Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

 

Op 18/4/2019 om 15:53, William Blake zei:

is zoals op de GLE nu met 22 inch

maar staat o zo dik

Mercedes heeft echt het concept 'stance' goed begrepen

20190421_123032.thumb.jpg.2d717298feee8ebd45c63c576d988758.jpg

20190421_123724.thumb.jpg.981a07a0b236b79bac1fd98ec7b21e3e.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik veronderstel dat vooral het aantal omwentelingen van aanslag tot aanslag erg vervelend zijn, alsook de 'beperkte' prestaties. 

En de automaat is dacht ik ook nog die van Nissan (die mee is gekomen uit de vorige Navara), niet de modernere 7G van Mercedes.  

Het 2.3 dCi blok is ook niet het leukste. Is onderin erg hol. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, d_s zei:

En hoe bedoel je @Jules_W ?

 

Mijn verwachtingen lagen hoog, toch een 2019 jeep van Mercedes. De teleurstelling was enorm, nl; 

- Een draaicirkel groter dan die van mijn AR 156SW destijds, nooit durven denken zoiets nog te aanschouwen op auto's na 2000 geproduceerd 

- Rammels in het interieur 

- Dashboard, stuur en stoelen bijna idem aan de lease-A-klasse van mijn madam. Ziet er leuk uit, is dat allerminst. De middentunnel is recht uit de jaren 80 geimporteerd. 

- Motor te licht, de combinatie met de automaat is ook niet geslaagd 

- De automaat zelf zou ik nooit aan kunnen wennen, ik waande mezelf in een eind jaren 90 jeep 

 

Kortom, ik heb daar 2 uur mee gereden. Geen positief punt over te vertellen, dat Mercedes zoiets anno 2019 nog verkoopt vind ik geen reclame voor een premium merk. In vergelijking met de GLE's, E-klasses en S-klasses is dit toch echt een trede of 8 lager van niveau. Toen ik uitstapte vroeg de eigenaar mij zelf : "En? Just nen tracteur hé!?" Ik kon niet anders dan de man gelijk geven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jules_W zei:

 

Mijn verwachtingen lagen hoog, toch een 2019 jeep van Mercedes. De teleurstelling was enorm, nl; 

- Een draaicirkel groter dan die van mijn AR 156SW destijds, nooit durven denken zoiets nog te aanschouwen op auto's na 2000 geproduceerd 

- Rammels in het interieur 

- Dashboard, stuur en stoelen bijna idem aan de lease-A-klasse van mijn madam. Ziet er leuk uit, is dat allerminst. De middentunnel is recht uit de jaren 80 geimporteerd. 

- Motor te licht, de combinatie met de automaat is ook niet geslaagd 

- De automaat zelf zou ik nooit aan kunnen wennen, ik waande mezelf in een eind jaren 90 jeep 

 

Kortom, ik heb daar 2 uur mee gereden. Geen positief punt over te vertellen, dat Mercedes zoiets anno 2019 nog verkoopt vind ik geen reclame voor een premium merk. In vergelijking met de GLE's, E-klasses en S-klasses is dit toch echt een trede of 8 lager van niveau. Toen ik uitstapte vroeg de eigenaar mij zelf : "En? Just nen tracteur hé!?" Ik kon niet anders dan de man gelijk geven. 

Het blijft natuurlijk een pick-up maar ik begrijp uw standpunt wel (en zeker voor die prijs). Zelf rij ik nu met de vorige navara (3.0 V6) en enerzijds zou ik hem willen omzetten (afgeschreven, krijg er nu nog wat voor, schrik voor aankomende kosten) maar anderzijds zit ik ook met dat gevoel om naar een 4 cilinder te moeten gaan of veel te veel moeten betalen (+ 50 k) voor hetgeen je krijgt (de V6 ook beschikbaar in de X-klasse, Amarok ook V6).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tjeu zei:

Ik veronderstel dat vooral het aantal omwentelingen van aanslag tot aanslag erg vervelend zijn, alsook de 'beperkte' prestaties. 

En de automaat is dacht ik ook nog die van Nissan (die mee is gekomen uit de vorige Navara), niet de modernere 7G van Mercedes.  

Het 2.3 dCi blok is ook niet het leukste. Is onderin erg hol. 

Automaat in de nissan is nu toch ook de 7-traps en de vorige 2.5 was een 5-traps. Of hebben ze bij Nissan de automaat van de V6 nu nog in gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, flupke73 zei:

dixit een kennis bij Mercedes: "ze worden groen op de parking"

Ik heb een offerte liggen van 36k excl. btw voor een X-klasse 250d met automaat, navi, sensatec, camera, .... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automaat in de nissan is nu toch ook de 7-traps en de vorige 2.5 was een 5-traps. Of hebben ze bij Nissan de automaat van de V6 nu nog in gebruik?
Is dacht ik inderdaad de automaat van de V6. Ze hadden daar nog te veel stuks van die ze moesten verpatst krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft natuurlijk een pick-up maar ik begrijp uw standpunt wel (en zeker voor die prijs). Zelf rij ik nu met de vorige navara (3.0 V6) en enerzijds zou ik hem willen omzetten (afgeschreven, krijg er nu nog wat voor, schrik voor aankomende kosten) maar anderzijds zit ik ook met dat gevoel om naar een 4 cilinder te moeten gaan of veel te veel moeten betalen (+ 50 k) voor hetgeen je krijgt (de V6 ook beschikbaar in de X-klasse, Amarok ook V6).  
Voor een 35k heb je wel een heel schone en jonge 2de hands V6 amarok highline. Zorg wel dat je de ergocomfort stoelen hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, flupke73 zei:

V6 komt nu toch ook in de Mercedes X

Blijft een opgezette Nissan/Renault. Dat maakt er geen slechte wagen van, maar hij is prijs/kwaliteit gewoon te duur, zoals een V-klasse. En ook de V6 komt dacht ik nog niet met de nieuwe 9G, maar nog met de oude 7G bak. 

De VW is dan wel wat soberder dan de Mercedes, hij is in de kern wel beter. Die V6 is ook een topmotor en hangt dan nog eens aan de ZF8, die toch ten boeken staat als een van de allerbeste automaten ooit. 
De Amarok kan je tevens met luchtvering krijgen :inlove:  Standaard radio is ook wel beter dan in de Mercedes en zo zijn er nog een hoop puntjes waar (voor mij) de Amarok beter op scoort. En de achterkant is wat evenwichtiger. Bij de X-klasse zie je dat ze er de lichtsignatuur van de V-klasse en Sprinter in hebben willen duwen, maar daar gewoon de plaats niet voor hadden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in dat soort ottokes zou'k alleen die nieuwe raptor overwegen, maar bon, ik zou een supercab willen

en dat is zeldzaam/niet te krijgen in de 'dikke versies'

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, flupke73 zei:

V6 komt nu toch ook in de Mercedes X

Idd. maar dan betaal je +50k voor een veredelde camionette die in mijn geval toch moet dienen  als werkpaard. Daarnaast koop je voor 35k een full option Nissan Navara met 5 jaar garantie maar dan met de 2.3 4-cyl. (En voor ong. dat bedrag koop je ook nog een Ford Ranger Wildtrack met de V6 in).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/5/2019 om 11:23, Tjeu zei:

Ranger is toch een 5 in lijn, geen V6? 

Klopt ik ging daar foutief vanuit omwille van de 3.2 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

Klopt ik ging daar foutief vanuit omwille van de 3.2 motor.

Die 5 in lijn is zeker geen misse motor. Is fijner dan de 4 cil in de Navara. Maar het is toch ook echt geen V6. 

Afwerking en entertainment van de Navara/Alaskan vind ik persoonlijk ook aangenaam. De Ranger voelt binnenin te veel aan als een Fiesta van de vorige generatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid