Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Net de race bekeken, wist nog niks op voorhand (gelukkig). Onwaarschijnlijk! Vond MM z'n manoeuvres ook niet echt constructief, leek er niet veel mee te bereiken. Was nog te vroeg in de race voor dit soort gedoe, die eerste 2 liepen weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goede verstandhouding hebt ga je idd niet over mekaar struikelen en probeer je eerst de kopmannen terug bij te benen. Maar dit was duidelijk een gevalletje oog om oog, tand om tand :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste race in Valencia willen alle Spanjaarden winnen.

Ze zullen met hun drieën wel snel een kloof slaan en het daarna onder elkaar uitvechten.

Van Rossi zullen ze niet veel last hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind nog steeds dat Rossi niet veel misgedaan heeft. Marquez ambeteerde hem, Rossi werd het beu en in een bocht draait hij de gas toe en doet even teken naar Marquez van "wat steek jij allemaal uit?" Door het achteruit kijken rijdt Rossi iets té ver uit de bocht waardoor Marquez van de baan dreigt gereden te worden, Marquez maakt een beweging richting Rossi, en valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar de uitleg die sommige mensen of fans hier posten om Rossi zijn knie'tje goed te praten zijn echt hilarisch :fp::lolz:

 

Moest het omgekeerd zijn was het kot te klein geweest ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren het beiden echt aan het zoeken he...... ik begrijp wel de frustratie van Rossi ook. Uiteindelijk zit hij in de strijd voor de wereldtitel en Marquez niet. 

Je kan niet zeggen dat Marquez echt fair reed ook niet. Rossi heeft trouwens voordien echt moeten uitwijken om een ongeluk te vermijden. 

 

Nu goed er zijn pro's en contra's. 

 

Beiden verdienen dezelfde type sancties imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet echt fair van Rossi, maar langs de andere kant moest die kleinen ook wel eens op z'n plek gezet worden. En nu eigenlijk heeft Marquez toch ook wel al enkele niet zo faire acties achter de rug, zeker als je z'n moto2 periode ook in rekening brengt, en voor zover ik me kan herinneren heeft hij er nooit een sanctie voor gekregen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch wel het gevoel dat Rossi hier in fout was.  Ook ik ben een Rossi fan, maar dit vond ik er net over.  Het naar buiten dringen in de bocht en de bijhorende vertraging daar nog aan toe.  Maar het knietje was er teveel aan imho. Dat Rossi vecht om een kampioenschap doet er niet toe. Een race is een race.

Je ziet Rossi na het incident ook 2x achterom kijken.. volgens mij wist hij wel dat hij het te ver had gedreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch wel het gevoel dat Rossi hier in fout was. Ook ik ben een Rossi fan, maar dit vond ik er net over. Het naar buiten dringen in de bocht en de bijhorende vertraging daar nog aan toe. Maar het knietje was er teveel aan imho. Dat Rossi vecht om een kampioenschap doet er niet toe. Een race is een race.

Je ziet Rossi na het incident ook 2x achterom kijken.. volgens mij wist hij wel dat hij het te ver had gedreven.

Aheum ... Er was geen knietje, wel een kopstootje ;)

http://pbs.twimg.com/tweet_video/CSJjaN5UAAEXQEp.mp4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk doet dat er allemaal niet toe. Uwe moto quasi parkeren op circuit en wat zitten rondkijken midden in een race is al meer dan genoeg om een sanctie te krijgen IMO.

Dan mag je in de F1 dus ook niet traag rijden en je breed maken, zodat je teammate 2 auto's verder terug kan bijbenen en kan beginnen slipstreamen...

Ik ben geen fan van een rijder, want ik kijk nog maar net motoGP wegens te saaie F1, maar VR is imo niet in fout. Het is een reactie op de andere zijn actie. En iemand doen vallen door je been eens uit te steken lukt imo niet. Wat wel kan is dat de andere schrijt daardoor en zichzelf onderuit remt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aheum ... Er was geen knietje, wel een kopstootje ;)

http://pbs.twimg.com/tweet_video/CSJjaN5UAAEXQEp.mp4

Idd en als je de acties voordien van Marquez ziet.... ofwel straf je beiden, of wel niemand !

 

Marquez valt nu maar dat had Rossi ook perfect kunnen doen in voorgaande acties van Marquez. 

 

Ik geef zelfs licht voordeel aan Rossi om het feit dat hij WEL nog in volle strijd is voor het WK, dan moet Marquez zo de dwaas niet komen uithangen. Ongepast om je daar op die manier tussen te gooien imo. 

 

En ik zie Rossi hier geen been, noch arm, noch knie beweging maken om Marquez te laten vallen. Kijk aub eens naar wat die Marquez voordien deed. Rossi kijkt gewoon om van "wa ist maat" is het bekanst gedaan met uw gedoe, is da nu plezant.

 

Marquez had voordien Rossi al paar keer naar de buitenkant geduwd op een gelijkaardige manier.

 

https://www.facebook.com/gabrielgorriz/videos/10156132971685414/?fref=nf

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zichtbaar? Marquez zijn helm maakt eerst contact, waarop hij een beweging maakt. En elk maakt er zijn versie van.

 

Het doet mij een beetje aan dit u wel bekende filmpje denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marquez zijn helm maakt eerst contact,

Tuurlijk, Marquez verwacht dat Rossi hem ook zal smijten om die rechtse bocht in te duiken. Maar meneer blijft rechtdoor rijden.

Contact is onvermijdelijk hé dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niet ergens zo'n ongesproken wet in motorsporten dat degene aan de binnenkant gelijk heeft? Als er iemand bij mij zo tussen zit ga ik niet insturen, als ik zie dat die zo belachelijk traag gaat, ga ik eerder nog proberen bijremmen, en achterdoor insturen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij die inhaalt is verantwoordelijk voor het manoeuvre.

Natuurlijk als je gaat vrij rijden, dan zit dat in uw achterhoofd en kan je anticiperen als iemand iets raar uitvreet. Ik kan me nu wel voorstellen dat Marquez dat manoeuvre van Rossi niet zag aankomen. Hij verwacht natuurlijk ook dat hij vol op het gas gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Blijft allemaal één dubieuze zaak, imo.

 

Als je die laatste video bekijkt, dan snap je inderdaad zeer goed dat Rossi ontplofte. Marquez doet al het onmogelijke om 'm in te halen en gaat dan wat zitten afstoppen (je ziet 't twee keer zeer duidelijk). Dat is evenzeer een daad van agressie, al is die natuurlijk véél minder zichtbaar, integendeel: verborgen in "het racen". Op dat vlak was Marquez dus slimmer, maar even verdorven. Hij, als veelbelovende coureur en mogelijks de volgende Rossi, had zich nooit zo met dat spelletje moeten inlaten... Hij heeft geen straf gekregen en ik snap dat (lees de langere analyse die @@tussegaaas postte in #339 even) maar ze zijn allebei even schuldig, vind ik. Het is allemaal één goor potje geworden.

 

Trouwens, Jorge? Gezien wat 'ie deed op 't podium toen ze klapten voor Rossi? Wat 'n vuil mannetje is dat ook, zeg. Bah.

 

O o wat is dit een absolute doodsteek voor wat anders zo'n mooi seizoen en zo'n mooie sport was...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Blijft allemaal één dubieuze zaak, imo.

 

Als je die laatste video bekijkt, dan snap je inderdaad zeer goed dat Rossi ontplofte. Marquez doet al het onmogelijke om 'm in te halen en gaat dan wat zitten afstoppen (je ziet 't twee keer zeer duidelijk). Dat is evenzeer een daad van agressie, al is die natuurlijk véél minder zichtbaar, integendeel: verborgen in "het racen". Op dat vlak was Marquez dus slimmer, maar even verdorven. Hij, als veelbelovende coureur en mogelijks de volgende Rossi, had zich nooit zo met dat spelletje moeten inlaten... Hij heeft geen straf gekregen en ik snap dat (lees de langere analyse die @tussegaas postte in #339 even) maar ze zijn allebei even schuldig, vind ik. Het is allemaal één goor potje geworden.

 

Trouwens, Jorge? Gezien wat 'ie deed op 't podium toen ze klapten voor Rossi? Wat 'n vuil mannetje is dat ook, zeg. Bah.

 

O o wat is dit een absolute doodsteek voor wat anders zo'n mooi seizoen en zo'n mooie sport was...

 

Couldn't agree more. Laatste wedstrijd onthoofd, ook :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid