Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, gTa zei:

Da's idd absoluut geen msxx-uitvoering dadde :D 

Klinkt wel veel meer als spek voor mijn bek. :ninja:

 

Hoe doen zo'n 50/50-banden dat op verhard? Vermoedelijk wel grip (minder dan een deftige regenband genre Michelin Road of Metzeler Roadtec 01 neem, denk ik wel) maar veel minder communicatie?
Zo'n band lijkt me ook een pak meer rubber mee te zeulen dan een gewone band (alle noppen zijn bijna surplus), met ook nog eens de zwaardere spaakvelgen erbij ... naar handling en flickability toe moet dat geen winner zijn...

En dan nog met die ijzeren bakstenen links/rechts langszij, boy dat moet je plezierd hebben :lolz: 

Hoe ervaar je de intake-sound? Is die prominent? Da's wat ik bij de XR ook wel aangenaam vond: de knapste sound, tussen je armen en niet voor de hele buitenwereld ... met 't nadeel dat je wel volle galop moet peren om die te horen.

Idee van het verbruik?

Heb je de dodehoekwaarschuwing actief gezien? Nuttig of eerder "hopelijk redt het me eens op dat onfortuinlijk moment dat ik niét aandachtig ben"?

 

Op een voor mij onbekende motor is het lastig om iets over het verschil in banden te spreken natuurlijk..  maar de griplevels vielen mij goed mee. Snelwegoprit durfde ik hem niet plat te leggen zoals gebruikelijk, hellingshoeken met deze banden leek mij geen goed idee 🙂

Flickability was niet briljant, twee jaar geleden heb ik voor het laatst 19” gereden op een 950S, dit was slechter terwijl het beter had moeten zijn. Dat schrijf ik echt toe aan de configuratie.

 

Sound: idle vrij stevig, eenmaal onderweg vrij stil, onder vollast voldoende geluid en van een prettig timbre. Het middengebied is echt leuk, zowel gretigheid als sound.

1 uur geleden, gTa zei:

Indien je 'm op toeren hebt, yep, ik denk het ook. Het rijdt wel helemaal anders dan een koppelbeer: actiever, nerveuzer (niet noodzakelijk negatief bedoeld dit), dus ook intenser en meer vermoeiend. Naar lange trips toen misschien net wat minder nuttig, dat. Al zijn die lange trips wel doorgaans autostrade aan 140+ ... dan zijn vooral zithouding en lawaai rond je helm van betekenis inzake vermoeidheid.

Ja, dat, hé. Dekt zo absurd veel af. Enkel de scherpste wensen (onroad sporty, offroad heavy, ...) zijn niet afgedekt.
't Is dat wat mij zo aantrekt in die bikes.

Dekt zeker absurd veel af, met “grinfactor”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik weet heb van de horrorverhalen van de Griso 8V (alle Tenni's zitten nog in de betrokken modeljaren) is mijn liefde sterk bekoeld. Jammer want ik zou er mijn K13R meteen voor ruilen met opleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Sinds ik weet heb van de horrorverhalen van de Griso 8V (alle Tenni's zitten nog in de betrokken modeljaren) is mijn liefde sterk bekoeld. Jammer want ik zou er mijn K13R meteen voor ruilen met opleg.

Dat is allemaal dik tien jaar geleden. In tegenstelling tot in Amerika is hier bij ons wel een terugroepactie op geweest (wanneer ze binnen kwamen voor onderhoud en er tekenen waren van problemen). De meeste dealers speelden op veiligheid en vervingen ze allemaal onder garantie. Je moet je best al doen om binnen België een Belgische motor te vinden die nog de problemen heeft. Het aantal Stelvio 's (zelfde blok/problemen) met plus 100.000km kan je op beide handen niet tellen. Het zijn echte Guzzi 's, op een paar elektronische problemen waar een quickfix voor bestaat (+97% los je op met een zwaardere lit-ion batterij er in te gooien, de andere 3% zal je hoogstwaarschijnlijk nooit tegengekomen) blijven die ketels rijden en rijden. Relatief lage onderhoudskosten en bakken eigenzinnigheid. 

Lang niet ieders ding en slechts heel zelden dat het sneller dan na paar 100km klikt,maar eens de klik er is... :inlove:

Elke dag kijk ik naar alle zoekertjes van de V11. DE Guzzi bij uitstek voor mij.

https://images.app.goo.gl/xSMFQFxwSjfS7aR56

 

En zoek ik of er een California 90 te koop komt. Een 2011 special (voor Guzzi zijn 90ste verjaardag) van de 1100 California met harde koffers, beenschilden en een hoop valbescherming. Die staat hoog op de verlanglijst, zou ik graag mee forenzen!

 

https://images.app.goo.gl/KN9ZK9BehrM7SZQu6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmnee, blijkbaar niet, heb met een Guzzi-rijders gesproken (gaat naar VRA in Oosterzele, jij ook?) en blijkbaar zijn de Tenni-Griso's zo zeldzaam en komen ze zo weinig buiten dat de rollerized exemplaren in handen blijven en off market verkocht worden (voor nowadays tussen de 10 en 12k) en de occasionele moto's die al heel vroeg in hun carrière van eigenaar zijn veranderd, meestal nog flat tappet gebleven zijn. En 't zijn die die nog op de tweedehandssites rondwaren.

Ik heb er vorige winter eentje opgespoord in Italië, contact gehad met de verkoper, en van zodra die wist dat ik up to speed was over de problemen zei hij "ik ga je'm niet verkopen, ik moet helaas iemand zien te vinden die van de problemen niks afweet". Zot.

Een deftige rollerized 1200 8V heb ik geen angst van, maar ze zijn (zeker in Tenni's) niet te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet dat de kost nog niet gedaan is, kan je prijs dan niet onderhandelen? Tis rond de 1800 euro voor de ombouw, volgens Guzzi forum Nederland, incl 300 euro werk. Kan je wss zelf doen. Is luchtgekoeld blok, niet zo moeilijk om zelf aan te werken.

Staat een mooie met 25k km op de teller te koop. Wisselt volgens mij in België zeeeeer moeilijk van eigenaar. En zeker in deze tijden - er blijven massas Guzzi s staan. Moet je voor 8k mee kunnen krijgen.En van de hand doen => naar Nederland er mee.

https://motovlan.be/fr/motorbike/motorbike-listings/moto-guzzi-griso-1200-se-1200-se-8v-34789.html 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een Franse 

https://www.leboncoin.fr/motos/2211548160.htm

Beide zijn trouwens 2013, die hebben -als ik me niet vergis- al de rollers, dus probleemloos 😉

 

Een groene 2012, die in 2014 omgebouwd is 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=351988346

 

 

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Als je weet dat de kost nog niet gedaan is, kan je prijs dan niet onderhandelen? Tis rond de 1800 euro voor de ombouw, volgens Guzzi forum Nederland, incl 300 euro werk. Kan je wss zelf doen. Is luchtgekoeld blok, niet zo moeilijk om zelf aan te werken.

Prijs hangt af van welke versie je wil upgraden. Er zijn 4 kits, als ik me niet vergis. Eentje van een 800 euro (part cost), eentje van 1.400, eentje van net geen 2.000 en eentje van 2.400 euro.
Dat zijn afaik de officiële Guzzi prijzen. Daar komt nog BTW en werkuren bovenop.

Uiteraard kan je op de prijs onderhandelen.

2 uren geleden, Tjeu zei:

Staat een mooie met 25k km op de teller te koop. Wisselt volgens mij in België zeeeeer moeilijk van eigenaar. En zeker in deze tijden - er blijven massas Guzzi s staan. Moet je voor 8k mee kunnen krijgen.En van de hand doen => naar Nederland er mee.

https://motovlan.be/fr/motorbike/motorbike-listings/moto-guzzi-griso-1200-se-1200-se-8v-34789.html 

Heb contact gehad met de verkoper. Is wel geen Tenni maar ook een S.E.  Heeft de upgrade gedaan, zelf, was helaas de duurste upgrade-pack. Guzzi kwam niks tussen omdat hij niet de 1e eigenaar was. Heeft met nog heel wat gerief erbij bijna 3k neergeteld en al het werk zelf gedaan. Gaat eerstdaags naar Ducati om een DesertX te bespreken met inruil van z'n Griso. Daarna contacteert hij me terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gTa zei:

Prijs hangt af van welke versie je wil upgraden. Er zijn 4 kits, als ik me niet vergis. Eentje van een 800 euro (part cost), eentje van 1.400, eentje van net geen 2.000 en eentje van 2.400 euro.
Dat zijn afaik de officiële Guzzi prijzen. Daar komt nog BTW en werkuren bovenop.

Uiteraard kan je op de prijs onderhandelen.

Heb contact gehad met de verkoper. Is wel geen Tenni maar ook een S.E.  Heeft de upgrade gedaan, zelf, was helaas de duurste upgrade-pack. Guzzi kwam niks tussen omdat hij niet de 1e eigenaar was. Heeft met nog heel wat gerief erbij bijna 3k neergeteld en al het werk zelf gedaan. Gaat eerstdaags naar Ducati om een DesertX te bespreken met inruil van z'n Griso. Daarna contacteert hij me terug. 

Zeer benieuwd wat Ducati daarvoor geeft. Ik gok 5k max. Dealer waar ik kocht doet regelmatig Guzzi, maar zegt zelf dat de meesten een jaar bij hem blijven alvorens ze een koper vinden. Lijkt me dus niet dat een duc dealer staat te springen om dat in huis te halen. En die moet dat ook nog kunnen versassen, gaan dat zelf niet van de hand doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tjeu zei:

Zeer benieuwd wat Ducati daarvoor geeft. Ik gok 5k max. Dealer waar ik kocht doet regelmatig Guzzi, maar zegt zelf dat de meesten een jaar bij hem blijven alvorens ze een koper vinden. Lijkt me dus niet dat een duc dealer staat te springen om dat in huis te halen. En die moet dat ook nog kunnen versassen, gaan dat zelf niet van de hand doen.

Hij wil zakken tot 8.800 maar voor minder doet-ie 'm niet weg. "Ze devalueren niet." Heeft-ie wel gelijk in, denk ik.
Hoopt 8k te krijgen van de Duc-dealer :D en dan laat 'ie 'm daar wel achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Hij wil zakken tot 8.800 maar voor minder doet-ie 'm niet weg. "Ze devalueren niet." Heeft-ie wel gelijk in, denk ik.
Hoopt 8k te krijgen van de Duc-dealer :D en dan laat 'ie 'm daar wel achter.

Zeker proberen volgen en te weten komen wat Ducati geeft. Dat ze niet devalueren is moeilijk te zeggen... Veel Guzzi's blijven toch lang staan en quasi allemaal zakken ze vroeg of laat in prijs. Je kan er best wat voor vangen, gezien het aanbod erg beperkt is, maar je moet veel geduld hebben. 

Deze V11 staat al van voor de zomer te koop. Super staat, amper kilometers al twee keer in prijs gedaald, een van de goedkoopste van Europa en prijs/staat met voorsprong de beste. Edoch blijft die toch ook staan. 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/moto-guzzi-v-11-sport-15200km-benzine-grijs-6f31fdeb-5085-4477-9477-805e727a55b5?utm_source=android-share

Zo lekker :inlove: Had ik de centen en de plaats, hij stond hier direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, msxx zei:

@gTa nog proefritten “gedaan”? Of gepland?

Ben momenteel vooral in XR mood. 

Ik vind de tijd niet. Met zoveel zaken tegelijk bezig ... momenteel geen tijd voor m'n passies/hobby's. Als er wat tijd rest is 't voor de jongens, die zie ik ook maar op 2 of 3 weekdagen.
M'n garagist zaagt er ook naar. Kon gisteren met een K16B gaan rijden maar op de 24u die gisteren telde waren er maar 5 vrij en 4 daarvan heb ik geslapen. :D 

Gepland: K16B, S1000XR, KTM 1290SAS.

Triumph is afgevallen: vorige week snel in 't voorbijrijden even bij de Triumph dealer binnengewipt om te checken of m'n vermoeden mbt de Tiger 1200 klopte, na die eerste kennismaking 8 maand geleden, en yep: nul klik. Objectief waarschijnlijk een TOP moto maar die laat me zo koud als kouw pap. Natuurlijk niet mee gereden, dus ik mag niet te hard oordelen. Maar toch: de klik moet er ook visueel zijn.

Aankoop ga ik uitstellen tot na 2 checks: (1) testrit met een kandidaat die me visueel al kan bekoren én die qua rijden echt m'n ding is en (2) release van (info over) de '23 modellen (incl. nieuwe modellen zoals de R13GS en R14GS).

 

Ik kan je XR mood snappen. Wat mij altijd een beetje teleurstelt is z'n wat droge looks "binnenin" en van sommige onderdelen (plastic), maar all in all is dat momenteel ook (samen met de KTM 1290SA S) de moto die 't beste bij me past.
En ik zie in 't komende jaar niet veel verschijnen dat plots zo veel beter zal zijn. De Duc vind ik zo onnoemelijk duur... de PP zou ik echt extreem graag hebben, maar damn die prijzen. 😕  

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, gTa zei:

Ik vind de tijd niet. Met zoveel zaken tegelijk bezig ... momenteel geen tijd voor m'n passies/hobby's. Als er wat tijd rest is 't voor de jongens, die zie ik ook maar op 2 of 3 weekdagen.
M'n garagist zaagt er ook naar. Kon gisteren met een K16B gaan rijden maar op de 24u die gisteren telde waren er maar 5 vrij en 4 daarvan heb ik geslapen. :D 

Gepland: K16B, S1000XR, KTM 1290SAS.

Triumph is afgevallen: vorige week snel in 't voorbijrijden even bij de Triumph dealer binnengewipt om te checken of m'n vermoeden mbt de Tiger 1200 klopte, na die eerste kennismaking 8 maand geleden, en yep: nul klik. Objectief waarschijnlijk een TOP moto maar die laat me zo koud als kouw pap. Natuurlijk niet mee gereden, dus ik mag niet te hard oordelen. Maar toch: de klik moet er ook visueel zijn.

Aankoop ga ik uitstellen tot na 2 checks: (1) testrit met een kandidaat die me visueel al kan bekoren én die qua rijden echt m'n ding is en (2) release van (info over) de '23 modellen (incl. nieuwe modellen zoals de R13GS en R14GS).

 

Ik kan je XR mood snappen. Wat mij altijd een beetje teleurstelt is z'n wat droge looks "binnenin" en van sommige onderdelen (plastic), maar all in all is dat momenteel ook (samen met de KTM 1290SA S) de moto die 't beste bij me past.
En ik zie in 't komende jaar niet veel verschijnen dat plots zo veel beter zal zijn. De Duc vind ik zo onnoemelijk duur... de PP zou ik echt extreem graag hebben, maar damn die prijzen. 😕  

100% idem...

XR overweeg ik wel jong tweedehands te gaan halen. Ook die vind ik anders te duur voor wat hij is. De KTM is sowieso best bang for bucks, maar als je het hebt over plastics... en intrinsieke kwaliteit van toegepaste materialen staat die wel het laagste op de ladder vrees ik.

Geldt voor meer motoren. De Suzuki GSX-S1000 gezien (GT was toen niet in de showroom) en na 30 seconden ben ik terug buiten gestapt. Archaïsche afwerking van iets simpels als een zijstandaard, ik kan daar niet op kijken. Bij Triumph verwacht ik daar dan wel heel veel, maar toch.

Na mijn proefrit afgelopen week heb ik één ding wel meegenomen, als iets te zwaar en te log aanvoelt, dan is het dat in principe ook 😄 (banden, velgen en het weer deden natuurlijk ook veel). Als Pikes Peak... direct. Maar ik heb het er niet voor over. En als ik ooit (nu niet direct een prio maar toch) een mooie P in huis wil halen dan moet ik de 10K's ook niet buiten smijten alsof ik ze nooit beter ga kunnen besteden. 
 

Heb je ervaringen met d'Haese? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ben er klant.

Eerst klant bij Lievens Mechanics (Zottegem), maar na enkele bezoekjes toch naar Latem overgestapt wegens wat dichter. En 2 jaar later kocht Peter ook Zottegem over.

All in all zéker okay, vind ik. Ik heb er nog geen fratsen meegemaakt, ze denken mee, ze stippen de nodige zaken aan maar luisteren naar de klant, doen niet te lastig als je aangeeft dat je een herstelling b.v. eerder economisch dan "het is hier BMW dus doe maar all in, and then some" wil hebben. Ik heb b.v. ooit een used onderdeel van op het tinterwebz gescoord als vervanger voor een beschadigd stuk aan mijn moto, of ze dat konden monteren ipv een nieuw: "Geen probleem!" Nog nooit excessief dure facturen moeten betalen, 't is natuurlijk wel een merkendealer dus een klein onderhoudje met wat bougies en zo kost je wel 250 EUR. Ik ken er die daar lastig over doen; ik vind dat acceptabel. Altijd vervangmotoren beschikbaar, diverse types. Telefonisch onderdeeltjes bestellen is geen probleem (vandaag de dag zijn er meer dealers die dat weigeren dan nog toelaten). Ik heb er ook nog nooit een moto nieuw gekocht en toch heb ik me nooit als "tweedekeuze klant" gevoeld, integendeel.

Heb natuurlijk ook nog nooit speciale vodden gehad, geen garantieclaims moeten indienen, geen difficile herstellingen moeten laten doen, enz.
Maar ik heb ook nog geen horrorverhalen gehoord van anderen die daar onacceptabele fratsen zijn tegengekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Ja, ben er klant.

Eerst klant bij Lievens Mechanics (Zottegem), maar na enkele bezoekjes toch naar Latem overgestapt wegens wat dichter. En 2 jaar later kocht Peter ook Zottegem over.

All in all zéker okay, vind ik. Ik heb er nog geen fratsen meegemaakt, ze denken mee, ze stippen de nodige zaken aan maar luisteren naar de klant, doen niet te lastig als je aangeeft dat je een herstelling b.v. eerder economisch dan "het is hier BMW dus doe maar all in, and then some" wil hebben. Ik heb b.v. ooit een used onderdeel van op het tinterwebz gescoord als vervanger voor een beschadigd stuk aan mijn moto, of ze dat konden monteren ipv een nieuw: "Geen probleem!" Nog nooit excessief dure facturen moeten betalen, 't is natuurlijk wel een merkendealer dus een klein onderhoudje met wat bougies en zo kost je wel 250 EUR. Ik ken er die daar lastig over doen; ik vind dat acceptabel. Altijd vervangmotoren beschikbaar, diverse types. Telefonisch onderdeeltjes bestellen is geen probleem (vandaag de dag zijn er meer dealers die dat weigeren dan nog toelaten). Ik heb er ook nog nooit een moto nieuw gekocht en toch heb ik me nooit als "tweedekeuze klant" gevoeld, integendeel.

Heb natuurlijk ook nog nooit speciale vodden gehad, geen garantieclaims moeten indienen, geen difficile herstellingen moeten laten doen, enz.
Maar ik heb ook nog geen horrorverhalen gehoord van anderen die daar onacceptabele fratsen zijn tegengekomen.

Thx, geeft alvast iets weer. 

Heb gevraagd of er van hun rode XR premium selection nog iets af kan. Bij drie dealers gevraagd, eentje zei njet, eentje deed er wat vanaf en op de derde (d'Haese) ben ik nog aan het wachten 🙂 Genoeg aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, msxx zei:

Thx, geeft alvast iets weer. 

Heb gevraagd of er van hun rode XR premium selection nog iets af kan. Bij drie dealers gevraagd, eentje zei njet, eentje deed er wat vanaf en op de derde (d'Haese) ben ik nog aan het wachten 🙂 Genoeg aanbod.

Dat je nu wat moet wachten is niet onlogisch: een groot deel van de crew is net op grote motorreis geweest (met klanten), denk dat ze zondag zijn teruggekeerd. Geen idee of ze open zijn, zelfs, nu.
De vaste verkoper Jon doet nu z'n laatste maand, topkerel die z'n klanten kent, goeie pit en inborst, die gast. Gaat 'n verlies zijn voor de garage. Z'n vervanger, William, is al in dienst; komt van bij Carrera Motors afaik en heeft alvast de microbe ook in zich, was 'n goeie eerste kennismaking die 'k met 'm had.

 

Edit: had geen weet van een rode, wel een grijze ... maar zie nu dat die in Zottegem staat. Geen grote fan van de carbon pack (met die ///M'etjes erop) maar die FUCKING GEILE WIELEN maken alles goed ❤️  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Dat je nu wat moet wachten is niet onlogisch: een groot deel van de crew is net op grote motorreis geweest (met klanten), denk dat ze zondag zijn teruggekeerd. Geen idee of ze open zijn, zelfs, nu.
De vaste verkoper Jon doet nu z'n laatste maand, topkerel die z'n klanten kent, goeie pit en inborst, die gast. Gaat 'n verlies zijn voor de garage. Z'n vervanger is al in dienst, komt van bij Carrera Motors afaik.

Ik klaag nog niet, deze middag pas gevraagd. Response binnen 3uur verlang ik niet 🙂 

Als ze morgenavond nog niet gereageerd hebben vonden ze mijn vraag niet leuk, of hebben ze het te druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gTa zei:

Edit: had geen weet van een rode, wel een grijze ... maar zie nu dat die in Zottegem staat. Geen grote fan van de carbon pack (met die ///M'etjes erop) maar die FUCKING GEILE WIELEN maken alles goed ❤️  :D

 

Voor mij hoeft het zelfs geen rode te zijn, iets liever de grijze nog 🙂 Carbon pack interesseert me hoegenaamd niets, maar hij heeft vrijwel geen kilometers, mooi donker schermpje en een kleine topkoffer. Zie mezelf er zo mee wegrijden 🙂 

De wielen zijn inderdaad de trigger om naar deze te informeren.

1920x1080.webp

 

En anders wordt het er vermoedelijk eentje uit Wallonië, jaartje jonger en met meer koffers, iets duurder maar vergelijkbare deal. ( https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-s-1000-xr-0-benzine-rood-0517c655-7d65-4295-82bc-5a5b306ad8f6?source=favorites_list&cldtidx=3&lastSeenGuidPresent=true )

1920x1080.webp

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, msxx zei:

Voor mij hoeft het zelfs geen rode te zijn, iets liever de grijze nog 🙂 Carbon pack interesseert me hoegenaamd niets, maar hij heeft vrijwel geen kilometers, mooi donker schermpje en een kleine topkoffer. Zie mezelf er zo mee wegrijden 🙂 

De wielen zijn inderdaad de trigger om naar deze te informeren.

1920x1080.webp

 

En anders wordt het er vermoedelijk eentje uit Wallonië, jaartje jonger en met meer koffers, iets duurder maar vergelijkbare deal. ( https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-s-1000-xr-0-benzine-rood-0517c655-7d65-4295-82bc-5a5b306ad8f6?source=favorites_list&cldtidx=3&lastSeenGuidPresent=true )

1920x1080.webp

Dan liever de eerste. De Akrapovic doet (quasi) niks en daarvoor rekent men wel door. Dan (veel) liever de lichtere velgen, ook mooier (mat ipv blinkend, remschijven met andere aanhechtingspunten) en iets dikkere remschijven ook. De carbon pack is, als ik dit dan zie, toch ook geen minwaarde :D  Okay, die koffers. De kleine topcase is quasi nutteloos vind ik (je kan er geen rugzak in platleggen) maar de zijkoffers zijn wel een meerwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

De 2021 heeft een mooiere afwerking/tank.. 🙂 

Enkel 't paneel bovenop de tank, idd, kan ik volgen. De snorkels in 't zilver vind ik een minpunt maar de decals erop zijn wel tof.

Bij de 2023 is dat tankpaneel al opnieuw veranderd, 't is weer zwart. Geen idee waarom.

Eentje van het 2e of 3e modeljaar is in mijnen buik ook altijd de betere keuze dan eentje van 't eerste modeljaar. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Enkel 't paneel bovenop de tank, idd, kan ik volgen. De snorkels in 't zilver vind ik een minpunt maar de decals erop zijn wel tof.

Bij de 2023 is dat tankpaneel al opnieuw veranderd, 't is weer zwart. Geen idee waarom.

Eentje van het 2e of 3e modeljaar is in mijnen buik ook altijd de betere keuze dan eentje van 't eerste modeljaar. :D 

In 2020 was het paneel ongelakt, met veel kritiek van deze en gene. In 2021 was het plots gelakt, maar wel heel erg rood. Ik veronderstel (maar niet gecheckt) dat het terug zwart is, wegens beter in balans, maar nu wel gelakt?

Wat koffers betreft, het is de Waalse versie met de grote topkoffer, het d' Haese exemplaar heeft de 'nutteloze' kleine topkoffer. Nochtans zou dat voor mij de mooiste optie zijn, zie dat vooral als ruggesteuntje voor de duo.

Ik zal wel horen hoe graag ze willen verkopen, hij staat er al eventjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, msxx zei:

In 2020 was het paneel ongelakt, met veel kritiek van deze en gene.

In 2021 was het plots gelakt, maar wel heel erg rood. Ik veronderstel (maar niet gecheckt) dat het terug zwart is, wegens beter in balans, maar nu wel gelakt?

Klopt. De moto waarmee ik reed had dat. In directe vergelijking vind ik de gelakte versie ook mooier, maar de 1e versie in een (gelakte!) satijn-antraciet kunststof vond ik nu wel nog OK.

De gekleurde versie kwam er -dacht ik- initieel enkel bij de Sport-versie (wit met blauw/rode decals) en is daarna doorgestroomd naar de grijze en de rode ook.

En nu (2023) inderdaad terug in contrast, vermoedelijk "mooier" gelakt dan de 1e versie, dan?

Ik weet 't ook niet, 't is een beetje heen&weer gefoefel.

2 uren geleden, msxx zei:

Wat koffers betreft, het is de Waalse versie met de grote topkoffer, het d' Haese exemplaar heeft de 'nutteloze' kleine topkoffer. Nochtans zou dat voor mij de mooiste optie zijn, zie dat vooral als ruggesteuntje voor de duo.

Snap ik. Als je dan toch een harde topkoffer nodig hebt / wil gebruiken, dan meteen de brede. Verschil is niet zo groot, "lelijk" zijn ze allebei. Een softcase op de pillion is al knapper, evt. op de bagagedrager ook nog.

Rijd je vaak met duo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid