dane 1.811 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 http://www.autoblog.nl/nieuws/vergelijking-de-nieuwe-porsche-panamera-vs-de-oude-88582 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.914 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Ik blijf de oude mooier vinden... Dat gaan knappe klassiekers worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.844 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 De nieuwe Panamera vind ik echt desirable ogen, lijkt puur op basis van de looks meer een "echte Porsche". De oude daarentegen gaat even passé ogen als de eerste gen Cayenne 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 3 uur geleden zei Jokke_vlo: Ja ik meen dat. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 1 minute ago, Salokin said: TURBO 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Via de klassieke link werkt de CC nog niet, maar via een omwegje wel: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 (werkt enkel maar voor de 4S diesel en de turbo, niet voor de 4S benzine) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Heel kort wegens geen tijd voor lang ML en GTS = Panamera Exige = Exige of GT 3-4 Voila Je kan dus stellen : saneren en besparen ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 1 uur geleden zei Jokke_vlo: Heel kort wegens geen tijd voor lang ML en GTS = Panamera Exige = Exige of GT 3-4 Voila Je kan dus stellen : saneren en besparen ! Vorige Panamera vond ik in ieder geval maar bagger rijden, zal die nieuwe dan het rijplezier van je 991 GTS kunnen benaderen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.693 Geplaatst: 29 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Nooit, want het is een compleet andere auto. Een 991 GTS is een comfortabele en luxueuze Exige, en een Panamera is een sportieve Mercedes S. Ik heb net eens een 4S Diesel geconfigureerd, en kom op 140k euro, wat wel vergelijkbaar is met een 991 GTS. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 2 uur geleden zei TCT: Ik blijf de oude mooier vinden... Dat gaan knappe klassiekers worden. Allerminst, lijkt me. De facelift deed wel e.e.a. achteraan (en dat was nodig) maar ik krijg er net zoals BWS een sterk "1st gen Boxster/Cayenne" gevoel bij. En 'ie heeft ook z'n motoren best tegen, zeker de prefacelift. Grootvolume atmosferische benzineblokken met een stevige co²-uitstoot en een navenante fiscaliteit zijn zeer oninteressant en zullen dat in de toekomst nog mer worden. 't Is natuurlijk gevaarlijk om enkel maar naar ons (kleine) Belgische markt te kijken, maar dan nog: die dingen gaan volgens mij sterk in waarde blijven zakken en gaan allerminst een mooie toekomst tegemoet als classic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.693 Geplaatst: 29 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Prijzen en specs in Belgie: 4S: € 116.523,- 4S Diesel: € 120.516,- Turbo: € 157.179,- Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.914 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 2 minuten geleden zei gTa: Allerminst, lijkt me. De facelift deed wel e.e.a. achteraan (en dat was nodig) maar ik krijg er net zoals BWS een sterk "1st gen Boxster/Cayenne" gevoel bij. En 'ie heeft ook z'n motoren best tegen, zeker de prefacelift. Grootvolume atmosferische benzineblokken met een stevige co²-uitstoot en een navenante fiscaliteit zijn zeer oninteressant en zullen dat in de toekomst nog mer worden. 't Is natuurlijk gevaarlijk om enkel maar naar ons (kleine) Belgische markt te kijken, maar dan nog: die dingen gaan volgens mij sterk in waarde blijven zakken en gaan allerminst een mooie toekomst tegemoet als classic. Uitstoot en andere zever zijn onbestaande bij klassiekers. Het zijn diegene die het minst geliefd zijn die later een cultstatus krijgen. En dan nog, de nieuwe heeft een vijfdeurkoets terwijl de eerste nog een uitgerokken coupé/"911" was. Die nieuwe is zeker niet lelijk, maar buiten de badges en de achterlichten zie ik er maar weinig porsche in... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.914 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Eerste doet me ook denken aan de bugatti vierdeursconcept waar ik enorm fan van ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.693 Geplaatst: 29 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Ik heb de oude nooit echt graag gezien, zelfs niet na de facelift. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 11 minuten geleden zei TCT: Uitstoot en andere zever zijn onbestaande bij klassiekers. Verder denken dan je neus lang is; de huidige realiteit bewijst jouw ongelijk op dat vlak al. B.v. de "oldtimer"-grens wordt opgeschoven (niet enkel bij ons, maar in meerdere landen), in de toekomst mogelijks nog méér. Auto's die niet meer aan bepaalde uitstootnormen voldoen mogen nu al bepaalde regio's niet binnen; gezien de toenemende uitdagingen op het vlak van bevolkingsdichtheid, milieur en persoonlijk vervoer op fossiele brandstoffen kan je bijna niet anders dan geloven dat ook dat in de toekomst moeilijker wordt. En iets kan al een klassieker zijn voor 'ie "oldtimer" is, dat zijn 2 verschillende dingen. Bref: ik zie dat met de 1st gen Panamera niet snel gebeuren. Integendeel, zelfs. Zeker niet de komende 10-15 jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.220 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 20 hours ago, Jokke_vlo said: Mogelijke opvolger GTS . Nog irl te checken, ook shooting break kan. @Jokke_vlo heb je je pillen al genomen? Gigantisch duur wel, je hebt zo een auto van 130k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 2 minuten geleden zei BMWMB: Ik heb de oude nooit echt graag gezien, zelfs niet na de facelift. Idem. En zo zijn er velen. 't Is ook geen lélijke auto, vind ik ... al heeft 'ie issues, ja. Nogal "blob"-ig, weinig verfijnd. Dat 'ie alsnog verkocht ligt 'm uiteraard aan de badge. En aan z'n rijcapaciteiten, want al bij al reed die auto voor zo'n groot/zwaar ding te zijn (nogal wiedes, in dat segment) zeer goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.220 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Ik vind die prijzen echt mindblowing. Wat vroeger 'normaal' om te hebben was was een auto rond de 50-80k, nu is het blijkbaar al 80-120k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.693 Geplaatst: 29 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Ik heb meerdere keren meegereden met de Turbo S van mijn buurman, en kan mij herinneren dat dat waanzinnig snel was. Zelf heb ik enkel gereden met de facelift Hybrid, en dat rijdt ronduit slecht voor zo'n dure wagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.264 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Nooit, want het is een compleet andere auto. Een 991 GTS is een comfortabele en luxueuze Exige, en een Panamera is een sportieve Mercedes S. [emoji4] Ik heb net eens een 4S Diesel geconfigureerd, en kom op 140k euro, wat wel vergelijkbaar is met een 991 GTS. Ik denk dat we zeer grondig van mening verschillen..... Ik kan de GTS niet tot zijn recht laten komen. Dat is TE goed voor de openbare weg. Het rijplezier van een 991GTS begint aan snelheden die ver boven rijbewijsvriendelijkheid liggen. Ik zie op dat vlak geen vergelijking met de Exige. Toch zou ik een GT3 of 4 overwegen omdat die vooral veel veiliger zijn op circuit en een beter waardebehoud kennen. De Panamera gaat me veel meer plezier dan een SUV geven, de mogelijkheid van met het gezin op pad te gaan. En de GtS is niet dedicated genoeg voor mijn type circuit gebruik. Ik vind een Gt4 eerder een luxueuze exige als je die vgl wil maken. Enfin ja het probleem is dat de rijdersfeedback van een exige niet echt te evenaren is bij een huidig Porsche model. De 997GT3 kon dat beter omdat er meer "leven" in zat 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 29 juni 2016 Delen Geplaatst: 29 juni 2016 Ik vind het toch een lelijk ding, de vorige ook trouwens. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.