Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

Vandaag al eens gaan kijken bij allerlei dealers, vandaag puur op esthetiek voort gegaan en gewoon al eens gaan aftasten.
Eerst bij BMW Zottegem geweest; verkoper wist echt bijna niets over de RR noch de R. Dikke tegenvaller de R trouwens, ik ben er zelfs niet op gaan zitten, ook niet op de RR. De single R heeft minder mogelijkheden in de DDC dan mijn huidige, er zijn slechts 2 settings in (road, dynamic). De mogelijkheid was er om er mee te rijden maar gezien de gietende regen niet gedaan (geen enkele testrit, ook bij andere dealers). De RR is nieuw te duur met een M-pack, misschien zonder dat ik het wel zou overwegen. Ik moet nog eens rekenen. Gezien het mijn 3de moto is dat ik daar zou kopen had toch wat meer expertise en reeds een beetje toegeving verwacht maar het vissen naar kortingen was zonder resultaat. 

Daarna Ducati Gent; redelijk goed ontvangen maar enkel de streetfighter V4S stond in de showroom, ik wou ook de panigale V2 zien. Er stond dan wel een V4S panigale, daar eens opgezeten maar ja het is toch een heel andere motor dan een V2. Streetfighter V2 zou zeker al niet voor dit jaar zijn dus dat is geen optie. Toen op de streetfighter V4S gezeten, en dat is toch wel een serieus machien: zeer knap, zeer mooie afwerking maar ook behoorlijk prijzig.
Daarna Filip Engels motoren, Aprilia; Bij het binnenkomen stonden er vollop RS660's, een RS250 en 1 tuono factory 2020 model. Een ouder model, niet echt mijn ding (mat zwart). Testrit niet mogelijk, ook niet bij goed weer. Ik moest een uitleg tollereren van iemand ZONDER mondmasker, in deze tijden niet acceptabel. Eerlijk gezegd, dit geeft mij een zeer slechte indruk en dus was mijn goesting rap over...zeker na ons kort gesprek. Voor diegene die het interesseert; tuono v4 niet leverbaar in 78kw op papier tenzij het een factory is! Een RSV4 heeft hij niet staan want daar verkoopt hij naar eigen zeggen maar 1tje per jaar van, ook niet leverbaar in 78KW. [emoji20]
Op de terugweg nog binnengegaan bij Ducati Herzele in de hoop een Panigale V2 te zien en inderdaad, daar stond er eentje  + een streetfighter V4S. Beide wel mijn ding, binnenkort mee gaan rijden. Er kon zelfs nog iets gedaan worden aan de prijs, stel je voor... [emoji4]

Shortlist:
-Ducati Panigale V2
-Ducati Streetfighter V4(S)
-BMW S1000RR Non M-pack

Mijn madam is precies verliefd op de streetfighter dus je kan al raden waar mijn voorkeur ligt.[emoji4] Wel meer geld dan ik wou uitgeven.

Ik heb komende zaterdag een testrit met de nieuwe s1000r via Ludwig motors. Ben benieuwd al was mijn reactie toen ik ‘m zag ook niet ‘wauw hier laat ik mijn s1000r nu onmiddellijk voor staan’ ... hij stond er in het grijs in sport uitvoering en het deed me niet zo heel veel ...

We zullen zien zaterdag wat het rijden zegt :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu al de 3 kleuren live gezien ... los van het feit dat die moto me eigenlijk ook zo goed als helemaal koud laat qua looks en visueel karakter, vind ik de grijs metallic Sport uitvoering wel de knapste van de 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Tracer said:


Ik heb komende zaterdag een testrit met de nieuwe s1000r via Ludwig motors. Ben benieuwd al was mijn reactie toen ik ‘m zag ook niet ‘wauw hier laat ik mijn s1000r nu onmiddellijk voor staan’ ... hij stond er in het grijs in sport uitvoering en het deed me niet zo heel veel ...

We zullen zien zaterdag wat het rijden zegt 🙂


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik kan me er niet overzetten dat ik die nieuwe s1000's niet mooi ogen vind. Veel zwart plastic, lelijke stickers...geen klassieke componenten als brembo's en öhlins vering, het oogt allemaal vrij goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me er niet overzetten dat ik die nieuwe s1000's niet mooi ogen vind. Veel zwart plastic, lelijke stickers...geen klassieke componenten als brembo's en öhlins vering, het oogt allemaal vrij goedkoop.

Ja op de een of andere manier heb ik dat gevoel ook. Hij viel me eerst echt niet op tussen de rest [emoji853] maar goed, ben benieuwd voor zaterdag! [emoji28]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu al de 3 kleuren live gezien ... los van het feit dat die moto me eigenlijk ook zo goed als helemaal koud laat qua looks en visueel karakter, vind ik de grijs metallic Sport uitvoering wel de knapste van de 3.

Ik vind de m-sport wel het meest geslaagd. Zwart zou ‘m ook wel staan [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Toch een serieuze noot geld voor een 23 jaar oude motor met best wat kilometers. 
Tegen dat die weer spik en span staat... 
Aan de andere kant uiteraard wel een relatief uniek stuk. Ze zijn minder dik gezaaid dan ze zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Joske zei:

Dit lijkt me toch giga met de pet naar een bedrag gegooid of zijn die zoveel waard?

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-honda/m1412014082-honda-rc30-zeer-exclusieve-superbike.html?previousPage=lr

$_86.JPG

Wel altijd fan van geweest 😍

Beetje de GT3 van de motoren he... kent een schare fans welke inmiddels een leeftijd hebben om elk gewenst bedrag op tafel te leggen...  prijs is vreemd genoeg niet bij de haren gegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2021 om 10:50, GTX zei:

@gTa 

Honda Flat Six, bj 1998
€ 7.500,00
https://link.2dehands.be/m1715801602?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ik vermoed dat je hem al gezien hebt maar toch eens posten :D

Ik volg alles wat op de markt komt, al 2 jaar ondertussen :D 

Geert Van Mol vraagt altijd te veel, naar mijn goesting.

En een blauw/crème komt er definitief nooit, dat is echt lelijk (IRL).
Voorkeurskleur is goud/zwart, 2e keuze is grijs/zwart. Die maken allebei m'n gewenste looks mogelijks zonder te moeten laten painten.

Doordat ik wat van 't plan ben afgeweken qua auto's/moto's is 't wel ni zo heel waarschijnlijk dat dat er nog komt in 2021. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2021 om 11:30, Tjeu zei:

Toch een serieuze noot geld voor een 23 jaar oude motor met best wat kilometers. 
Tegen dat die weer spik en span staat... 
Aan de andere kant uiteraard wel een relatief uniek stuk. Ze zijn minder dik gezaaid dan ze zijn. 

Je kan ze nooit spic & span hebben, er zit te veel blank alu (zonder beschermingslaag) en chroom op om dat na enige tijd nog altijd in showroomstaat te hebben. De velgen zijn vaak 't ergst. Heel wat details aan de handlebars ook (randjes van de gepolierd alu pottekes bv).

Ik heb er nu al een 10-tal live gaan bekijken en allemaal tonen ze "hun leeftijd", ook deze met echt weinig km bij 1e eigenaar die 't ding altijd binnen heeft gestald, daar meer aan poetste dan mee reed en die het ding "als nieuw" omschrijft. Ben er bij ene geweest hier in Gent (helaas een crème/blauwe) die 'm te koop had staan maar toen ik ter plaatse kwam niet om kon met het idee dat 't ding zou verdwijnen en na handjeschudden meteen zei "kijk, ik ga desnoods de ganse namiddag met u babbelen erover en ge moogt er zelfs efkens mee rijden ... maar 'k ben van gedacht veranderd, hij staat niet meer te koop" ... die was smoorverliefd op z'n machine en zei dat "waarlijks niks" aan te zien was dat die al gereden had. Nou ja ... :D  die man keek door serieus roos brilleke, iig. :D (Maar toegegeven: 't is de propersten die 'k gezien heb.)

Ik vind dat geen probleem, tbh. Spic & span hoeft niet. Da's gemaakt om mee te rijden.

Nu, qua rijden moeten ze dan wel weer "spic & span" zijn voor mij en daar schort het bij veel SC34's toch wel wat. Die hebben nl. (itt de grote broer Goldwing) één carbu per cilinder, dus dat zijn er 6 die op elkaar afgestemd moeten worden en veel Honda-garagisten nemen daar de tijd niet voor of weten dat niet helemaal goed te krijgen. Resultaat is dat de meeste niet helemaal loepzuiver draaien en echt onnoemelijk veel zuipen (typische "ik weet het niet juist te krijgen dus ik brei er maar deze oplossing aan"-resultaat = alle carbs een goeie draai te rijk zetten). 
Voor de rest moet daar ophangingstechnisch toch nog eea aan strak gezet worden naar mijn mening.

Maar dat rijdt wel maf zalig. :D   Heb in 2019 kort met een Harley FLS (Softail Slim) gereden en dus met een SC34 ... ik weet in een oogwenk wat te kiezen. Die H6 maakt van de Honda echt de bovenbaas.

Jammer dat-ie stock zo'n lullig uiterlijk heeft. Dat moet echt heel wat mods hebben eer dat (naar mijn smaak) mooi staat.

 

Edit: ah en over 't aantal ... nou ... ze zijn helemaal zo dun niet gezaaid. Ik heb searches lopen op alle gekende platformen online en wat er continu te koop komt: keuze te over. 

 

Leuk weetje: helemaal (en énkel) in de USA gemaakt en daarom ook volledig van montagemateriaal in imperial sizes. Goed klote voor de hobbysleutelaar hier in Europa :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit onwetendheid en interesse gezien ik nooit de 1500 heb gereden: waarom zou je die boven de 1800 kiezen? 

Of is het voor de looks? Cruiser boven bagger? 

Denk dat die 1800 qua rijden toch ook wel een andere categorie is.

Binnen twee weken ga ik eindelijk eens opstap met een 2019 goldwing, met DCT. En omdat ik daar al een tijd naar uitkijk, ga ik het direct goed doen met een ritje van paar uur in het centraal massief. Zeer benieuwd hoe die zal rijden tov de eerste 1800 generatie (daar drietal GW's van gereden)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 1800 nooit gereden. Wel wat vids van gezien, toch ook geen onaardig apparaat (vooral dan de matgrijze "bagger" zonder topkoffer achteraan).

Maar mij is 't om dié generatie te doen, da's een naked (met wat chopper-allures, eigenlijk vooral ne ferme mossel noch vis) en daar valt wel wat moois van te maken. (Smaak is persoonlijk.)

Dit benadert voor mij de perfectie qua SC34-looks. :inlove: 

0906d18ff636108bb10ba47b1c533ac3.jpg

Terug weg van het toer/chopper gedoe, dus om te beginnen de achterkant omhoog met een paar deftige demper/veer units.
Idealiter ook d.m.v. andere triple trees de echt languit staande vork wat rechter ... maar veel speling is er niet. Kortere veren vooraan mag wel.
En voor+achter op elkaar afgestemd strakker dan stock.
Achterfender moet korter (zoals hier, knap vind ik), voorfender mag ook wat bijgetrimd worden (hier ook knap gedaan).
Motorisch moet weinig, enkel de uitlaatdempers moeten serieus ingekort. Ik vind de Cobra 3+3 dempers het einde, maar ze inkorten is geen evident werkje. (Duur.)

Wat op foto niet helemaal tot uiting komt: dat zou een "normaal formaat moto" kunnen lijken, aka een 80s naked of de grootte van een R-NineT of whatever ... maar dat blijft dus een extreem bakbeest, hé. Zo verdomde zalig. :inlove:  Die voorband is een 150/80R17 :lolz:  ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ik volg alles wat op de markt komt, al 2 jaar ondertussen :D 

Geert Van Mol vraagt altijd te veel, naar mijn goesting.

En een blauw/crème komt er definitief nooit, dat is echt lelijk (IRL).
Voorkeurskleur is goud/zwart, 2e keuze is grijs/zwart. Die maken allebei m'n gewenste looks mogelijks zonder te moeten laten painten.

Doordat ik wat van 't plan ben afgeweken qua auto's/moto's is 't wel ni zo heel waarschijnlijk dat dat er nog komt in 2021. :D 

Maar komt er nog een nieuwe tweewieler dit jaar of wacht je op de nieuwe K1600GT? Die stond wel gepland dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, GTX zei:

Maar komt er nog een nieuwe tweewieler dit jaar of wacht je op de nieuwe K1600GT? Die stond wel gepland dacht ik?

Dit jaar vermoedelijk geen nieuwe moto, nee. Was ik initieel wel van plan, om te forenzen. Kon een 1600 zijn, maar enkel als die niet zou wijzigen (wat-ie dus wel gaat doen). Eventueel een S1000XR maar ik voel er onvoldoende klik mee. Ik blijk vooral van m'n huidige te genieten, hoofdzakelijk omwille van motorkarakter en sound. Die volstaat perfect voor de forensdagen Bxl.
Behalve wanneer ik (best wel omvangrijk) gerief mee moet doen, dan volstaat een moto niet. Daarvoor dus wel een auto nodig en die komt er dus ook, straks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
36 minuten geleden, GTX zei:

Om de 1 of andere reden wil ik een CBR954RR.

Iemand ervaring hiermee? :D

Ik heb 2 verschillende Fireblade's gehad, maar welke is de 954RR? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, toere zei:

Ik heb 2 verschillende Fireblade's gehad, maar welke is de 954RR? 

Den deze, volgens velen de beste ooit. Jaren 2000 ongeveer :)

honda-cbr-954rr-2002-red-version-decals.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, GTX zei:

Den deze, volgens velen de beste ooit. Jaren 2000 ongeveer :)

honda-cbr-954rr-2002-red-version-decals.jpg

Was na mijn tijd dus😄

Ik heb 1 gehad van bwj 1991 en 1 van dacht 1996/ 1997.

20210413_210444.jpg

20210413_210410.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, GTX zei:

Den deze, volgens velen de beste ooit. Jaren 2000 ongeveer :)

honda-cbr-954rr-2002-red-version-decals.jpg

Kameraad vroeger heeft daar jaren woon-werkverkeer mee gedaan. Ding had, toen wij hem voor de grap te koop zetten op zijne trouw, 97000km op de klok.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid