Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, msxx zei:

Sinds ik weet dat het een Rotax blok betreft kijk ik ook hier en daar rond... gaat waarschijnlijk bij kijken blijven, maar toch 😄 

 

https://pelsmotoren.nl/motoren/aprilia-rsv-mille-factory-m1454391

Fuck zeg hoeveel lekkere components kunt ge krijgen voor zo weinig geld ❤️ 

Ik ga me NIET inlezen in die spellementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, msxx zei:

Proefrit gedaan op een sportieve naked.

Kan wel wennen

Comfortabel en performant.

 

059945F9-283F-48FC-A545-A6F195D8CFF1.jpeg

D59119EF-4BA9-4A36-8DCE-AAFE0B74111C.jpeg

Die zit al een tijd in je hoofd dacht ik. Voldeed hij aan de verwachtingen? Waar wel, waar niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Die zit al een tijd in je hoofd dacht ik. Voldeed hij aan de verwachtingen? Waar wel, waar niet? 

Zitpositie was ontspannen, met gematigde kniehoek. Stuur, controls, ergonomisch: top

Versnellingsbak en koppeling heel soepel. 
 

Het blok was direct krachtig, helaas wel met een dip in het middengebied. Gasaanname zeer fijn, direct maar niet rukkerig.

De vering was veel zachter dan verwacht, voorvork goed en achteraan eerder aan de zachte kant. Ritje was vooral easy going, paar bochten kunnen nemen de naam waardig, gas bijgeven liggend in de bocht bracht wat beweging in de achterkant, niet erg maar logischerwijs was ik niet van plan om powerslidend de bochten te nemen op een onbekende machine 😀

Geen vuile wind, dat was heel fijn. Uiteraard veel winddruk vanaf 130, dat hoort bij het concept en was prima.

De vraag is vooral of hij reiswaardig genoeg is, en het gematigde karakter maakt hem wel heel allround, maar ik vraag me af wat dat geeft op heel smalle wegen.

Tegelijk: 10k goedkoper dan een Multi V4S en 8k dan een XR

Food for thought.

Kan deze ook kopen als tweedehands (6maanden oud) en een jaar ‘proberen’ natuurlijk.

 

Oh ja: onwaarschijnlijk mooi afgewerkt!!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ding! Velgstickers er af gehaald, en kortere nummerplaathouder van Evotech is besteld.

IMG-20220828-WA0004.jpg

aangepast door 3000
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier motards met wat kennis van hoe de huidige Duc-modellen lopen? @msxx of @Ice_Ken of anderen?
Met name de Multistrada V4 in alle versies, specifiek erbij de Pikes Peak? Is dat een wachtlijst?

  •  
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijf je even jouw bevindingen neer van je testrit met de S1000XR @msxx? Ben benieuwd, je haalt er (vind ik) altijd met weinig woorden de meest relevante kern uit en ik kan me daar altijd donders goed op baseren. Merci!

(Ga 'm binnenkort zelf ook rijden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gTa zei:

Zijn er hier motards met wat kennis van hoe de huidige Duc-modellen lopen? @msxx of @Ice_Ken of anderen?
Met name de Multistrada V4 in alle versies, specifiek erbij de Pikes Peak? Is dat een wachtlijst?

  •  

57 Multi's in stock momenteel 😄 

Pikes peak en 'sport' zijn uitverkocht.

48 minuten geleden, gTa zei:

Schrijf je even jouw bevindingen neer van je testrit met de S1000XR @msxx? Ben benieuwd, je haalt er (vind ik) altijd met weinig woorden de meest relevante kern uit en ik kan me daar altijd donders goed op baseren. Merci!

(Ga 'm binnenkort zelf ook rijden.)

Met weinig woorden, goh... ik had nooit gedacht dat dit op jouw appreciatie zou kunnen rekenen 😛 

Heb er vorig jaar een testrit van 1,5uur mee gereden. Staat me nog vrij goed op het netvlies, maar wil er wel zeer binnenkort nog een keer mee rijden.

Kern toen:

 Groot en hoog! Maar eenmaal op pad, direct perfect te doseren en te plaatsen, ronduit verbazingwekkend. Remmen zeer direct, iets te bijterig zelfs naar mijn smaak. Zitpositie dwingt je in een kuil, maar ik heb daar geen kritiek op, sterker nog ik ervaarde het als 'geborgen' en had op die manier heel veel contact met de motor waardoor ik hem zeer goed aan kon voelen en het vertrouwen in de hand werkte.

Het blok zelf vond ik zeer beschaafd, tikje tam onderin maar met een krachtsexplosie daarna welke ronduit verslavend werkte. 

De instellingen en wisselingen van rijdersmode vond ik lastig, en daar wil ik nog voor terug. (eerste keer dat ik met zo'n menustructuur van BMW te maken had). Geen losse afstelling van TC/MSR gevonden, enkel gekoppeld aan rijdersmode welke vervolgens ook niet individueel aan te passen was (spijtig). Nooit last ervaren met TC of ABS afstelling, op dat vlak veel fijner dan KTM. De vering was vrij straf, zowel in Road als in Dynamic, ik had daar een grotere spread gewenst/verwacht.
Bottomline is dat een sportieve motor, met veel gevoel te berijden, motorblok met hang naar hoge toeren maar weinig opzwepend in karakter zelf. Hij vraagt zelf niet voortdurend naar een bepaalde manier van berijden, maar staat alles toe wat je van hem verlangt. 

Daarna stapte ik terug op de KTM en miste ik direct de zitpositie van de XR. Maar de grunt van de KTM had ik precies toch node gemist op de BMW.

De Multi V4 verwacht ik meer als GS concurrent dan als XR concurrent... maar moet ik ook nog een rondje mee gaan rijden. 

Zoals je wellicht gelezen hebt ben ik ook met een CB1000R gaan rijden en was ik eerlijk gezegd zeer aangenaam verrast. Blok vond ik uiterst prettig, afwerking een droom, schakelen/remmen was uitstekend, bediening van de menu's super en het gebrek aan windgeruis een verademing.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, gTa zei:

Zijn er hier motards met wat kennis van hoe de huidige Duc-modellen lopen? @msxx of @Ice_Ken of anderen?
Met name de Multistrada V4 in alle versies, specifiek erbij de Pikes Peak? Is dat een wachtlijst?

  •  

sorry, geen idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, msxx zei:

57 Multi's in stock momenteel 😄 

Pikes peak en 'sport' zijn uitverkocht.

Dju. Maar dat maakt de keuze wel iets eenvoudiger. (is al moeilijk genoeg)

Wist niet dat de Pikes Peak een limited run was. Kost echt zondig veel geld (met de uitrusting die ik wil kom ik op 36k ... SLIK).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Dju. Maar dat maakt de keuze wel iets eenvoudiger. (is al moeilijk genoeg)

Wist niet dat de Pikes Peak een limited run was. Kost echt zondig veel geld (met de uitrusting die ik wil kom ik op 36k ... SLIK).

Je kan gewoon nog de PP bestellen he, betekent een jaartje wachten 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Dju. Maar dat maakt de keuze wel iets eenvoudiger. (is al moeilijk genoeg)

Wist niet dat de Pikes Peak een limited run was. Kost echt zondig veel geld (met de uitrusting die ik wil kom ik op 36k ... SLIK).

Zaterdag proefrit met de V4S

 

En jij? 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, msxx zei:

Je kan gewoon nog de PP bestellen he, betekent een jaartje wachten 🙂 

Ah, zo "uitverkocht" bedoel je. Okay.

1 uur terug, msxx zei:

Zaterdag proefrit met de V4S

En jij? 😄 

De S1000XR, de K16 en de 1290SA zitten in de pijplijn.

Momenteel vind ik de klik niet met een BMW.
De KTM moet quasi perfect zijn qua rijden, voor mij ... maar die looks. 😞
De Ducati moet al als gewone V4S quasi perfect zijn voor mij ... de PP bijt gewoon in mijn been.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Ah, zo "uitverkocht" bedoel je. Okay.

De S1000XR, de K16 en de 1290SA zitten in de pijplijn.

Momenteel vind ik de klik niet met een BMW.
De KTM moet quasi perfect zijn qua rijden, voor mij ... maar die looks. 😞
De Ducati moet al als gewone V4S quasi perfect zijn voor mij ... de PP bijt gewoon in mijn been.

De locale Ducati dealer kent me te goed vrees ik.

"4 op de 5 klanten raad ik de Pikes Peak af, maar jou raad ik hem juist specifiek aan" "Het is een Hypermotard met een potenter blok"

Toch ga ik maar eerst met de V4S rijden, die PP is wel heel erg duur...

 

De KTM ... ik weet het zo niet. De electronics zijn echt wel onder de maat voor iemand die met rijgevoel wil rijden. En algehele afwerking ook. Maar goed, het is wel een mooi compromis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die rij-electronica wist ik niet. In de vele tests die 'k las over dat ding, prijst men die electronica net.
Maar ik weet ook dat jij bij de jouwe ook niet helemaal content was van hoe die z'n tussenkomsten regelde.

Ik vergeet nog een andere contender: de HD RA1250S. Zou eigenlijk ook wel een goeie bike zijn, als ik de EU testers geloof (Amerikanen laten 'm steevast winnen tegen de GS, de KTM en de Duc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Dat van die rij-electronica wist ik niet. In de vele tests die 'k las over dat ding, prijst men die electronica net.
Maar ik weet ook dat jij bij de jouwe ook niet helemaal content was van hoe die z'n tussenkomsten regelde.

Ik vergeet nog een andere contender: de HD RA1250S. Zou eigenlijk ook wel een goeie bike zijn, als ik de EU testers geloof (Amerikanen laten 'm steevast winnen tegen de GS, de KTM en de Duc).

Vrijwel alle test richten zich op de 70% van de rijders, maybe 80%. Je moet jezelf afvragen waar jij zelf toe behoort.

Als je wilt begrijpen wat ik bedoel moet je de volgende review bekijken, eindelijk eerlijk en duidelijk....  dit geeft het perfect weer:

 

 

 

 

Iedereen die ik ken die in de 20% zit... rijdt de KTM met DTC off...  en sommige zouden het willen maar vinden hem daarvoor te duur. De andere 80% is er perfect gelukkig mee.

Ik ken niemand met een Multi die de noodzaak ziet om de DTC uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de video te bekijken ... snap ik wat je bedoelt. :D   Denk dat ik de video ook heb gezien, straks 'es checken.

Mezelf kennende: ik rijd zga nooit met TC uitgeschakeld, op de moto. Op m'n K13R (over een oubollig & rudimentair werkend systeem gesproken) zelfs nooit, behalve als ik 'm eens wat langer op z'n achterwiel wil hebben.
Ik ben er ook niet zo heel gevoelig voor, as in: als 't systeem wat ruwer de power cut, so be it. Meestal interpreteer ik dat als een teken dat ik 't een stukje zachter aan mag doen.

Banden doen ook extreem veel, vind ik. Hoe b.v. die Dunlop Mutants die ik nu liggen heb, grippen ... uiteraard op nat maar ook op droog ... shiiiit. Ze slijten wel extreem snel als je bij warmere temperaturen doorpeert.
Van die Mitas die op de nieuwe 1290SA liggen lees ik veel gevarieerde meningen. Sommigen vinden ze goed, maar ik lees best veel teleurstellende reviews ook.

Ketting... 'k ga er mee moeten leren leven als ik zo'n moto in huis haal. En de looks van de KTM ... speciaal bazeke iig. Zie me nog wel eens wat koetswerkpanelen verzamelen om dan te laten wrappen, erg duur kan dat niet zijn.
Wat dat laatste betreft, hoop ik op een leuke kleurencombo voor de S in 2023. En dan nog: als ik de zwarte (met wat oranje stickers) live zie is 't toch altijd "waauw", ding is hugely impressive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het, zeker jouw rijstijl en focus kennende ... dan moet dat idd irritant zijn.
Op mijn rijstijlevolutie lettend ... ik denk dat ik wel wat kans heb dat ik er veel minder last van ga hebben dan jij. :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas volledig natte dag, daarom niet richting de Ardennen maar wat boemelen in de buurt.

Machtige machine wel, niet intimiderend (had wel gemogen, maar niet verwacht). Spaakwielen, foute banden, nat asfalt 🥲

Vering stond op ‘gemiddeld’, snap niet dat er nog zachtere standen bestaan 🤣

In Sport gezet, weinig verschil.. maar ook daar staat de vering op gemiddeld. Gewisseld naar ‘Hard’ en er kwam wat meer gevoel in de machine. Nu is het leuker. Maar het blijft vrij veilig afgesteld allemaal. Superfijne machine wel.

Blok: rijdt als een twin.. perfect middengebied, topend iets minder overtuigend dan verwacht. Ben er zeker van dat een XR sneller is.

Maar hier reis je zo de wereld mee rond.

Food for thought.

A061C11B-2268-4631-B0DE-68216FA1CAB1.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's idd absoluut geen msxx-uitvoering dadde :D 

Klinkt wel veel meer als spek voor mijn bek. :ninja:

 

Hoe doen zo'n 50/50-banden dat op verhard? Vermoedelijk wel grip (minder dan een deftige regenband genre Michelin Road of Metzeler Roadtec 01 neem, denk ik wel) maar veel minder communicatie?
Zo'n band lijkt me ook een pak meer rubber mee te zeulen dan een gewone band (alle noppen zijn bijna surplus), met ook nog eens de zwaardere spaakvelgen erbij ... naar handling en flickability toe moet dat geen winner zijn...

En dan nog met die ijzeren bakstenen links/rechts langszij, boy dat moet je plezierd hebben :lolz: 

Hoe ervaar je de intake-sound? Is die prominent? Da's wat ik bij de XR ook wel aangenaam vond: de knapste sound, tussen je armen en niet voor de hele buitenwereld ... met 't nadeel dat je wel volle galop moet peren om die te horen.

Idee van het verbruik?

Heb je de dodehoekwaarschuwing actief gezien? Nuttig of eerder "hopelijk redt het me eens op dat onfortuinlijk moment dat ik niét aandachtig ben"?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, msxx zei:

Ben er zeker van dat een XR sneller is.

Indien je 'm op toeren hebt, yep, ik denk het ook. Het rijdt wel helemaal anders dan een koppelbeer: actiever, nerveuzer (niet noodzakelijk negatief bedoeld dit), dus ook intenser en meer vermoeiend. Naar lange trips toen misschien net wat minder nuttig, dat. Al zijn die lange trips wel doorgaans autostrade aan 140+ ... dan zijn vooral zithouding en lawaai rond je helm van betekenis inzake vermoeidheid.

2 uren geleden, msxx zei:

Maar hier reis je zo de wereld mee rond.

Ja, dat, hé. Dekt zo absurd veel af. Enkel de scherpste wensen (onroad sporty, offroad heavy, ...) zijn niet afgedekt.
't Is dat wat mij zo aantrekt in die bikes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid