Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

1 uur terug, DDke zei:

Zoals elk jaar bij het begin van de winter heb ik weer vreselijk goesting in een GSA 😬

(...)

Heb er gisteren 1 gespect naar mijn goesting.. 31k 😅

Ze zijn niet goedkoop, neen. Maar houden wel extreem hun waarde.

Triple Black GS Adventure, neem ik aan? :D 

Maar: volgend jaar komt een volledig nieuwe generatie (geen één vijs identiek, dus niks doorontwikkeling of facelift of LCI of wat dan ook, maar echt van nul helemaal nieuw). Eigenlijk al zeker zijn R 1300 GS, R 1400 GS (= vermoedelijk dezelfde "1300"-motor maar de "Adenture" versie met grotere tank en meer windbescherming) en M 1300 GS (= vermoedelijk de sterk op offroadgebruik geöriënteerde versie met veel sterkere dempers/veren, meer veerweg, enz.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag wel dat de GS en GSA voor het eerst sinds lang wél opgenomen zijn in de "herfstkortingen-actie". Is wel maar 750 EUR, maar toch.
Voorbije jaren zaten die er nooit in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik volledig.

Maar 'k begrijp ook dat je aarzelt om de Harley uit te halen in weer zoals nu. Het minste vocht op de baan (desnoods zelfs nog maar in de groefjes van 't tarmac) en heel je moto is gesprayed met dat vuil sop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, gTa zei:

Snap ik volledig.

Maar 'k begrijp ook dat je aarzelt om de Harley uit te halen in weer zoals nu. Het minste vocht op de baan (desnoods zelfs nog maar in de groefjes van 't tarmac) en heel je moto is gesprayed met dat vuil sop.

Ja idd. 
 

Ideaal zou zijn erbij. Maar ik weet nu al dat ik die HD dan enkel zou gebruiken voor ritjes met de HD mannen, en da’s ook zonde van het geld. Probleem is dat 90% van mijn moto-maten HD rijden. 
 

Dit is wel een sweet dealtje trouwens:

 

https://www.2ememain.be/v/motos/motos-bmw/m1888681387-bmw-1250-g-s-adventure-4-2022-2250-km?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lengte (of eerder kortte) is ook wel een issue trouwens. 
Ik was ooit 1m76 op een goeie dag, maar leeftijd en zwaartekracht zullen dat nu wel hebben teruggebracht naar 1m74. En da’s nipt, zeker als je zo’n spel wil gebruiken waar het voor gemaakt is. En dat deed ik wel met mijn vorige GSA. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Mijn lengte (of eerder kortte) is ook wel een issue trouwens. 
Ik was ooit 1m76 op een goeie dag, maar leeftijd en zwaartekracht zullen dat nu wel hebben teruggebracht naar 1m74. En da’s nipt, zeker als je zo’n spel wil gebruiken waar het voor gemaakt is. En dat deed ik wel met mijn vorige GSA. 

Ik denk niet dat jouw benen gekrompen zullen zijn, eerder jouw bovenlichaam 😉

BMW heeft trouwens interessante leasingformules 🙂

Dus wanneer ga je hem bestellen :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai. Als nog met een extra moto thuiskom, dan kan ik die hemden echt zelf strijken. 
Mijn vrouw gaat dat niet snappen. Hoor het haar zo zeggen « je kan toch maar op 1 moto tegelijk rijden? ». 

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, DDke zei:

Amai. Als nog met een extra moto thuiskom, dan kan ik die hemden echt zelf strijken. 
Mijn vrouw gaat dat niet snappen. Hoor het haar zo zeggen « je kan toch maar op 1 moto tegelijk rijden? ». 

Ik mocht van mijn vrouw maar twee moto's hebben. Dus de Monet noem ik een brommer en die telt dus niet mee :D

Trouwens, heeft jouw vrouw meer dan 1 handtas? 🙂

En dat rap rijden, hmmm.. Je kiest voor een GSA omdat je die wil gebruiken waarvoor het dient. Offroad rij je trager dan op de weg. En je traint extra technieken dus ga je veiliger op de baan gaan met de HD. Eigenlijk is die GSA dus nodig voor de veiligheid :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, DDke zei:

Amai. Als nog met een extra moto thuiskom, dan kan ik die hemden echt zelf strijken. 
Mijn vrouw gaat dat niet snappen. Hoor het haar zo zeggen « je kan toch maar op 1 moto tegelijk rijden? ». 

"Je kan toch maar een paar schoenen/handtas/... tegelijk aandoen?"

Edit, staat hierboven al

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, DDke zei:

Ja idd. 
 

Ideaal zou zijn erbij. Maar ik weet nu al dat ik die HD dan enkel zou gebruiken voor ritjes met de HD mannen, en da’s ook zonde van het geld. Probleem is dat 90% van mijn moto-maten HD rijden. 
 

Dit is wel een sweet dealtje trouwens:

 

https://www.2ememain.be/v/motos/motos-bmw/m1888681387-bmw-1250-g-s-adventure-4-2022-2250-km?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
 

 

Ja, niet verkeerd! En al meteen met de LED. Alle nieuwe GS'en nu worden met std halogeenkoplamp geleverd, upgraden moet later tegen een 'voordeelprijs'. Staat niet, zo'n oude koplamp op zo'n moderne moto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, gTa zei:

Ja, niet verkeerd! En al meteen met de LED. Alle nieuwe GS'en nu worden met std halogeenkoplamp geleverd, upgraden moet later tegen een 'voordeelprijs'. Staat niet, zo'n oude koplamp op zo'n moderne moto.

Weet jij toevallig of een recente duitse moto een risico inhoudt ivm ongevalschade? Of is dat legit zo’n D moto met 2500 kms.

Zoals het bvb het geval is voor US Harleys. 

En indien legit, zijn ze trouwens interessanter in Duitsland? Of is dat hetzelfde?


En laatste vraag: weet jij of een Premium Selection in aanmerking komt voor een financiele renting?

 

Askin for a friend uiteraard  

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, DDke zei:

Weet jij toevallig of een recente duitse moto een risico inhoudt ivm ongevalschade? Of is dat legit zo’n D moto met 2500 kms.

Zeker legit. En zoals altijd: indien geen loepzuivere historiek dan geen Premium Selection.

39 minuten geleden, DDke zei:

Zoals het bvb het geval is voor US Harleys. 

En indien legit, zijn ze trouwens interessanter in Duitsland? Of is dat hetzelfde?

Neen, ik ervaar geen significant voordeel. Enkel het groter aanbod. Nadelen zijn ook evident (afstand, moeilijk om 'snel' even te gaan bezichtigen, niks nul nada vd prijs af).

39 minuten geleden, DDke zei:


En laatste vraag: weet jij of een Premium Selection in aanmerking komt voor een financiele renting?

Ja, zowel intern bij BMW als bij oa Alpha credit 

39 minuten geleden, DDke zei:

 

Askin for a friend uiteraard  

 

🥳

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Zeker legit. En zoals altijd: indien geen loepzuivere historiek dan geen Premium Selection.

 

Ik had het over die hierboven he. Is geen premium selection. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Ik had het over die hierboven he. Is geen premium selection. 😉

Ah, zo. Oké, ik was idd niet mee.

Kan je nooit zelf te weten komen, behalve door te gaan vragen en te gaan graven. Ik heb geen groot ingebakken wantrouwen tav zo'n bikes. Maar 't beste is om enige zekerheid te hebben. En die bekom je maar door zelf je onderzoek te doen. 🙂

  • Eerst en vooral de verkoper "de kleren van het lijf" vragen. Indien de moto zuiver is en de verkoper kent er wat van én is meewerkend, dan kan je quasi alles te weten komen wat je moet/wil weten.
  • Aan de verkoper ook zeker een foto van de documenten vd moto vragen, liefst op een manier dat-ie dat via GSM doorstuurt (WhatsApp bv) omdat men dan meestal de moeite niet neemt om iets te anonimiseren én omdat dat het makkelijkst gaat en je zo 't vaakst een "ja" krijgt. Desnoods argumenteer je je vraag met iets à la "kunnen checken bij mijn BMW-dealer of die moto alle terugroepacties heeft gehad".
  • Dan weet je in principe de vorige persoon (natuurlijke of rechtspersoon) die de moto ingeschreven heeft. Samen met de complete onderhoudshistoriek (waarin dealernummer staat) kan je dan op zoek naar contactgegevens van die persoon. Die zal sowieso ook interessants te vertellen hebben over de reden van verkoop. Meeste kans heb je dat dat een onschuldige reden is.
  • Eventueel de dealer contacteren die 'm nieuw leverde en alvast één onderhoud (post rodage) zal gedaan hebben. Idealiter contacteer je die nadát je de 1e eigenaar sprak; dit vooral ifv de GDPR waar men zich meer en meer achter wegsteekt "nee wij mogen niks zeggen". Als je dan kan zeggen "ik kom met de groeten van Eric, zijne GS is verkocht en ik zou die graag kopen maar ik kom even vragen of jullie keer in de pc kunnen kijken wat er juist allemaal aan gedaan is", lukt 't mogelijks iets makkelijker.

De motor is zeer jong (km) en als die een stevig ongeval zou gehad hebben, is de kans quasi onbestaande dat de originele banden daar nog op zitten. Dus alleen al daaraan kan je met relatieve zekerheid zelf vaststellen of die ketel een stevige smakker heeft gemaakt, of niet. Kans lijkt me zeer klein dat daar nieuwe banden op zitten.

 

Nu, dit is zeker niet de enige recente ketel voor die prijs. Je vindt er binnen 't net nog. Wel minimaal meer km maar niet duurder. Tot voor kort stond er een triple black GSA bij mijn dealer, dacht voor 21k, een Premium Selection met de verlengde garantie, full option. En dan koop je binnen het net én kan je in 1 beweging een renting nemen bij hen, desnoods zelfs met een extra bedrag erbij voor rider's gear. Zou dus niet té snel op deze springen alsof dat een golden opportunity is, maar ik zou wel alvast de vraagbaak starten bij de verkoper. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen triple black dit (dus mogelijks niet je goesting), maar dit is b.v. een beter aanbod:

https://tweedehandsmotoren.bmw-motorrad.be/be/detail.cshtml?on=490932&rc=nl-be&sid=MQA5ADMALgAxADkAMQAuADEANwAwAC4AMwA7ADkANgBjADEAZgAzADYANAAtAGIANgBiADUALQA0AGUAMABjAC0AYgA0ADAANQAtADMAMwBiAGQAMwAyAGEANwA1AGYAMAA0AA==

Nauwelijks duurder maar wel de 3 alu koffers en de GPS erbij. Die 4 dingen alleen al kosten 2k EUR bij BMW....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jan zei:

Ik mankeer een nieuw topic :D

De honeymoon verliep minder voorspoedig dan verwacht.

Vrijdag opgehaald, zeer weinig tijd dus 30 minuutjes gereden

Zaterdag een klein toertje lokaal gereden (80km) en nog een boodschap gedaan.

Zondag een herfstrit gepland richting Luxemburg. Ik was in mijn nopjes! Was wel zeer moeilijk rijden, maar echt plezant. De echt moeilijke passages daar heb ik geen foto's van (onder de bomen, vol met bladeren, moddersporen van tractoren op de baan, etc.)

 

 

IMG_2651.jpeg

IMG_2649.jpeg

IMG_2648.jpeg

IMG_2647.jpeg

IMG_2646.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid