Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

3 hours ago, GTX said:

Het is deze trouwens die ik op het oog heb:

HONDA CBR 954 2002 ref LS 2041 3750€

€ 3.750,00

https://link.2dehands.be/m1725409158?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

toevallig, ik zat daar ook naar te gaapen deze ochtend 😍 itch to be scratched...

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, GTX zei:

Het is deze trouwens die ik op het oog heb:

HONDA CBR 954 2002 ref LS 2041 3750€

€ 3.750,00

https://link.2dehands.be/m1725409158?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ik ben fan van het model, maar sta voor erg weinig Honda's van die jaren te springen. Ze hebben best wel wat gesukkeld om hun injectie op punt te krijgen. Dacht dat deze nog in de mottige categorie zat, maar niet zeker. Erg bruut. Valt te verhelpen met wat rijtechniek.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/26/2021 at 3:22 PM, Super95 said:

Niet echt goesting in, maar indrukwekkend om te zien:

ja die gast is wat te ver gegaan...de persoon die filmt lijkt een H2 te hebben, ik denk dat die sneller is...No way dat je 1200pk op dat achterbandje kwijt kan weer zo'n typisch amerikaanse filosofie van; V8 everything...

Doet mij denken aan die BOSS HOSS moto's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als starter, voor een 125cc, hoe rijdt zo'n Brixton BX?

Even @gTa en @msxx taggen, ondanks dat zij met zwaarder geschut rijden denk ik wel dat ze de vakpers op de voet volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Als starter, voor een 125cc, hoe rijdt zo'n Brixton BX?

Even @gTa en @msxx taggen, ondanks dat zij met zwaarder geschut rijden denk ik wel dat ze de vakpers op de voet volgen.

Sorry, 125cc vind ik te gevaarlijk om mee te rijden. Ik durf alleen te rijden op iets wat nog kan versnellen op commando :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Polygoon zei:

Als starter, voor een 125cc, hoe rijdt zo'n Brixton BX?

Even @gTa en @msxx taggen, ondanks dat zij met zwaarder geschut rijden denk ik wel dat ze de vakpers op de voet volgen.

Koopt zoiets niet nieuw.. Het waardeverlies is enorm op die dingen. En eigenlijk zou ik van Brixton/Mash/Bullit toch wat wegblijven..

Mijn advies zou zijn om een KTM Duke 125 te kopen. Of een CB125R/MT125/Z125..

Geen idee wat je er precies mee wilt doen, ik vermoed dat de looks ook belangrijk zijn en je iets retro wil? Misschien is de Yamaha XSR125 dan wel iets.

Verder sluit ik mij aan bij MSXX, je kan daar quasi niet mee versnellen. Het is leuk om mee te beginnen en een beetje te oefenen maar als je kan (en wil!) direct het vol vermogen behalen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat ga je dat gebruiken?

Ik sluit mij aan bij bovenstaande. Duke 125 is de leukst sturende normaal, CV/MT/Z 125 volgen. Als het is om te pendelen, beter gewoon kijken voor een 125cc scooter. 

Maar als je voor Brixton gaat, waarom geen Rayburn :D 

Brixton-Rayburn-125-1024x731.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je dan niet beter af met een scooter? Oke, minder hip maar ga je veel meer gebruiken en is praktischer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, GTX said:

Koopt zoiets niet nieuw.. Het waardeverlies is enorm op die dingen. En eigenlijk zou ik van Brixton/Mash/Bullit toch wat wegblijven..

Mijn advies zou zijn om een KTM Duke 125 te kopen. Of een CB125R/MT125/Z125..

Geen idee wat je er precies mee wilt doen, ik vermoed dat de looks ook belangrijk zijn en je iets retro wil? Misschien is de Yamaha XSR125 dan wel iets.

Verder sluit ik mij aan bij MSXX, je kan daar quasi niet mee versnellen. Het is leuk om mee te beginnen en een beetje te oefenen maar als je kan (en wil!) direct het vol vermogen behalen. 

Ik zou gewoon een motorbw halen en iets met meer cc's zoeken.

Zo een 125 (tenzij in 2-takt en in een race kuip geperst, of op een cross-circuit) dat is het toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zou gewoon een motorbw halen en iets met meer cc's zoeken.

Zo een 125 (tenzij in 2-takt en in een race kuip geperst, of op een cross-circuit) dat is het toch niet.

Inderdaad, ik was het vrij rap "beu". Je bent gewoon enorm beperkt qua range tenzij je er niet mee in zit om af en toe op bepaalde wegen wat benepen te zitten qua vermogen. Echt veilig is het niet..

Maar ik snap wel dat mensen wat schrik hebben dat ze het niet leuk gaan vinden en dan is 1k voor een motorrijbewijs om het eens te proberen veel geld.

Al zijn er wel rijscholen waar je, dacht ik, twee lessen kon boeken om het al eens te kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, GTX said:

Maar ik snap wel dat mensen wat schrik hebben dat ze het niet leuk gaan vinden en dan is 1k voor een motorrijbewijs om het eens te proberen veel geld.

Langs de andere kant is motorrijden al gevaarlijk genoeg en moet je niet tussen het "echte verkeer" gaan knallen zonder enige ervaring, want zelfs aan 60-70 per uur kan er al heel veel mis gaan als je totaal geen basis hebt. Het is geen fiets he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant is motorrijden al gevaarlijk genoeg en moet je niet tussen het "echte verkeer" gaan knallen zonder enige ervaring, want zelfs aan 60-70 per uur kan er al heel veel mis gaan als je totaal geen basis hebt. Het is geen fiets he.

Klopt, ik denk dat ze wel een rustige omgeving kiezen maar inderdaad een groot risico.

Nuja, in dat opzicht is de 4u les geen weggesmeten geld. Enkel het verlies op de 125cc al was dat bij mij peanuts. Maar als hij het leuk vindt, zal hij zoals mij vrij snel zijn A gaan vastleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/7/2021 om 08:44, Monterey Jack zei:

Ben je dan niet beter af met een scooter? Oke, minder hip maar ga je veel meer gebruiken en is praktischer.

 

Op 31/7/2021 om 10:17, ir_fuel zei:

Ik zou gewoon een motorbw halen en iets met meer cc's zoeken.

Zo een 125 (tenzij in 2-takt en in een race kuip geperst, of op een cross-circuit) dat is het toch niet.

 

Op 31/7/2021 om 13:08, GTX zei:

Inderdaad, ik was het vrij rap "beu". Je bent gewoon enorm beperkt qua range tenzij je er niet mee in zit om af en toe op bepaalde wegen wat benepen te zitten qua vermogen. Echt veilig is het niet..

Maar ik snap wel dat mensen wat schrik hebben dat ze het niet leuk gaan vinden en dan is 1k voor een motorrijbewijs om het eens te proberen veel geld.

Al zijn er wel rijscholen waar je, dacht ik, twee lessen kon boeken om het al eens te kunnen proberen.

 

Op 31/7/2021 om 13:10, ir_fuel zei:

Langs de andere kant is motorrijden al gevaarlijk genoeg en moet je niet tussen het "echte verkeer" gaan knallen zonder enige ervaring, want zelfs aan 60-70 per uur kan er al heel veel mis gaan als je totaal geen basis hebt. Het is geen fiets he.

 

Op 31/7/2021 om 13:23, GTX zei:

Klopt, ik denk dat ze wel een rustige omgeving kiezen maar inderdaad een groot risico.

Nuja, in dat opzicht is de 4u les geen weggesmeten geld. Enkel het verlies op de 125cc al was dat bij mij peanuts. Maar als hij het leuk vindt, zal hij zoals mij vrij snel zijn A gaan vastleggen.

Even alles samen nemen hier.

Een scooter is inderdaad minder hip en ik denk dat ik daar ook iets minder "rijplezier" uit haal. Als ik zie hoe bv. een Alexis zich amuseert op z'n 125cc ... :).
De reden om niet meteen met iets zwaarder op baan te gaan, is inderdaad de initiele kostprijs. Sowieso aankoop moto, materiaal, etc. kost al een serieuze duit ... Als ik dat rijbewijs ondertussen nog even kan uitstellen lijkt me dat ideaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/7/2021 om 13:10, ir_fuel zei:

Langs de andere kant is motorrijden al gevaarlijk genoeg en moet je niet tussen het "echte verkeer" gaan knallen zonder enige ervaring, want zelfs aan 60-70 per uur kan er al heel veel mis gaan als je totaal geen basis hebt. Het is geen fiets he.

De meeste (ook de dodelijke) ongevallen gebeuren juist rond die snelheid. En dan zie je die 125cc-ers of Vespa rijders rondrijden met hun pothelmpje en op zijn best een gewone jeans.

Lintbebouwing, afslaand verkeer, vanuit inritten/parkings komend verkeer, vele obstakels op de baan, etc. etc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, msxx said:

De meeste (ook de dodelijke) ongevallen gebeuren juist rond die snelheid. En dan zie je die 125cc-ers of Vespa rijders rondrijden met hun pothelmpje en op zijn best een gewone jeans.

De hoeveelheid bescherming is gewoon gelinkt aan het type motorfiets. Het moet "passen" qua mode he. Dat het voor je lijf geen zak uitmaakt of je omver gereden wordt op een 125cc Vespa of op een R1 dat is irrelevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Polygoon zei:

Een scooter is inderdaad minder hip en ik denk dat ik daar ook iets minder "rijplezier" uit haal. Als ik zie hoe bv. een Alexis zich amuseert op z'n 125cc ... :).

Ik dacht dat hij er 1 toertje per jaar mee deed?

IMO, als iemand een recente 125cc koopt dan is dat:

- uit praktische overwegingen om naar de bakker te rijden, of in het stad te geraken 5km verder, of ...  en dan koop je een scooter omdat dat wat meer wind wegneemt, je relaxter zit, het vaak al een opbergvak heeft voor een helm/slot/boodschappen/..., je iets tussen uw benen kan steken en dat vervoeren, ... 

- als eerste moto omdat het goedkoop is "en het wel genoeg zal zijn". Maar dat is het dus meestal niet. Ik ken enkele die gestart zijn met 125cc, allemaal na een jaar iets anders gekocht of die gewoon stil staat. Ze moeten dan meestal hun 125cc met veel verlies verkopen, want ze hadden die bij de dealer gekocht omdat ze er toch niets van kennen en ze het risico dan niet willen nemen voor 2dehands. 

Maar er zijn natuurlijk de uitzonderingen die daar gelukkig mee kunnen zijn.

En "initiële kostprijs vind ik eerlijk gezegd een non-argument. Als je echt wil met de motor wil rijden vind ik een start met een rijschool en deftige uitrusting essentiëel. Besparen op uw veiligheid met een motor is echt geen goed idee. Je bent zo kwetsbaar.... vele beseffen dat jammer genoeg te laat. En voor het geld van een 125cc kan je zelfs met garantie een 2dehandse japanse 600cc kopen dat meer plezier geeft. Lijkt misschien als een preek, maar bij mijn schoonpa kwam er tijdens het seizoen soms wekelijks een depanneur binnen. 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar eigenlijk opmerkelijk weinig goesting in een moto, maar zag dit vanmiddag verschijnen op instagram en dan gaat mijn hartje wel sneller slaan.

 

image.png.9e683d7edda689047a0c6997f04b6bb1.png

 

image.png.671c95f40ece410a95ea6eb44c45cb51.png

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Dawud zei:

Ik heb dit jaar eigenlijk opmerkelijk weinig goesting in een moto, maar zag dit vanmiddag verschijnen op instagram en dan gaat mijn hartje wel sneller slaan.

 

image.png.9e683d7edda689047a0c6997f04b6bb1.png

 

image.png.671c95f40ece410a95ea6eb44c45cb51.png

Amai das ferm!

Alleen, is de moto niet wat zwaar voor het concept dat de moto wilt uitstralen? Met "concept" bedoel ik de Ténéré 700 of de recent voorgestelde Aprilia Tuareg 660 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid