensmoto ... en niet nog snel een K16 wou nemen, nu het nog kan. (Ik zie die engine verdwijnen op 't eind van het productieleven van de huidige K16 en ook niet meer terugkeren...).

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ben gisteren 450 km bochten in Lux/Moesel gaan doen met msxx (wat een voorrijder :inlove: ) en daar heb ik dat exact zo benoemd ook, tijdens een (welkome want waaaarm) cola:  als msxx zijn eigen tempo rijdt moet in de bossen een paar meter per bocht laten maar op de open stukken kan ik net mee, al moet ik dan wel diep gaan... met eem makkelijker moto die op zo'n wegen ook duidelijk sneller is, zoals een XR, zou ik vermoedelijk proper mee kunnen ... maar tijdens mijn testrit miste ik wel mijn eigen "moeilijke" beest ... en gisteren heb ik echt genoten van de sport (met grote S) van het bepalen en toepassen van de juiste lijnen em technieken om dat "rechtdoorkanon" toch zo vlot doorheen die twisties te leiden.

Het doet me zelfs twijfelen of ik wel een XR zou halen als forensmoto ... en niet nog snel een K16 wou nemen, nu het nog kan. (Ik zie die engine verdwijnen op 't eind van het productieleven van de huidige K16 en ook niet meer terugkeren...).

Je doet mij ook wat twijfelen, want voor mij geldt feitelijk hetzelfde. De Sd gt houdt wat het midden tussen XR en RR, meer sportbike dan allroad. Met een XR of Multi ben ik in de krappe stukken een pak sneller, maar moet dat?

De bochten welke goed gerond worden geven nu meer voldoening.

Alleen het ‘niet af’ gehalte van KTM steekt me nu tegen, maar als ze dat opgelost hebben?

Misschien toch eens met de gen3 Superduke gaan rijden...

 

K16: droom van een blok he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel, ik moet daar eerst nog keer mee gaan pappen voor ik dat durf/kan/wil zeggen. Heeft pak minder revrange dan mijn 1300, die heeft daardoor zoveel karakters; 1,5k-3k = rustige cruiser die nooit stilvalt, 3k-6k bassige smeuíge koppelbeer, 6k-9k krachtigste bereik waarin hij de armen uit je lijf sleurt, en daarna nog eens dat hees krijsende tot de limiter. Wat een blok ❤️

Maar ben geneigd akkoord te gaan, 1600 is echt lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid