Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jammer van Barry Baltus, net een plaatsje te kort om zijn eerste WK-punt te scoren.

Geplaatst:

Een beetje het verhaal van zijn seizoen tot nu toe. Zijn qualificaties moeten betet. Maar hij zit niet op de beste machine en is nog heel jong, dus eigenlijk wel knap dat hij steeds zoveel vooruit komt in de race. 

Geplaatst:
27 minuten geleden, Frekkel zei:

Maar hij zit niet op de beste machine en is nog heel jong, dus eigenlijk wel knap dat hij steeds zoveel vooruit komt in de race. 

Ik deel je mening!

Geplaatst:

Een paar weken terug op Misano was het 26C en was het asfalt de eerste race 39C en dan de tweede race 41C.  Een week later is het 17C in Spanje met het asfalt op 20C. Stevig verschil dat, er vallen zeker wat schuivers aan te wijten. Beetje droevig om weer een opgave van Rossi  te zien. Die verhuist naar Petronas, beetje jammer om hem zo te zien uitbollen richting kampioenschap. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Barry Baltus voor twee seizoenen naar NTS RW (Moto2).

Ik vraag me af wie hij naast zich zal krijgen, Bendsneyder zie ik eerlijk gezegd niet mogen blijven.

Geplaatst:

NTS zal toch ook moeten zorgen dat ze competitief materiaal hebben, want nu bengelen ze elke race ergens ver vanachter.

Geplaatst:

Was het niet beter geweest om nog een jaartje te rijpen in Moto3?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Vanni zei:

Was het niet beter geweest om nog een jaartje te rijpen in Moto3?

Dat zou ik toch ook denken. Nog minstens een jaartje bij een beter team. 

“Het was onze wens om Barry zo snel mogelijk naar Moto2 te laten doorstromen, een categorie die beter past bij zijn talent en lichaamsbouw." 

Ik vraag me af wat ze daar mee bedoelen. Als hij zoveel talent heeft moet hij in moto 3 toch ook kunnen schitteren. En is een moto 2 machine zoveel makkelijker te berijden als je een klein iel ventje bent? 

Geplaatst:

Ja, schijnt een extreem verschil te zijn. In Moto3 kan je maar schitteren als je echt aller-allerkleinst bent, 't schijnt. Helpt bij de grotere klasses ook van kort en licht te zijn, da's evident, maar er zijn er die wél hun lengte/gewicht kwijt kunnen (zonder compenseren in rondentijden) op die grotere fietsen maar absoluut niet in Moto3.

Geplaatst:

Even opgezocht, hij is al 1.77m. Ik dacht dat hij 1.40m was oid.

Geplaatst:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat een seizoen zeg. Joan Mir leidt het kampioenschap, zonder één race gewonnen te hebben, enkel Quartararo wist meer dan één race te winnen. Die wist vanop pole te starten en zonder punten de race af te werken. Alex Marcquez kan gaan dromen om een race te winnen, Nakagami begint het precies wel goed te doen. Honda ging wel faliekant op hun bek voor het constructeurskampioenschap.

Spijtig dat Rossi 2 weken out is. 5 races na elkaar geen punten. Dat doet pijn. Exit Cal Crutchlow na dit seizoen? En wat met Dovi?

Geplaatst:

Idd, t is te zot voor woorden. Het was een mooie wedstrijd gisteren. En de kleine Marquez begint precies te snappen hoe de Honda werkt.

Geplaatst:

Als dat zo doorgaat gaat dat volgend jaar vonken geven bij HRC vermoed ik.

MMarquez en PEspargaro bij Repsol en Nakagmi en AMarquez bij LCR.
ik zie het, net als bij Yamaha dit jaar, gebeuren dat LCR wel es voor Repsol kan finishen.

Geplaatst:

Zeer leuke races idd (ook Moto2 was maf wijs om te zien). En wat een circuit ook :inlove:  

Bonkerse kampioenschappen idd! In MotoGP is de afwezigheid van MM93 eigenlijk een zegen :oops: 

Geplaatst:
20 minutes ago, gTa said:

Bonkerse kampioenschappen idd! In MotoGP is de afwezigheid van MM93 eigenlijk een zegen :oops: 

Akkoord, maar een stukje ook niet. Al die near misses omdat hij weer eens een haar over de limiet gaat maar het toch nog redt. 110% uit je fiets halen, zijn welgekende drifts door de bocht, ... :inlove: 

Ik mis het wel, anderzijds zoals aangegeven een geniaal seizoen. Eigenlijk snap je nu ook waarom dat MM93 alle voorgaande jaren met de vingers in de neus kampioen werd, bij de rest is er geen lijn in te trekken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jaja, ge nuanceert correct en terecht, ik ging wat te strak door de bocht. :D  Ik mis 't ook wel van 'm bezig te zien, z'n skills en dedication.  

Geplaatst:
3 minutes ago, gTa said:

Jaja, ge nuanceert correct en terecht, ik ging wat te strak door de bocht. :D  Ik mis 't ook wel van 'm bezig te zien, z'n skills en dedication.  

Moet zeggen, de kleine Marquez heeft het ook een beetje. Genoten van hoe hij reed gisteren. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Moet zeggen, de kleine Marquez heeft het ook een beetje. Genoten van hoe hij reed gisteren. 

Idem. Zat 'm echt toe te cheeren! (I must admit: ik zat ook wel te wachten tot 't moment dat-ie op z'n bek zou gaan ... dat imago gaat hem wel een beetje voor, toch ... maar dus wreed content dat hij z'n nummertje af kon maken.

'k Was bijna nog blijer voor Suzuki, eigenlijk. Zo zalig om hen helemaal vooraan mee te zien strijden!

Geplaatst:
Just now, gTa said:

Idem. Zat 'm echt toe te cheeren! (I must admit: ik zat ook wel te wachten tot 't moment dat-ie op z'n bek zou gaan ... dat imago gaat hem wel een beetje voor, toch ... maar dus wreed content dat hij z'n nummertje af kon maken.

'k Was bijna nog blijer voor Suzuki, eigenlijk. Zo zalig om hen helemaal vooraan mee te zien strijden!

Wat ik opmerkelijk vond is dat in die laatste dubbele linkse die Yamaha's moesten rijden als een Duc, breed en er '2' bochten van maken, terwijl dat Marquez een Suzuki-lijn kon rijden met zijn Honda. 

Qua draaien zou je toch verwachten dat het Suzuki/Yamaha/Honda/Ducati is, was gisteren duidelijk niet het geval.

Geplaatst:

Is dat? Honda stond er toch om bekend om erg goed te kunnen/willen sturen, maar dat het z'n moeilijker door één deur kunnen van voor- en achtertrein is die 't vooral een moeilijke moto maakten? Of vergis ik me?

Geplaatst:
17 minutes ago, gTa said:

Is dat? Honda stond er toch om bekend om erg goed te kunnen/willen sturen, maar dat het z'n moeilijker door één deur kunnen van voor- en achtertrein is die 't vooral een moeilijke moto maakten? Of vergis ik me?

Nee klopt, maar Yamaha en Suzuki staken er in de bochten nog bovenuit. Nu had Yamaha toch wat problemen.

Geplaatst:
Zojuist, Monterey Jack zei:

Nee klopt, maar Yamaha en Suzuki staken er in de bochten nog bovenuit. Nu had Yamaha toch wat problemen.

Ja, klopt wel wat je zegt. (Ik lees jouw indrukken en kijk op de zaak erg graag. Keep it up!)

Wild guess: het gevolg van wat afstel-gefoefel om de moto misschien toch nog een tik meer op Rossi's wensen af te stellen?
En hoe wil FQ20 zijn machine afgesteld hebben, eigenlijk? Is dat er ene die ook beter overweg kan met wat "moeilijks" of net niet?

Geplaatst:

Zou Yamaha daar niets iets opgeofferd hebben om wat meer straight line speed te hebben?
Ik vond ze precies niet zo "opvallend" langzaam op de rechte lijn dit weekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid