Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Tjeu zei:

Die is toch al meerdere jaren niet meer in productie? Ik dacht 2018?

Ik weet het niet exact (jaartal), maar inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ik weet het niet exact (jaartal), maar inderdaad.

Zou me eens moeten verdiepen, maar dacht dat de racer eruit gegaan is en "vervangen" door de Pure, die het wel erg goed doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Zou me eens moeten verdiepen, maar dacht dat de racer eruit gegaan is en "vervangen" door de Pure, die het wel erg goed doet.

Ik denk het niet. De Pure was er toen ook al, voor zover ik me herinner.

De Racer was altijd een soort probeersel geweest, om tegemoet te komen aan de café racer scene waar dat type moto erg in trek is ... maar "fabrieksklaar" is dat niet custom genoeg en voor alle andere kopers is dat gewoonweg niet comfy genoeg. Owv lage take rate en de bij de dealers "plakkende" showroommodellen heeft men dan de stekker uit de Racer getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, gTa zei:

Ik denk het niet. De Pure was er toen ook al, voor zover ik me herinner.

De Racer was altijd een soort probeersel geweest, om tegemoet te komen aan de café racer scene waar dat type moto erg in trek is ... maar "fabrieksklaar" is dat niet custom genoeg en voor alle andere kopers is dat gewoonweg niet comfy genoeg. Owv lage take rate en de bij de dealers "plakkende" showroommodellen heeft men dan de stekker uit de Racer getrokken.

Ik heb het zelf ook altijd opvallend gevonden dat er al meer r9t's met achteraf gemonteerde clip-ons te koop hebben gestaan dan racers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ICM zei:

Geen tijdloze beauty.

 

Dat zou wel eens goed kunnen kloppen. Te veel lijnen, hoeken en agressiviteit. Zachtere en eenvoudigere vormen hebben meer kans tijdloos te worden. 
Denk maar aan het Z4 bolle Bangel design. Dat zijn dingen die erg mooi oud worden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Geen tijdloze beauty.

Beetje Aprilia vibes.

Ik vind 'm zelfs geen beauty, laat staan tijdloos.

't Gaat me om de technical halo shizzle. Wat daar in zit, straatlegaal ... damn. ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat een paar weken geleden op het vliegtuig en zag in een automagazine, reclame voor een Kawasaki Z650RS. Lap, terug goesting.

Alleen vraag ik mij af, wat zou ik mij nu op dit moment kopen.

Een Vespa zit nog altijd in mijn hoofd (ik mis de maten van de club vroeger en ook de ritten).

Maar naar het werk rijden lijkt me ook wel wat, waarom geen tweedehands multistrada? Voldoende krachtig en dan kan er ook eens iemand mee achterop.

Maar waarom niet iets gewoon voor in het weekend, iets betrouwbaar, zoals zo'n nieuwe Kawa? Retro en knap. Eenvoudige techniek en dealeer vlakbij. Maar een maat van mij zegt dat dat een zeer slap motorblok is...Geen karakter. Djuu.

Hmmm, of een R9T? Dat blijft een all-time favorite.

Soit, dromen en zo!

Nu, moest je mij een ongelimiteerd budget geven, ga ik direct achter een MV Agusta Superveloce.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z650RS is idd een mooi ding, ben er fan van. Maar helaas klopt het wel dat het een zeer saai blok is 😞 een Z900RS is ook wel leuk en ik vind de gebruikte lak echt enorm mooi.

Een Yamaha XSR700 lijkt me leuker maar misschien qua design minder jouw ding en het kan zeker niet toppen aan een R9T qua design. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zat een paar weken geleden op het vliegtuig en zag in een automagazine, reclame voor een Kawasaki Z650RS. Lap, terug goesting.

Alleen vraag ik mij af, wat zou ik mij nu op dit moment kopen.

Een Vespa zit nog altijd in mijn hoofd (ik mis de maten van de club vroeger en ook de ritten).

Maar naar het werk rijden lijkt me ook wel wat, waarom geen tweedehands multistrada? Voldoende krachtig en dan kan er ook eens iemand mee achterop.

Maar waarom niet iets gewoon voor in het weekend, iets betrouwbaar, zoals zo'n nieuwe Kawa? Retro en knap. Eenvoudige techniek en dealeer vlakbij. Maar een maat van mij zegt dat dat een zeer slap motorblok is...Geen karakter. Djuu.

Hmmm, of een R9T? Dat blijft een all-time favorite.

Soit, dromen en zo!

Nu, moest je mij een ongelimiteerd budget geven, ga ik direct achter een MV Agusta Superveloce.

 

Ik had gisteren @Knalpot aan de lijn en we hadden het erover dat ik eens iets moet plannen bij ons thuis. Kom dan beetje vroeger, breng je helm mee en rij eens even met de Norge. Of kom die eens halen, in het weekend staat die toch stil. Ik denk dat een Guzzi wel nog eens in uw kraam zou kunnen passen... Het gevoel van de GT, zonder het Spartaanse. De charme van een Vespa, zonder de te kleine wieltjes. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BvG doet erom. Hebben we 't een paar dagen geleden nog over de R9T Racer ...

 

Ik denk dat ik toch eens met zo'n ding moet gaan rijden. Qua comfortgevoel ben ik ne flexibelen, ben ook wel een beetje ne warsen die graag net anders doet dan de rest.

Van mij zouden de spaakwielen mogen blijven (denk ik), custom paintjob zou ook niet moeten (stock is pretty enough), uitlaat wel, ophanging ook.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook knappe dingen, alle R9T's eigenlijk. 

Zou er ook wel eens mee willen rijden, ik ben wel benieuwd naar het motorkarakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone R Nine-T heb ik gereden. Ten opzichte van de mijne was dat precies een fiets, maar in positieve zin: heel erg klein, laag, nimble, open. Heel heel erg leuke moto om op te (sport)cruisen, als je graag helemaal in de wind zit en van 't pure motorrijden geniet. Motor was ik niet wild van, maar 't is een stuk karaktervoller dan de liquid cooled boxers.

Wat mij bij de R9T wat tegenhoudt is 't mager aanbod aan (serieuze) bagagemogelijkheden. Al zag ik onlangs nog dat er nu idd wel al merken zijn die racks maken waar je de explorer koffers aan kan hangen, dus een optie om te reizen is er zeker.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Gewone R Nine-T heb ik gereden. Ten opzichte van de mijne was dat precies een fiets, maar in positieve zin: heel erg klein, laag, nimble, open. Heel heel erg leuke moto om op te (sport)cruisen, als je graag helemaal in de wind zit en van 't pure motorrijden geniet. Motor was ik niet wild van, maar 't is een stuk karaktervoller dan de liquid cooled boxers.

Wat mij bij de R9T wat tegenhoudt is 't mager aanbod aan (serieuze) bagagemogelijkheden. Al zag ik onlangs nog dat er nu idd wel al merken zijn die racks maken waar je de explorer koffers aan kan hangen, dus een optie om te reizen is er zeker.

Oil cooled blik met nagels 🥰

Die ouwe blokken hebben idd karakter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tgoh, karaktervoller, ik mag dat eigenlijk niet zo zeggen. De 1250 LC b.v. is een dijk van een motor, echt massa's grunt, soepel, extreem zuinig als het moet ... gewoon die sound ligt mij voor gene nanometer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gTa zei:

BvG doet erom. Hebben we 't een paar dagen geleden nog over de R9T Racer ...

 

Ik denk dat ik toch eens met zo'n ding moet gaan rijden. Qua comfortgevoel ben ik ne flexibelen, ben ook wel een beetje ne warsen die graag net anders doet dan de rest.

Van mij zouden de spaakwielen mogen blijven (denk ik), custom paintjob zou ook niet moeten (stock is pretty enough), uitlaat wel, ophanging ook.

😍 Om één of andere reden maakt deze iets bij mij los. Ik ben zeker geen BMW-man, maar stiekem ben ik al reviews gaan checken op youtube en heb ik al eens gekeken wat er momenteel te koop staat. Ik heb al lang zin om terug een moto te kopen en deze wakkert dat gevoel nog wat extra aan. 😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, R9T blijft ook op mijn shortlist staan. Jammer genoeg niet het karakter van mijn ex sportclassic. En jammer genoeg ook niet goedkoop in okkazie. Maar de waardevastheid blijft dan wel goed. Het is hoe je het bekijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de Duke 390 eens kunnen testen. 

Bij het wegrijden van de dealer was het wel direct het gevoel 'Oei, dit gaat écht niet vooruit' 😄 Was misschien ook geen goed idee om rechtstreeks van een Diavel over te stappen naar dit. Maar na even ermee te rijden leer je al snel dat dit helemaal anders moet gereden worden dan een Diavel. Hoog in toeren zit er toch nog redelijke 'punch' in voor zo een kleine cilinderinhoud. 

En eens ik daaraan gewend raakte was het eigenlijk wel genieten. Het voelt allemaal heel licht en het is eigenlijk gewoon ook leuk om gewoon zo eens volgas tot het einde van de toeren door al uw versnellingen te gaan zonder daarbij overdreven snel te gaan rijden. Dat moet je met een Diavel niet proberen.. 

Van de vering was ik ook heel aangenaam verrast. Voelt stevig afgeveerd, maar putten en bulten worden echt wel goed verteerd. Ook de voorrem werkte verbazingwekkend goed, ondanks de enkele schijf vooraan. 

Was wel lachen toen ik na de testrit van een klein uurtje terug op de Diavel stapte 😅 Die voelde plots als een zware blok beton bij het wegrijden. En als je gewend bent van net een tijdje volgas te moeten geven om vooruit te komen dan is het wel weer serieus verschieten als je aan de gas van die Diavel komt. Shit dat ging vooruit! Echt gek hoe snel je went aan de reactie van een andere moto en dan daarna weer moet wennen aan je eigen moto die je al zo lang gewend bent. 

Al bij al ben ik wel positief over de Duke 390. Lijkt me op zich wel geschikt om mee te nemen op vakantie. Alleen twijfel ik of er voldoende kracht aanwezig is om hellingen op te rijden in bergachtig gebied. Maar afgaande op video's lijken mensen toch wel vlot bergwegen te rijden hiermee. 

Weet wel niet goed of ik voldaan zou zijn met enkel een Duke 390. Daarom speelt het in mijn hoofd de Diavel te vervangen door een Duke 390 en een Superduke 990 erbij. Zou qua budget overeenkomen met wat ik nog voor de Diavel zou kunnen krijgen. Want ik zou toch wel heel erg de sound en de kracht van de Diavel missen.. 😐

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben geen grote moto fan in het algemeen, maar van zodra ik de R9t van bmw gezien had was ik er direct weg van. Zo erg dat ik een tijd lang overwogen heb om mijn motorrijbewijs te halen.

Het enige wat me tegenhoud is dat dit terug iets is dat ik alleen of eventueel sporadisch met twee kan doen. Mijn Z3 komt al niet veel buiten omdat de dochter dan niet mee kan. Dan is zo’n moto gedoemd om in een hoekje te blijven staan denk ik.

ik weet ook niet of ik mezelf wel vertouw met zo’n ding. Daarbij komt ook dat voor een eerste moto, de R9t volgens mij niet heel geschikt is.

Dus tot nu toe is het altijd gebleven bij praten van 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid