Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Op 12/6/2020 om 23:02, gTa zei:

Maar het blijft wel "low budget gerief", dus als je je verwachtingen daarmee in lijn legt, denk ik niet dat je wreed teleurgesteld zult zijn.

Dat besef ik goed genoeg. Zelfde verhaal met Royal Enfield. Ik zou zoiets ook nooit kopen voor een massa kilometers op te zetten. Ik "zoek" (eerder droom) iets voor even uit te halen op een zomerse avond, als de kindjes gaan slapen zijn en ik mijn kop eens kan leegmaken (niet letterlijk).  Voor de rest heb ik daar toch geen tijd voor.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is zoiets misschien wel wat je zoekt , ja. 

Niks mis mee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dawud zei:

Dat besef ik goed genoeg. Zelfde verhaal met Royal Enfield. Ik zou zoiets ook nooit kopen voor een massa kilometers op te zetten. Ik "zoek" (eerder droom) iets voor even uit te halen op een zomerse avond, als de kindjes gaan slapen zijn en ik mijn kop eens kan leegmaken (niet letterlijk).  Voor de rest heb ik daar toch geen tijd voor.

 

Van jouw vorige komende wel opletten dat veer- en remmateriaal niet te hard tegen vallen. 

Vooral de remmen kunnen op budgetvriendelijker materiaal hard tegen vallen... Dan ben je vaak beter af met een proper 2de handsje uit het beter segment. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat schrik gekregen van die merken.. Kameraad had een Mash en dat was echt veel miserie, ook al zeer snel last van roest.

Wel jammer want ik vind die Mash Dirttrack 650 wel iets hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, GTX zei:

Ik heb wat schrik gekregen van die merken.. Kameraad had een Mash en dat was echt veel miserie, ook al zeer snel last van roest.

Wel jammer want ik vind die Mash Dirttrack 650 wel iets hebben.

Kan ik wel in komen, zo zien ze er uc&p ook uit : veel bloit metazl waarvan je vermoedt dat dat meteen roest, pover lakwerk over frame en achterbrug en vorkpoten, enz.

Zeker niet iets om daily bij weer en wind te gebruiken, tenzij het maar een jaartje of 2 mee moet gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Teleurstellend dat daar nog steeds geen rollagers in het balhoofd zitten. 

Voor de rest een en al waaaaauuuw :inlove:

is wel wat bedrieglijk, in een Italiaanse fabriek is het nooit zo rustig, leeg en stil. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis zitten, de nachten doen (newborn...) en dus veel tijd hebben om te mijmeren ... niet goed. Denk ik. :D Zeg eens of ik hier aan 't raaskallen ben, of niet?

Een idee bestaat er in om de K13R te vervangen door 2 dingen:

  1. De K13R overlaten tegen nen "Dickschiff" aka tanker/boot, waar ik al langer zot van sta. Een F6C. :inlove:  Wel om wat te modden, want ik wil die niet in standaardtrim (dan oogt hij belabberd), maar met een straight bar, en wat gecleande achterkant met solo-zadel en heel wat (oem chroom) onderdelen in zwarte hoogglanslak gestoken (om te beginnen: de wielen). Helemaal "bad boy" midlife crisis stijl, dus. Om nadien mee te cruisen (iets wat ik met de K13R ook vaak doe: rustige genietritjes en ontstressende uitwaairitjes, waftend op de cilinderinhoud, geen snelle bochten of harde acceleraties, hier in de ruimere omgeving waar toch zeer weinig goeie mogelijkheden zijn om de hellingshoek/power/remmen ten volle te gebruiken).
  2. Daarnaast dan een nieuwe als daily en reismoto, vermoedelijk een S1000XR, maar ook een F900XR zou kunnen, net als de straks nieuwe KTM 1290 Superadventure of een Triumph Tiger (idealiter de volgend jaar nieuwe 1200 met cardan, maar die net nieuwe 900 nu bevalt me op 't eerste zicht ook wel al).

Beide opties enkel maar gesteld dat de testritten meevallen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Thuis zitten, de nachten doen (newborn...) en dus veel tijd hebben om te mijmeren ... niet goed. Denk ik. :D Zeg eens of ik hier aan 't raaskallen ben, of niet?

Een idee bestaat er in om de K13R te vervangen door 2 dingen:

  1. De K13R overlaten tegen nen "Dickschiff" aka tanker/boot, waar ik al langer zot van sta. Een F6C. :inlove:  Wel om wat te modden, want ik wil die niet in standaardtrim (dan oogt hij belabberd), maar met een straight bar, en wat gecleande achterkant met solo-zadel en heel wat (oem chroom) onderdelen in zwarte hoogglanslak gestoken (om te beginnen: de wielen). Helemaal "bad boy" midlife crisis stijl, dus. Om nadien mee te cruisen (iets wat ik met de K13R ook vaak doe: rustige genietritjes en ontstressende uitwaairitjes, waftend op de cilinderinhoud, geen snelle bochten of harde acceleraties, hier in de ruimere omgeving waar toch zeer weinig goeie mogelijkheden zijn om de hellingshoek/power/remmen ten volle te gebruiken).
  2. Daarnaast dan een nieuwe als daily en reismoto, vermoedelijk een S1000XR, maar ook een F900XR zou kunnen, net als de straks nieuwe KTM 1290 Superadventure of een Triumph Tiger (idealiter de volgend jaar nieuwe 1200 met cardan, maar die net nieuwe 900 nu bevalt me op 't eerste zicht ook wel al).

Beide opties enkel maar gesteld dat de testritten meevallen.

Je moet bij je eerste gedacht blijven. Dus:

 

1) Guzzi Griso

2) S1000XR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2020 om 09:52, ir_fuel zei:

Dit?

Honda-Gold-Wing-F6C-Valkyrie-Motorcycle.

Nope, model ouder, de 1500, dit is de 1800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2020 om 10:01, msxx zei:

Guzzi Griso

Nice thinking. Zou wel een 8V S.E. moeten zijn, liefst een Tenni.

Quasi onvindbaar, zeker voor een 'okay' prijs (ik dacht aan een 6 à 7k max voor de "tweede" machine.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er idd ook al gevonden, eentje in NL, enkele in F en I. Maar de prijzen die gevraagd worden, wil ik er (zeker) niet voor geven.

Vrees ook dat dat een tik te veel aan mijn huidige gaat doen denken. Langwielbasisige naked met koppelmotor.
Zou liever iets écht anders hebben. En mijn stoere midlife crisicus vraagt om een stoere "chopper". :D 

I don't know. (Yet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/6/2020 om 10:25, Dawud zei:

Daarnet gaan fietsen en voorbij een fietsenwinkel gekomen die er verkoopt. Er stond een 250 buiten. Echt vet om te zien. 3300euro. Was direct  aan het twijfelen of ik niet beter dat koop ipv een mtb waar ik zelf  nog moet trappen. :D maar ja dan ben ik weer alleen weg ipv met  jitse. :lol:

spacer.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam per toeval dit tegen. @Dawud

993012200_2020-07-0612_53_41.thumb.jpg.b0dfda05205087d409f9f9ee70747e95.jpg

"erfreulich wertig verarbeitet" klinkt zeker okay - ze zouden 't wel anders zeggen moest 't nodig zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En iets wat ik zelf niet kende, maar duidelijk in dezelfde vijver vist:

1069255233_2020-07-0612_58_37.thumb.jpg.0729ea2f8dacbeab7a6f7cd088652c02.jpg1

https://www.fbmondial.be/

Als je een goedkope, leuk uitziende, "customized from factury" bike wil, kan dit ook nog een optie zijn).

Ik ken het zelf absoluut niet dus ik steek m'n hand niet in 't voor voor kwaliteit, rijgedrag e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Zal pas ten vroegste voor volgend seizoen zijn. Zien hoeveel centen er nog overblijven na onze bouw. 

sowieso geen 125. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En iets wat ik zelf niet kende, maar duidelijk in dezelfde vijver vist:

1069255233_2020-07-0612_58_37.thumb.jpg.0729ea2f8dacbeab7a6f7cd088652c02.jpg1

https://www.fbmondial.be/

Als je een goedkope, leuk uitziende, "customized from factury" bike wil, kan dit ook nog een optie zijn).

Ik ken het zelf absoluut niet dus ik steek m'n hand niet in 't voor voor kwaliteit, rijgedrag e.d.

Deze, en het 300cc van fb mondial, zou ik precies verkiezen boven degenen die hierboven gepost zijn. Dit zijn al wat modernere blokken (4 kleps, dubbele bovenliggende nokkenas, waterkoeling,...). Zullen wel een pak levendiger zijn dan de antieke luchtgekoelde blokken van hierboven (oude Yamaha designs lijkt me dat 250cc blok, de 125cc lijkt me oude Honda).

 

Swm al bekeken?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maybe. Denk wel dat me dat zou liggen als reismoto, maar na meerdere peten gesproken te hebben met (veel) ervaring in het enduroad-reizen, snap ik dat ik dat echt niet moet doen. Ik reis graag alleen en dat is al on road niet altijd 't beste idee, laat staan offroad (waar er vaak nul passage is, dus als je iets voor hebt...).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2020 om 12:08, Jokke_vlo zei:

 

Ik ga ook stilletjes aan stoppen met autosport 

Beslissing die Ward S een jaar geleden ook heeft genomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid