Ice_Ken 4.957 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 11 uren geleden, Tjeu zei: Staat die niet wat duur? De Tuono variant vind je voor 5k. B is vet cool. Maar GT lijkt me meer bruikbaar (grondspeling, koffers, zitcomfort,...), Maar kan er flagrant naast zitten. Ik hoor het graag eens je getest hebt! Iets te duur maar niet veel, krijg ik er wss nog wel af. Voor de prijs zou je vooral een factory moeten hebben en dat is het niet. Maar hij ziet er wel mint uit en is een later type zonder de bekende kwalen zoals km-tellers die naar 0 springen en scheurende swingarms. Als hij niet zo mint blijkt zoals de foto's doen vermoeden dan zoek ik wel verder. Ik heb geen haast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 2 minuten geleden, Ice_Ken zei: Iets te duur maar niet veel, krijg ik er wss nog wel af. Voor de prijs zou je vooral een factory moeten hebben en dat is het niet. Maar hij ziet er wel mint uit en is een later type zonder de bekende kwalen zoals km-tellers die naar 0 springen en scheurende swingarms. Als hij niet zo mint blijkt zoals de foto's doen vermoeden dan zoek ik wel verder. Ik heb geen haast. Dat is toch de minst gewaardeerde RSV serie ooit? Was onverkoopbaar destijds... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.957 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 1 minuut geleden, msxx zei: Dat is toch de minst gewaardeerde RSV serie ooit? Was onverkoopbaar destijds... Onterecht eigelijk want het zijn hele goede moto's. Ik wil er al zo eentje sinds mijn 16 jaar Toen mijn rs50 nieuw gekocht en er bestond toen ook een rsv zoals deze in de kleuren van mijn rs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 16 minuten geleden, Ice_Ken zei: Onterecht eigelijk want het zijn hele goede moto's. Ik wil er al zo eentje sinds mijn 16 jaar Toen mijn rs50 nieuw gekocht en er bestond toen ook een rsv zoals deze in de kleuren van mijn rs. Ze hebben toen afscheid genomen van het Rotax blok, het was dus een eerste eigen 'groot blok'. En het werd niet echt gewaardeerd, was niet betrouwbaar of had toch niet die reputatie... Hun hele 'fanbase' van RSV Mille rijders liep er in grote cirkel omheen. Voor 10K kon je er nieuw eentje kopen. Met zware kortingen verrekend uiteraard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 13 minuten geleden, msxx zei: Ze hebben toen afscheid genomen van het Rotax blok, het was dus een eerste eigen 'groot blok'. En het werd niet echt gewaardeerd, was niet betrouwbaar of had toch niet die reputatie... Hun hele 'fanbase' van RSV Mille rijders liep er in grote cirkel omheen. Voor 10K kon je er nieuw eentje kopen. Met zware kortingen verrekend uiteraard. Wat? Is dat een compleet ander blok dan de eerste generatie? Ben je dat zeker? Had ik nog nooit eerder gehoord! Weer iets bijgeleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 24 minuten geleden, Tjeu zei: Wat? Is dat een compleet ander blok dan de eerste generatie? Ben je dat zeker? Had ik nog nooit eerder gehoord! Weer iets bijgeleerd. Ben ik een paar jaar mis? Ik begin nu zelf te twijfelen, en kan geen sluitend antwoord vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.957 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 13 minuten geleden, msxx zei: Ben ik een paar jaar mis? Ik begin nu zelf te twijfelen, en kan geen sluitend antwoord vinden. ja, je bent mis. Blokken zijn hetzelfde als de eerste generatie met een paar kleine aanpassingen. Dit is nog altijd een rotax blok... Reden dat ze met grote korting verkocht werden was omdat Aprilia failliet was in die jaren (2004/5). En uiteraard krijg je een motor van een failliete firma niet verkocht. Piaggio heeft Aprilia toen gekocht. https://www.roadracingworld.com/news/piaggio-acquisition-of-aprilia-creates-fourth-largest-motorcycle-company-in-the-world/ 20009 was de introductie van de V4 1000cc, vermoedelijk bedoel je die. Dat waren geen al te beste blokken, nu uiteraard na veel updates al pakken beter. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 11 minuten geleden, Ice_Ken zei: ja, je bent mis. Blokken zijn hetzelfde als de eerste generatie met een paar kleine aanpassingen. Dit is nog altijd een rotax blok... Reden dat ze met grote korting verkocht werden was omdat Aprilia failliet was in die jaren (2004/5). En uiteraard krijg je een motor van een failliete firma niet verkocht. Piaggio heeft Aprilia toen gekocht. https://www.roadracingworld.com/news/piaggio-acquisition-of-aprilia-creates-fourth-largest-motorcycle-company-in-the-world/ 20009 was de introductie van de V4 1000cc, vermoedelijk bedoel je die. Dat waren geen al te beste blokken, nu uiteraard na veel updates al pakken beter. Je hebt helemaal gelijk! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 19 minuten geleden, Ice_Ken zei: ja, je bent mis. Blokken zijn hetzelfde als de eerste generatie met een paar kleine aanpassingen. Dit is nog altijd een rotax blok... Reden dat ze met grote korting verkocht werden was omdat Aprilia failliet was in die jaren (2004/5). En uiteraard krijg je een motor van een failliete firma niet verkocht. Piaggio heeft Aprilia toen gekocht. https://www.roadracingworld.com/news/piaggio-acquisition-of-aprilia-creates-fourth-largest-motorcycle-company-in-the-world/ 20009 was de introductie van de V4 1000cc, vermoedelijk bedoel je die. Dat waren geen al te beste blokken, nu uiteraard na veel updates al pakken beter. zo had ik het ook steeds onthouden. Dus die waar jij naar gaat kijken is wel nog Rotaxblok en dus een aanrader. Zijn steengoede blokken. De eerste generatie lijkt me qua 'investering' de betere keuze. Maar qua rijden zal deze nog beter doen. En qua looks ook de knappere, al heeft de eerste generatie nog iets meer karakter. Qua betrouwbaarheid zijn ze allemaal goed, zolang ze maar deftig bereden en onderhouden zijn natuurlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Voorschot betaald en nummerplaat aangevraagd voor een KTM 390 Duke van 2021. Ben eens benieuwd! Hopelijk volgende week de plaat. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 19 minuten geleden, 3000 zei: Voorschot betaald en nummerplaat aangevraagd voor een KTM 390 Duke van 2021. Ben eens benieuwd! Hopelijk volgende week de plaat. nieuwe oude stock? mods gepland? Proficiat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.206 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Veel plezier er mee! Het rijdt zalig maar je gaat soms vloeken de mijne heeft soms elektronicakuren.. En qua mods, een andere uitlaat gaat veel doen aan de beleving Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 35 minuten geleden, Tjeu zei: nieuwe oude stock? mods gepland? Proficiat! Tweedehands, nog geen mods gepland maar de quickshifter heb ik er wel bijgevraagd. 31 minuten geleden, GTX zei: Veel plezier er mee! Het rijdt zalig maar je gaat soms vloeken de mijne heeft soms elektronicakuren.. En qua mods, een andere uitlaat gaat veel doen aan de beleving Electrische kuren, please no Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.715 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Andere uitlaat er op vind ik persoonlijk voor een 1 cylinder niet echt een meerwaarde. Zelf rij ik de laatste jaren ook enkel nog maar 1 cyl, en hoe stiller hoe liever eigenlijk. Een luide prottenlater hoeft niet voor mij (en laat ons eerlijk zijn, een 1 cyl is gewoon een scheetmachien met een open uitlaat er op, dat is luid, maar zeker niet mooi) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.206 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 28 minuten geleden, jan.van.gent zei: Andere uitlaat er op vind ik persoonlijk voor een 1 cylinder niet echt een meerwaarde. Zelf rij ik de laatste jaren ook enkel nog maar 1 cyl, en hoe stiller hoe liever eigenlijk. Een luide prottenlater hoeft niet voor mij (en laat ons eerlijk zijn, een 1 cyl is gewoon een scheetmachien met een open uitlaat er op, dat is luid, maar zeker niet mooi) Niet akkoord imo Ik heb met een standaard 390 gereden en op mijn huidige zit een akroapovic. Dat is echt het verschil tussen brommertje en moto qua geluid vind ik. Zonder DB-killer is het geluid best ook nog mooi maar te luid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 47 minuten geleden, GTX zei: Niet akkoord imo Ik heb met een standaard 390 gereden en op mijn huidige zit een akroapovic. Dat is echt het verschil tussen brommertje en moto qua geluid vind ik. Zonder DB-killer is het geluid best ook nog mooi maar te luid. +1 En op zo een motorfiets maakt dat % qua gewicht ook nog eens een relevant verschil. Op duke zou ik kiezen voor de motoGP stijl termi. Zo knap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 4 uren geleden, GTX zei: Veel plezier er mee! Het rijdt zalig maar je gaat soms vloeken de mijne heeft soms elektronicakuren.. En qua mods, een andere uitlaat gaat veel doen aan de beleving Ik dacht eigenlijk dat KTM betrouwbare moto’s maakte.. laatste weekend was er een Superduke R evo mee en een 890R. De SDR gaf MCU failure (met 2k km op de klok). De 890 HCU failure en zat met een olielek aan het kleppendeksel (met 5k km) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 1 minuut geleden, Jan zei: Ik dacht eigenlijk dat KTM betrouwbare moto’s maakte.. laatste weekend was er een Superduke R evo mee en een 890R. De SDR gaf MCU failure (met 2k km op de klok). De 890 HCU failure en zat met een olielek aan het kleppendeksel (met 5k km) Ik heb KTM nooit als echt betrouwbaar gekend. Wel dat ze erg degelijk zijn en lang meegaan, maar zowel van de oude modellen (lc4) als de 990 modellen en recenter vooral de kleinere modellen (uit India) zijn er boeken geschreven... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.206 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 2 minuten geleden, Jan zei: Ik dacht eigenlijk dat KTM betrouwbare moto’s maakte.. laatste weekend was er een Superduke R evo mee en een 890R. De SDR gaf MCU failure (met 2k km op de klok). De 890 HCU failure en zat met een olielek aan het kleppendeksel (met 5k km) Allesbehalve eigenlijk.. ik hoor er de laatste tijd veel miserie van. Bij mij zijn het tot hier toe domme dingen. Zoals plots niet meer willen starten en als die dan toch start, is alles gereset. Of na het tanken gaat die ineens in reserve. En het laatste was dat de snelheidsmeter plots 0 aangaf en dan opnieuw begon op te lopen om nadien enkele seconden later op de correcte snelheid te springen. Maar het rijden is echt wel fantastisch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.715 Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 mijn nieuwe KTM had een garantieperiode van 1 maand, 1 rit in mijn geval dus. hopelijk komen er volgende maand nu geen lijken uit de kast gevallen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 11 augustus 2022 Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 Spreekt me meer en meer aan. Alleen de prijs, die nog niet gekend zijn, zal erg tegen vallen. Ik verwacht 16k. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M3 is the best 137 Geplaatst: 22 augustus 2022 Delen Geplaatst: 22 augustus 2022 Ik heb vorig weekend, na heel lang twijfelen tussen de Svartpilen en de Duke 390, toch de Husky besteld. Ik ben benieuwd! Hij stond op stock bij de dealer dus zou niet erg lang mogen duren. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.715 Geplaatst: 22 augustus 2022 Delen Geplaatst: 22 augustus 2022 Proficiat! In zijn genre by far de mooiste imo. Vorige week nog bij de KTM dealer rondgelopen en tijdje naar de duke staan kijken, niet mijn ding op vlak van looks, dit des te meer. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 22 augustus 2022 Delen Geplaatst: 22 augustus 2022 Ik vind het ook alvast een van de knappere motoren van de laatste jaren. zeer zeer geslaagde looks. De vloeiende lijnen zullen hem ook lang fris houden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.715 Geplaatst: 22 augustus 2022 Delen Geplaatst: 22 augustus 2022 In algemeen vind ik husq zeer sterk op vlak van design. Hun Norden is echt wel knap. Ook de enduro's vind ik qua design/livery mooier dan hun KTM broertjes. Ik zie eigenlijk ook liever de Husqvarna TE250i ipv mijn KTM EXC250. Maar ik wou minder onderhoud, dus voor de KTM gegaan (PDS achterveer ipv met linkage bij de Husq). of Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.