Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, 3000 zei:

Laat ons realistisch blijven en zeggen dat het 90% onroad zal zijn 🙂 maar de mogelijkheid tot onverhard is wel leuk natuurlijk.

Ja de Transalp, goeie eerste reviews en is nog de goedkoopste ook... V85TT reviews lopen uiteen, apart ding natuurlijk. De ene vindt het niets, de andere vindt het subliem.

Tenere even testgereden vorige week. Beetje op't hoogste (was een 2022 Rally) maar word je wel snel gewend.

 

Kiezen is verliezen! 

Waarom staat een Husqvarna Norden 901 niet op de lijst?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, 3000 zei:

thats-a-lot-of-money-expensive.gif

Ah ok geen idee van 😬

Ik denk dat je tussen een Tenere en Transalp geen foute keuze kan maken. 

V85TT ziet er ook cool uit maar denk dat dat nog iets compleet anders is dan een Tenere.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, CharlesV zei:

Ah ok geen idee van 😬

Ik denk dat je tussen een Tenere en Transalp geen foute keuze kan maken. 

V85TT ziet er ook cool uit maar denk dat dat nog iets compleet anders is dan een Tenere.

 

 

Tenere is een 1 cilinder, een Transalp een 2 cilinder. Dat zijn wezenlijk andere inzetgebieden?

De Tenere zou ik nooit kiezen voor autostrade of woonwerk, de Transalp is daar perfect geschikt voor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, msxx zei:

Tenere is een 1 cilinder, een Transalp een 2 cilinder. Dat zijn wezenlijk andere inzetgebieden?

De Tenere zou ik nooit kiezen voor autostrade of woonwerk, de Transalp is daar perfect geschikt voor.

Tenere is CP2 blok van mt-07. 

De 660 met mono was 2008-2015 (uit het hoofd, kan er jaartje naast zitten), toen de mt-03 ook nog in het gamma zat met dezelfde 660 mono. Ik dacht dat dat zelf het Rotax blok was en dat Yamaha sinds 2004 gestopt was met zijn eigen 600 en 660 mono. Maar die jaartallen kunnen verkeerd zijn.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tjeu zei:

Tenere is CP2 blok van mt-07. 

De 660 met mono was 2008-2015 (uit het hoofd, kan er jaartje naast zitten), toen de mt-03 ook nog in het gamma zat met dezelfde 660 mono. Ik dacht dat dat zelf het Rotax blok was en dat Yamaha sinds 2004 gestopt was met zijn eigen 600 en 660 mono. Maar die jaartallen kunnen verkeerd zijn.

Ai, dan heb ik het verkeerd voor. Thx voor de correctie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Tenere is een 1 cilinder, een Transalp een 2 cilinder. Dat zijn wezenlijk andere inzetgebieden?

De Tenere zou ik nooit kiezen voor autostrade of woonwerk, de Transalp is daar perfect geschikt voor.

Tenere is toch een moto die vaak gebruikt wordt voor woon-werk? 

Waarschijnlijk wel een stuk meer offroad gericht dan een transalp..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Tenere is een 1 cilinder, een Transalp een 2 cilinder. Dat zijn wezenlijk andere inzetgebieden?

De Tenere zou ik nooit kiezen voor autostrade of woonwerk, de Transalp is daar perfect geschikt voor.

enige 1cylinder in die categorie is de ktm 690 enduro, husqvarna 701 en de gasgas tegenhanger.

Maar die zijn dan nog wat meer offroad gericht. Nu, ondanks dat het krachtige 1cylinders zijn, hebben die toch een zeer lange onderhoudsinterval en zijn ideaal voor lange allroad reizen. Schitterende machines imo, maar niet echt iets voor iemand die >90 procent op de baan plant te blijven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, CharlesV zei:

Tenere is toch een moto die vaak gebruikt wordt voor woon-werk? 

Waarschijnlijk wel een stuk meer offroad gericht dan een transalp..

Ik had het verkeerd voor, het model heeft inmiddels een harttransplantatie ondergaan en is voorzien van een 2 cilinder, welke een stuk minder zal stampen bij constante (autostrade) kilometers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, msxx zei:

Ik had het verkeerd voor, het model heeft inmiddels een harttransplantatie ondergaan en is voorzien van een 2 cilinder, welke een stuk minder zal stampen bij constante (autostrade) kilometers.

vergeet niet dat huidige 1 cylinders met balansas niet meer te vergelijken zijn op vlak van ambetante trillingen zoals de Suziki DR Big, of de Honda XR600 etc van weleer.

Mijn 2 takt heeft absurd weinig vibraties (maar uiteraard niet aan te raden voor dit gebruik, constante snelheid aanhouden is een ramp met 2 takt, dient er ook niet voor uiteraard)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, jan.van.gent zei:

vergeet niet dat huidige 1 cylinders met balansas niet meer te vergelijken zijn op vlak van ambetante trillingen zoals de Suziki DR Big, of de Honda XR600 etc van weleer.

Mijn 2 takt heeft absurd weinig vibraties (maar uiteraard niet aan te raden voor dit gebruik, constante snelheid aanhouden is een ramp met 2 takt, dient er ook niet voor uiteraard)

Uw roterende massa is ook wel een stuk kleiner dan bij de dikke mono's en je hebt twee keer zoveel bangs.

Balansassen zitten er al altijd in, al van voor de oorlog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Uw roterende massa is ook wel een stuk kleiner dan bij de dikke mono's en je hebt twee keer zoveel bangs.

Balansassen zitten er al altijd in, al van voor de oorlog. 

niet in 2 takt, pre 2017 2 takten kon je na 100 km nieuwe vullingen gaan halen bij de tandarts 🙂

Hoe het zit bij de grote 4 takt mono's, zal ik idd mis zijn. maar toch trillen die absoluut niet meer zoals vroeger, en halen mooie onderhoudsintervallen en dat bij een stevig vermogen. Nu, redelijk of topic gezien dat het sowieso niet de geschikte type motor is voor de vraagsteller 🙂 ik zijn geval zou ik voor Ténéré gaan, of idd touareg, wat zitten bijlezen daar over en lijkt me echt wel een topper. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/3/2023 om 16:04, jan.van.gent zei:

niet in 2 takt, pre 2017 2 takten kon je na 100 km nieuwe vullingen gaan halen bij de tandarts 🙂

Hoe het zit bij de grote 4 takt mono's, zal ik idd mis zijn. maar toch trillen die absoluut niet meer zoals vroeger, en halen mooie onderhoudsintervallen en dat bij een stevig vermogen. Nu, redelijk of topic gezien dat het sowieso niet de geschikte type motor is voor de vraagsteller 🙂 ik zijn geval zou ik voor Ténéré gaan, of idd touareg, wat zitten bijlezen daar over en lijkt me echt wel een topper. 

 

Touareg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-ktm/m1960368260-ktm-690-enduro-2022?utm_source=android_social&utm_content=postad&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller&fbclid=IwAR3kaozkARbKou0F9eJaUrw4JGgL-I7M4z9NuRmNdHUtGnPcBEUWf_K42Cw

Damn 🥰
10.000 km service interval, op een 1 cyl, die 75 pk heeft, en een droog gewicht heeft van 146 kg (wet 159 kg).

Moest ik meer soft-enduro gaan rijden ooit (als mijn pa bv te oud wordt voor hetgeen we nu samen doen), dan komt er zo iets, zo een pak breder inzetbaar. 1 set velgen met mousse en echte noppenband, en een setje velgen met binnenband en allroad/weg bandjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, jan.van.gent zei:

Tuareg dus :D 

Ik kende het niet! Maar voor mij persoonlijk geen gemis 😬 De Tenere vind ik dan een pak mooier. Moesten ze de de Tenere iets van retro achtige dubbele ronde koplamp gegeven hebben, een beetje dezelfde insteek van de Desert X, dan was dat voor mij echt een complete topper ☺️

On topic, goesting in een Africa Twin RD03, zoals zo vaak al de afgelopen 10 jaar.. 😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/3/2023 om 08:35, CharlesV zei:

Ik kende het niet! Maar voor mij persoonlijk geen gemis 😬 De Tenere vind ik dan een pak mooier. Moesten ze de de Tenere iets van retro achtige dubbele ronde koplamp gegeven hebben, een beetje dezelfde insteek van de Desert X, dan was dat voor mij echt een complete topper ☺️

On topic, goesting in een Africa Twin RD03, zoals zo vaak al de afgelopen 10 jaar.. 😍

af en toe wel heimwee naar mijn Cagiva Elefant E750.😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne maat is zijn Harley streetglide gaan afhalen. Is niet mijn type motor maar vind het wel nog een ferm spel. Binnenkort eens mee testrijden 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt mijn ding niet zo'n streetscrape...

Wist niet dat die zo'n lage redline hadden, bijna zoals een Diesel :D 

Meer foto's van die Honda daar achteraan? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/3/2023 om 10:00, M3 is the best zei:

Hij past! 🥳

En ging er veel makkelijker in dan verwacht. 

20230322_144915.jpg

20230322_144859.jpg

Is dat de jouwe die vaak te zien is aan *Het Pand" op de Dendermondsesteenweg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, jan.van.gent zei:

af en toe wel heimwee naar mijn Cagiva Elefant E750.😍

Dat was een vet spel, met die Lucky Strike livery zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Carrera S zei:

Mijne maat is zijn Harley streetglide gaan afhalen. Is niet mijn type motor maar vind het wel nog een ferm spel. Binnenkort eens mee testrijden 😁

Toch stiekem ook wel een zwak(je) voor. Dingen zijn IRL toch echt machtig? 🙂   Wel niet mee gereden en denk dat ik dat beter zo hou, want ik denk dat ik metéén het gebrek aan grondspeling ga haten. Bij testrit van een K1600B heb ik die bij de 1e bocht (van betekenis) bijna in den décor geschoven door de grondspeling schromelijk te overschatten... scary shit.

Da's 't leuke aan mijn Guzzi: klinkt (somewhat) als een Harley (tussen 1k en 3,5k rpm) maar heeft nog een 2e motorkarakter hogerop én is stevig door een bocht te sleuren. ❤️ 

But I like them baggers.... :oops: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid