Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, -Fred- zei:

Ik ben geen grote moto fan in het algemeen, maar van zodra ik de R9t van bmw gezien had was ik er direct weg van. Zo erg dat ik een tijd lang overwogen heb om mijn motorrijbewijs te halen.

Het enige wat me tegenhoud is dat dit terug iets is dat ik alleen of eventueel sporadisch met twee kan doen. Mijn Z3 komt al niet veel buiten omdat de dochter dan niet mee kan. Dan is zo’n moto gedoemd om in een hoekje te blijven staan denk ik.

ik weet ook niet of ik mezelf wel vertouw met zo’n ding. Daarbij komt ook dat voor een eerste moto, de R9t volgens mij niet heel geschikt is.

Dus tot nu toe is het altijd gebleven bij praten van 😀

R9T zie ik hier ook wel nog in de garage terecht komen. Blijft toch in mijn been bijten. Naast zijn gekende minpunten (monotoon blok en archaïsche versnellingsbak) blijft de prijs een struikelblok, wat opgaat voor iedere BMW motorfiets. Voor minder geld kan je al leuker speelgoed op de kop tikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, -Fred- zei:

Ik ben geen grote moto fan in het algemeen, maar van zodra ik de R9t van bmw gezien had was ik er direct weg van. Zo erg dat ik een tijd lang overwogen heb om mijn motorrijbewijs te halen.

Het enige wat me tegenhoud is dat dit terug iets is dat ik alleen of eventueel sporadisch met twee kan doen. Mijn Z3 komt al niet veel buiten omdat de dochter dan niet mee kan. Dan is zo’n moto gedoemd om in een hoekje te blijven staan denk ik.

ik weet ook niet of ik mezelf wel vertouw met zo’n ding. Daarbij komt ook dat voor een eerste moto, de R9t volgens mij niet heel geschikt is.

Dus tot nu toe is het altijd gebleven bij praten van 😀

R9T is (voor een volwassen mens) toch best geschikt als eerste moto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Zouden we hier eens niet proberen om een ritje te organiseren? Zit hier toch wel wat volk op 2 wielen!

Dunno... Matige ervaring met forumritten... De ene keer hebben ze mij naar het ziekenhuis af moeten voeren en van de andere keer heb ik nog steeds striemen op mijn rechterschouder om die GT op tempo te krijgen omdat een brug de pechstrook elimineerde. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en dan was er nog die derde waarbij mijn gloednieuwe motorfiets tegen de grond ging... Het ligt me niet zo, dat forumritten gedoe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tjeu zei:

Oh en dan was er nog die derde waarbij mijn gloednieuwe motorfiets tegen de grond ging... Het ligt me niet zo, dat forumritten gedoe...

Daar was ik bij denk ik. In Antwerpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Afhankelijk van waar dat zou zijn wil ik wel aansluiten, gezapig tempo dan wel 😛 

Ik ook. Ik zeg altijd dat ik wandel met een moto tussen mijn benen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Tjeu zei:

Wat is het verschil tussen de bobber en speedmaster?

Ooit eens een artikel over gelezen en buiten de optische verschillen is het vooral het comfort. De speedmaster is veel meer op cruisen gericht terwijl de Bobber meer uitnodigt om te raggen.

Dacht ook dat ze motorisch een ander karakter hadden gekregen maar ben niet meer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vaste compagnon heeft ook een speedmaster, die van de advertentie is wel stevig geprijsd. Heeft zijn Bonnie in januari ‘22 gekocht voor 9k (2018 met 4K km) bij een officiële Triumph verdeler. 
 

Is er tot nu toe zeer tevreden van..

Ik denk er aan om aan het eind v/h seizoen de Trident in te ruilen voor een Street Triple R(S). Afhankelijk van wanneer de nieuwe kleuren beschikbaar zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/5/2022 om 23:46, DDke zei:

Ik ook. Ik zeg altijd dat ik wandel met een moto tussen mijn benen :D

 

Ideaal voor tjeu dan. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Jan zei:

Mijn vaste compagnon heeft ook een speedmaster, die van de advertentie is wel stevig geprijsd. Heeft zijn Bonnie in januari ‘22 gekocht voor 9k (2018 met 4K km) bij een officiële Triumph verdeler. 
 

Is er tot nu toe zeer tevreden van..

Ik denk er aan om aan het eind v/h seizoen de Trident in te ruilen voor een Street Triple R(S). Afhankelijk van wanneer de nieuwe kleuren beschikbaar zijn.  

Dat snap ik 🙂 een Street blijft ook serieus bijten in mijn been.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Jan zei:

Mijn vaste compagnon heeft ook een speedmaster, die van de advertentie is wel stevig geprijsd. Heeft zijn Bonnie in januari ‘22 gekocht voor 9k (2018 met 4K km) bij een officiële Triumph verdeler. 
 

Is er tot nu toe zeer tevreden van..

Ik denk er aan om aan het eind v/h seizoen de Trident in te ruilen voor een Street Triple R(S). Afhankelijk van wanneer de nieuwe kleuren beschikbaar zijn.  

Van moderne motoren ken ik maar weinig. Destijds wel paar keer met de eerste generatie Street Triple gereden en blijft voor mij een van de leukste motoren allertijden. Voor aankoop Norge ook nog voor een 2de hands gekeken, maar de oudere zijn blijkbaar zeer gevoelig voor elektrische en elektronische problemen, waardoor ik er vanaf gezien heb. 

Met de Trident nog niet gereden, maar qua spec vind ik die subliem. Perfecte straatfiets. Een speed triple zal op korte termijn leuker zijn, maar over lange termijn zou ik zeker de meer meegaande Trident verkiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tjeu zei:

Van moderne motoren ken ik maar weinig. Destijds wel paar keer met de eerste generatie Street Triple gereden en blijft voor mij een van de leukste motoren allertijden. Voor aankoop Norge ook nog voor een 2de hands gekeken, maar de oudere zijn blijkbaar zeer gevoelig voor elektrische en elektronische problemen, waardoor ik er vanaf gezien heb. 

Met de Trident nog niet gereden, maar qua spec vind ik die subliem. Perfecte straatfiets. Een speed triple zal op korte termijn leuker zijn, maar over lange termijn zou ik zeker de meer meegaande Trident verkiezen. 

Moet ik een prijsje maken? :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Jan zei:

Moet ik een prijsje maken? :biggrin:

Moest de CB de geest laten, dan ja, maar zolang de CB blijft gaan, komt er niets anders en voorlopig ook niets bij. Enige wat er nog bij zou kunnen komen is een 125 of een sitecar

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, M3 is the best zei:

@Frekkel Wat was jouw ervaring hiermee? 

Lollig ding om eens een uurtje te gaan knallen op kleine baantjes. Maar beperkt in zijn gebruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een NC750S DCT. Maar geen kat heeft dat gekocht, Honda maakt ze zelfs niet meer en er staan dus ook geen in tweedehands :D 

Op de Honda Japan website staat hij nog wel online, bij de 'oude modellen'.  Leve Google Translate 🙂 

https://www.honda.co.jp/NC750S/

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, 3000 zei:

Ik wil een NC750S DCT. Maar geen kat heeft dat gekocht, Honda maakt ze zelfs niet meer en er staan dus ook geen in tweedehands :D 

Op de Honda Japan website staat hij nog wel online, bij de 'oude modellen'.  Leve Google Translate 🙂 

https://www.honda.co.jp/NC750S/

Wat is de reden dat je DCT wilt? 🙂 Handgeschakelde zijn namelijk wel te vinden 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, 3000 zei:

Ik wil een NC750S DCT. Maar geen kat heeft dat gekocht, Honda maakt ze zelfs niet meer en er staan dus ook geen in tweedehands :D 

Op de Honda Japan website staat hij nog wel online, bij de 'oude modellen'.  Leve Google Translate 🙂 

https://www.honda.co.jp/NC750S/

Waarom wil je dat? En dan heb ik het niet over de DCT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst richting scooters gekeken, SH's enzo. NC750S is geen goeie moto misschien vergeleken met een MT07 maar wel een leukere scooter 🙂 Gans ander concept, handig opbergvak ook waar de tank anders zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/5/2022 om 21:34, Tjeu zei:

van de andere keer heb ik nog steeds striemen op mijn rechterschouder om die GT op tempo te krijgen omdat een brug de pechstrook elimineerde. 

Was toch super verbindend voor onze vriendschap? :lolz:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid