Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Soul

Aanbevolen berichten

Hier is al even niets meer rond geweest... Heeft er iemand concreet nieuws? Bij Belux weten ze van niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam zou geen Z5 worden maar Z4 blijven. Ook een manuele bak is beschikbaar of toch alvast in sommige motoren. De geruchten doen de ronde dat we op Pebble Beach eind augustus een concept te zien krijgen.

Wat beeldmateriaal

BMW%20Z4%204.jpg

BMW%20Z4%207.jpg

BMW%20Z4%201.jpg

BMW%20Z4%202.jpg

BMW%20Z4%203.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is al even niets meer rond geweest... Heeft er iemand concreet nieuws? Bij Belux weten ze van niks...


Eind 2018 dacht ik? Voor de rest geen info, klopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt alvast een s20i versie met vermoedelijk 145 kW en 320 Nm, kans is groot met keuze tussen manuele en automatische versnellingsbak.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Deze wordt nochtans met Toyota ontwikkeld. Net zoals de GT86 en de Yaris gaat dit ding twee logos dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog 8cm verlagen, spacerkes van 5cm aan elke kant en 23" velgen met spinners erop. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei The Swede:

Deze wordt nochtans met Toyota ontwikkeld. Net zoals de GT86 en de Yaris gaat dit ding twee logos dragen.

Wat is het tweede logo van een Yaris?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aygo kan ook, maar de cygnet toch ook? Toyota iq en de aston Martin cygnet zijn toch ook klonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch nog een beetje een onderscheid trachten te maken tussen een collaboratie en een afgeleide. Is de ontwikkeling van de Aygo beinvloed door de Cygnet? De GT86 is dan wel in hoofdzaak een Subaru maar het was wel een gezamelijk project van Subaru en Toyota. Toyota heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling. De Fiat 124 is bij mijn weten dan ook een afgeleide van de MX5.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Davy_ said:

Aygo bedoel je? Peugeot en Citroen.

Zust. Was de Aygo. Ik gooi die modellen tegenwoordig nogal es dooreen. (Zoals al die éénheidsworst tegenwoordig). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik zou toch nog een beetje een onderscheid trachten te maken tussen een collaboratie en een afgeleide. Is de ontwikkeling van de Aygo beinvloed door de Cygnet? De GT86 is dan wel in hoofdzaak een Subaru maar het was wel een gezamelijk project van Subaru en Toyota. Toyota heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling. De Fiat 124 is bij mijn weten dan ook een afgeleide van de MX5.

Ik zie ze hier al op sokken aankomen hoe ze weer gaan uitleggen dat het geen Toyota met BMW-logo is en blahblah :lolz:

(geld erop dat der Führer ons een epistel gaat schrijven :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe moet dat dan met de bekende Fast & Furious schakel-scènes?

 

Dat BMW en Toyota samenwerken aan een nieuwe sportwagen is een publiek geheim en zelfs dat de Toyota BMW-techniek onder de kap krijgt wisten we al. Niet per se slecht nieuws voor Toyota-liefhebbers zou je zeggen, want de originele Supra had immers ook een geblazen zes-in-lijn onder de kap. Laat BMW nou net zo’n motor in de schappen hebben liggen. Wat Supra-liefhebbers echter minder prettig zullen vinden, is dat de nieuwe opper-Toyo er mogelijk niet komt met een handbak.

Een en ander zou blijken uit een gelekt document waar verschillende interne codes op staan voor de aankomende Supra-modellen. De Supra wordt hierin aangeduid als de ‘J29 SPX 20i’, ‘J29 SPX 30i’ en ‘J29 SPX 40i’. De ’20i’ zou alleen voor de Europese markt bedoeld zijn, terwijl de 30i en 40i zowel naar Europa als naar ‘Murica komen. Geinig is dat de modellen deels BMW’s nomenclatuur overnemen. Net als in BMW’s die wel al kennen zouden de ’20i’ en ’30i’ een vierpitter onder de kap hebben en de ’40i’ de zes-in-lijn. Hieronder een screenshot van het lijstje dat verscheen op het forum Supra MKV.

 

Supra

Maar, was soll denn das? Achter alle varianten is de tekst ‘AUT’ te lezen, wat betekent dat het om automaten gaat. Als we hetzelfde lijstje erbij pakken voor de G29 (de nieuwe Z4/Z5), zien we dat daar wél een handbak (‘MECH’) aangevinkt kan worden op alle varianten, inclusief de M40i.

BMW-Z4-varianten

Zou het dan een bewuste keuze zijn van Toyota om de Supra te positioneren als de ‘luxe GT’ ten opzichte van de ‘sportievere’ BMW? Gezien de vorige generatie Supra kunnen we dat ons eigenlijk niet voorstellen. Daarbij moeten we opmerken dat dit document, hoewel recent uitgelekt, al wat ouder is. Er is/was dus nog tijd om van gedachten te veranderen voor de Japanners. Schiet jij de Supra meteen af als ‘ie niet met een handbak beschikbaar komt, of maakt het je niet uit zo lang het maar een ’10 second car’ is?

https://www.autoblog.nl/nieuws/mendokusai-bmw-broeder-supra-krijgt-geen-handbak-101153

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er fancy uit, totaal nieuw design... I like, maar zal nog afgezwakt worden, is concept die zal worden voorgesteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid