Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, gTa zei:

Hmm, heb ik 't dan op de Pikes Peak die ik eens samengooide? Mogelijks.

Ik configureer eens opnieuw!

Ah ik weet wel al dat ik HELEMEEL LOOS GEGAAN ben op die 850 EUR kostende rode remklauwen vooraan. Dat moet erbij :lolz: 

BRB!

Je weet dat ze dan 2 extra klauwen leveren? De originele krijg je dan OOK 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Je weet dat ze dan 2 extra klauwen leveren? De originele krijg je dan OOK 😄 

't Is ze geraden, verdomme. :D 

Wat een bike, zo:

image.thumb.png.bf0c47ee8aec3dca19bb4dfb50651dd6.png

 

Een gelijkelijk uitgeruste R1250GSA (inclusief liners voor de koffers enz) is 9.500 EUR "goedkoper".

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

't Is ze geraden, verdomme. :D 

Wat een bike, zo:

image.thumb.png.bf0c47ee8aec3dca19bb4dfb50651dd6.png

 

Een gelijkelijk uitgeruste R1250GSA (inclusief liners voor de koffers enz) is 9.500 EUR "goedkoper".

Alu koffers en rode klauwen verklaren al iets, zijn echt duur.

De Rally is wel heel mooi. Hoeveel K is dat waard? 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Even een gewone speccen met (zo veel als mogelijk) dezelfde uitrusting. Dan weten we 't meteen.

Voor mij kwam het op 5K verschil, en daar heb ik maanden tegenaan gehikt. Niet omdat ik het niet had, maar omdat ik me goed wil voelen bij een uitgave. Ik heb alvast de juiste keuze gemaakt, ik zou anders nooit die connectie gevorld hebben. En hobby gaat over feelgood he…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat dingen weggelaten om in prijs te proberen zakken, zoals je kan zien:

image.thumb.png.6e027ea87767fae408e77bbb3ca316b0.png

:lolz: 

Is dus exact dezelfde uitrusting als bovenstaande Rallye, maar dan met de plastic koffers.
Alleen wilde de configurator niet mee, visueel gezien dan. :D

Kleine 3k verschil dus, minus verschil in koffers van ca. 500 EUR, dus 2,5k verschil tussen Rallye en een gewone, zoals ik dacht dat 't was idd.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Ik heb wat dingen weggelaten om in prijs te proberen zakken, zoals je kan zien:

image.thumb.png.6e027ea87767fae408e77bbb3ca316b0.png

:lolz: 

Is dus exact dezelfde uitrusting als bovenstaande Rallye, maar dan met de plastic koffers.

Kleine 3k verschil dus, minus verschil in koffers van ca. 500 EUR, dus 2,5k verschil tussen Rallye en een gewone, zoals ik dacht dat 't was idd.

Wat is de basisprijs?

Je zit niet toevallig op de NL site?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, msxx zei:

Voor mij kwam het op 5K verschil, en daar heb ik maanden tegenaan gehikt. Niet omdat ik het niet had, maar omdat ik me goed wil voelen bij een uitgave. Ik heb alvast de juiste keuze gemaakt, ik zou anders nooit die connectie gevorld hebben. En hobby gaat over feelgood he…

Totally.

Ik heb gelukkig m'n gesmede velgjes achter de hand voor na de winter. Eerst nog op de gegoten velgen en de Dunlop Mutant nog de winter door, vanaf maart werk ik terug in Gent en als dan zal 't ook tijd worden om een setje nieuw rubber te leggen, denk ik. Dan neem ik een tweede wielset: de Mutants houd ik op de gegoten velgen (heerlijke band voor regen ... plus ook al warm na een halve bocht dus extreem aangename "start & knal" band tbh), en op de forged neem ik dan de M9RR of misschien wel eens de nieuwe Michelin Power 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Totally.

Ik heb gelukkig m'n gesmede velgjes achter de hand voor na de winter. Eerst nog op de gegoten velgen en de Dunlop Mutant nog de winter door, vanaf maart werk ik terug in Gent en als dan zal 't ook tijd worden om een setje nieuw rubber te leggen, denk ik. Dan neem ik een tweede wielset: de Mutants houd ik op de gegoten velgen (heerlijke band voor regen ... plus ook al warm na een halve bocht dus extreem aangename "start & knal" band tbh), en op de forged neem ik dan de M9RR of misschien wel eens de nieuwe Michelin Power 5.

In jouw case zou ik er een travelbike naast zetten. Genre Africa Twin of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, msxx zei:

Wat is de basisprijs?

Je zit niet toevallig op de NL site?

image.png.e00729d052a5e42fd4b8b46c7e2360a9.png

Gestart met de "Travel & Radar", niet met de Full omdat ik het carbon voorspatbord lelijker vind dan het witte, dus zelfs al kreeg ik dat gratis, 'k zou 't nog niet kiezen.

Daarna:

  • Enduro pack (motorbeugels, beschermroosters radiatoren, extra verstralers, carterbeschermplaat, enz.)
  • Urban Accessory pack (plastic topcase, tanktas, ...)
  • kleurpaneeltje voor topcase
  • topcasehouder
  • Akrapovic einddemper (bij de GS laat ik die vallen maar zou ik opteren voor de 2,4k dure Jekill & Hyde uitlaat)
  • Enduro ruitje
  • rode remklauwen voor
  • GPS-houder met Garmin GPS
  • smartphonehouder
  • liners voor zijtassen
  • liner voor topcase
  • klappende & instelbare levers
  • fork sliders
  • TPMS sensoren

Dat is het zowat, denk ik.

 

Ik zie dat Ducati extréém duur is in z'n accessoires. Dan ben je bij BMW (gek genoeg) een heel pak beter bediend.

Wat je zegt over "het moet goed zitten, het gevoel na aankoop" --> als ik om 2k uit te sparen enkele zaken NIET zou aanvinken op een Multi, dan zou dat nadien knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, msxx zei:

In jouw case zou ik er een travelbike naast zetten. Genre Africa Twin of zo.

Ben bij de andere vestiging van mijn dealer grondpadman tegengekomen, enkele weken terug.
Lang met hem in gesprek gegaan. Gepeild naar zijn inzichten (voor mij specifiek) inzake cursussen onverhard + hoe 'wise' het is om zo'n travel style alléén te doen.
Toch heel wat interessante inzichten vernomen. Grootste nadeel is m'n goesting om alleen te rijden: offroad wordt dat zeer zwaar afgeraden.

Zijn advies was om een bike te zoeken die voor mij alles in één heeft, genre GS(A). Hij vond dat ik niet extreem genoeg was in m'n wensen in de ene of de andere richting, om een goed compromis niét te overwegen. KTM 1290SAS of -SAR vond hij ook een top keuze, volgens hem zéér capabele bikes. Heeft natuurlijk een voorkeur voor BMW (is jaaaren dealer geweest) maar ik vond 'm best fair in z'n oordeel over BMW vs andere merken.

Africa Twin vond hij minder voor mij, als ik er iets offroady naast zou zetten zou hij naar lichter en puurder tenderen, opnieuw KTM (maar duur) of T700RR.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is redelijk full ja 😄 

De remklauwen en GPS doen veel ja 🙂 De akrapovic snap ik persoonlijk niet, je ziet hem amper en het is akoestisch geen verschil.

De hendels zijn standaard rond, inklapbare zijn ‘vierkant’ en storen ergonomisch vrij sterk, pas daar mee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, msxx zei:

Dat is redelijk full ja 😄 

De remklauwen en GPS doen veel ja 🙂 De akrapovic snap ik persoonlijk niet, je ziet hem amper en het is akoestisch geen verschil.

De hendels zijn standaard rond, inklapbare zijn ‘vierkant’ en storen ergonomisch vrij sterk, pas daar mee op.

Da's 't nadeel van dingen aan te vinken die je niet kent. Mogelijks gaat er nog 2,5k af, jazeker.

Vandaag de std uitlaat gehoord en ik was toch (behoorlijk) teleurgesteld. De verkoper bij Ducati Gent zei (maar ja...) dat de Akra-demper echt heel veel verschil maakt op de Multistrada; std is die goed stil (bewust) en zelfs voorbij 't toerental dat de kleppen open gaan blijft het discreet. Hij zei dat de Akra echt en hele mooie streep bas (lage tonen en middentonen) brengt. 

Zou dat uiteraard nooit kopen, helemaal niet voor 1.300 EUR, zonder dat eerst deftig te kunnen vergelijken met stock.

Heb dat bij BMW ook gedaan (S1000XR en GS) en daar maakt die Akra-demper nul komma nul verschil in ralenti en bij rustig rijden, enkel hoger in toeren kan er meer dB in middentonen door. Bas blijft volledig gedempt. Ik vond de motorsound van de S1000-motor zelfs lelijker met Akra dan met stock, omdat die meer blèrt in hogere toeren. Helemaal niet mijn ding.

Heb bij m'n dealer 2 moto's (een R18 en een R1250GSA) gehoord met de Jekill & Hyde uitlaten ... WTF dat is MACHTIG. Heb die ook gehoord bij de KTM-dealer hier in de buurt, 2-3 jaar geleden, op de toenmalige 1290 Superadventure ... ook daarop was dat MACHTIG qua sound. Zeer duur maar helemaal gekeurd en road legal (zelfs in Duitsland), dus wel tof dan. (Voor KTM maken ze nu geen dempers meer, heb nagevraagd waarom maar ze blijven vaag, ik vermoed dat ze van KTM geen goedkeuring meer krijgen? of zou dat niet verplicht zijn?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

Da's 't nadeel van dingen aan te vinken die je niet kent. Mogelijks gaat er nog 2,5k af, jazeker.

Vandaag de std uitlaat gehoord en ik was toch (behoorlijk) teleurgesteld. De verkoper bij Ducati Gent zei (maar ja...) dat de Akra-demper echt heel veel verschil maakt op de Multistrada; std is die goed stil (bewust) en zelfs voorbij 't toerental dat de kleppen open gaan blijft het discreet. Hij zei dat de Akra echt en hele mooie streep bas (lage tonen en middentonen) brengt. 

Zou dat uiteraard nooit kopen, helemaal niet voor 1.300 EUR, zonder dat eerst deftig te kunnen vergelijken met stock.

Heb dat bij BMW ook gedaan (S1000XR en GS) en daar maakt die Akra-demper nul komma nul verschil in ralenti en bij rustig rijden, enkel hoger in toeren kan er meer dB in middentonen door. Bas blijft volledig gedempt. Ik vond de motorsound van de S1000-motor zelfs lelijker met Akra dan met stock, omdat die meer blèrt in hogere toeren. Helemaal niet mijn ding.

Dan moet ik ze nog eens side by side horen. Hij is zeker stiller dan mijn SD, maar best 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Da's 't nadeel van dingen aan te vinken die je niet kent. Mogelijks gaat er nog 2,5k af, jazeker.

Vandaag de std uitlaat gehoord en ik was toch (behoorlijk) teleurgesteld. De verkoper bij Ducati Gent zei (maar ja...) dat de Akra-demper echt heel veel verschil maakt op de Multistrada; std is die goed stil (bewust) en zelfs voorbij 't toerental dat de kleppen open gaan blijft het discreet. Hij zei dat de Akra echt en hele mooie streep bas (lage tonen en middentonen) brengt. 

Zou dat uiteraard nooit kopen, helemaal niet voor 1.300 EUR, zonder dat eerst deftig te kunnen vergelijken met stock.

Heb dat bij BMW ook gedaan (S1000XR en GS) en daar maakt die Akra-demper nul komma nul verschil in ralenti en bij rustig rijden, enkel hoger in toeren kan er meer dB in middentonen door. Bas blijft volledig gedempt. Ik vond de motorsound van de S1000-motor zelfs lelijker met Akra dan met stock, omdat die meer blèrt in hogere toeren. Helemaal niet mijn ding.

Officiële akras hebben dan ook een DB killers, die moeten aan regels voldoen. Pas als je die eruit haalt heb je waar voor je geld. Al heb je voor de helft van het geld ook al een Mivv of Arrow die even vet klinkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vorige week in Bologna rondliep ook een aantal van die Panigale V2 Troy Bayliss mogen zien, heerlijk spel toch ook. Alleen dik 25k 😞 

image.png.e7e1fc6fa9a025006519c136ac06e98b.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet nog eens een Multistrada besnuffeld vlak bij den dijk. Wit rode versie, wat sportiever. Doorheen de jaren zijn de looks wat beginnen wennen, maar ik blijf het een erg vreemd en onaantrekkelijk geheel vinden. Ik begrijp de fuss errond helemaal niet (los van het V4 blok en de sound). Ik zou nooit zo'n geld kunnen leggen voor zo een looks. Dan veel liever een dessert X of Norden met wat mods om op de baan wat beter uit de voeten te komen. Of dat MV ding of zelf een V85TT. Allemaal een pak minder performant, wat me weinig kan schelen, gezien je ze me qua looks een pak meer charmeren. 

Motoren: het blijft iets dat zo hard op emoties speelt en dat doet die nieuwe multi voor mij niet. De oude (eerste generatie) ondertussen wel. Die zou ik echt graag eens in de garage hebben. Lekker karakter ding! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, de multi is wel nog steeds aantrekkelijker dan de xr1000. Dat ding ziet er toch echt niet uit? Zo een multi heeft wel een smoel. Maar BMW design ligt me al enkele jaren moeilijk, behalve de R9T, die blijf ik veel lekkerder vinden dan wat ik zelf zou willen. Daar moet ik toch eens mee rijden en hopen dat het echt tegen valt dat ik die voor eens en altijd uit mijn gedachten kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/10/2022 om 22:25, Tjeu zei:

Officiële akras hebben dan ook een DB killers, die moeten aan regels voldoen. Pas als je die eruit haalt heb je waar voor je geld. Al heb je voor de helft van het geld ook al een Mivv of Arrow die even vet klinkt. 

Da's niet helemaal waar. (Deels wel, deels niet.)

Heel wat Euro5-motoren hebben een uitlaatlijn met een knoert van een middendemper (incl kat) en daarbij is de einddemper dan plots niet zo belangrijk meer in het hele verhaal. Mooi voorbeeld zijn de BMW's R1250GS en S1000XR.

Bij die laatste is de std einddemper eentje zoals de mijne, zonder de kat dan, maar ook zonder dB-killer. Je kijkt zo in de einddemper naar binnen doorheen de demper, tot aan de kromming van de buis richting middendemper. En de Akra is identiek hetzelfde. Vandaar dat de Akra ook nauwelijks iets brengt, tov de std einddemper.

Bij de 1250 modellen is dat net hetzelfde; daar hebben ze idd wel een dB-killer (of meerdere) maar die kan (en mag) je niet verwijderen tenzij je aan 't boren of lassen gaat. Maar dan nog: als je er een "open" einddemper op steekt is het verschil niet zo groot, gewoon omdat de middendemper het grootste deel slikt.

Bij de K16 met Akra is het net hetzelfde verhaal: mét Akra nauwelijks verschil tov stock, de Akra's hebben dB-killers die je er niet uit krijgt tenzij je de uitlaat gaat openwerken (rivetten uitboren, carbon kap eraf, vastgelaste vijs/moeren losbreken, dB-killer verwijderen, carbon kap er weer op en nieuwe rivetten trekken). M.a.w. iets dat je niet gaat doen voor de lol want je krijgt er de dB-killers (zoals bij de mijne) niet rap weer ingevezen. Ik haal de mijne er uit in 2 minuten en vijs 'm er weer in in dezelfde tijd: handig. Maar als je daar zo'n werk voor moet gaan doen... nou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Nu, de multi is wel nog steeds aantrekkelijker dan de xr1000. Dat ding ziet er toch echt niet uit? Zo een multi heeft wel een smoel. Maar BMW design ligt me al enkele jaren moeilijk, behalve de R9T, die blijf ik veel lekkerder vinden dan wat ik zelf zou willen. Daar moet ik toch eens mee rijden en hopen dat het echt tegen valt dat ik die voor eens en altijd uit mijn gedachten kan zetten.

De R9T rijdt "helaas" voor jou erg leuk, ja. Zeer lichtvoetig, communicatief (zonder beenhard te zijn), bijna speels en toch voldoende zeker aanvoelend. Het meest heerlijke eraan is z'n beperkte formaat: zelfs tegenover de toch best compacte "naked" bikes van vandaag (hypernakeds dan, obv sportbikes) is die nog kleiner. Tegenover mijn uit de kluiten gewassen naked voelt die R9T bijna aan als een fiets 🙂   Het motorkarakter is ook best aangenaam. De bak is BMW-typisch niet van de meest soepele, maar ik vind het zeker oké.

Maar 't is natuurlijk zeer persoonlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

Da's niet helemaal waar. (Deels wel, deels niet.)

Heel wat Euro5-motoren hebben een uitlaatlijn met een knoert van een middendemper (incl kat) en daarbij is de einddemper dan plots niet zo belangrijk meer in het hele verhaal. Mooi voorbeeld zijn de BMW's R1250GS en S1000XR.

Bij die laatste is de std einddemper eentje zoals de mijne, zonder de kat dan, maar ook zonder dB-killer. Je kijkt zo in de einddemper naar binnen doorheen de demper, tot aan de kromming van de buis richting middendemper. En de Akra is identiek hetzelfde. Vandaar dat de Akra ook nauwelijks iets brengt, tov de std einddemper.

Bij de 1250 modellen is dat net hetzelfde; daar hebben ze idd wel een dB-killer (of meerdere) maar die kan (en mag) je niet verwijderen tenzij je aan 't boren of lassen gaat. Maar dan nog: als je er een "open" einddemper op steekt is het verschil niet zo groot, gewoon omdat de middendemper het grootste deel slikt.

Bij de K16 met Akra is het net hetzelfde verhaal: mét Akra nauwelijks verschil tov stock, de Akra's hebben dB-killers die je er niet uit krijgt tenzij je de uitlaat gaat openwerken (rivetten uitboren, carbon kap eraf, vastgelaste vijs/moeren losbreken, dB-killer verwijderen, carbon kap er weer op en nieuwe rivetten trekken). M.a.w. iets dat je niet gaat doen voor de lol want je krijgt er de dB-killers (zoals bij de mijne) niet rap weer ingevezen. Ik haal de mijne er uit in 2 minuten en vijs 'm er weer in in dezelfde tijd: handig. Maar als je daar zo'n werk voor moet gaan doen... nou.

Je zal wel gelijk hebben ivm euro 5 en midden demper. Ik ben echt niet meer thuis in het nieuwe gedoe.

Betreffende de DB killers, dat scheelt van soort tot soort. Bij de mijne was het ook met boren om die eruit te krijgen, maar je kan daar best eenvoudig een schroefoplossing voor fabriceren. Dat is ook mijn plan voor als ik ermee naar het buitenland zou trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Daarnet nog eens een Multistrada besnuffeld vlak bij den dijk. Wit rode versie, wat sportiever. Doorheen de jaren zijn de looks wat beginnen wennen, maar ik blijf het een erg vreemd en onaantrekkelijk geheel vinden. Ik begrijp de fuss errond helemaal niet (los van het V4 blok en de sound). Ik zou nooit zo'n geld kunnen leggen voor zo een looks. Dan veel liever een dessert X of Norden met wat mods om op de baan wat beter uit de voeten te komen. Of dat MV ding of zelf een V85TT. Allemaal een pak minder performant, wat me weinig kan schelen, gezien je ze me qua looks een pak meer charmeren. 

Motoren: het blijft iets dat zo hard op emoties speelt en dat doet die nieuwe multi voor mij niet. De oude (eerste generatie) ondertussen wel. Die zou ik echt graag eens in de garage hebben. Lekker karakter ding! 

Die Desert X is een machtig apparaat. Wel duur voor een crossmotor 😅

Maar echt een zalig spel. Bijna zo dik als die Africa Twin 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2022 om 14:24, Monterey Jack zei:

Ook een GT air hier, zalig stille helm en vrij licht. Moet wel eens zien om een nieuwe anti damp in de pin lock te hangen.

Is de anti damp weg want als hij er nog insteekt is het vaak afstellen om terug te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Niko80 zei:

Is de anti damp weg want als hij er nog insteekt is het vaak afstellen om terug te werken.

Hangt er nog in maar is intussen 5 jaar oud denk ik, mag wel een nieuwe in vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Monterey Jack zei:

Hangt er nog in maar is intussen 5 jaar oud denk ik, mag wel een nieuwe in vermoed ik.

Een helm van 5 j wordt best helemaal vervangen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid