Ga naar inhoud

Volkswagen ID.3


Polygoon

Aanbevolen berichten

Just now, Polygoon said:

Motor - aangedreven wielen. In deze ligt de motor dus vanachter met RWD. Dacht dat dat algemeen gebruikte terminologie was. FR, MR, RR of FF :) 

Waarom zou je in een EV de motor op een andere plaats leggen dan de aangedreven wielen? Omdat je graag wat verliezen opstapelt? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waarom zou je in een EV de motor op een andere plaats leggen dan de aangedreven wielen? Omdat je graag wat verliezen opstapelt? :D

Dat gaat toch ook op voor een ICE auto? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Polygoon zei:

Volkswagen ID.3 2020 afmetingen en bagageruimte: elektrisch

Ben ik de enige die dit een uiterst droevige bedoening vindt vergeleken met de Golf 7?
Precies een Ford, en da's geen compliment als het over een interieur gaat.
Dat gezegd zijnde evolueren die wel in de goeie richting, terwijl het bij VW bergaf lijkt te gaan qua afwerkingskwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, JanC zei:

Ben ik de enige die dit een uiterst droevige bedoening vindt vergeleken met de Golf 7?
Precies een Ford, en da's geen compliment als het over een interieur gaat.
Dat gezegd zijnde evolueren die wel in de goeie richting, terwijl het bij VW bergaf lijkt te gaan qua afwerkingskwaliteit.

Je moet hem vergelijken met de Golf 8 (welke ook een zeer droevige bedoening is, overigens).

image.png.13c2dc79b1246bbeb427e8fd8cee71c3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet hem vergelijken met de Golf 8 (welke ook een zeer droevige bedoening is, overigens).
image.png.13c2dc79b1246bbeb427e8fd8cee71c3.png
De stoel in een golf 8 was toen wij die ID3 bekeken wel veel voller, de ID3 bracht bij mij herinneringen naar boven van het bankje in de Citroën cactus. Heel dat interieur eigenlijk, daar waar je bij de i3 nog verfijning vind is het bij de ID3 eerder armoe naar ons aanvoelen toen.

Maar dat is natuurlijk een visuele beoordeling, in de ID3 nog geen rijervaring. Dat ding is wel ruim, dat is binnenin een stuk ruimer dan een golf.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijd terug dat filmpje gezien van die Poolse reviewer tussen een Golf 7 en een Golf 8 en dat is echt zielig hoe armzalig en armtierig die Golf 8 geworden is, dus ik kijk niet op van de slechte afwerking van de ID3, want is geen goedkope auto! Ook de spraakherkenning werkt voor geen meter.

Op autosalon in een T-Roc R gezeten, auto van 50 000 euro, en dat was zoals in de Golf 8 nergens soft touch en harde plastiek, zelfs de Seat Ateca zag en voelde er binnenin rijkelijker uit.

Over de ID3, die Matt van Carwow heeft een filmpje er over dat hij het rijbereik test en die haalt maar in de praktijk 360km ipv 500...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Over de ID3, die Matt van Carwow heeft een filmpje er over dat hij het rijbereik test en die haalt maar in de praktijk 360km ipv 500...

Dat is omdat Matt niet de 77kWh versie testte, de versie die hij testte, met 58kWh, hoorde 420km (theoretische) kilometers te halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Polygoon zei:

Harry reed er ook al mee:

 

Ding heeft blijkbaar trommelremmen achteraan :silly:

De bedoeling is om achteraan met de motor te remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, tato zei:

De bedoeling is om achteraan met de motor te remmen.

Klinkt logisch als je het zo stelt. Vooraan wel geperforeerde schijfremmen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel ongelooflijk eigenlijk...trommelremmen op een auto van meer dan 50 000 euro!

lht6Tlu.png

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Bemerk ook de pauze en play logo's op de respectievelijke pedalen, moest je een geheugensteuntje nodig hebben :D 

Gvd wat slecht 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.carthrottle.com/post/7-things-i-learned-from-a-weekend-with-a-vw-id3/

The phrase “important car” gets bandied about too much by the motoring press, us included. But it’s an absolutely justifiable way of describing what the ID.3 is for VW.

In the wake of dieselgate, VW is betting big on an electric revolution. The ID.3 is the first of many BEVs, as the German car giant seeks to scale production of such cars to a level never seen before in motoring history.

The ID.3 simply cannot be a turd (it’s part of a €30 billion bet that has to pay off so secure VW’s future), and thankfully, it isn’t.

So here are the key things we learned after a weekend with a 1ST edition.

 

The interior is mostly good

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features
 

Something you can enjoy in the ID.3 every time you get behind the wheel is the roomy-feeling glasshouse. The lack of engine results in a small bonnet, making it possible to stretch the windscreen much further forward than we’re used to.

You get a flat floor and an abundance of space around your legs (no pesky transmission tunnel here) and a vaguely interesting two-piece dashboard. A small digital instrument cluster is mounted on a plinth attached to the steering column, with a weird, rotating trapezoid appendage sprouting to the side used to select drive, neutral or reverse.

It’s lightly futuristic in a pleasant sort of way, but some cheap-feeling bits put a downer on proceedings, such as the scratchy plastic door cards. The infotainment system also isn’t the easiest thing to navigate either, and could do with being more responsive. What’s more, it’s frustrating that a good number of the climate controls are embedded within it.

It feels brisk rather than fast

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features

As with other moderately powerful EVs - like the Peugeot e-208 - the ID.3 feels stupidly quick up to 30mph, but peters out a little beyond that point. However, the throttle response is sharper than the Pug - and the Honda E, for that matter - while the 0-62mph time is impressive.

Its 201bhp, 229lb ft powertrain is good for a 7.3sec 0-62mph time, making it similar to a MkV VW Golf GTI. The top speed is a lot lower, though, capped at just 99mph.

 

There were a few bugs

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features

The ID.3’s launch was delayed by some well-publicised software issues, and it looks like there are still some faults to iron out. On our first drive, the ‘Mode’ button gave audio feedback but did naff all else, and we also experienced some odd issues with the cruise control.

On one drive on a 70mph motorway, the ID.3 kept automatically adjusting the adaptive cruise control to 44mph (70kmh). Later, on a 60mph road, it kept trying to put the car down to 37mph (60kmh). It also had a habit of slowing the car down when overtaking lorries.

This seemed bizarre until we learned the ID.3 has a known software issue which means UK market cars occasionally behave as though they’re being used in a country that drives on the right. Hence the car thought we were undertaking people, and why it was reading speed limits as KMH and adjusting the cruise accordingly.

At the time of writing, we were waiting on a more detailed technical run-down of the problem, but we do know a fix is coming in January.

The real-world range is about 200 miles

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features

‘Our’ 1ST had the mid-range 58kWh battery pack, which gives a range of up to 261 miles. In reality, a figure of around 200 miles is closer to what you’d expect. Motorway miles seem to clobber the battery more than other EVs we’ve tried lately, and by the end of the loan, our average consumption was 3.3 miles per kWh. Not bad, but nothing to get too excited about either.

Once you need a top-up, 100kW fast charging capability means you can get an 80 per cent charge from empty in just 30 minutes. If you’d rather go further between charges, there’s a 77kWh battery available with an official range of 342 miles and 125kW charging capability. For anyone happy to make do with less, a 45kWh battery will soon join the line-up too.

It oversteers (a little)

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features

VW’s MEB architecture features a rear-mounted motor, and yes, you do feel that at times. Get too greedy with the throttle mid-corner, and the back end will step out slightly before the traction control aggressively takes most of the power away. You can turn it off, but it’s buried so deep within the ID.3’s infotainment screen that we only found out just as the car was due to go back.

In any case, you’re more likely to feel understeer. The low-rolling resistance, relatively skinny Continental EcoContact 6 tyres and the porky circa-1700kg weight figure make that an inevitability, but dial things back a bit, and the ID.3 can be great fun to drive on a good road.

It’s well-damped, resisting excessive body roll while shrugging off bumpy bits of road. The steering is light and fast, and there’s even a Sport mode. Not that it makes a huge difference to the way the ID.3 drives when engaged.

On more relaxed jaunts, the ID.3 feels quiet and effortless to drive, eating up the miles just as well - if not better - than a Golf.

It can get expensive, but it doesn't need to

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features

With options, the 1ST we tested was £35,745. However, VW has since announced prices for the wider (and somewhat confusing, it must be said) range, with the entry-level ‘Life’ model coming in at £29,990 with the government grant taken into account. And that’s with a 58kWh battery. The incoming 45kWh unit will give the ID.3 an even more attainable entry-point.

We’ll have to wait until the various PCP and lease deals start rolling in to see how the ID.3 works out on a monthly basis, but jumping from a Golf to one of these shouldn’t be an insurmountable one for most.

It makes up for the *just fine* Golf 8

7 Things I Learned From A Weekend With A VW ID.3 - Features

Speaking of the Golf, the ID.3 presents an interesting contrast to the eighth-generation version of the hatchback we drove earlier this year. There wasn’t anything especially wrong with it, but it didn’t really move the game on a whole lot from the Golf 8, and we had more gripes than expected.

The far more interesting, on the whole very successful ID.3 makes up for the slightly meh Golf, but perhaps there’s a link there. With all that money being chucked at the development of the ID.3 and its incoming plug-in chums, perhaps it was inevitable the Golf would suffer a bit.

Or, if you’ll allow us to briefly don a tin-foil hat, maybe that’s a deliberate ploy to get people in the ID.3. Given the choice, it’s what we’d have because it offers pretty much everything Golf customer want, for a reasonably modest price increase that’ll be offset nicely by lower running costs.

It shouldn’t be long before we see a lot of these things on the road.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
11 minuten geleden, JanC zei:

Ik blijf het echt een mottig ding vinden, waarom ziet zo goed als iedere elektrische auto er zo controversieel uit?

Akkoord. Waarom ze daar niet gewoon een e-Golf van maken ...

Dit chassis is nu wel specifiek ontworpen voor een EV en daar zijn bepaalde specifiteiten die het design wat anders doen maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid