Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

Heerlijk. ❤️

Maar iets anders, nu: ik vind dat een gekke opmerking "de 1200 is er wat over voor het beoogd gebruik". Dat zijn 2 quasi identieke moto's!
Wat zou je dan van raar gebruik moeten hebben dat de 900 wél perfect past en de 1200 dan eigenlijk plots veel minder?

Ik volg wel dat met minder cc en pk en gewicht rondrijden even leuk kan zijn of zelfs (soms veel) leuker als je 't echt begrepen hebt op "uitwringen" van een moto en ultieme lichtvoetigheid.
Maar op de openbare weg is dat zeer zeer zeldzaam toepasbaar, tenzij je richting erg lichte modelletjes gaat (zowel in cc als inzake gewicht), genre KTM 390 bv.

Meestal wordt die uitdrukking gebruikt om de cc en de pk's van de zwaardere als "overbodig" te betitelen. Maar ik vind dat vaak nonsens.
Zeker in dit geval: als je niet bij machte bent om de Tiger 1200 oordeelkundig te rijden, dan heb je met de 900 hetzelfde probleem.
't Is niet dat de 1200 geen rijhulpsystemen heeft of plots zo gevaarlijk of wat dan ook. Hij is zelfs nauwelijks zwaarder.

Voor mij is het grootste verschil tussen de 900 en de 1200 de cardan.
Dat extra vermogen dat erbij komt vind ik een pluspunt, maar minder van tel dan de cardan.
Vermogen dat je mee hebt hoéf je niet vaak te gebruiken, maar dat 't er is is wel extreem tof, áls je 't eens gebruikt.

Ik snap wel dat iedereen een budget heeft en heb daar respect voor. (Bij mij idem.) Maar dat verbloemen door naar "onnodige cc's/pk's" te wijzen (wat vaak gebeurt) hoeft toch niet?
Niks verkeerd met zeggen dat het budget bv op 20k ligt incl. kledij en helm en whatnot ... en dan is een Tiger 1200 met opties en uitrusting daar dik boven. No go, dan.

 

Mocht de 900 nu plots veel capabeler zijn in 't terrein, zoals b.v. een KTM 890 Adventure R dat is t.o.v. de 1290 Super Adventure R ... en je hebt dat effectief "nodig" en kan dat (als rijder) benutten: helemaal akkoord.
Maar in 't geval van de Tigers 900 en 1200 denk ik niet dat er zo'n grote verschillen zijn. Allez, dat valt toch nergens te lezen, integendeel: velen testen de nieuwe 1200 nu qua rijden als een stabiele 900, met extra pit ja, maar vooral met cardan. En met toch een stevige meerprijs, dat zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die vermogensafgifte niet helemaal anders? Heeft de 1200 onderaan niet een pak meer punch zitten dan de 900? 
Ik kan wel begrijpen dat de man dat allemaal niet nodig vindt. Een "holler" blok zet meer aan tot een rustige rijstijl en maakt het ook makkelijker om soepel te rijden, gezien het allemaal wat relaxter gaat. 

In deze zou ik ook de 1200 kiezen, voor de cardan. Maar moesten beide eenzelfde eindoverbrenging hebben, dan zou ik toch ook de 900 verkiezen. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

'Niet nodig' is iets helemaal anders dan 'erover voor het beoogde gebruik'. Dat eerste gaat doorgaans over een bewuste keuze. Dat tweede geeft eerder aan dat er iets merkelijk té zou zijn. En dat laatste vind ik, toch bij deze 2 broertjes, eigenlijk niet echt 't geval.
"Gaat erover" zou b.v. voor mij een KTM 890 Adventure R zijn, omdat ik de extra uitrusting en capaciteiten van die R tov de gewone 890 Adventure nooit ofte nimmer zou/kan gebruiken, omdat je dan over een ondergrond en een gebruik spreekt dat ik mijn moto's normaliter nooit voor de wielen ga schuiven. Ik boet er dan zelfs op andere vlakken bij in.

Klopt dat die dikke power-hoogpoters niet zelden een enorme smak koppel hebben en vanaf laag in toeren al stevig de stenen uit de grond trekken. maar dan nog: 't zit in je rechterpols en je koppeke, vind ik. Die net-geen-litermotoren van de laatste generaties (met vaak 100 en méér pk) zijn ook erg snel.

En je laatste hypothese: ik zou dan ook sterk twijfelen. Neefje van me rijdt de nieuwe 900 en dat ding is echt top, zowel qua motorkarakter, qua vermogen, qua sound, qua vibes, enz. En dat gaat verdomd goed vooruit, maar je moet idd bewust de hogere regionen opzoeken dan (iets wat ik met mijn moto helemaal niet heb geleerd of heb afgeleerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er wel meer waarbij ik de kleine boven de grote verkies.

Street Triple > Speed Triple. 
V-Stom 650 > V-Strom 1000
MT-09 > MT-10
GSX-R 750 (K4) > GSX-R 1000 (K4)
VFR 800 > VFR 1200
... 

Maar ook omgekeerd. 

Norge 1200 > Norge 850 (dito R(T) 1200 > R(T) 850)
MT-09 > MT-07
Tuono V4 > Tuono 660 
DS 1000 > DS 620
... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Heerlijk. ❤️

Maar iets anders, nu: ik vind dat een gekke opmerking "de 1200 is er wat over voor het beoogd gebruik". Dat zijn 2 quasi identieke moto's!
Wat zou je dan van raar gebruik moeten hebben dat de 900 wél perfect past en de 1200 dan eigenlijk plots veel minder?
...

Don't mind me saying, maar wat een lachwekkende post :lolz:. Ik lees niets dan foute insinuaties. Ik ben beter van je gewoon. Vraag gewoon waarom hij de 900 heeft gekozen? 

 

Waarom een andere moto? Hij zocht wat meer windbescherming, gemakkelijkere zitpositie, zachter, wendbaarder. Budget en merk maakt niet uit, moet gewoon deftig gerief zijn.

Waarom 900 ipv 1200? Mijn schoonpa is 67, ook niet echt groot. Rijdt het liefst <100km/u, verste dat hij ermee zal rijden is waarschijnlijk 1 keer naar de zee (heen en terug 200km). In een goed jaar rijdt hij 1000km. Hij gaat hem zelfs met een camionette halen omdat hij geen zin had om 1,5u op de autostrade te rijden. 

Waarom de rally pro? Vondt hij gewoon de schoonste en best aangekleedste versie, die gaat echter nooit een zandweggetje onder zijn banden krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dawud zei:

Don't mind me saying, maar wat een lachwekkende post :lolz:. Ik lees niets dan foute insinuaties. Ik ben beter van je gewoon. Vraag gewoon waarom hij de 900 heeft gekozen? 

Oei :lol:  maar zo serieus is het allemaal niet! :lolz: Is niet naar jou of jouw oom persoonlijk, gewoon 't idee dat vaak gezegd wordt (algemeen) "dat ding is er gewoon over voor het gebruik dat wordt beoogd" en ik me afvraag of dat wel effectief zo is. 🙂  (is dus wel duidelijk dat ik dat meestal betwijfel)
Kan net zo goed voor mezelf gelden, ik kocht ooi een R1100R op aanraden van mijn dealer alhoewel ik een R850R wou omdat ik toen ook zei dat de 1100 te "veel" was voor mijn gebruik (en onervarenheid).
Die heeft dat toen ook met redenen ontkracht, ben 'm gevolgd en ik ben 'm daar blij om 🙂

Uiteraard zal die wel z'n redenen gehad hebben, dat snap ik ook wel :D  

1 uur terug, Dawud zei:

Waarom een andere moto? Hij zocht wat meer windbescherming, gemakkelijkere zitpositie, zachter, wendbaarder. Budget en merk maakt niet uit, moet gewoon deftig gerief zijn.

Waarom 900 ipv 1200? Mijn schoonpa is 67, ook niet echt groot. Rijdt het liefst <100km/u, verste dat hij ermee zal rijden is waarschijnlijk 1 keer naar de zee (heen en terug 200km). In een goed jaar rijdt hij 1000km. Hij gaat hem zelfs met een camionette halen omdat hij geen zin had om 1,5u op de autostrade te rijden. 

Waarom de rally pro? Vondt hij gewoon de schoonste en best aangekleedste versie, die gaat echter nooit een zandweggetje onder zijn banden krijgen.

Klinkt zoals veel mensen die dan idd zeggen "de 1200 is er dan over voor mijn gebruik", idd.
Maar ik denk dat een 900 dan evenzeer "erover" is, of niet minder erover dan een 1200.
Zithoogte is gelijk, gewicht bijna, windbescherming is nog een zuchtje beter bij de 1200, enz.
Snappie?

Maar wel misschién de betere keuze dan de 1200 ... ware daar niet die cardan bij de 1200 ::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de knoop doorgehakt, er komt terug een moto. Nu is de vraag wat...

Ik ben zeer hard fan van oldskool racebikes, dus RC30, ZXR750RR en consoorten staan hoog op de lijst. Enkel zal het probleem met mijn armen het niet

toelaten om een "racemodel" te rijden :-(, plus het ontbreken van ABS enz...

Dus nu kijk ik uit naar Naked-bikes of een hoogpoter, maar ben slechts 1m74 "groot" dus ja wat kies je...

De zoektocht kan beginnen.

Zondag eens bij de Deschouwer gaan kijken maar kopen kon niet door re-organisatie.

Deze stonden mij wel aan:

image.png.f66e43017747ac01c14e52c58186b7e0.png

 

image.png.35a6b32fe2c846cf447e00f75069c56c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Niko80 zei:

Ik heb de knoop doorgehakt, er komt terug een moto. Nu is de vraag wat...

Ik ben zeer hard fan van oldskool racebikes, dus RC30, ZXR750RR en consoorten staan hoog op de lijst. Enkel zal het probleem met mijn armen het niet

toelaten om een "racemodel" te rijden :-(, plus het ontbreken van ABS enz...

Dus nu kijk ik uit naar Naked-bikes of een hoogpoter, maar ben slechts 1m74 "groot" dus ja wat kies je...

De zoektocht kan beginnen.

Zondag eens bij de Deschouwer gaan kijken maar kopen kon niet door re-organisatie.

Deze stonden mij wel aan:

image.png.f66e43017747ac01c14e52c58186b7e0.png

 

image.png.35a6b32fe2c846cf447e00f75069c56c.png

Ik ben 1m75 en reed voorheen KTM 1190 Adventure met verhoogd zadel dat in de hoogste stand stond. Gemeten zadelhoogte was 90cm. Dat maakt eigenlijk echt niet. 
#JocelynSnow 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik ben 1m75 en reed voorheen KTM 1190 Adventure met verhoogd zadel dat in de hoogste stand stond. Gemeten zadelhoogte was 90cm. Dat maakt eigenlijk echt niet. 
#JocelynSnow 

 

Mijn vrouw vind een Superduke heel tof. maar aangezien de dochter ook wil meerijden... als je dat zadel ziet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de nieuwe retro sportievelingen? Zeggen die jou iets? Ik denk aan de Honda Hawk 11 en Triumph Speed Triple RR? Die zijn (vooral de Honda dan toch) een stuk minder extreem dan de oude racers die je aanhaalde, maar hebben toch nog die sportieve touch? 

Honda_Hawk_11_1.jpg

2022-Honda-Hawk-11-02-2.jpg 

main.png 

De Triumph: 

Triumph-Speed-Triple-1200-RR-2022-1140x6

2_Triumph-Speed-Triple-RR-scaled.jpg 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Heerlijk. ❤️

Maar iets anders, nu: ik vind dat een gekke opmerking "de 1200 is er wat over voor het beoogd gebruik". Dat zijn 2 quasi identieke moto's!
Wat zou je dan van raar gebruik moeten hebben dat de 900 wél perfect past en de 1200 dan eigenlijk plots veel minder?

Ik volg wel dat met minder cc en pk en gewicht rondrijden even leuk kan zijn of zelfs (soms veel) leuker als je 't echt begrepen hebt op "uitwringen" van een moto en ultieme lichtvoetigheid.
Maar op de openbare weg is dat zeer zeer zeldzaam toepasbaar, tenzij je richting erg lichte modelletjes gaat (zowel in cc als inzake gewicht), genre KTM 390 bv.

Meestal wordt die uitdrukking gebruikt om de cc en de pk's van de zwaardere als "overbodig" te betitelen. Maar ik vind dat vaak nonsens.
Zeker in dit geval: als je niet bij machte bent om de Tiger 1200 oordeelkundig te rijden, dan heb je met de 900 hetzelfde probleem.
't Is niet dat de 1200 geen rijhulpsystemen heeft of plots zo gevaarlijk of wat dan ook. Hij is zelfs nauwelijks zwaarder.

Voor mij is het grootste verschil tussen de 900 en de 1200 de cardan.
Dat extra vermogen dat erbij komt vind ik een pluspunt, maar minder van tel dan de cardan.
Vermogen dat je mee hebt hoéf je niet vaak te gebruiken, maar dat 't er is is wel extreem tof, áls je 't eens gebruikt.

Ik snap wel dat iedereen een budget heeft en heb daar respect voor. (Bij mij idem.) Maar dat verbloemen door naar "onnodige cc's/pk's" te wijzen (wat vaak gebeurt) hoeft toch niet?
Niks verkeerd met zeggen dat het budget bv op 20k ligt incl. kledij en helm en whatnot ... en dan is een Tiger 1200 met opties en uitrusting daar dik boven. No go, dan.

 

Mocht de 900 nu plots veel capabeler zijn in 't terrein, zoals b.v. een KTM 890 Adventure R dat is t.o.v. de 1290 Super Adventure R ... en je hebt dat effectief "nodig" en kan dat (als rijder) benutten: helemaal akkoord.
Maar in 't geval van de Tigers 900 en 1200 denk ik niet dat er zo'n grote verschillen zijn. Allez, dat valt toch nergens te lezen, integendeel: velen testen de nieuwe 1200 nu qua rijden als een stabiele 900, met extra pit ja, maar vooral met cardan. En met toch een stevige meerprijs, dat zeker.

Op ritten die wij al samen gereden hebben... kan je toch wel zeggen dat je de 900 uit zou wringen en de 1200 nog overschot zou hebben. Precies ook de reden waarom ik de (voor het overige nagenoeg ideale) Multi 950S niet gekocht heb... terwijl ik er wel heel graag mee reed.

Ook de reden dat ik de Futura destijds vervangen heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de lijst van de hoogpoters zou ik zeker de Tiger Sport 660 zetten: 
Triumph_Tiger_Sport_660_13.jpg 

Triumph-Tiger-Sport-660-2022.jpg 

Ik vind het niet de mooiste, maar zal wel steeeeeengoed zijn. 

Ook de Norden 901, gewoon voor de looks :inlove: 

2021-11-07-HUSQVARNA-NORDEN-G3-121.jpg 

De MV Agusta 9.5 (al weet ik niet wanneer die in productie gaat?) 

PicsArt_21-11-24_12-33-38-171-1024x679.p 

De Duc Desert X 

MY22_Ducati_Desert_X_108_UC356364_Low.jp 

En de V-Strom 650 (al dan niet de XT). Niet de mooiste, maar blijft gewoon zoooo een leuk ding om mee te rijden en is prijstechnisch wel interessant (9.000 euro) 

2022-Suzuki-V-Strom-XT-03.jpg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Niko80 zei:

Mijn vrouw vind een Superduke heel tof. maar aangezien de dochter ook wil meerijden... als je dat zadel ziet...

ik ben eens door Autoscout gegaan met het idee "een alleskunners voor twee", met ABS en betaalbaar (zoekfilter 2015-2020 prijs 5000-10.000, dus allemaal met ABS). 

Dit zijn de acht modellen die ik eruit zou halen om eens goed te besnuffelen, gerangschikt van goedkoop naar duurder. 

Suzuki Bndit GSX 1250 fa 

Suzuki-GSX-1250-FA-2016.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-gsx-1250-benzine-rood-0fcf37d3-d474-4fb9-b163-96e051265c08?source=list_searchresults&cldtidx=10&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=0cZfa8OnWy&search_id=0cZfa8OnWy

Yamaha Tracer 900 
720x540.webp
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-tracer-900-benzine-rood-a7275e94-96f1-4776-8654-0f3da4fc28cc?source=list_searchresults&cldtidx=5&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=HGmFKjVMlt&search_id=HGmFKjVMlt

 

VFR 800 VTEC (een van de best klinkende motorfietsen allertijden en tevens een heel comfortabele voor de duo) en check die wielen en achterbrug :inlove: 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-vfr-800-benzine-zilver-55eaeff1-c841-4887-b293-7cb4160e3d77?source=list_searchresults&cldtidx=17&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=mIYN7ljAHc&search_id=mIYN7ljAHc

720x540.webp

720x540.webp 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-vfr-800-f-tvac-moto-verte-benzine-zwart-2342f071-abb5-488b-9845-7331c0ea69e7?source=list_searchresults&cldtidx=6&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=pzGC5feaGl&search_id=pzGC5feaGl 

XJR 1300 
720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-others-yamaha-naked-hyper-naked-xjr1300-2015-2015-benzine-blauw-7b67e59e-0d9f-4db9-80ef-1b51717b12d6?source=list_searchresults&cldtidx=20&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=bpTM7s60GV&search_id=bpTM7s60GV 

BMW R1200R 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-1200-r-benzine-zwart-fd6f8531-0bd7-4c9a-893f-3e47f30ae7cc?source=list_searchresults&cldtidx=10&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=W2rmxlAsTW&search_id=W2rmxlAsTW 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-1200-r-benzine-rood-743877a9-8f38-4de1-97f8-3a03ac3c1087?source=list_searchresults&cldtidx=13&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=v9CmCZkDcc&search_id=v9CmCZkDcc

Honda Cross Runner (VFR 800 in hoogpoter versie, hier met Arrow uitlaat, moet fe-no-me-naal klinken!) 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-crossrunner-benzine-wit-4d30483d-7883-4a18-a7ed-a85cf959a200?source=list_searchresults&cldtidx=20&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=y9ZE5sTs5b&search_id=y9ZE5sTs5b 

Triumph Tiger Sport 1050 (moet je volgens mij wel goedkoper kunnen vinden dan deze, maar dan zullen ze iets ouder zijn). Is wel steengoede motorfiets.  

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/triumph-tiger-sport-benzine-zilver-287c98d2-bc9c-4b3b-aed7-5b4e28fe635d?source=list_searchresults&cldtidx=20&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=qBhVtN7sHW&search_id=qBhVtN7sHW 

R9T die ik ook al aan PJH had getipt, zit al direct GPS enal bij. Is echt een goede deal waar je lang goed mee bent en die behoorlijk waardevast is: 
720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-benzine-zilver-53c6a0cd-43f1-4413-ab92-1dc1bc481e5e?source=list_searchresults&cldtidx=12&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=IkQVtutXJs&search_id=IkQVtutXJs 

Of een zwarte bij de dealer 
720x540.webp 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-0-benzine-zwart-ce8a194f-2410-4432-b627-8fe6f06c22ca?source=list_searchresults&cldtidx=8&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=PBfK6PBqS6&search_id=PBfK6PBqS6 

 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Niko80 zei:

Ik heb de knoop doorgehakt, er komt terug een moto. Nu is de vraag wat...

Ik ben zeer hard fan van oldskool racebikes, dus RC30, ZXR750RR en consoorten staan hoog op de lijst. Enkel zal het probleem met mijn armen het niet

toelaten om een "racemodel" te rijden :-(, plus het ontbreken van ABS enz...

Dus nu kijk ik uit naar Naked-bikes of een hoogpoter, maar ben slechts 1m74 "groot" dus ja wat kies je...

De zoektocht kan beginnen.

Zondag eens bij de Deschouwer gaan kijken maar kopen kon niet door re-organisatie.

Deze stonden mij wel aan:

image.png.f66e43017747ac01c14e52c58186b7e0.png

 

image.png.35a6b32fe2c846cf447e00f75069c56c.png

Kameraad heeft de vorige generatie Z900 en is daar heel tevreden van. Moest de ergonomie u niet aanstaan op de nieuwe, test dan zeker de oude. Die verschillen blijkbaar enorm.

Als er iemand mee moet, dan zijn nakeds ook niet altijd even makkelijk. Anderzijds, een hoogpoter kopen om dan misschien 100km duo te rijden..

In het lijstje van comfortabele "racers" mag een Honda CBR650R ook toegevoegd worden 🙂

En als je toch kijkt naar nakeds, ga dan zeker kijken naar een Street Triple. Voor jouw grootte gaat die perfect zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een tweede selectie zou ik voor mezelf weerhouden: 
VFR 800 (vanwege de sound en verhouding sportiviteit/comfort - zelf altijd héél graag met mijn VFR gereden),
XJR 1300 (wat heb ik die altijd moddervet gevonden :inlove:
Tiger 1050 (Hoe romig, vol en toch punchy kan een blok zijn. Is een blok dat ik zelf meerdere keren heb gereden en keer op keer weg van was.)

Tracer 900 (gewoon zeer goed totaalpakket, blok, comfort, cava looks en moderne techniek) 

In een derde selectie zouden de Tiger Sport en de XJR 1300 doorgaan. De VFR heb ik immers al gehad en de Tracer vind ik niet knap genoeg. 

De laatste selectie zou afhangen van wat ik ermee zou doen. Maar het blok van de Triumph zou het wss toch halen van de XJR. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Niko80 zei:

Mijn vrouw vind een Superduke heel tof. maar aangezien de dochter ook wil meerijden... als je dat zadel ziet...

Superduke GT is dus wat je zoekt…

Mijn vrouw zit hier liever op dan op een allroad.

 

32F221E8-E271-400A-BA35-736010446580.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tjeu zei:

ik ben eens door Autoscout gegaan met het idee "een alleskunners voor twee", met ABS en betaalbaar (zoekfilter 2015-2020 prijs 5000-10.000, dus allemaal met ABS). 

Dit zijn de acht modellen die ik eruit zou halen om eens goed te besnuffelen, gerangschikt van goedkoop naar duurder. 

Suzuki Bndit GSX 1250 fa 

Suzuki-GSX-1250-FA-2016.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-gsx-1250-benzine-rood-0fcf37d3-d474-4fb9-b163-96e051265c08?source=list_searchresults&cldtidx=10&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=0cZfa8OnWy&search_id=0cZfa8OnWy

Yamaha Tracer 900 
720x540.webp
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-tracer-900-benzine-rood-a7275e94-96f1-4776-8654-0f3da4fc28cc?source=list_searchresults&cldtidx=5&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=HGmFKjVMlt&search_id=HGmFKjVMlt

 

VFR 800 VTEC (een van de best klinkende motorfietsen allertijden en tevens een heel comfortabele voor de duo) en check die wielen en achterbrug :inlove: 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-vfr-800-benzine-zilver-55eaeff1-c841-4887-b293-7cb4160e3d77?source=list_searchresults&cldtidx=17&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=mIYN7ljAHc&search_id=mIYN7ljAHc

720x540.webp

720x540.webp 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-vfr-800-f-tvac-moto-verte-benzine-zwart-2342f071-abb5-488b-9845-7331c0ea69e7?source=list_searchresults&cldtidx=6&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=pzGC5feaGl&search_id=pzGC5feaGl 

XJR 1300 
720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-others-yamaha-naked-hyper-naked-xjr1300-2015-2015-benzine-blauw-7b67e59e-0d9f-4db9-80ef-1b51717b12d6?source=list_searchresults&cldtidx=20&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=bpTM7s60GV&search_id=bpTM7s60GV 

BMW R1200R 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-1200-r-benzine-zwart-fd6f8531-0bd7-4c9a-893f-3e47f30ae7cc?source=list_searchresults&cldtidx=10&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=W2rmxlAsTW&search_id=W2rmxlAsTW 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-1200-r-benzine-rood-743877a9-8f38-4de1-97f8-3a03ac3c1087?source=list_searchresults&cldtidx=13&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=v9CmCZkDcc&search_id=v9CmCZkDcc

Honda Cross Runner (VFR 800 in hoogpoter versie, hier met Arrow uitlaat, moet fe-no-me-naal klinken!) 

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-crossrunner-benzine-wit-4d30483d-7883-4a18-a7ed-a85cf959a200?source=list_searchresults&cldtidx=20&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=y9ZE5sTs5b&search_id=y9ZE5sTs5b 

Triumph Tiger Sport 1050 (moet je volgens mij wel goedkoper kunnen vinden dan deze, maar dan zullen ze iets ouder zijn). Is wel steengoede motorfiets.  

720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/triumph-tiger-sport-benzine-zilver-287c98d2-bc9c-4b3b-aed7-5b4e28fe635d?source=list_searchresults&cldtidx=20&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=qBhVtN7sHW&search_id=qBhVtN7sHW 

R9T die ik ook al aan PJH had getipt, zit al direct GPS enal bij. Is echt een goede deal waar je lang goed mee bent en die behoorlijk waardevast is: 
720x540.webp

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-benzine-zilver-53c6a0cd-43f1-4413-ab92-1dc1bc481e5e?source=list_searchresults&cldtidx=12&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=IkQVtutXJs&search_id=IkQVtutXJs 

Of een zwarte bij de dealer 
720x540.webp 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-0-benzine-zwart-ce8a194f-2410-4432-b627-8fe6f06c22ca?source=list_searchresults&cldtidx=8&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=PBfK6PBqS6&search_id=PBfK6PBqS6 

 

Amai thanks, hier ben ik dus wat mee. Eens goed bekijken allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, GTX zei:

Kameraad heeft de vorige generatie Z900 en is daar heel tevreden van. Moest de ergonomie u niet aanstaan op de nieuwe, test dan zeker de oude. Die verschillen blijkbaar enorm.

Als er iemand mee moet, dan zijn nakeds ook niet altijd even makkelijk. Anderzijds, een hoogpoter kopen om dan misschien 100km duo te rijden..

In het lijstje van comfortabele "racers" mag een Honda CBR650R ook toegevoegd worden 🙂

En als je toch kijkt naar nakeds, ga dan zeker kijken naar een Street Triple. Voor jouw grootte gaat die perfect zijn. 

Klopt wel is niet om altijd duo te rijden, dus moet ik mezelf niet “straffen” met iets wat ik niet 100% wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, msxx zei:

Superduke GT is dus wat je zoekt…

Mijn vrouw zit hier liever op dan op een allroad.

 

32F221E8-E271-400A-BA35-736010446580.jpeg

Zeker ook eens bekijken, merci.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, msxx zei:

Op ritten die wij al samen gereden hebben... kan je toch wel zeggen dat je de 900 uit zou wringen en de 1200 nog overschot zou hebben. Precies ook de reden waarom ik de (voor het overige nagenoeg ideale) Multi 950S niet gekocht heb... terwijl ik er wel heel graag mee reed.

Ook de reden dat ik de Futura destijds vervangen heb. 

Klopt. Da's nu natuurlijk (voor mij althans) geen doorsnee motorrit :D  En zoals altijd doet 't manneke uiteindelijk nog veel meer. Ik zou met geen enkele moto jou kunnen volgen als jij rijdt zoals je kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/4/2022 om 17:05, Tjeu zei:

En de nieuwe retro sportievelingen? Zeggen die jou iets? Ik denk aan de Honda Hawk 11 en Triumph Speed Triple RR? Die zijn (vooral de Honda dan toch) een stuk minder extreem dan de oude racers die je aanhaalde, maar hebben toch nog die sportieve touch? 

Honda_Hawk_11_1.jpg

2022-Honda-Hawk-11-02-2.jpg 

main.png 

De Triumph: 

Triumph-Speed-Triple-1200-RR-2022-1140x6

2_Triumph-Speed-Triple-RR-scaled.jpg 

Die Triple RR heb ik getest, qua zithouding is dat toch behoorlijk sportief.. Als je (vlug) last hebt van je armen zou ik dit niet aanraden. Al helemaal niet ivgl met een “normale” naked. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clip-ons, daarmee is alles gezegd.

Naar wat ik vernomen heb, heeft BMW Motorrad de productie van de R Nine-T Racer stopgezet omdat er niet veel mensen, laat staan het klassiekere BMW-publiek, die rijhouding kon smaken.

r_nine_t_racer.jpg

Heb er ooit enkel even op gezeten in een showroom, nooit mee gereden.

Volgens wat mijn verkoper me zegt, is dat goed voor een ritje van 1, max 2 uur, over constant glooiende banen:

23c82735af951aacdc8efd076bce59d9.jpg

Dan is dat de max.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Clip-ons, daarmee is alles gezegd.

Naar wat ik vernomen heb, heeft BMW Motorrad de productie van de R Nine-T Racer stopgezet omdat er niet veel mensen, laat staan het klassiekere BMW-publiek, die rijhouding kon smaken.

r_nine_t_racer.jpg

Heb er ooit enkel even op gezeten in een showroom, nooit mee gereden.

Volgens wat mijn verkoper me zegt, is dat goed voor een ritje van 1, max 2 uur, over constant glooiende banen:

23c82735af951aacdc8efd076bce59d9.jpg

Dan is dat de max.

Die is toch al meerdere jaren niet meer in productie? Ik dacht 2018?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid