Lotuzzz 15.214 Geplaatst: 25 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 18 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei: dat geluid van de Porsche Precies nen boxer-4 Of zelfs 111 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Subaru555 2.865 Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 1 uur terug, Lotuzzz zei: Precies nen boxer-4 Oi! Die klinkt toch beter zne 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.150 Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 Iemand onderdelen nodig? 1 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 hoe komt het eigenlijk dat McLaren er niet in slaagt een competitieve GT3 te maken? Ik heb de indruk dat ze er al jaren bij zijn, maar dat ze nog niks bereikt hebben... Of ben ik verkeerd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.596 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Wat een héérlijke race, wauw. Laatste lap van Nick Tandy was echt nagelbijten, dat verschrikkelijk geluid in die cockpit. Ik weet niet juist wat er stuk was maar veel verder ging hij niet geraken. Blijkbaar is de achterligger niet dichter geraakt omdat er olie op het circuit liep uit de Porsche, chance daar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvkn 4.121 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 18 hours ago, janvkn said: En 't is gebeurd ... wat een pass wel! https://streamable.com/oajuqm 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 22 hours ago, janvkn said: Weet iemand wat er met de #98 Rowe Porsche van Van Thoor is gebeurd ? Toen ik ging slapen rond 3u reed die nog stevig in de top 3. Ja Die heeft gewonnen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 20 hours ago, janvkn said: Heeft ook wel te maken met de safety cars die elke keer iedereen in dezelfde ronde terug samen brengen. Ik heb al genoeg 24h meegemaakt met safety cars waar de verschillen toch veel groter waren. Wees maar gerust dat het gelijke hoge niveau van teams en piloten hier minstens een even grote rol in speelt. SC's kunnen ook auto's uit mekaar spelen (pitstops bv). 48 minutes ago, Maxime S said: hoe komt het eigenlijk dat McLaren er niet in slaagt een competitieve GT3 te maken? Ik heb de indruk dat ze er al jaren bij zijn, maar dat ze nog niks bereikt hebben... Of ben ik verkeerd? Budget. Heeft niks met "competitief" te maken. Elke auto is in theorie even competitief, wegens BoP. Als je met 1 auto meerijdt als merk is de kans om de finish of het podium te halen wel iets kleiner dan wanneer je 6 auto's inzet. Vergeet ook niet dat McLaren in het geheel veel minder kilometers doet op jaarbasis dan Porsche/BMW/Audi/Mercedes/Ferrari. Ze krijgen maw veel minder data binnen. Ze hebben een aantal jaren ook serieuze pech gehad (aanrijdingen). Je kan de vraag ook anders stellen: hoe komt het dat Mercedes met al hun ervaring en skills er noch op de Nuerburgring, noch op Spa, in geslaagd is een auto op het podium te zetten? Iets anders: toch ook redelijk uniek dat 1 team (Rowe) met 2 verschillende merken van auto's 2 24h races wint. BMW in Duitsland en nu Porsche in Spa. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 39 minutes ago, Porker said: Wat een héérlijke race, wauw. Laatste lap van Nick Tandy was echt nagelbijten, dat verschrikkelijk geluid in die cockpit. Ik weet niet juist wat er stuk was maar veel verder ging hij niet geraken. Blijkbaar is de achterligger niet dichter geraakt omdat er olie op het circuit liep uit de Porsche, chance daar. De versnellingsbak. Dat klonk als een hoge factuur, idd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 21 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je met 1 auto meerijdt als merk is de kans om de finish of het podium te halen wel iets kleiner dan wanneer je 6 auto's inzet. Vergeet ook niet dat McLaren in het geheel veel minder kilometers doet op jaarbasis dan Porsche/BMW/Audi/Mercedes/Ferrari. Ze krijgen maw veel minder data binnen. Ze hebben een aantal jaren ook serieuze pech gehad (aanrijdingen). Je kan de vraag ook anders stellen: hoe komt het dat Mercedes met al hun ervaring en skills er noch op de Nuerburgring, noch op Spa, in geslaagd is een auto op het podium te zetten? Iets anders: toch ook redelijk uniek dat 1 team (Rowe) met 2 verschillende merken van auto's 2 24h races wint. BMW in Duitsland en nu Porsche in Spa. OK.... maar dan is het toch wat kip of ei-verhaal. De grote teams krijgen veel data binnen omdat ze (veel) 'klantenteams' hebben die met hun wagens rijden. Doordat de McLaren amper betrouwbaar is, kiezen klantenteams waarschijnlijk liever voor een BMW of Porsche denk ik dan. En inderdaad: heel sterk van Roewe! Phoenix was het laatste team dat dat de twee won in hetzelfde seizoen, maar dat was wel met hetzelfde merk (audi in 2012(?)). Winnen met twee verschillende merken, dat is heel uniek! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 1 minute ago, Maxime S said: OK.... maar dan is het toch wat kip of ei-verhaal. De grote teams krijgen veel data binnen omdat ze (veel) 'klantenteams' hebben die met hun wagens rijden. Doordat de McLaren amper betrouwbaar is, kiezen klantenteams waarschijnlijk liever voor een BMW of Porsche denk ik dan. Tja Dat klopt wel ergens. De enige manier om daar dan een einde aan te maken is door als fabrikant veel geld in het programma te pompen zodat teams dus over de streep getrokken worden, door bv ingenieurs en pro piloten ter beschikking te stellen etc. Lambo heeft zo destijds zijn intrede gemaakt in de GT3 racerij door hun auto pakweg 100K goedkoper te zetten dan gelijk welke concurrent. Maar zoals je weet zwemt McLaren ook niet in het geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvkn 4.121 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 29 minutes ago, ir_fuel said: Ik heb al genoeg 24h meegemaakt met safety cars waar de verschillen toch veel groter waren. Wees maar gerust dat het gelijke hoge niveau van teams en piloten hier minstens een even grote rol in speelt. SC's kunnen ook auto's uit mekaar spelen (pitstops bv). Op bepaalde momenten vond ik die safety cars toch redelijk onfair. Neem bv. de #66 Audi van Vervisch, op een bepaald moment maakt hij de juiste keuze om vroeger naar regenbanden te gaan, en neemt hij een serieuze voorsprong op de rest van het pak, die een voor een opnieuw moeten binnenkomen. Goed gespeeld, denk je dan, anderhalve minuut voorsprong genomen. En dan komt er een safety car, en komt heel dat pak terug samen. Voorsprong en voordeel weg, want heel de meute zit terug vlak achter hem, met verser rubber. De #98 Porsche is door safety car en pitstop spel ook aan de leiding kunnen komen, en vroeger tijdens de race zo ook kunnen terug komen toen ze ver achter lagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Dat is nu eenmaal het spel. Het werkt in 2 richtingen. En wees blij dat het nog zo een safety car is. Als wij daar met de C1 of de Fun Cup zitten gooien ze 2 safety cars de baan op. En die eerste pikt niet de leider op. Die rijden gewoon buiten en de eerste auto die ze tegenkomen houden ze tegen en die ervoor mogen doorrijden tot de volgende. Wij hebben zo vorig jaar meermaals een halve ronde verloren op de concurrentie omdat we bv P9 reden, de SC pikt P7 op en P1 - P6 krijgen gratis een halve ronde. Dat is pas frustrerend. Ik zie weinig alternatieven eerlijk gezegd. op de NS werken ze met slow zones omdat het circuit zo lang is, maar dat kan je niet gaan doen op Spa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 23 minuten geleden, ir_fuel zei: Tja Dat klopt wel ergens. De enige manier om daar dan een einde aan te maken is door als fabrikant veel geld in het programma te pompen zodat teams dus over de streep getrokken worden, door bv ingenieurs en pro piloten ter beschikking te stellen etc. Lambo heeft zo destijds zijn intrede gemaakt in de GT3 racerij door hun auto pakweg 100K goedkoper te zetten dan gelijk welke concurrent. Maar zoals je weet zwemt McLaren ook niet in het geld. Maar de strategie van Lambo blijkt wel te werken. Ik vond ze vrij competitief gedurende de race. Jammer dat de #63 er is afgegaan op de Raidillon want hij stond heel mooi aan de leiding op dat moment! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.214 Geplaatst: 26 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Er is in de mate van het mogelijke wel veel met FCY gewerkt, maar dan leg je heel het circuit af aan 60 en koelden de banden gevaarlijk hard af. Een close veld door BoP is mooi, maar die safety car heeft dan relatief gezien ook wel een groter effect inderdaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 3 minutes ago, Maxime S said: Maar de strategie van Lambo blijkt wel te werken. Ik vond ze vrij competitief gedurende de race. Jammer dat de #63 er is afgegaan op de Raidillon want hij stond heel mooi aan de leiding op dat moment! Tuurlijk werkt dat. Alleen is de vraag of het sop de kool waard is he. Gaat McLaren 1 auto meer verkopen als ze die strategie morgen toepassen? En wat is de kost van dat alles? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Zojuist, ir_fuel zei: Tuurlijk werkt dat. Alleen is de vraag of het sop de kool waard is he. Gaat McLaren 1 auto meer verkopen als ze die strategie morgen toepassen? En wat is de kost van dat alles? Ik zou zeggen van wel want nu verkopen ze geen. Nu zit je met al die ontwikkelingskosten voor een handvol auto's... dat lijkt me ook weinig kostenefficiënt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 3 minutes ago, Lotuzzz said: Er is in de mate van het mogelijke wel veel met FCY gewerkt, maar dan leg je heel het circuit af aan 60 en koelden de banden gevaarlijk hard af. Een close veld door BoP is mooi, maar die safety car heeft dan relatief gezien ook wel een groter effect inderdaad. Weerom, dat is geen close field door BoP, maar door teams en piloten die maximaal presteren. Ga eens kijken in de (Pro)AM klasse hoe groot de verschillen zijn in de einduitslag? Die reden nochtans dezelfde koers met dezelfde auto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 5 minutes ago, Maxime S said: Ik zou zeggen van wel want nu verkopen ze geen. Nu zit je met al die ontwikkelingskosten voor een handvol auto's... dat lijkt me ook weinig kostenefficiënt? Geen idee wat het business plan van McLaren is. En soms denk ik dat ze dat zelf ook niet weten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 Zojuist, ir_fuel zei: Weerom, dat is geen close field door BoP, maar door teams en piloten die maximaal presteren. Ga eens kijken in de (Pro)AM klasse hoe groot de verschillen zijn in de einduitslag? Die reden nochtans dezelfde koers met dezelfde auto's. gisteren zie Stéphane Lemeret op RTBF na de race dat het niveau van de piloten de laatste jaren enorm enorm gestegen is. Hij draait al mee sinds de tijd van de GT1's en hoewel de auto's toen sneller waren, was het niveau van de piloten veel amateuristischer volgens hem... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.214 Geplaatst: 26 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Weerom, dat is geen close field door BoP, maar door teams en piloten die maximaal presteren. Ga eens kijken in de (Pro)AM klasse hoe groot de verschillen zijn in de einduitslag? Die reden nochtans dezelfde koers met dezelfde auto's. Ook waar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 27 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is nu eenmaal het spel. Het werkt in 2 richtingen. En wees blij dat het nog zo een safety car is. Als wij daar met de C1 of de Fun Cup zitten gooien ze 2 safety cars de baan op. En die eerste pikt niet de leider op. Die rijden gewoon buiten en de eerste auto die ze tegenkomen houden ze tegen en die ervoor mogen doorrijden tot de volgende. Wij hebben zo vorig jaar meermaals een halve ronde verloren op de concurrentie omdat we bv P9 reden, de SC pikt P7 op en P1 - P6 krijgen gratis een halve ronde. Dat is pas frustrerend. Die 2 Safety Cars zijn een drama. Verpest altijd de race 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 1 minute ago, Maxime S said: gisteren zie Stéphane Lemeret op RTBF na de race dat het niveau van de piloten de laatste jaren enorm enorm gestegen is. Heeft Anthony Kumpen de 24h van Spa niet gewoon ooit? Dat is een goed piloot he, daar niet van, maar het is toch geen Vanthoor of Estre 1 minute ago, Maxime S said: Hij draait al mee sinds de tijd van de GT1's en hoewel de auto's toen sneller waren, was het niveau van de piloten veel amateuristischer volgens hem... Aja idd. Net eens opgezocht. Wel zot. in 2005: Pole Position – #9 Vitaphone Racing Team – 2:14.845 Fastest Lap – #10 Vitaphone Racing Team – 2:15.598 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 26 oktober 2020 Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Heeft Anthony Kumpen de 24h van Spa niet gewoon ooit? Dat is een goed piloot he, daar niet van, maar het is toch geen Vanthoor of Estre Aja idd. Net eens opgezocht. Wel zot. in 2005: Pole Position – #9 Vitaphone Racing Team – 2:14.845 Fastest Lap – #10 Vitaphone Racing Team – 2:15.598 Gek hé hoeveel sneller! Kumpen heeft inderdaad één keer gewonnen denk ik. Met de Corvette C06. wEet niet meer welk jaar... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.214 Geplaatst: 26 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2020 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Heeft Anthony Kumpen de 24h van Spa niet gewoon ooit? Dat is een goed piloot he, daar niet van, maar het is toch geen Vanthoor of Estre Speaking of which. Die is dus echt heel het jaar geschorst na dat vermeende dopinggebruik? Ik denk zelfs dat er 2 jaar op staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.