Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

54 minuten geleden, gTa zei:

Oei :(   Da's voor 't eerst dat ik dit lees, heb er nochtans redelijk veel over gelezen en de meesten waren zeer content.
De einddempers modden bij een LCI/EU4 is zeer moeilijk, zeker als 't proper moet gedaan worden. De truc met het uitboren van 't derde gat gaat enkel bij de eerste modellen tem productie 2015 dacht ik.
Daarom dat velen de collecteurs veranderen (waarmee je ook de middendemper/kat vervangt). Dat moet wel wat "inbranden", dus geef het zeker een paar 1.000 km. Hoeveel km heb je er sindsdien mee gebold?

Sorry vriend. :oops:  Had ik ook maar één negatieve review van die collecteurs gelezen, ik had m'n advies genuanceerd en dat vermeld.

Geen sorry he, ik weet ben blij voor de tip, kon maar proberen he. En ik weet dat ge geen zever in pakskes vertelt. Ik heb het net laten doen, ongeveer een 300km gebold. Je hoort een "iets" zwaarder geluid, maar dan moet je wel goed "horen" :D 

 

 

53 minuten geleden, gTa zei:

Ik denk dat je er boenk op zit, zowel K16 als XR. Als je 't zo ziet en de K16 staat niet in de weg, dan kan je ze zeker naast elkaar zetten.

Is wel een fiets met ketting, houd daar rekening mee. Je gaat dus af en toe moeten je ketting smeren, zeker als je langere regenritten doet. :D 

BMW zou dat grondlakgrijs niet maken moesten er geen mensen zijn die dat mooi vinden. Idem Porsche met krijt.
Als je dat knap vindt -> doen. 't Is nog eens de standaardkleur ook (zonder meerprijs)! :up:

 

Verdoeme he, had me dan tegen gesproken !  Dat kwam me (financieel) beter uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Geen sorry he, ik weet ben blij voor de tip, kon maar proberen he. En ik weet dat ge geen zever in pakskes vertelt. Ik heb het net laten doen, ongeveer een 300km gebold. Je hoort een "iets" zwaarder geluid, maar dan moet je wel goed "horen" :D 

Aha, in that case: geef het nog een paar duizend km tijd. Nadeel is dat je dan geen off/on-verschil kan evalueren (oude collecteur vs nieuwe collecteur) omdat die laatste zijnen tijd nodig heeft om wat in z'n sas te geraken, maar ik acht de kans wel bestaande dat dat door gebruik (vooral goed warm stoken) nog significant gaat verbeteren.

Ik duim alvast mee. :D 

Quote

Verdoeme he, had me dan tegen gesproken !  Dat kwam me (financieel) beter uit. 

Euh, ik volg nu efkens niet? :D  Tegengesproken op welk vlak? :oops: 

Edit: ah 'k heb hem: ge bedoelt dat ik moet zeggen dat die twee NIET naast mekaar mogen staan wegens "zinloos" (of enige andere reden)? :D  Euh: NIET DOEN JOKKE, DIE TWEE IN EEN GARAGE DAT GAAT NIET, LEVENSGEVAARLIJK !! :lol: 
Zie het zo: als ge de wind van voor krijgt van iemand (de madam bv) dan kunt ge 't nu op nen dwiep van 't internet steken. :D 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit zeg. 

 

Nog zotter dat Honda in de jaren 60 al naar de 20.000 RPM ging in hun race motoren... Hoe ze dat deden zonder zwevende de kleppen te krijgen... zot gewoon. 
Naast het ongelofelijk ontwerp van de veren moeten die kleppen toch ook gigantische klappen krijgen. Echt zot toch, een ICE. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, jan.van.gent zei:

Tijdens de laatste rit merkte ik (vooral bij ralanti) een geluid in het blok van mijn WR250F. Soms was het er, en soms weer niet. Het geluid lijkt van de linker zijkant te komen. Normaal moet bij een enduro om de X aantal uren distributieketting/spanner vervangen worden, dus was dat mijn eerste verdachte.
Bij mijn wr250F heb ik sinds ik hem heb (6 jaar ondertussen) nooit het blok open gedaan en geschiedenis van daarvoor heb ik niet, enkel oliewissletjes/filters en that's it. Maar nu was het dus toch tijd om eens een kijkje te nemen.

Op dit filmpje hoor je het vrij duidelijk. Plots na wat afwisselend gas geven is het weg rond seconde 29.

Eerst moto eens proper gemaakt:

IMG_20200529_211950.thumb.jpg.6f9f49414b3b3b9bb52d08c8d8b0ad38.jpg

Kleppen deksel er af. Je ziet Mg er in staan, is een Magnesium kleppendeksel :D en dat voor 2005, niet slecht. Kleppen (5 stuks) zijn van titanium. Alles ziet er binnenin nog heel zuiver uit.

IMG_20200531_215506.thumb.jpg.06dbc2d076b5520b55006dd19b36a79d.jpg

Deksel onderaan er ook af. Ook hier ziet alles er prima uit.

IMG_20200601_133515.thumb.jpg.beb70830f22fba07911baa31be5f89f9.jpgMa

Klepspeling heb ik ook nog nooit gecheckt (moet opnieuw normaal gezien om de X aantal uren). Maar is nog steeds spot-on! 

IMG_20200601_134429.thumb.jpg.d928afb8cf23c561eba2ce98df798c92.jpg

 

Ketting spanning lijkt me eerlijk gezegd prima. Kettingspanner (automatisch) zat ook zeker niet op einde van zijn slag.

Om zeker te zijn ga ik toch spanner en ketting vervangen.
Iemand nog ideetjes waar ik moet naar kijken? Want ik vrees dat, gezien de goede staat van de ketting, en het feit dat speling me goed lijkt, dit mogelijks niet de oorzaak is van het geluid...

Het geluid is onafhankelijk van versnelling/neutraal/... dus ik vermoed dat het niet uit de V-bak komt.
Het geluid komt naar mijn mening echt van de linker onder/midden kant, niet van boven, niet van rechts...

Intussen ook de moer van het vliegwiel los gekregen (mbv een oliefilter sleutel om de boel te blokkeren). Nu nog wachten op de bestelde flywheel puller om het vliegwiel van de conische as te trekken. Eens het vliegwiel er af is, kan ik aan het onderste tandwiel om de ketting af te nemen.

IMG_20200603_210756.thumb.jpg.9ac4fdfa76ed7914bb7e882789998a00.jpg

Mijn eerste gedacht was inderdaad de ketting. Maar gezien die er zo goed uit ziet, lijkt me dat vreemd. 

Het is een toerental gevoelig geluid, toch? 

Het enige andere wat ik kan bedenken is een lager van een randonderdeel. Bij mijn husky zat er een lager op de waterpomp. Mss iets in zo een richting? 
Op een van mijn Benelli's wel een gelijkaardig geluid gehad. Dat was het tandwiel van de startkoppeling dat op zijn as begon te schuiven en zo tegen het alu-carter aanliep (en daar in freesde :D), maar zoiets merk je op bij de oliewissel. Dat je zoiets bij jou tegen zou komen zou me héél sterk verwonderen. 

Anyhow, vanop afstand te moeilijk om in te schatten... Wel boeiend.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen starre schakel in uw ketting? 

Ik vind het toch iets meer ketting dan iets anders. Maar op het filmpje lijkt het niet zo reactief mee te gaan met toerental. Maar dat zal wss door PC sound zijn. 
Een tikkende klep klinkt iets anders, rauwer. Dit is wat te gedempt voor slechte klepspeling. 

Edit vraagt zich af of uw distributieketting niet wat te droog staat trouwens. Of heb je die gereinigd voor het filmpje? Staat die normaal niet veel natter? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Greg zei:

Er bestaan ook andere merken moto's dan BMW he @Jokke_vlo 😁

Voor hetgeen hij zoekt is er niet zo héél veel, toch?

  • Ducati Multistrada 1260 -> hij kan eens gaan testrijden met die van @dragonfly
  • KTM 1290 Superadventure S 

Dat is het zowat, denk ik.

Als je genoegen neemt met heel wat minder paarden (waarmee ik allerminst gezegd wil hebben dat dat dan niet genoeg is) en/of een minder uitgesproken sporty on-road rijgedrag (iets waar de Multistrada en de XR in uitblinken, dat zijn quasi sportmoto's maar met een comfy rijhouding en deftige bagagecapaciteit), dan komen er een pak meer contenders op de proppen, yep.

Waar denk jij aan?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/6/2020 om 13:12, Jokke_vlo zei:

Mijn K16 vind ik (ja dat is tegen de visie van velen hier) gewoon een zeer knappe machine, een cruiser ook...... en kan heel wat bagage aan.

De S1000XR is (zo hoor en lees ik) een moto die je veel beter kan smijten en gooien, heel behendige, snelle motor waar ik nog bagage mee kan vervoeren. Dus heel simpel omdat ik hem ook kan inzetten om te reizen en hij in de bergen en heuvels veel en veel meer mijn ding gaat zijn..............

Ik heb hem in dat uni grijs gezien en vind dat KNAP. 

 

 

Het is me niet duidelijk wat het nut dan nog is van de K als je de XR ook wil gebruiken om te reizen en bagage mee te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Het is me niet duidelijk wat het nut dan nog is van de K als je de XR ook wil gebruiken om te reizen en bagage mee te nemen. 

Ik vind ze ook zwaar overlappen (en heb daarom ook de vraag gesteld), maar da's aan Jokke om te beslissen. Als hij 't geld van de K niet nodig heeft (die dingen zijn ook quasi niet te verkopen, trouwens), de K ook niet op zijn tenen staat en die nog af en toe eens uit wil halen, dan heeft hij groot gelijk dat hij hem houdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Voor hetgeen hij zoekt is er niet zo héél veel, toch?

  • Ducati Multistrada 1260 -> hij kan eens gaan testrijden met die van @dragonfly
  • KTM 1290 Superadventure S 

Goeie deal want ik wil al lang eens GT3 rijden 😄 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, utah zei:

@gTa wat met de Dorsoduro 1200? Of de Nuda 900? 

Voor Jokke? Ik denk niet dat dat iets is wat hij zoekt, nee 🤣

 

Dat is gelijk iemand die een nieuwe 911 overweegt een TVR Sagaris aanraden in de plaats. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging niet over zijn keuzes, maar over het segment van vergelijkbare motors. Je kan de Duc zo ook naast de Tiger zetten ook. Is te zien wat je verwachting is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, utah zei:

Ging niet over zijn keuzes, maar over het segment van vergelijkbare motors. Je kan de Duc zo ook naast de Tiger zetten ook. Is te zien wat je verwachting is. 

Die verwachting is hier duidelijk benoemd: Tiger = toermotor

De XR wil ik ook nog proefrijden dit jaar, maar ik ga probably terug naar een Multi.

Als het je om sportiviteit gaat en comfort ondergeschikt dan kan je nog een Superduke GT overwegen, zelfde bagagemogelijkheden.

B510E74D-958A-48AB-8596-5096370269E6.jpeg

8EA15D24-60C3-406B-80CC-0D68F3526A31.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet duidelijk wat het nut dan nog is van de K als je de XR ook wil gebruiken om te reizen en bagage mee te nemen. 

Ik vind de K een hele mooie “camion” om 1 of andere reden vind ik die echt “mooi” .

 

De XR zal de leukere zijn om mee te rijden. Op termijn zou ik mogelijk de K weg doen, maar nu zou ik geen afscheid kunnen nemen. Het zal zichzelf wel uitwijzen want :

 

 

Hier in Brabant kan je gewoon niet meer deftig met een auto rijden. Met de motor ben je snel een taffelaar of rijtje taffelaars voorbij.

Ik ga ook stilletjes aan stoppen met autosport en haal meer vreugde uit een (rustige) motor rit.

Eens de GT3 weg zou het me niet verbazen dat hier straks een moto of 4 staan puur uit een soort passie. Wetende dat ik nooit een echte motard zal zijn, laat staan dat ik een goede piloot met die machines zou zijn.

 

Soit weer boeiende tijden om dat allemaal te ontdekken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel he, als het kan, koop de 2 en schrijf ze beide in. Na een jaar kan je dan zien of er eentje nooit gereden heeft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik vind de K een hele mooie “camion” om 1 of andere reden vind ik die echt “mooi” .

 

De XR zal de leukere zijn om mee te rijden. Op termijn zou ik mogelijk de K weg doen, maar nu zou ik geen afscheid kunnen nemen. Het zal zichzelf wel uitwijzen want :

 

 

Hier in Brabant kan je gewoon niet meer deftig met een auto rijden. Met de motor ben je snel een taffelaar of rijtje taffelaars voorbij.

Ik ga ook stilletjes aan stoppen met autosport en haal meer vreugde uit een (rustige) motor rit.

Eens de GT3 weg zou het me niet verbazen dat hier straks een moto of 4 staan puur uit een soort passie. Wetende dat ik nooit een echte motard zal zijn, laat staan dat ik een goede piloot met die machines zou zijn.

 

Soit weer boeiende tijden om dat allemaal te ontdekken.

Ook met de motor is het leuk aan rijvaardigheid te doen, kan ook los van circuit, zoals met VROM. Absolute aanrader, zie topic van de CB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik vind de K een hele mooie “camion” om 1 of andere reden vind ik die echt “mooi” .

 

De XR zal de leukere zijn om mee te rijden. Op termijn zou ik mogelijk de K weg doen, maar nu zou ik geen afscheid kunnen nemen. Het zal zichzelf wel uitwijzen want :

 

 

Hier in Brabant kan je gewoon niet meer deftig met een auto rijden. Met de motor ben je snel een taffelaar of rijtje taffelaars voorbij.

Ik ga ook stilletjes aan stoppen met autosport en haal meer vreugde uit een (rustige) motor rit.

Eens de GT3 weg zou het me niet verbazen dat hier straks een moto of 4 staan puur uit een soort passie. Wetende dat ik nooit een echte motard zal zijn, laat staan dat ik een goede piloot met die machines zou zijn.

 

Soit weer boeiende tijden om dat allemaal te ontdekken.

Ik heb (spijtig genoeg voor de portemonnee) een passie voor beiden en haal qua rijden meer plezier uit motorrijden.. De leercurve en voldoening die je uit de moto haalt tov de auto is groter imo. Ik zie geregeld bepaalde kerels hier op het forum posten over zo licht mogelijk auto's, ik denk dan altijd "koop gewoon een moto 😅"

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn interesse voor auto's is ook gedaald sinds ik met de moto rij. Ik vergelijk qua rijplezier en sensatie altijd met de moto en tja, dan komt het niet in de buurt..

Voor de portemonnee is een moto ook gewoon een stuk goedkoper, wat je voor 6k al in huis kan halen :o ik moet mij soms serieus inhouden om hier geen zot ding in huis te halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik vind de K een hele mooie “camion” om 1 of andere reden vind ik die echt “mooi” .

 

De XR zal de leukere zijn om mee te rijden. Op termijn zou ik mogelijk de K weg doen, maar nu zou ik geen afscheid kunnen nemen. Het zal zichzelf wel uitwijzen want :

 

 

Hier in Brabant kan je gewoon niet meer deftig met een auto rijden. Met de motor ben je snel een taffelaar of rijtje taffelaars voorbij.

Ik ga ook stilletjes aan stoppen met autosport en haal meer vreugde uit een (rustige) motor rit.

Eens de GT3 weg zou het me niet verbazen dat hier straks een moto of 4 staan puur uit een soort passie. Wetende dat ik nooit een echte motard zal zijn, laat staan dat ik een goede piloot met die machines zou zijn.

 

Soit weer boeiende tijden om dat allemaal te ontdekken.

Als je geniet van een rustige motorrit dan blijf je bij de K

Als je de motor bij zijn nekvel wilt pakken dan ga je naar de XR

Wat zoek je en ben je eerlijk naar jezelf toe? Geen kalimerotoestanden he :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/6/2020 om 10:25, Dawud zei:

Al 2 keer een hele tijd op ne nest Brixton fietsen staan kijken, terwijl ik wachtte op de montage van andere banden op mijn moto, bij Bikestop Xavier in Laarne.

Dat ziet er zo, zonder van op enkele cm te kijken met een loep, eigenlijk best ok uit. De non-kwaliteit spat er niet af, let's say. Je ziet wel wat goedkopere onderdelen (bv goedkope CST banden ed) en als je ze wat langer bekijkt valt het op dat ze vnl op "looks vanaf 2m afstand" inzetten en in proberen te zetten op de trends die jongere rijders waarschijnlijk kunnen smaken. Sowieso: ik heb al lelijker en liefdelozer ineengesmeten gerief gezien, zelfs bij Japanners...  Maar het blijft wel "low budget gerief", dus als je je verwachtingen daarmee in lijn legt, denk ik niet dat je wreed teleurgesteld zult zijn.

Voor de rest durf ik mij er echt niet over uitspreken (technische kwaliteit, betrouwbaarheid, enz.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eindelijk nog eens buiten de landsgrenzen gereden, grotendeels Lux en klein uitstapje Eifel, deed deugd. Machine komt daar ook veel beter tot zijn recht.

In de ochtend op halfnatte banen en in de loop van de middag maximale grip. Zalig dagje geweest. Dacht nog heel even @dragonfly gezien te hebben in Lux?
 

 

BFB49994-615B-4CE0-BF95-4CBDD013A999.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid