Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Kan je ergens uitzetten dat de vier pinkers steeds aangaan bij wanneer je hard remt? Op die manier rij je wel enorm in de kijker en ik ben de reacties van andere mensen stilaan beu. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh .... da's toch alleen bij een echte noodstop? Dat heb ik toch nog maar één maal meegemaakt hoor :)

Dan is er toch een verschil in perceptie tussen wat ik een noodstop vind, en wat die auto er van denkt. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de V50 thuis heb ik daar ook (veel) last van. Hangt echt van je rijstijl af, want mijn vader heeft dat nog maar enkele keren voor gekregen op 130.000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de V50 thuis heb ik daar ook (veel) last van. Hangt echt van je rijstijl af, want mijn vader heeft dat nog maar enkele keren voor gekregen op 130.000 km.

Heb dit ook vaak voorgehad, te vaak eigenlijk. Enorm veel bij het 'onverwachts' verspringen van verkeerslichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de originele 5 spaaks T5R velg,voorloper van de pegasus

en de naam van de velg is Titan de R versie erna had de Volans(of wasset nu omgekeerd??)

moet zeggen, zo een 850R was zalig om mee te rijden(heb er met eentje een 180.000km gebold op 2 jaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik voor mijn tweede kar aan het zoeken was, in de limburg gaan kijken voor 2 850's. De ene was een 850 T5-R automaat, een groene break. De andere was een zwarte 850R sedan, manueel.

We hadden thuis een 850 2.5 20V, ook een groene break, een automaat. Dus ik wist dat die automaten toen niet alles waren, vooral dan qua snelheid en beleving. Dat bleek dan ook uit de testrit met beiden, de T5-R bleek bijlange zo snel en agressief niet als de manuele R:inlove:

De 850R was bijna verkocht, maar ik mocht niet van mijn moeder:oops::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik voor mijn tweede kar aan het zoeken was, in de limburg gaan kijken voor 2 850's. De ene was een 850 T5-R automaat, een groene break. De andere was een zwarte 850R sedan, manueel.

We hadden thuis een 850 2.5 20V, ook een groene break, een automaat. Dus ik wist dat die automaten toen niet alles waren, vooral dan qua snelheid en beleving. Dat bleek dan ook uit de testrit met beiden, de T5-R bleek bijlange zo snel en agressief niet als de manuele R:inlove:

De 850R was bijna verkocht, maar ik mocht niet van mijn moeder:oops::D

T5R was enkel in zwart en vanillegeel te krijgen, daarna was het de R(+10pk) en die was ook in't groen te krijgen(ik heb zo een groene handgeschakelde sedan gehad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

T5R was enkel in zwart en vanillegeel te krijgen, daarna was het de R(+10pk) en die was ook in't groen te krijgen(ik heb zo een groene handgeschakelde sedan gehad)

T5-R was Olive green, vanillegeel of zwart. De R heeft daarna een pak meer kleuren gekregen...

"De R-versie kreeg een hele hoop andere kleuren mee, zodat je deze in vuurrood, zwart, antraciet, olijfgroen, turkoois of wit kan tegenkomen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe reed dat? Niet teveel wielspin:D?

Heb, nadat ik die R niet mocht kopen van mijn ma, een Saab 9-3 coupe gekocht met 150pk. Met chip zat die ook op 225pk, maar dat was lang niet dezelfde beleving.. We spreken dan nog niet over de sound:inlove:

En de betrouwbaarheid:sick: Met de Saab was dat huilen met de pet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe reed dat? Niet teveel wielspin:D?

Heb, nadat ik die R niet mocht kopen van mijn ma, een Saab 9-3 coupe gekocht met 150pk. Met chip zat die ook op 225pk, maar dat was lang niet dezelfde beleving.. We spreken dan nog niet over de sound:inlove:

En de betrouwbaarheid:sick: Met de Saab was dat huilen met de pet op.

mijne had er 309pk op gas, 303 op benzine, sportuitlaat en verlaagd, en grotere OEM remmen(alle 3 via Volvo Duitsland besteld) gekocht met 110.000km en verkocht op 290.000km, met de banden deed ik een 45.000km vooraan,achterste een 60.000km

wielspin viel goed mee(koppel werd beperkt in eerste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne had er 309pk op gas, 303 op benzine, sportuitlaat en verlaagd, en grotere OEM remmen(alle 3 via Volvo Duitsland besteld) gekocht met 110.000km en verkocht op 290.000km, met de banden deed ik een 45.000km vooraan,achterste een 60.000km

wielspin viel goed mee(koppel werd beperkt in eerste)

Zo'n Volvo R blijft toch kriebelen bij mij. Spijtig dat de meeste FWD zijn. En diegene die dan AWD zijn, zijn onbetrouwbaar qua aandrijving. Buiten de V70R die jij hebt en de S60R.

Gisteren ook ontdekt dat zo'n XC90 T6, gechipt naar zo'n 325pk gaat:drool: Op gas leggen en knallen maar. Maar ook weer horrorverhalen over de aandrijving, die bij standaard vermogen het zelfs al eens durft begeven:roll:

Ze zouden voor hun AWD beter eens bij een ander merk gaan shoppen geloof ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid