Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

54 minuten geleden, GTX zei:

Shit man.. met jou alles oké?

Niet geweldig natuurlijk, maar niks gebroken gelukkig. Het pak heeft me heel goed beschermd, geen schaafwonden.

Helaas volledig onder de motor terecht gekomen en daardoor bont en blauw en een schouder uit de kom geweest.

Spoiler

Bovenbeen

92DCD94C-317E-4870-8A13-33A34F789CF2.thumb.jpeg.acdf4144218742a87c14f158f3d937de.jpeg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow fuck. Da's zuur met een splinternieuwe moto.

Maar het blijft een ding. Zo lang jij ok bent, is dat maar materiele schade.

Omnium? Of miserie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Niet geweldig natuurlijk, maar niks gebroken gelukkig. Het pak heeft me heel goed beschermd, geen schaafwonden.

Helaas volledig onder de motor terecht gekomen en daardoor bont en blauw en een schouder uit de kom geweest.

  Verberg inhoud

Bovenbeen

92DCD94C-317E-4870-8A13-33A34F789CF2.thumb.jpeg.acdf4144218742a87c14f158f3d937de.jpeg

 

 

Miserie maar het had erger kunnen aflopen..

Spoedig herstel!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, msxx zei:

Niet geweldig natuurlijk, maar niks gebroken gelukkig. Het pak heeft me heel goed beschermd, geen schaafwonden.

Helaas volledig onder de motor terecht gekomen en daardoor bont en blauw en een schouder uit de kom geweest.

  Verberg inhoud

Bovenbeen

92DCD94C-317E-4870-8A13-33A34F789CF2.thumb.jpeg.acdf4144218742a87c14f158f3d937de.jpeg

 

 

Ai, das kak! Voel me al schuldig dat ik er om vroeg, veel beterschap toegewenst..

Veel schade aan de duc? 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

Ow fuck. Da's zuur met een splinternieuwe moto.

Maar het blijft een ding. Zo lang jij ok bent, is dat maar materiele schade.

Omnium? Of miserie?

 

Heel zuur, was juist enorm content. 
 

Voor het eerst heb ik een omnium gepakt.. na 2 dagen was het al raak. Precies voorgevoel..

Uitrusting, vrijstelling, etc. Sowieso niet gratis allemaal.

1 uur geleden, Jan zei:

Ai, das kak! Voel me al schuldig dat ik er om vroeg, veel beterschap toegewenst..

Veel schade aan de duc? 

Niet schuldig voelen voor het tonen van interesse 🙂 

Thx, komt wel weer goed.

Bestek was 9.2k excl uitrusting 

Wat de expert ervan vindt gaan we nog horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Heel zuur, was juist enorm content. 
 

Voor het eerst heb ik een omnium gepakt.. na 2 dagen was het al raak. Precies voorgevoel..

Uitrusting, vrijstelling, etc. Sowieso niet gratis allemaal.

Niet schuldig voelen voor het tonen van interesse 🙂 

Thx, komt wel weer goed.

Bestek was 9.2k excl uitrusting 

Wat de expert ervan vindt gaan we nog horen.

Als er problemen opduiken met de expert, direct tegenexpertise aanvragen via rechtsbijstand. Ik ken niet direct een topexpert betreffende moto's maar @Thebiemerke zal wel iemand kennen of zelf kunnen helpen 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/10/2022 om 22:42, GTX zei:

Als er problemen opduiken met de expert, direct tegenexpertise aanvragen via rechtsbijstand. Ik ken niet direct een topexpert betreffende moto's maar @Thebiemerke zal wel iemand kennen of zelf kunnen helpen 😉

Moto’s doe ik ook 😉 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/10/2022 om 13:23, msxx zei:

De honeymoon verliep minder voorspoedig dan verwacht.

Vrijdag opgehaald, zeer weinig tijd dus 30 minuutjes gereden

Zaterdag een klein toertje lokaal gereden (80km) en nog een boodschap gedaan.

Zondag een herfstrit gepland richting Luxemburg. Ik was in mijn nopjes! Was wel zeer moeilijk rijden, maar echt plezant. De echt moeilijke passages daar heb ik geen foto's van (onder de bomen, vol met bladeren, moddersporen van tractoren op de baan, etc.)

 

 

IMG_2651.jpeg

IMG_2649.jpeg

IMG_2648.jpeg

IMG_2647.jpeg

IMG_2646.jpeg

@msxx jouw helm is dat een GT Air II? ben ook aan he uitkijken naar zo eentje, na 30 Arai de overstap misschien eens wagen... Ben je tevreden van de Shoei?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Niko80 zei:

@msxx jouw helm is dat een GT Air II? ben ook aan he uitkijken naar zo eentje, na 30 Arai de overstap misschien eens wagen... Ben je tevreden van de Shoei?

Correct.

Heb net mijn vierde GT-Air gekocht 😄 

1e in 2013: Onderuit gereden in 2015 Oostenrijk, head first... 

2e: In 2015 dus 🙂

3e: Gewonnen in 2021 bij Motorrijder 🙂 (de GT Air II)

4e: Helaas gecrashed, geen head first dit keer, maar wel degelijk aan drie kanten + vizier geschaafd.

Kom elke keer terug uit op dit exemplaar. Ben er zeer tevreden over, zit ongelofelijk comfortabel, heeft een heel fijn wissel systeem voor het vizier en is zeer mooi. 

Sidenote: Voordien reed ik ook altijd met Arai, de laatste was de bekende RX-7IVRR dus niet de minste. Maar was veel minder stil, minder comfortabel ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een GT air hier, zalig stille helm en vrij licht. Moet wel eens zien om een nieuwe anti damp in de pin lock te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, msxx zei:

Correct.

Heb net mijn vierde GT-Air gekocht 😄 

1e in 2013: Onderuit gereden in 2015 Oostenrijk, head first... 

2e: In 2015 dus 🙂

3e: Gewonnen in 2021 bij Motorrijder 🙂 (de GT Air II)

4e: Helaas gecrashed, geen head first dit keer, maar wel degelijk aan drie kanten + vizier geschaafd.

Kom elke keer terug uit op dit exemplaar. Ben er zeer tevreden over, zit ongelofelijk comfortabel, heeft een heel fijn wissel systeem voor het vizier en is zeer mooi. 

Sidenote: Voordien reed ik ook altijd met Arai, de laatste was de bekende RX-7IVRR dus niet de minste. Maar was veel minder stil, minder comfortabel ook. 

Awel mijn Arai's zijn ook altijd de topversie iets over de 1000€, en heb die Shoei nu gepast in de winkel en zit zeer comfy. Maar ook nog altijd fan van de Arai...

Merci voor het antwoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Niko80 zei:

Awel mijn Arai's zijn ook altijd de topversie iets over de 1000€, en heb die Shoei nu gepast in de winkel en zit zeer comfy. Maar ook nog altijd fan van de Arai...

Merci voor het antwoord.

 

Startpunt voor de ommekeer van Arai naar Shoei was voor mij:

1) Ik wilde een ingebouwd zonnevizier, Arai doet dat niet uit principe
2) Ik wilde een stillere helm, en de GT Air kreeg hier lovende commentaren over

Wat heb ik nog meer als enorm voordeel ervaren: Het op/afzetten is veel comfortabeler, bij meerdaagse trips had ik in het verleden zelfs pijn aan mijn oren, nu niet meer!

Wat is minder: de ventilatie, met name rondom het voorhoofd. Dat is 'konstructionsbedingt', door het zonnevizier is er een ruimte welke niet of moeilijker geventileerd kan worden.

Ik ga niet meer terug naar Arai. Als je geen zonnevizier hoeft, kijk dan naar de NXR of X Spirit. In beide gevallen lichter en vermoedelijk betere ventilatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, msxx zei:

Startpunt voor de ommekeer van Arai naar Shoei was voor mij:

1) Ik wilde een ingebouwd zonnevizier, Arai doet dat niet uit principe
2) Ik wilde een stillere helm, en de GT Air kreeg hier lovende commentaren over

Wat heb ik nog meer als enorm voordeel ervaren: Het op/afzetten is veel comfortabeler, bij meerdaagse trips had ik in het verleden zelfs pijn aan mijn oren, nu niet meer!

Wat is minder: de ventilatie, met name rondom het voorhoofd. Dat is 'konstructionsbedingt', door het zonnevizier is er een ruimte welke niet of moeilijker geventileerd kan worden.

Ik ga niet meer terug naar Arai. Als je geen zonnevizier hoeft, kijk dan naar de NXR of X Spirit. In beide gevallen lichter en vermoedelijk betere ventilatie.

Ik draag een bril, dus zonnevizier is voor mij top, ik nu omdat ik niet wist wat te kopen een HJC gekocht uit promo en die heeft ook een zonnevizier, zou het eigenlijk niet meer kunnen missen. En deze maand zetten ze bij MKC gratis je Shoei op maat, zal dus hoogstwaarschijnlijk een Shoei worden. Bedankt voor je duidelijke uitleg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even bij de Ducati dealer langs geweest. In mijn zoektocht naar iets anders ter vervanging van of (gelet op de zeer lage restwaarde) naast de K13R, moet ik die megalekker ogende Multistrada toch ook de nodige aandacht geven. Wat een prachtmachine ❤️  Dus! Even gaan bekijken.

Ruim de tijd genomen om op de Multistrada te gaan zitten. Heerlijk gevoel ❤️   Ruimer, meer moto, ... dan een S 1000 XR. Dezelfde ruimte als op een (non-Adventure) 1250 GS, vond ik, maar dan met wat minder "offroad"-gevoel. Spot on, echt. Loved it.

En ik zou bijna zeggen: wat hoogwaardiger afgewerkt ook (vooral dan koetswerkpanelen; bij BMW zijn de knoppenblokken en dashboard ook van 't hoogste niveau).

Standaardzadel vond ik aangenaam van vorm en heerlijk stevig: nodig voor langeduurcomfort. De footpegs zouden voor mij wel wat hoger mogen, ik ben sowieso al een scherpere kniehoek gewoon.

Even met 't menusysteem gespeeld: ik zou er snel aan kunnen wennen, vind 't heel intuïtief en 't schermpje geeft helder weer wat je wil/moet zien. Liked it!!

Er stond een witte met spaakwielen en een matgrijze met gegoten wielen naast elkaar in de showroom. Bij de testbike buiten viel me ook al op dat het achterwiel met de 170-band op een gegoten velg eigenlijk het enige is aan die bike dat qua looks niet "dik" oogt, maar een beetje (excuse le mot) sullig bijna. In de showroom vond ik dan dat het spaakwiel veeeel dikker oogt (door de uitpuilende velgrand waarin de spaken toekomen). Qua rijdynamiek zal de gegoten velg vermoedelijk de betere keuze zijn, maar qua looks ging m'n voorkeur gigantisch hard naar het spaakwiel uit. ❤️  

De witte vond ik van de 3 ook de knapste kleurstelling. Wel weinig metallic in, dat had wat meer gemogen. Er stond ook een Supersport 950 S in de showroom in dat "star white silk", een matte witte lak met heel veel metallic in ... WTF zo beestig knap. Zou absoluut m'n keuze zijn, mocht dat op de Multistrada bestaan. De rode: mjah. De grijze is minder mijn ding. Wel benieuwd naar de bicolor uitvoering van de Rallye, dat lijkt me echt maf mooi op foto (doe wat aan die van @dragonfly denken met de rode accentjes).

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Herken me daar grotendeels wel in 🙂 Wat afwerking en menu en instelbaarheid van alle parameters is er geen gelijke.. vind hem nog steeds duur, maar snap wel waar de centen in zijn gaan zitten. De oude multi was goed, maar dit is next level op dat vlak.

Er komt van de zomer een 180/60 band op 😉 

De witte vond ik ook mooi, maar het mat grijze vind ik vanaf de introductie al fantastisch dus daar moest ik niet over twijfelen 🙂 

Nice, een 180! Is dat gehomologeerd voor de Multistrada?

En ik moet je ook wel bijtreden: als je de moto in 't echt "beleeft" (zonder er mee te rijden, in mijn geval), dan snap je idd wel dat Ducati daar de prijs zo gigantisch de hoogte in wil duwen.

Al vind ik het nog altijd belachelijk duur. Te duur voor het vele dat je krijgt. Ook al is de motor (engine) van een GS b.v. langs geen kanten van 't kaliber van een Duc V4 ... de rest van een GS kan je (op de lichtjes andere oriëntering na) toch wel op dezelfde hoogte zetten (rijdt natuurlijk ook wel anders) en die kost toch 10k EUR minder. Een degelijk gekitte KTM 1290 Super Adventure S of R kost ook dik 10k minder dan de Ducati. Dat zijn toch extreme verschillen, als je 't mij vraagt.

Maar de marketingsdienst zal z'n huiswerk wel goed gemaakt hebben, neem ik aan. 🙂

 

Trouwens: blijkbaar is de vraag voor de extreeem dure SP2 niet te volgen. Er stonden er momenteel 3 (!!) in "mijn" dealer in Gent, ene op de brug (onderhoud), ene klaar om uit te leveren en ene net binnengekomen (maar al verkocht ook). :silly:  Over een maffe moto gesproken: dat is pure porno, gewoon al om naar te kijken. ❤️ 

 

Ik was trouwens extréém gecharmeerd door de SuperSport 950 S die er stond. (Die matwit metallic kleurstelling was om te beginnen al helemaal mijn goesting.)  Volwassen uitstraling, machtig mooie single sided achterbrug met prachtige velg, mooie lijnen, rank en smal, ... heel erg knappe snoet. Yum !

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Nice, een 180! Is dat gehomologeerd voor de Multistrada?

En ik moet je ook wel bijtreden: als je de moto in 't echt "beleeft" (zonder er mee te rijden, in mijn geval), dan snap je idd wel dat Ducati daar de prijs zo gigantisch de hoogte in wil duwen.

Al vind ik het nog altijd belachelijk duur. Te duur voor het vele dat je krijgt. Ook al is de motor (engine) van een GS b.v. langs geen kanten van 't kaliber van een Duc V4 ... de rest van een GS kan je (op de lichtjes andere oriëntering na) toch wel op dezelfde hoogte zetten (rijdt natuurlijk ook wel anders) en die kost toch 10k EUR minder. Een degelijk gekitte KTM 1290 Super Adventure S of R kost ook dik 10k minder dan de Ducati. Dat zijn toch extreme verschillen, als je 't mij vraagt.

Maar de marketingsdienst zal z'n huiswerk wel goed gemaakt hebben, neem ik aan. 🙂

 

Trouwens: blijkbaar is de vraag voor de extreeem dure SP2 niet te volgen. Er stonden er momenteel 3 (!!) in "mijn" dealer in Gent, ene op de brug (onderhoud), ene klaar om uit te leveren en ene net binnengekomen (maar al verkocht ook). :silly:  Over een maffe moto gesproken: dat is pure porno, gewoon al om naar te kijken. ❤️ 

 

Ik was trouwens extréém gecharmeerd door de SuperSport 950 S die er stond. (Die matwit metallic kleurstelling was om te beginnen al helemaal mijn goesting.)  Volwassen uitstraling, machtig mooie single sided achterbrug met prachtige velg, mooie lijnen, rank en smal, ... heel erg knappe snoet. Yum !

De GS moet je wel speccen voor je hem vergelijkt he 😄 anders moet je de V4 (zonder S) vergelijken.

Als de supersport het 955 blok of de V4 zou krijgen..

Gehomologeerd: nee, maar er zit een bandkalibratie functie in de menu’s .. dus je krijgt het goed werkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

De GS moet je wel speccen voor je hem vergelijkt he 😄 anders moet je de V4 (zonder S) vergelijken.

Ik vergelijk ze allebei "full" (maar zonder enige superdure cosmetische opties zoals al die carbon dingen of de gekleurd alu hop-ups), eigenlijk, inclusief koffers, topkoffer, alarm, enz.
Een GS komt zo op 26k, een Multistrada V4 S dan op meer dan 36k. Een KTM 1290SAS dan op 27k.

Zojuist, msxx zei:

Als de supersport het 955 blok of de V4 zou krijgen..

Ja nee laat dat laatste maar, dan stijgt-ie ook weer 10k in prijs :lolz: 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Gehomologeerd: nee, maar er zit een bandkalibratie functie in de menu’s .. dus je krijgt het goed werkend.

Would suit me too.

Nice!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Ik vergelijk ze allebei "full" (maar zonder enige superdure cosmetische opties zoals al die carbon dingen of de gekleurd alu hop-ups), eigenlijk, inclusief koffers, topkoffer, alarm, enz.
Een GS komt zo op 26k, een Multistrada V4 S dan op meer dan 36k. Een KTM 1290SAS dan op 27k.

Ja nee laat dat laatste maar, dan stijgt-ie ook weer 10k in prijs :lolz: 

Toon de speclist van de Multi eens?

Het ding heeft bijna alles als je voor de travel + radar + topkoffer gaat voor 29k

Dat je daar nog 2 a 3k bijspecced snap ik, maar 7k is wel veel 🙂 

De mijne zit nog net onder de 30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, heb ik 't dan op de Pikes Peak die ik eens samengooide? Mogelijks.

Ik configureer eens opnieuw!

Ah ik weet wel al dat ik HELEMEEL LOOS GEGAAN ben op die 850 EUR kostende rode remklauwen vooraan. Dat moet erbij :lolz: 

BRB!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid