Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Soul

Aanbevolen berichten

Heel mooi zo in het echt maar dit is en blijft een concept (ik snap niet waar sommigen zo hard op blijven kicken, ook al met die 8 reeks).

Je krijgt dus grotere spiegels, heel die voorruit zal er anders uit zien (moet steviger), deur (constructie) zal er anders uit zien (komt ook nog eens een hendel in, zal nooit zo blank blijven) dan gebeurt er ook nog iets aan het front, en de achterkant en wat je al helemaal niet terug zult zien zijn de stoelen en hoe deze in het interieur zijn verwerkt. 

iusmDBw.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei ICM:

Ik zou zelfs durven zeggen: 'die'.

Ik ook !

Ik vind de koplampen zeer on-BMW... 

Voor de rest best knap, al vind ik het koetswerk wat zwaar! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-8-2017 om 09:44 zei Stabilo Boss:

carosserie ziet er wat hoog uit voor zijn lengte, frontoverhang precies ook toegenomen of lijkt dit maar zo?

2014-BMW-Z4-left-side-view-2.jpg?interpo

IMG_2664.JPG

Terug een 'sharknose' :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Ik ook !

Ik vind de koplampen zeer on-BMW... 

Voor de rest best knap, al vind ik het koetswerk wat zwaar! 

Knap inderdaad. En bij die lichten kan ik je wel volgen, alleen zouden rechthoekige koplampen minder passen is een design met zulk een "spitse" neus. 

En het kan zijn dat er enige compromissen moesten gemaakt worden indien hier twee modellen moeten ban komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Maxime S:

Ik ook !

Ik vind de koplampen zeer on-BMW... 

Voor de rest best knap, al vind ik het koetswerk wat zwaar! 

Zeer on-BMW, maar wel echt knap.

Duidelijk welke auto ze in gedachten hadden:

Convertible_400Sport_RWD_Device-Desktop_

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben momenteel nog niet echt overtuigd. Ik heb er een bijzonder sterk "concept"-gevoel bij en vrees dat het seriemodel daar weer een flauw afkooksel van zal zijn.

  • De mooi geleidelijk en diep duikende neus ... is die te verenigen met de strenge eisen inzake veiligheid voor aangereden voetgangers? We zagen in de laatste jaren weinig anders dan 'plompe' neuzen verschijnen (zo lang mogelijk een vlakke motorkap en dan een duidelijke knik naar beneden), net daardoor.
  • Immense wielen en zo goed als geen gap tussen band en koetswerkrand... zalig om te zien maar waar moeten de vluchtelingen naartoe die in je wielkassen mee de oversteek naar het VK willen maken?
  • Zo'n enorme "open muil" ... laatste tijd zien we niks anders dan dichtgetimmerde fronten (valse luchthappers en dichtgemaakte "roosters" en zo) o.w.v. stroomlijn o.w.v. verbruik o.w.v. co²-uitstoot.
  • Afwezigheid van koetswerknaden rond de deur (wat prachtig is) en de enorm uitgesproken welvingen en nepen in de flank ... ik hoop maar dat dit blijft.
  • De concept lijkt me geen wegvouwbare soft top te hebben, als ik de details rond de aerobobbels achter de hoofdsteunen bekijk. Allemaal dingen die in serie een pak minder mooi gaan zijn, met wat ongeluk, of misschien zelfs helemaal gaan verdwijnen?

Los van de typische concept-kenmerken (designspiegels, geen deurklinken, wacko interieur, iriserende en matte lak, ...) die sowieso gaan verdwijnen.

Sorry voor de sombere blik op dit ding. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei William Blake:

Zeer on-BMW, maar wel echt knap.

Duidelijk welke auto ze in gedachten hadden:

Convertible_400Sport_RWD_Device-Desktop_

Yep, maar dat mag geen wonder heten, als je dat ding ziet. Nog steeds, trouwens, ik vind 'm nog allerminst passé.

Geen idee echter hoe dat met de verkoop (wereldwijd, Europa) zit in dat segment, hoe de F-type dat doet tegenover de huidige oude Z4, tegenover de Boxster (toen die nog een motor van betekenis had) en de 718, tegenover de SLK, enz. Heb jij daar cijfers of een idee van, evt. zuiver de Belgische markt al?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei gTa:

Ik ben momenteel nog niet echt overtuigd. Ik heb er een bijzonder sterk "concept"-gevoel bij en vrees dat het seriemodel daar weer een flauw afkooksel van zal zijn.

  • De mooi geleidelijk en diep duikende neus ... is die te verenigen met de strenge eisen inzake veiligheid voor aangereden voetgangers? We zagen in de laatste jaren weinig anders dan 'plompe' neuzen verschijnen (zo lang mogelijk een vlakke motorkap en dan een duidelijke knik naar beneden), net daardoor.
  • Immense wielen en zo goed als geen gap tussen band en koetswerkrand... zalig om te zien maar waar moeten de vluchtelingen naartoe die in je wielkassen mee de oversteek naar het VK willen maken?
  • Zo'n enorme "open muil" ... laatste tijd zien we niks anders dan dichtgetimmerde fronten (valse luchthappers en dichtgemaakte "roosters" en zo) o.w.v. stroomlijn o.w.v. verbruik o.w.v. co²-uitstoot.
  • Afwezigheid van koetswerknaden rond de deur (wat prachtig is) en de enorm uitgesproken welvingen en nepen in de flank ... ik hoop maar dat dit blijft.
  • ...

Los van de typische concept-kenmerken (designspiegels, geen deurklinken, wacko interieur, iriserende en matte lak, ...) die sowieso gaan verdwijnen.

Van 't zelfste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei gTa:

Ik ben momenteel nog niet echt overtuigd. Ik heb er een bijzonder sterk "concept"-gevoel bij en vrees dat het seriemodel daar weer een flauw afkooksel van zal zijn.

Heb hetzelfde gevoel bij de 8.

Afwachten.

16 uur geleden zei Tom Bentley:

Ziet er, net als de 8-reeks, op een aantal details na productierijp uit. 

Kijk misschien nog eens?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei gTa:

Yep, maar dat mag geen wonder heten, als je dat ding ziet. Nog steeds, trouwens, ik vind 'm nog allerminst passé.

Geen idee echter hoe dat met de verkoop (wereldwijd, Europa) zit in dat segment, hoe de F-type dat doet tegenover de huidige oude Z4, tegenover de Boxster (toen die nog een motor van betekenis had) en de 718, tegenover de SLK, enz. Heb jij daar cijfers of een idee van, evt. zuiver de Belgische markt al?

Geen cijfers, sorry. Maar JLR komt wel op, het gebeurt meer en meer dat ik een wagen verlies aan Jaguar. In de grand scheme of things uiteraard nog altijd verwaarloosbaar maar er is een evolutie aan de gang.

Iets verder op de Zelebaan te Lokeren is er een nieuwe grote garage van JLR gekomen, dus ze gaan zeker vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. De '8 concept is knap, zeker op die foto's aan dat meer (Ville d'Este?) die @Tommie ook typeerde als knap.

Maar als je dan de vormen van het echte ding ziet, weliswaar gecamoufleerd, dat wordt weer een hele gewone auto, vrees ik. :oops: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei William Blake:

Geen cijfers, sorry. Maar JLR komt wel op, het gebeurt meer en meer dat ik een wagen verlies aan Jaguar. In de grand scheme of things uiteraard nog altijd verwaarloosbaar maar er is een evolutie aan de gang.

Iets verder op de Zelebaan te Lokeren is er een nieuwe grote garage van JLR gekomen, dus ze gaan zeker vooruit.

Nu spreek je algemeen, lijkt het. Mij ging 't specifiek over dat segment: roadsters / tweezitter cabrio's.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat Benz dermate meer roadsters verkoopt dan Jaguar? No offence maar zowel de SLK als de SL zijn hondslelijk (karakter nul, ook al is de SL echt een steengoeie auto die zeker qua rijdynamische capaciteiten zwaar onderschat wordt) en dat wil toch geen kat? Niet dat je een F-type op elke hoek van de straat ziet (integendeel) en ze zijn erg duur (zeker voor de matige afwerking die Jaguar altijd aflevert) maar ik zou durven inschatten dat je er in België toch ongeveer even veel zou moeten vinden als SL(K)'s, of vergis ik me?

Edit: oooohoooof ... het daagt me nu ... die SLK kan je met 4-pitter diesel krijgen zeker? Die zal dan wel weer het leeuwendeel van de verkoop voor zich nemen van de Benz roadsters, in dit landje? :roll: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een F-type zal beter verkopen dan SL, sowieso. SLC doet het wel goed hoor! Maar is een andere prijsklasse.

Dat is dan ook een regelrechte ramp. De laatste 4 jaar hebben wij met de groep er een 8-9 stuks van gedaan amper.

Auto is niet mooi genoeg voor zijn prijs, zeker nu de AMG GT Roadster er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu spreek je algemeen, lijkt het. Mij ging 't specifiek over dat segment: roadsters / tweezitter cabrio's.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat Benz dermate meer roadsters verkoopt dan Jaguar? No offence maar zowel de SLK als de SL zijn hondslelijk (karakter nul, ook al is de SL echt een steengoeie auto die zeker qua rijdynamische capaciteiten zwaar onderschat wordt) en dat wil toch geen kat? Niet dat je een F-type op elke hoek van de straat ziet (integendeel) en ze zijn erg duur (zeker voor de matige afwerking die Jaguar altijd aflevert) maar ik zou durven inschatten dat je er in België toch ongeveer even veel zou moeten vinden als SL(K)'s, of vergis ik me?
Edit: oooohoooof ... het daagt me nu ... die SLK kan je met 4-pitter diesel krijgen zeker? Die zal dan wel weer het leeuwendeel van de verkoop voor zich nemen van de Benz roadsters, in dit landje? :roll: 


Bwa die laatste SLC'tjes ziet ge echt amper rijden vind ik, en de laatste SL nóg minder. Zo'n F-Type verschijnt toch wel iets vaker in het straatbeeld (volgens mij).
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei gTa:

Ik ben momenteel nog niet echt overtuigd. Ik heb er een bijzonder sterk "concept"-gevoel bij en vrees dat het seriemodel daar weer een flauw afkooksel van zal zijn.

  • De mooi geleidelijk en diep duikende neus ... is die te verenigen met de strenge eisen inzake veiligheid voor aangereden voetgangers? We zagen in de laatste jaren weinig anders dan 'plompe' neuzen verschijnen (zo lang mogelijk een vlakke motorkap en dan een duidelijke knik naar beneden), net daardoor.
  • Immense wielen en zo goed als geen gap tussen band en koetswerkrand... zalig om te zien maar waar moeten de vluchtelingen naartoe die in je wielkassen mee de oversteek naar het VK willen maken?
  • Zo'n enorme "open muil" ... laatste tijd zien we niks anders dan dichtgetimmerde fronten (valse luchthappers en dichtgemaakte "roosters" en zo) o.w.v. stroomlijn o.w.v. verbruik o.w.v. co²-uitstoot.
  • Afwezigheid van koetswerknaden rond de deur (wat prachtig is) en de enorm uitgesproken welvingen en nepen in de flank ... ik hoop maar dat dit blijft.
  • De concept lijkt me geen wegvouwbare soft top te hebben, als ik de details rond de aerobobbels achter de hoofdsteunen bekijk. Allemaal dingen die in serie een pak minder mooi gaan zijn, met wat ongeluk, of misschien zelfs helemaal gaan verdwijnen?

Los van de typische concept-kenmerken (designspiegels, geen deurklinken, wacko interieur, iriserende en matte lak, ...) die sowieso gaan verdwijnen.

Sorry voor de sombere blik op dit ding. :D 

Moet ook nog een nummerplaat op kunnen passen, ergens...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geschiedenis leert ons toch dat BMW's concepts van modellen die in productie gaan toch altijd akelig dicht bij de uiteindelijke versies liggen.

Snap niet waarom we nu ineens zo cynisch moeten worden?

Een i8 ziet er bv toch al veel onwaarschijnlijker/gewaagder uit dan deze concept en die van de 8...

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Tom Bentley:

Iedereen de i8 vergeten precies?

Dat onding verdient niet beter. Echt, de minkukel(s) die de i8 en de i3 door de RvB hebben geduwd mogen ze voor mijn part in de paper shredder stuffen. Wat 'n ondingen zijn dat. Een merk dat zo hard luistert naar de aandeelhouder, ik snap niet dat die twee modellen nog niet tot rollende koppen hebben geleid... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Tom Bentley:

 

Een i8 ziet er bv toch al veel onwaarschijnlijker/gewaagder uit dan deze concept en die van de 8...

 

Dat is nu echt een slecht voorbeeld en je weet het :P

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tom Bentley:

De geschiedenis leert ons toch dat BMW's concepts van modellen die in productie gaan toch altijd akelig dicht bij de uiteindelijke versies liggen.

Snap niet waarom we nu ineens zo cynisch moeten worden?

Een i8 ziet er bv toch al veel onwaarschijnlijker/gewaagder uit dan deze concept en die van de 8...

Dat eerste: ik weet het nog zo niet. Je kan daar ja en neen op antwoorden, van beide zijn voorbeelden te vinden. Algemeen gezien, neig ik wel je gelijk te geven.

Dat tweede: je hebt gelijk, 't zou niet mogen. We moeten afwachten in plaats van internetspace te vullen met assumpties en gezeik. :D 

Dat derde: oei, da's niet echt een goed voorbeeld, vrees ik. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid