Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Dit is bonkers, in the flesh. Wouldn't mind at all. Akra schijnt knap geluid te maken maar in dB zelfs 1 a 2 stiller te zijn dan stock. 

 

IMG20200714140908.jpg

IMG20200714140916.jpg

IMG20200714140925.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle accessoires die ik wil (3 alu koffers, verstralers, valbeugels, nog wat klein gerief) 13,5k nieuw. Geen korting. Levertermijn 4 maanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn heel mooi in die config!!

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd zeer knap!

Hoe rijdt zoiets op verhard? In de tests wordt vooral gesproken over de offroad capaciteiten etc maar de meeste rijders zullen vooral op verhard rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ga ik F6C rijden. 

Dan toch actueel zoekende naar een N+1 moto of als vervanger?
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gTa zei:

Met alle accessoires die ik wil (3 alu koffers, verstralers, valbeugels, nog wat klein gerief) 13,5k nieuw. Geen korting. Levertermijn 4 maanden. 

Geen korting? Straf

Bij Duc al €2k op een Multi 1260S, landelijk dus los van concessie

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, GTX zei:

En? :)

Typische Hollander weer: komt afspraken niet na. Een hele uitleg en dubieuze kronkels om mij te proberen vergewissen van het feit dat de motor nog niet klaar was om te testrijden. Nochtans toen ik toekwam "jaja, net een heejle beurt gekreejge!" ... maar daarna was het van "oy nee man, gaat niet, kleppen moeten nog gesteld en carbo's nog afgesteld en de oude versnellingsbakolie moet nog gewisseld want ding staat al lang stil hé" en weet ik wat nog allemaal. :roll:  Verkoper van m'n voeten.

Dus enkel testgezeten, ofte: ik weet niks meer dan voorheen.

Wel een half uur rond en onder die fiets gehangen, dus heel veel onderdelen bekeken en mental notes gemaakt qua mogelijke staat, plaatsen waar ze wel/niet ouderdom vertonen, enz. Er stonden er 4 dus ik kon goed vergelijken.

 

Ik denk wel dat ik er één wil. Tijdens de rit heen en terug was ik met mijn moto ... is me nog maar eens opgevallen dat dat ding gewoonweg niet te gebruiken valt volgens wat-ie kan, op onze wegen. En af en toe wil je dat spel toch eens opendraaien. Of op z'n oor leggen. Op- en afritten aan 140, doortrekken tot 220+, ... pfff. Zeker als je zo'n spel op circuit gereden hebt en weet wat het kan, of al je vergelijkt met (zéééér stevige) ritten in de Pyreneeën ... dan is 't toch wel wat frustrerend, hier.

Ik neig dus meer en meer naar een combo S1000XR + F6C. De eerste als woon/werk- en als reismotor, de tweede als pleziermotor voor de ruime omgeving hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het puur is om test te rijden kan je misschien eens een tripje doen naar Neerpelt? Daar staat er eentje bij de dealer. Allez geen idee welke versie je juist zoekt :D

Klopt wel wat je zegt.. het potentieel van de motor haal je er nog zelden uit. Natuurlijk, rondrijden met het besef dat het "kan" is ook al zoiets. Bv. hoeveel GT3's zien nooit een circuit.. (niet de juiste vergelijking maar hou get the point)

De S1000XR is natuurlijk ook alles behalve een tam beestje hé, denk dat je daar ook nog wel regelmatig tegen 140 de afrit zal nemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut, zo'n potente hoogpoters lenen zich daar enorm goed toe. Heb de vorige gereden, de huidige nog niet. En ook de KTM 1290 Superadventure S. Allebei hoogpoters met veel vermogen ... en da's absurd hoe goed die zich lenen tot "raggen". Ik denk dat dat in the real world (dus niet op circuit maar gewone banen) de snelste moto's zijn die je kan hebben, vooral omdat je daar ook comfy op zit (itt sportmotoren). Samen met de hypernakeds, dan.

 

Heb 't eens zeer methodisch aangepast en per gebruik dat ik ken van m'n moto, bekeken welke elementen daar in zitten, welke moeten blijven, welke mogen verdwijnen of verminderen, wat me vooral bevalt en wat me minder bevalt, enz. De combo die 'k daar vooropzet ticks nearly all boxes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Absoluut. Heb de vorige gereden, de huidige nog niet. En ook de KTM 1290 Superadventure S. Allebei hoogpoters met veel vermogen ... en da's absurd hoe goed die zich lenen tot "raggen". Ik denk dat dat in the real world (dus niet op circuit maar gewone banen) de snelste moto's zijn die je kan hebben, vooral omdat je daar ook comfy op zit (itt sportmotoren). Samen met de hypernakeds, dan.

 

Je kan makkelijker/sneller corrigeren. Daardoor kan je in the real world simpelweg sneller door bochten, omdat je de omstandigheden makkelijker kan counteren. In combinatie met stoïcijns weggedrag door de filterende veerelementen, je stuitert niet de bocht uit maar je houdt gemakkelijker je lijn.

Totdat het echt snel gaat (180+), of echt plat gaat (grondspelingsissues), dan haken ze op een gegeven moment af waar sportmotoren door gaan. In the real world zou je dat niet op moeten zoeken, alhoewel soms verleidelijk :) 
(Superduke GT zit wat tussen allroad en sportmotor in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, daarom.

Ik geloof ook oprecht dat Je echt *stupide* rijgedrag aan de dag moet leggen (én daar ook nog eens toe in staat zijn, ook op de momenten waarop het niet gaat zoals voorzien) vooraleer je echt een duidelijk verschil maakt met een sportmotor tov zo'n hyper-GT/hoogpoter. En dan is de grens altijd kortbij en zijn de risico's zo veel groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Yep, daarom.

Ik geloof ook oprecht dat Je echt *stupide* rijgedrag aan de dag moet leggen (én daar ook nog eens toe in staat zijn, ook op de momenten waarop het niet gaat zoals voorzien) vooraleer je echt een duidelijk verschil maakt met een sportmotor tov zo'n hyper-GT/hoogpoter. En dan is de grens altijd kortbij en zijn de risico's zo veel groter.

In the real world mag je dat vergeten, tenzij biljartlaken vlak asfalt met bochten met relatief grote radius.

Sommige stukken in Lux voldoen aan die categorie, voor de rest ben je overal sneller met een allroad of doe je niets onder voor een sportmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik volg.

'k Zat aan zuidkant Pyreneeën te denken. Dat ligt daar vol "circuits" (perfect oppervlak, heel veel brede waaiers, vaak rechte stukken tussen van voldoende lengte om 250+ te halen, niet veel korte haarspeldjes). Mits circuitkennis, een stel noten gemaakt van wurtziet-boornitride en de wil om daar echt compleet voluit te gaan ... :D 

Da's daar echt de max. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Ja, ik volg.

'k Zat aan zuidkant Pyreneeën te denken. Dat ligt daar vol "circuits" (perfect oppervlak, heel veel brede waaiers, vaak rechte stukken tussen van voldoende lengte om 250+ te halen, niet veel korte haarspeldjes). Mits circuitkennis, een stel noten gemaakt van wurtziet-boornitride en de wil om daar echt compleet voluit te gaan ... :D 

Da's daar echt de max. :inlove: 

We moeten eens die kant op :) 

De N260 en consorten voldoen inderdaad helemaal aan die criteria :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vent, dat is daar echt het Walhalla. Allez, wás! Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren, het globale klimaat in West-Europa vwb sportief rijden (zeker met de moto) keldert aan een rotvaart, trajectcontroles worden spotgoedkoop om te installeren en bijna alle regeringen (nationaal en lokaal) hebben daar dus geld mee geroken.

Maar bon, niet zwartkijken en vingers kruisen dat het daar nog goed blijft, zoals het was. ❤️   Voorjaar (eind mei / begin juni) 2021 zou wel eens goed kunnen passen, voor mij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gTa zei:

Vent, dat is daar echt het Walhalla. Allez, wás! Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren, het globale klimaat in West-Europa vwb sportief rijden (zeker met de moto) keldert aan een rotvaart, trajectcontroles worden spotgoedkoop om te installeren en bijna alle regeringen (nationaal en lokaal) hebben daar dus geld mee geroken.

Maar bon, niet zwartkijken en vingers kruisen dat het daar nog goed blijft, zoals het was. ❤️   Voorjaar (eind mei / begin juni) 2021 zou wel eens goed kunnen passen, voor mij.

Over tien jaar zijn we oude peten die zeggen dat vroeger alles beter was.

Waar is de tijd dat ik elke week topsnelheid aantikte 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D 

Chance dat mijn werk nog vereist dat ik langs Duitsland moet, via Ghendtbrücke en de Fliegüber aldaar. Daar kan dat nog. :D 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Vent, dat is daar echt het Walhalla. Allez, wás! Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren, het globale klimaat in West-Europa vwb sportief rijden (zeker met de moto) keldert aan een rotvaart, trajectcontroles worden spotgoedkoop om te installeren en bijna alle regeringen (nationaal en lokaal) hebben daar dus geld mee geroken.

Maar bon, niet zwartkijken en vingers kruisen dat het daar nog goed blijft, zoals het was. ❤️   Voorjaar (eind mei / begin juni) 2021 zou wel eens goed kunnen passen, voor mij.

Tegen einde van het jaar nog eens babbelen dan, tenminste.. als het niet met de tent te doen is 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deal. Als 't om een rij-intensieve, kortere motorvakantie gaat (focus op rijden, best veel km per dag) heb ik absoluut geen bezwaar tegen lichtere bepakking en een klaargemaakt bed en bord. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond met twee vrienden gaan rijden, was echt leuk en ontspannend. Nadien nog bij ene eventjes op een terras gezeten en dan naar huis wanneer de donkerte zijn intreden deed. Zalig gewoon :)

Alleen was het serieus fris geworden met mijn doorwaaijas aan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, GTX zei:

Gisterenavond met twee vrienden gaan rijden, was echt leuk en ontspannend. Nadien nog bij ene eventjes op een terras gezeten en dan naar huis wanneer de donkerte zijn intreden deed. Zalig gewoon :)

Alleen was het serieus fris geworden met mijn doorwaaijas aan :D

:) 

Tip: regenjasje meenemen als windblocker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid