Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, ICM zei:

Ik vermoed van niet. Er hangt een klever op van een Italiaanse dealer, maar die hebben die motor niet verkocht zeggen ze. Waren erg behulpzaam, maar konden me niet helpen.

Allez kom. Wat moet zo'n spel dat je toch niet ingeschreven krijgt nog kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Oei. Dat wordt miserie. Je zou eigenlijk opnieuw aan de export papieren moeten geraken, anders ga je er niet komen. 

Maar hij is toch wel al in het buitenland en binnen de EU ingeschreven geweest? Anders mag je het vergeten, dan krijg je die nooit nog ingeschreven en is enkel export naar buiten de EU nog een optie. Vanaf 2008 zijn er alle x-jaar minimum verplichtingen van de euronorm betreffende de inschrijving. Haalt die die norm niet, dan mag die niet meer voor een eerste keer ingeschreven worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, DDke zei:

Allez kom. Wat moet zo'n spel dat je toch niet ingeschreven krijgt nog kosten?

100 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

 Oei. Dat wordt miserie. Je zou eigenlijk opnieuw aan de export papieren moeten geraken, anders ga je er niet komen. 

Maar hij is toch wel al in het buitenland en binnen de EU ingeschreven geweest? Anders mag je het vergeten, dan krijg je die nooit nog ingeschreven en is enkel export naar buiten de EU nog een optie. Vanaf 2008 zijn er alle x-jaar minimum verplichtingen van de euronorm betreffende de inschrijving. Haalt die die norm niet, dan mag die niet meer voor een eerste keer ingeschreven worden. 

Is gekocht op een buitenlandse veiling. Dus enkel factuur. Is technisch gezien niet geïmporteerd.

Andere optie is x jaar wachten, tot coc niet meer nodig is als oldtimer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Is gekocht op een buitenlandse veiling. Dus enkel factuur. Is technisch gezien niet geïmporteerd.

Andere optie is x jaar wachten, tot coc niet meer nodig is als oldtimer.

Coc is toch sowieso verplicht vanaf een bepaald jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ICM zei:

100 euro

Gezien ik dat de laatste 15 jaar al 5 keer gevraagd heb, ga ik deze keer in op uw laatste prijs. Woensdag goed? Want daarna ben ik op verlof. :D

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ICM zei:

Ja. Nee.

Ja.

Ik heb er een administratief probleem mee. Geen gelijkvormigheidsattest. Eigenaardig genoeg kan Ducati Gent mij niet helpen. Ze hebben contact opgenomen met Ducati, en ze kunnen geen CoC leveren zonder 705 en buitenlandse documenten. Die ik niet heb. Op zich moet Ducati toch kunnen bevestigen dat dat ding dat ik heb, met die serienummers op, effectief "een Ducati" is? Wat is dat nu voor zever.

Vroeger reed ik er gewoon mee natuurlijk, omdat ik een andere 748 had en ik de platen wisselde.

100 euro! Versiering voor mijn living!

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, DDke zei:

Gezien ik dat de laatste 15 jaar al 5 keer gevraagd heb, ga ik deze keer in op uw laatste prijs. Woensdag goed? Want daarna ben ik op verlof. :D

 

Verloren 😞 

Ik heb wel al meer willen geven voor een andere! :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Is gekocht op een buitenlandse veiling. Dus enkel factuur. Is technisch gezien niet geïmporteerd.

Andere optie is x jaar wachten, tot coc niet meer nodig is als oldtimer.

Enige optie is kijken om die in land van oorsprong te exporteren, maar daarvoor ga je de vorige eigenaar zijn medewerking moeten hebben. 

Maw, je gaat dit nooit rond krijgen. 

Racekuipen erop en abonnement nemen op Croix is het meest relevante dat je nog kan doen. 

Ofwel terug naar het land waar je die gekocht hebt en proberen die daar op platen te krijgen, coc aan te vragen en dan uitvoeren naar hier en hier inschrijven en dan verkopen. 

Van welk land is die origineel? Ik hoop Frankrijk. Dan zou er wel nog wat mogelijk zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Enige optie is kijken om die in land van oorsprong te exporteren, maar daarvoor ga je de vorige eigenaar zijn medewerking moeten hebben. 

Maw, je gaat dit nooit rond krijgen. 

Racekuipen erop en abonnement nemen op Croix is het meest relevante dat je nog kan doen. 

Ofwel terug naar het land waar je die gekocht hebt en proberen die daar op platen te krijgen, coc aan te vragen en dan uitvoeren naar hier en hier inschrijven en dan verkopen. 

Van welk land is die origineel? Ik hoop Frankrijk. Dan zou er wel nog wat mogelijk zijn. 

Ik had geen probleem zolang ik er twee dezelfde had he 😀

In Nederland gekocht, maar met sticker van Ducati Varese, maar ook niet van daar.

Los van ergens ingeschreven of niet, Ducati moet toch met een CoC kunnen erkennen dat die Ducati van hen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ICM zei:

Ik had geen probleem zolang ik er twee dezelfde had he 😀

In Nederland gekocht, maar met sticker van Ducati Varese, maar ook niet van daar.

Los van ergens ingeschreven of niet, Ducati moet toch met een CoC kunnen erkennen dat die Ducati van hen is?

Die coc is het minste. Het is het inschrijfformulier dat het probleem is. Dat is het bewijs van titularis en dus ook de zekere schakel dat hij niet gestolen is. Eens je dat hebt is al de rest niet moeilijk. 

Je moet dus weten waar die ingeschreven was, zodat je daar inschrijving opnieuw kan aanvragen of opnieuw inschrijven of kopie kan krijgen en daarmee kan je dan verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je dat als niet eigenaar gaat kunnen (lees andere naam dan op inschrijving) is weer een andere vraag, maar dat lijkt me wel oplosbaar door dealer in dat land. Dieoet dat ook al gehad hebben dat ze eens papieren verloren zijn voor een motor terug verkocht raakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tjeu normaal zou het toch moeten lukken?

1. Gelijkvormigheidsattest regelen via dealer
2. ( weet niet of dit nodig is ) Homologatieprocedure via fastlane online ( kost 100 euro, ik heb het ook gedaan met mijn R100GS en is zeer eenvoudig )
3. Nu heb je Europees goedkeuringsnummer
4. Met de papieren kan je toch naar de keuring en daar krijg je uw inschrijvingsformulier

Dat het ingewikkeld is ja 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DDke zei:

@ICM heb jij die dan oorspronkelijk gekocht zonder papieren? Of in de loop der jaren kwijt geraakt? Verhaal intrigeert me mateloos 😍

Gekocht zonder papieren wss, twas van nen hollander 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DDke zei:

@ICM heb jij die dan oorspronkelijk gekocht zonder papieren? Of in de loop der jaren kwijt geraakt? Verhaal intrigeert me mateloos 😍

Ik heb de papieren verkocht aan een Bulgaar. Zag toen het probleem niet.

  • Grappig 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen zo goed zijn als ze willen. Schoon kan je dat toch moeilijk noemen... Gek ook hoe laag dat achterframe komt. Succes met de verkoop. Het aanbod is erg groot, maar de vraag is ook eerder groot dan klein. Kan snel gaan, kan eeuwen duren. Goede foto's en de prijs zetten op wat je echt wilt, geen "paar duizend euro  hoger en we zien wel" en dan moet je dat wel verkocht krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, CharlesV zei:

@Tjeu normaal zou het toch moeten lukken?

1. Gelijkvormigheidsattest regelen via dealer
2. ( weet niet of dit nodig is ) Homologatieprocedure via fastlane online ( kost 100 euro, ik heb het ook gedaan met mijn R100GS en is zeer eenvoudig )
3. Nu heb je Europees goedkeuringsnummer
4. Met de papieren kan je toch naar de keuring en daar krijg je uw inschrijvingsformulier

Dat het ingewikkeld is ja 🙂 

ik leef nogal vaak wat in het verleden en kan dus zeker mis zijn. In 2015 had ik mijn Suzuki GS550. Die kwam ook uit Nederland. De dealer had mij een stuk papier niet meegegeven, een bankkaartvormig blinkie papiertje. Daardoor kon ik hem hier niet invoeren. Ook in Nederland kon die niet meer ingeschreven worden gezien die officieel uitgevoerd was. De moto zat dus administratief vast tussen twee landen. Rond gebeld en gedaan, maar kon geen duplicaat krijgen en de handdoek in de ring moeten gooien en het ding zo verder verkocht. 

Zoals aangehaald is het COC volgens mij niet het probleem. Wel de inschrijving. Die bepaalt waar de motor administratief zit, wie de eigenaar is. Dat is het enige papier met een naam op, een link tussen de motorfiets en een eigenaar. Dat is een belangrijke om na te kunnen gaan of de motorfiets gestolen is of niet. Het bepaald ook wie papieren aan kan vragen of als gestolen/verloren op kan geven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid