Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Tjeu zei:

Staat die niet wat duur? De Tuono variant vind je voor 5k. 

B is vet cool. Maar GT lijkt me meer bruikbaar (grondspeling, koffers, zitcomfort,...), Maar kan er flagrant naast zitten. Ik hoor het graag eens je getest hebt!

Iets te duur maar niet veel, krijg ik er wss nog wel af. Voor de prijs zou je vooral een factory moeten hebben en dat is het niet. Maar hij ziet er wel mint uit en is een later type zonder de bekende kwalen zoals km-tellers die naar 0 springen en scheurende swingarms. Als hij niet zo mint blijkt zoals de foto's doen vermoeden dan zoek ik wel verder. Ik heb geen haast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Iets te duur maar niet veel, krijg ik er wss nog wel af. Voor de prijs zou je vooral een factory moeten hebben en dat is het niet. Maar hij ziet er wel mint uit en is een later type zonder de bekende kwalen zoals km-tellers die naar 0 springen en scheurende swingarms. Als hij niet zo mint blijkt zoals de foto's doen vermoeden dan zoek ik wel verder. Ik heb geen haast. 

Dat is toch de minst gewaardeerde RSV serie ooit?

Was onverkoopbaar destijds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

Dat is toch de minst gewaardeerde RSV serie ooit?

Was onverkoopbaar destijds...

Onterecht eigelijk want het zijn hele goede moto's. Ik wil er al zo eentje sinds mijn 16 jaar 🙂 Toen mijn rs50 nieuw gekocht en er bestond toen ook een rsv zoals deze in de kleuren van mijn rs.

2004 Aprilia RSV 1000R Factory

Originele onderdelen Aprilia RS 50 2T 1999-2005 (APAC/EMEA/NAFTA) -  EasyParts.nl - Scooter- en brommeronderdelen bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Onterecht eigelijk want het zijn hele goede moto's. Ik wil er al zo eentje sinds mijn 16 jaar 🙂 Toen mijn rs50 nieuw gekocht en er bestond toen ook een rsv zoals deze in de kleuren van mijn rs.

2004 Aprilia RSV 1000R Factory

Originele onderdelen Aprilia RS 50 2T 1999-2005 (APAC/EMEA/NAFTA) -  EasyParts.nl - Scooter- en brommeronderdelen bestellen

Ze hebben toen afscheid genomen van het Rotax blok, het was dus een eerste eigen 'groot blok'. En het werd niet echt gewaardeerd, was niet betrouwbaar of had toch niet die reputatie...
Hun hele 'fanbase' van RSV Mille rijders liep er in grote cirkel omheen.

Voor 10K kon je er nieuw eentje kopen. Met zware kortingen verrekend uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, msxx zei:

Ze hebben toen afscheid genomen van het Rotax blok, het was dus een eerste eigen 'groot blok'. En het werd niet echt gewaardeerd, was niet betrouwbaar of had toch niet die reputatie...
Hun hele 'fanbase' van RSV Mille rijders liep er in grote cirkel omheen.

Voor 10K kon je er nieuw eentje kopen. Met zware kortingen verrekend uiteraard. 

Wat? Is dat een compleet ander blok dan de eerste generatie? Ben je dat zeker? Had ik nog nooit eerder gehoord! Weer iets bijgeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tjeu zei:

Wat? Is dat een compleet ander blok dan de eerste generatie? Ben je dat zeker? Had ik nog nooit eerder gehoord! Weer iets bijgeleerd.

Ben ik een paar jaar mis? Ik begin nu zelf te twijfelen, en kan geen sluitend antwoord vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, msxx zei:

Ben ik een paar jaar mis? Ik begin nu zelf te twijfelen, en kan geen sluitend antwoord vinden.

ja, je bent mis. Blokken zijn hetzelfde als de eerste generatie met een paar kleine aanpassingen. Dit is nog altijd een rotax blok...

 

Reden dat ze met grote korting verkocht werden was omdat Aprilia failliet was in die jaren (2004/5). En uiteraard krijg je een motor van een failliete firma niet verkocht. Piaggio heeft Aprilia toen gekocht.

 

https://www.roadracingworld.com/news/piaggio-acquisition-of-aprilia-creates-fourth-largest-motorcycle-company-in-the-world/

 

20009 was de introductie van de V4 1000cc, vermoedelijk bedoel je die. Dat waren geen al te beste blokken, nu uiteraard na veel updates al pakken beter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Ice_Ken zei:

ja, je bent mis. Blokken zijn hetzelfde als de eerste generatie met een paar kleine aanpassingen. Dit is nog altijd een rotax blok...

 

Reden dat ze met grote korting verkocht werden was omdat Aprilia failliet was in die jaren (2004/5). En uiteraard krijg je een motor van een failliete firma niet verkocht. Piaggio heeft Aprilia toen gekocht.

 

https://www.roadracingworld.com/news/piaggio-acquisition-of-aprilia-creates-fourth-largest-motorcycle-company-in-the-world/

 

20009 was de introductie van de V4 1000cc, vermoedelijk bedoel je die. Dat waren geen al te beste blokken, nu uiteraard na veel updates al pakken beter.

Je hebt helemaal gelijk!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Ice_Ken zei:

ja, je bent mis. Blokken zijn hetzelfde als de eerste generatie met een paar kleine aanpassingen. Dit is nog altijd een rotax blok...

 

Reden dat ze met grote korting verkocht werden was omdat Aprilia failliet was in die jaren (2004/5). En uiteraard krijg je een motor van een failliete firma niet verkocht. Piaggio heeft Aprilia toen gekocht.

 

https://www.roadracingworld.com/news/piaggio-acquisition-of-aprilia-creates-fourth-largest-motorcycle-company-in-the-world/

 

20009 was de introductie van de V4 1000cc, vermoedelijk bedoel je die. Dat waren geen al te beste blokken, nu uiteraard na veel updates al pakken beter.

zo had ik het ook steeds onthouden. 

Dus die waar jij naar gaat kijken is wel nog Rotaxblok en dus een aanrader. Zijn steengoede blokken. De eerste generatie lijkt me qua 'investering' de betere keuze. Maar qua rijden zal deze nog beter doen. En qua looks ook de knappere, al heeft de eerste generatie nog iets meer karakter. 

Qua betrouwbaarheid zijn ze allemaal goed, zolang ze maar deftig bereden en onderhouden zijn natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorschot betaald en nummerplaat aangevraagd voor een KTM 390 Duke van 2021. Ben eens benieuwd! Hopelijk volgende week de plaat.

 

PHO_BIKE_PERS_REVO_390-duke-in20-rotw21-bl-revo_#SALL_#AEPI_#V1.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, 3000 zei:

Voorschot betaald en nummerplaat aangevraagd voor een KTM 390 Duke van 2021. Ben eens benieuwd! Hopelijk volgende week de plaat.

 

PHO_BIKE_PERS_REVO_390-duke-in20-rotw21-bl-revo_#SALL_#AEPI_#V1.jpg

nieuwe oude stock? 

mods gepland? 

Proficiat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier er mee! 

Het rijdt zalig maar je gaat soms vloeken :D de mijne heeft soms elektronicakuren..

En qua mods, een andere uitlaat gaat veel doen aan de beleving 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tjeu zei:

nieuwe oude stock? 

mods gepland? 

Proficiat! 

Tweedehands, nog geen mods gepland maar de quickshifter heb ik er wel bijgevraagd.

31 minuten geleden, GTX zei:

Veel plezier er mee! 

Het rijdt zalig maar je gaat soms vloeken :D de mijne heeft soms elektronicakuren..

En qua mods, een andere uitlaat gaat veel doen aan de beleving 🙂

Electrische kuren, please no 😩😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere uitlaat er op vind ik persoonlijk voor een 1 cylinder niet echt een meerwaarde.
Zelf rij ik de laatste jaren ook enkel nog maar 1 cyl, en hoe stiller hoe liever eigenlijk. Een luide prottenlater hoeft niet voor mij (en laat ons eerlijk zijn, een 1 cyl is gewoon een scheetmachien met een open uitlaat er op, dat is luid, maar zeker niet mooi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Andere uitlaat er op vind ik persoonlijk voor een 1 cylinder niet echt een meerwaarde.
Zelf rij ik de laatste jaren ook enkel nog maar 1 cyl, en hoe stiller hoe liever eigenlijk. Een luide prottenlater hoeft niet voor mij (en laat ons eerlijk zijn, een 1 cyl is gewoon een scheetmachien met een open uitlaat er op, dat is luid, maar zeker niet mooi)

Niet akkoord imo  Ik heb met een standaard 390 gereden en op mijn huidige zit een akroapovic. Dat is echt het verschil tussen brommertje en moto qua geluid vind ik. Zonder DB-killer is het geluid best ook nog mooi maar te luid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, GTX zei:

Niet akkoord imo  Ik heb met een standaard 390 gereden en op mijn huidige zit een akroapovic. Dat is echt het verschil tussen brommertje en moto qua geluid vind ik. Zonder DB-killer is het geluid best ook nog mooi maar te luid.

+1 

En op zo een motorfiets maakt dat % qua gewicht ook nog eens een relevant verschil. 

Op duke zou ik kiezen voor de motoGP stijl termi. Zo knap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, GTX zei:

Veel plezier er mee! 

Het rijdt zalig maar je gaat soms vloeken :D de mijne heeft soms elektronicakuren..

En qua mods, een andere uitlaat gaat veel doen aan de beleving 🙂

Ik dacht eigenlijk dat KTM betrouwbare moto’s maakte.. laatste weekend was er een Superduke R evo mee en een 890R. De SDR gaf MCU failure (met 2k km op de klok). De 890 HCU failure en zat met een olielek aan het kleppendeksel (met 5k km) :fp::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jan zei:

Ik dacht eigenlijk dat KTM betrouwbare moto’s maakte.. laatste weekend was er een Superduke R evo mee en een 890R. De SDR gaf MCU failure (met 2k km op de klok). De 890 HCU failure en zat met een olielek aan het kleppendeksel (met 5k km) :fp::D

Ik heb KTM nooit als echt betrouwbaar gekend. Wel dat ze erg degelijk zijn en lang meegaan, maar zowel van de oude modellen (lc4) als de 990 modellen en recenter vooral de kleinere modellen (uit India) zijn er boeken geschreven... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jan zei:

Ik dacht eigenlijk dat KTM betrouwbare moto’s maakte.. laatste weekend was er een Superduke R evo mee en een 890R. De SDR gaf MCU failure (met 2k km op de klok). De 890 HCU failure en zat met een olielek aan het kleppendeksel (met 5k km) :fp::D

Allesbehalve eigenlijk.. ik hoor er de laatste tijd veel miserie van. Bij mij zijn het tot hier toe domme dingen. Zoals plots niet meer willen starten en als die dan toch start, is alles gereset. Of na het tanken gaat die ineens in reserve.

En het laatste was dat de snelheidsmeter plots 0 aangaf en dan opnieuw begon op te lopen om nadien enkele seconden later op de correcte snelheid te springen. 

Maar het rijden is echt wel fantastisch :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nieuwe KTM had een garantieperiode van 1 maand, 1 rit in mijn geval dus. hopelijk komen er volgende maand nu geen lijken uit de kast gevallen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vorig weekend, na heel lang twijfelen tussen de Svartpilen en de Duke 390, toch de Husky besteld. Ik ben benieuwd! 😀 Hij stond op stock bij de dealer dus zou niet erg lang mogen duren. 

 

Vignette-actu-Husqvarna-401-2022-768x512.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat! In zijn genre by far de mooiste imo.
Vorige week nog bij de KTM dealer rondgelopen en tijdje naar de duke staan kijken, niet mijn ding op vlak van looks, dit des te meer. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook alvast een van de knappere motoren van de laatste jaren. zeer zeer geslaagde looks. 
De vloeiende lijnen zullen hem ook lang fris houden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In algemeen vind ik husq zeer sterk op vlak van design. Hun Norden is echt wel knap.
Ook de enduro's vind ik qua design/livery mooier dan hun KTM broertjes.

Ik zie eigenlijk ook liever de Husqvarna TE250i ipv mijn KTM EXC250.
Maar ik wou minder onderhoud, dus voor de KTM gegaan (PDS achterveer ipv met linkage bij de Husq).
 

2020 Husqvarna TE 250i | Cycle World

 

of 

KTM 250 EXC 2023 - RACE TO NEW HEIGHTS - KTM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid