Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Soul

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei korneeldebruyn:

Bwa die laatste SLC'tjes ziet ge echt amper rijden vind ik, en de laatste SL nóg minder. Zo'n F-Type verschijnt toch wel iets vaker in het straatbeeld (volgens mij).

 

Ik zei SLK, is SLC 't klopt.

Ja, ik heb ook dat gevoel, maar ergens kan dat niet echt kloppen. Zo'n SLC is toch een pak goedkoper en er zouden er toch even veel van moeten zijn, schat ik zo. Wollum Blacke bevestigt dat die SLC het nog wel goed doet.

Feit is: een F-type, daar kijk je naar. Een SLC of een SL, daar kijk je liefst over/naast. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het midden-premium roadstersegment is dood. Ik heb 1 Z4 verkocht in de afgelopen 3 jaar, dat is volledige in lijn met wat Simon hier zegt over hun SLC.

Boxsters en MX5'en zie je dan weer bij de vleet. Dus er is een markt, alleen is de vraag waar je je moet positioneren. Ik hoop alvast dat deze Z4 teruggrijp naar PUUR rijden, want dat is het enige publiek dat zich in dit segment nog woelt. Al de rest wil 4-zits cabrio's om gezellig met 't gezin te gaan flanneren, FWD of RWD weten ze geen hol van.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei William Blake:

SLC43 is echt nog fun, zeker met het Performance pack met sper etc, sublieme sound :inlove:

Maar ik zou het nooit kopen :D

Een Z4 35is ook. Maar dat koopt omzeggens niemand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tommie:

Het midden-premium roadstersegment is dood. Ik heb 1 Z4 verkocht in de afgelopen 3 jaar, dat is volledige in lijn met wat Simon hier zegt over hun SLC.

Boxsters en MX5'en zie je dan weer bij de vleet. Dus er is een markt, alleen is de vraag waar je je moet positioneren. Ik hoop alvast dat deze Z4 teruggrijp naar PUUR rijden, want dat is het enige publiek dat zich in dit segment nog woelt. Al de rest wil 4-zits cabrio's om gezellig met 't gezin te gaan flanneren, FWD of RWD weten ze geen hol van.

 

 

Klopt, C Cabrio verkoopt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tommie:

Een Z4 35is ook. Maar dat koopt omzeggens niemand.

Als je graag onderstuurt is dat dat inderdaad een dikke funkar! :D

Nee serieus, één keer mee gereden met zo'n 35is maar was totaal geen fan van het stuurgedrag. 
Misschien heb ik er te kort mee gereden en moest ik 'm beter leren kennen. Maar ik was ontgoocheld...
De enige Z4 die ik graag zou hebben is de GT3... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei William Blake:

BMW is al eventjes de weg 'kwijt' imho.

Z4 35is is duidelijk op comfort gericht, wel heerlijke motor, N54 die zingt :inlove:

In de N54 zit in hoge toeren een zalige snerp. Heb dat veel gehoord op een 1M, heerlijk!

N55 heeft dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Alexx:

In de N54 zit in hoge toeren een zalige snerp. Heb dat veel gehoord op een 1M, heerlijk!

N55 heeft dit niet.

N54 klinkt het beste van de nieuwe generatie turbo-six bij BMW. 1M met Akra :inlove:

N55 heeft die twin-scroll setup waardoor hij zo hees klinkt, B58 idem maar klinkt wat ronder.

Enkel de Alpina-N55 met twin-turbo heeft ook in de verte die zingende N54 klank.

Of geef mij maar de M276 E30DEH-AMG uit de 43 AMG, mensen die mee waren op de Ardennenrit kunnen getuigen hoe goed die klinkt.

Soit, off-topic.......

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tommie:

Het midden-premium roadstersegment is dood. Ik heb 1 Z4 verkocht in de afgelopen 3 jaar, dat is volledige in lijn met wat Simon hier zegt over hun SLC.

Boxsters en MX5'en zie je dan weer bij de vleet. Dus er is een markt, alleen is de vraag waar je je moet positioneren. Ik hoop alvast dat deze Z4 teruggrijp naar PUUR rijden, want dat is het enige publiek dat zich in dit segment nog woelt. Al de rest wil 4-zits cabrio's om gezellig met 't gezin te gaan flanneren, FWD of RWD weten ze geen hol van.

 

 

Sorry dat ik op de vind-ik-leuk-knop drukte. Ik vind de boodschap niet leuk, maar ik vind het wel leuk dat je een boodschap plaatste die ons wat inzicht verschaft. :D  Eén Z4 op 3 jaar ... miljaar. Gans de Pé Smejts garage, of enkel jij?

Waar zit de 718 Boxster nu gepositioneerd? Is dat ook nog midden-premium roadster? En de F-type is er nu ook met slechts 4 bangers! Pfhuh. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei William Blake:

N54 klinkt het beste van de nieuwe generatie turbo-six bij BMW. 1M met Akra :inlove:

N55 heeft die twin-scroll setup waardoor hij zo hees klinkt, B58 idem maar klinkt wat ronder.

Enkel de Alpina-N55 met twin-turbo heeft ook in de verte die zingende N54 klank.

Of geef mij maar de M276 E30DEH-AMG uit de 43 AMG, mensen die mee waren op de Ardennenrit kunnen getuigen hoe goed die klinkt.

Soit, off-topic.......

Geen enkele recente geblazen Reihensechs uit München klinkt zoals een 43 AMG klinkt. :inlove: 

Alpina heeft nu de B3 S met een dikke 440pk, is dat nog dezelfde N55 met "gewoon" een software-upgrade (evt. hardware ook), of stapten ze over op de B58?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei gTa:

Sorry dat ik op de vind-ik-leuk-knop drukte. Ik vind de boodschap niet leuk, maar ik vind het wel leuk dat je een boodschap plaatste die ons wat inzicht verschaft. :D  Eén Z4 op 3 jaar ... miljaar. Gans de Pé Smejts garage, of enkel jij?

Waar zit de 718 Boxster nu gepositioneerd? Is dat ook nog midden-premium roadster? En de F-type is er nu ook met slechts 4 bangers! Pfhuh. 

Europese cijfers:

SLC 2016: 6.716 stuks

Z4 2016: 3.006 stuks

Boxster 2016: 4.670 stuks

F-type Roadster 2016: 1.669 stuks

TT Cabrio 2016: 5.068 stuks

MX-5 2016: 13.677

 

Vraag me niet waar al die SLC's naar toe gaan, maar het is in het premium segment wel marktleider

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oho, duidelijk anders dan ingeschat dus, die cijfers van de F-type. Dat is m.a.w. geen razend succes in Europa.

En dat zijn nog redelijk wat SLC's, ja. Vermoedelijk het grootste deel ratelende 4-pitter dieseltjes. :up: :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei gTa:

Oho, duidelijk anders dan ingeschat dus, die cijfers van de F-type. Dat is m.a.w. geen razend succes in Europa.

En dat zijn nog redelijk wat SLC's, ja. Vermoedelijk het grootste deel ratelende 4-pitter dieseltjes. :up: :(

Als ik ze bij ons tel:

SLC R172:

SLC 180: 1

SLC 200: 2

SLC 300: 1

SLC 43: 1

SLK R172:

SLK 250 CDI: 8

SLK 200: 28

SLK 350: 1

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Oho, duidelijk anders dan ingeschat dus, die cijfers van de F-type. Dat is m.a.w. geen razend succes in Europa.

En dat zijn nog redelijk wat SLC's, ja. Vermoedelijk het grootste deel ratelende 4-pitter dieseltjes. :up: :(

Dat de F-type geen succes is, is omdat 'm enkel te verkrijgen is (was) met dikke 3.0 motoren, en 'm daardoor te duur is voor velen. Mensen die wel dat budget hebben, zullen eerder kiezen voor een Boxster. Ondertussen is er wel een 2.0 motor beschikbaar, maar die komt jaren te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, William Blake said:

N54 klinkt het beste van de nieuwe generatie turbo-six bij BMW. 1M met Akra :inlove:

N55 heeft die twin-scroll setup waardoor hij zo hees klinkt, B58 idem maar klinkt wat ronder.

Enkel de Alpina-N55 met twin-turbo heeft ook in de verte die zingende N54 klank.

Of geef mij maar de M276 E30DEH-AMG uit de 43 AMG, mensen die mee waren op de Ardennenrit kunnen getuigen hoe goed die klinkt.

Soit, off-topic.......

Quoted for truth, een stuk achter u gereden en klonk echt zalig!:inlove: Ging ook goed scheef op dat stukje grindweg :P

aangepast door Laufkultur
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei gTa:

Geen enkele recente geblazen Reihensechs uit München klinkt zoals een 43 AMG klinkt. :inlove: 

Alpina heeft nu de B3 S met een dikke 440pk, is dat nog dezelfde N55 met "gewoon" een software-upgrade (evt. hardware ook), of stapten ze over op de B58?

N55 volgens mij.

Sublieme aandrijflijn icm ZF 8-traps moet dat zijn.

18 uur geleden zei korneeldebruyn:

Doet me wat denken aan een AMG GT qua lijnen

Inderdaad.

5 uur geleden zei Carlito:

Europese cijfers:

SLC 2016: 6.716 stuks

Z4 2016: 3.006 stuks

Boxster 2016: 4.670 stuks

F-type Roadster 2016: 1.669 stuks

TT Cabrio 2016: 5.068 stuks

MX-5 2016: 13.677

 

Vraag me niet waar al die SLC's naar toe gaan, maar het is in het premium segment wel marktleider

Heb je ook cijfers van de SL, gezien deze toch meer op het F-type prijsniveau zit?

1 uur geleden zei Laufkultur:

Quoted for truth, een stuk achter u gereden en klonk echt zalig!:inlove: Ging ook goed scheef op dat stukje grindweg :P

En dat met een 4MATIC! :D

Zalig machien was dat, C43 Cab met optionele AMG uitlaat, briljante sound.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid