Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de review @gTa

  • Knap machine en zal waarschijnlijk heel leuk rijden
  • Lijkt me wel een gevaarlijke fiets als je er zo gemakkelijk dwaas mee kan rijden en nog niet eens voelt dat hij u helpt in het rijden. Je verleert motorrijden en normaal rijden wordt saai
  • Ik snap niet hoe je graden kan winnen door naast uw motorfiets te hangen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Het totale gewicht incl rijder moet on de bocht hangen om de mpv krachten te counteren. Het geheel heeft een com (center of Mass) waarop dat speelt. Als je de afzonderlijke com vd rijder meer nara binnen brengt mag de com van de moto wta naar buiten, ie moto wat meer rechtop. Totale com blijft zo gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, msxx zei:

Mooie review, grondspelingsissues baren me wel zorgen..

MTS of S1000XR of toch een SA1290S?

Luxe problemen :D 

Sowieso testrijden! 

MTS? Multistrada? Zo ja, welke? 

KTM wordt helemaal vernieuwd hé voor Euro5/2021. Testmoto's rijden al sinds vorige winter rond.

Wordt vermoedelijk de eerste seriemotor met adaptieve snelheidsregelaar, al heeft bmw onlangs wel een persbericht de wereld Ingestuurd van hun eigen versie op een K16, maar geen woord over productiestart of beschikbaarheid. Nieuws gisteren over MY21 vermeldt het ook niet dus zal voor later zijn, nog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Sowieso testrijden! 

MTS? Multistrada? Zo ja, welke? 

KTM wordt helemaal vernieuwd hé voor Euro5/2021. Testmoto's rijden al sinds vorige winter rond.

Wordt vermoedelijk de eerste seriemotor met adaptieve snelheidsregelaar, al heeft bmw onlangs wel een persbericht de wereld Ingestuurd van hun eigen versie op een K16, maar geen woord over productiestart of beschikbaarheid. Nieuws gisteren over MY21 vermeldt het ook niet dus zal voor later zijn, nog. 

Tenzij er een superdeal langskomt (Uitgaande MTS1260S? Nu al stockpremies van 2k) ga ik sowieso wachten op 2021. Al is het maar om geen spijt te hebben van een MY2020 aankoop. De 950 is een sensible choice, maar het g-krachten gevoel in de bochten met gas-open en het spelen met de balans door het enorme vermogen los te laten in de bochten ga ik vermoedelijk te hard missen

De 1260 heeft momenteel de voorkeur, alhoewel nog niet mee gereden

De V4, zal volledig afhangen van het karakter van het motorblok én moet voorzien zijn van een 17 inch voorwiel, anders valt hij af.

En tegelijk blijven de twijfels rondom Ducati. Teveel shizzle welke ik zelf gehad heb en waarvan ik weet dat ze doorgedrongen zijn als 'productkenmerk' (geen achterrem de naam waardig, koppelingontluchtingszever wegens te goedkope componenten, versnellingsbak schakelt erg afhankelijk van interne temperaturen en zelfs per dag wisselend - soms geweldig, soms hakerig -, handvatverwarming welke de geest geeft, turbulenties afkomstig van waarschijnlijk de spiegels)
Maar er is geen chassis wat kan tippen aan dat van de Multi en een V2 met bakken karakter én topend power welke voor mij ronduit verslavend werken. 

De kans dat ik er een koop schat ik nu op 70%

De kans dat ik nog een KTM koop op 10% (uiterst betrouwbaar, maar wat minder verfijnd allemaal)

De kans dat ik een XR koop op 20% (zou rationele keuze zijn, lastig om daar dan zoveel geld aan uit te geven)

Oh ja, dan is er ook nog een kans dat ik gewoon nog twee jaar ga doen met de Superduke GT :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, gTa zei:

Klopt. Het totale gewicht incl rijder moet on de bocht hangen om de mpv krachten te counteren. Het geheel heeft een com (center of Mass) waarop dat speelt. Als je de afzonderlijke com vd rijder meer nara binnen brengt mag de com van de moto wta naar buiten, ie moto wat meer rechtop. Totale com blijft zo gelijk. 

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat je plots lager kon gaan met uwe motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW Motorrad 'Big smile days' voor stock moto's.

Checkt website

Zoekt S1000XR

1 stockdeal: voor 21K (= basismodel + alle geconfigureerde extra's)

Waar is de 'deal'? Ik zie hem niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat ge naast de moto hangen alleen om met de zijkant de grond niet te raken , of is er een ruimer gripvoordeel als ge de moto meer rechtop door de bocht krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Le Capri Mauve zei:

Gaat ge naast de moto hangen alleen om met de zijkant de grond niet te raken , of is er een ruimer gripvoordeel als ge de moto meer rechtop door de bocht krijgt?

Dat laatste: misschien wel, op 't scherp van de snee (= limiet). Maar ik durf niet te beweren van wel/niet. Ik weet het eenvoudigweg niet.
Sowieso zit je dan richting uiterste van de flank van je band, dus in het zachtste rubber (indien multiple compound). En hoe verder naar buiten, hoe minder groef ook, meestal. Sport- en GT-banden hebben op de laatste 3 à 4 cm bandflank doorgaans géén groeven meer, of nog echt minimaal. Dat spreekt dus ergens tégen het rechter houden van je machine, want een graadje meer kan betekenen dat je plots op een slick rijdt, i.e. meer grip. Maar ik denk dat dat eigenlijk enkel in theorie geldt...

In real world omstandigheden: quasi zeker van niet. Dan is 't 'm inderdaad zuiver om de motorfiets een graadje (of twee, drie) rechter te houden waardoor je dan b.v. net niet de grond raakt met (de pinnen van) je voetsteunen.

Maar dat moet helemaal niet. Voetsteunen hebben meestal slijtpinnen (boutjes met een hele lange conische kop) én ze klappen ook naar achter weg, dus als je "voetsteun" de grond raakt heb je eigenlijk nog best veel marge.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag "navigeer naar huis - bochtige weg - bochten 2 - heuvels 2" gekozen vanuit Bxl. Zond me door de marginale (anale?) driehoek ... had daar geen zin in dus 1 tussenpuntje aangeduid ergens tegen Gisbââr'n. 100-tal km achterafwegjes, heerlijk.

Ik blijf extreeeem content van die M7RR, damn wat een band. :inlove:  En dat slijt maar niet! 😮  Gaat precies langer mee dan m'n Pirelli's Angel GT!

1101790137_2020-07-3114_18_28.thumb.jpg.235b2b8dfd8047b6f898445f992c2efd.jpg

510082112_2020-07-3114_19_06.thumb.jpg.f100df800509a8b8d52ba8f404149f9c.jpg

1527732688_2020-07-3114_22_47.thumb.jpg.d25af397b1f097460508611dcb414a55.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zie ik het best als eerst zorgen dat de techniek goed zit en dan opschuiven naar gebied waar de techniek essentieel is. Van in het begin de strijkstok goed hanteren, niet wachten tot het nodig is om het stuk goed te krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Dat laatste: misschien wel, op 't scherp van de snee (= limiet). Maar ik durf niet te beweren van wel/niet. Ik weet het eenvoudigweg niet.
Sowieso zit je dan richting uiterste van de flank van je band, dus in het zachtste rubber (indien multiple compound). En hoe verder naar buiten, hoe minder groef ook, meestal. Sport- en GT-banden hebben op de laatste 3 à 4 cm bandflank doorgaans géén groeven meer, of nog echt minimaal. Dat spreekt dus ergens tégen het rechter houden van je machine, want een graadje meer kan betekenen dat je plots op een slick rijdt, i.e. meer grip. Maar ik denk dat dat eigenlijk enkel in theorie geldt...

In real world omstandigheden: quasi zeker van niet. Dan is 't 'm inderdaad zuiver om de motorfiets een graadje (of twee, drie) rechter te houden waardoor je dan b.v. net niet de grond raakt met (de pinnen van) je voetsteunen.

Maar dat moet helemaal niet. Voetsteunen hebben meestal slijtpinnen (boutjes met een hele lange conische kop) én ze klappen ook naar achter weg, dus als je "voetsteun" de grond raakt heb je eigenlijk nog best veel marge.

 

Niet elke motor zit zo in elkaar. Er zijn ook motoren waar de uitlaat/middenbok/zijstandaard/versnellingspook net zo snel de grond raken als de voetsteunen. Dus pas daar mee op.

Met de Multistrada heb ik hem op die manier al eens uit zijn versnelling gereden (je leest het goed) waardoor ik ineens de aandrijving kwijt was, in een bocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een boek gekocht, je weet wel, zo'n rechthoekig ding dat langs 1 van de platte kanten openvouwbaar is en bestaat uit een heleboel ultradunne dingetjes, waarop dan met inkt tekens en afbeeldingen worden gezet.

182432370_2020-07-3114_28_19.thumb.jpg.64c9ae4ad18fe731118d377f4bf2f3fb.jpg

:ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Vandaag "navigeer naar huis - bochtige weg - bochten 2 - heuvels 2" gekozen vanuit Bxl. Zond me door de marginale (anale?) driehoek ... had daar geen zin in dus 1 tussenpuntje aangeduid ergens tegen Gisbââr'n. 100-tal km achterafwegjes, heerlijk.

Ik blijf extreeeem content van die M7RR, damn wat een band. :inlove:  En dat slijt maar niet! 😮  Gaat precies langer mee dan m'n Pirelli's Angel GT!

1101790137_2020-07-3114_18_28.thumb.jpg.235b2b8dfd8047b6f898445f992c2efd.jpg

510082112_2020-07-3114_19_06.thumb.jpg.f100df800509a8b8d52ba8f404149f9c.jpg

1527732688_2020-07-3114_22_47.thumb.jpg.d25af397b1f097460508611dcb414a55.jpg

Mooi :) 

'Slijt maar niet' zou ik graag bevestigen, maar is zeker niet het geval. Helaas. Heb nu 2.200km met de achterband en is nog goed voor ongeveer 800km. Nog 1 mooie trip dus, ga je mee? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

Niet elke motor zit zo in elkaar. Er zijn ook motoren waar de uitlaat/middenbok/zijstandaard/versnellingspook net zo snel de grond raken als de voetsteunen. Dus pas daar mee op.

Met de Multistrada heb ik hem op die manier al eens uit zijn versnelling gereden (je leest het goed) waardoor ik ineens de aandrijving kwijt was, in een bocht. 

Ook al gehad met de mijne, maar wel bij zware belading én wanneer hij in een verzakking in een haarspeldbocht serieus inveerde.

Op diezelfde trip reed ik ook langs rechts steevast de uitlaatbochtbeschermer (Akra carbon) tegen de grond, in die mate dat daarin een gat gesleten is. :D  Dat schuurt wel véél zachter tegen tarmac dan een voetsteun, echt een aangenaam geluidje. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Ook al gehad met de mijne, maar wel bij zware belading én wanneer hij in een verzakking in een haarspeldbocht serieus inveerde.

Op diezelfde trip reed ik ook langs rechts steevast de uitlaatbochtbeschermer (Akra carbon) tegen de grond, in die mate dat daarin een gat gesleten is. :D  Dat schuurt wel véél zachter tegen tarmac dan een voetsteun, echt een aangenaam geluidje. :D 

Zalig :D 

Klopt wel wat je zegt, gaat meestal gepaard met een bultje in de weg of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

Mooi :) 

'Slijt maar niet' zou ik graag bevestigen, maar is zeker niet het geval. Helaas. Heb nu 2.200km met de achterband en is nog goed voor ongeveer 800km. Nog 1 mooie trip dus, ga je mee? :D 

Ja, er staat ergens een streepje met potlood in mijn agenda. :D 
Ik wacht tot jij meldt dat dat vervangen mag worden door dikke zwarte viltstift. :D 

Dan nog even kortsluiten met het dametje des huizes, maar zou normaliter OK moeten zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:

@Jokke_vlo voor mocht je zwichten, volgende week; MY21 komt dit er voor de S100àXR bij:

858033911_2020-07-3019_59_41-Window.jpg.2f6e428c93823ffa86f3d33820fd1bdb.jpg

Fotootses:

 

 

 

P90394490_highRes_bmw-s-1000-xr-lightw.jpg

yamaha-tdm-900-abs-1329203.jpg

 

Elke keer denk ik dat ik een TDM zie, van ergens eind jaren negentig.

Kan niet wennen aan de achterkant/middelste lijn/uitlaat van de S1000XR van 2e gen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

Zalig :D 

Klopt wel wat je zegt, gaat meestal gepaard met een bultje in de weg of zo.

Heb zo ook eens mijn schakelpedaal eraf gereden. :lolz:  In de Pyreneeën, een "circuit" bergpas, naar beneden, en maar pappen.
Bochtje met verzakking, kkgggch-RAK.  Uitaccelereren, van 2 naar 3 willen en zo met je teen in de leegte trekken, nog eens nog eens ... ondertussen in de limiter. Huh?
Piepke naar beneden, CRAP!

Was gelukkig gewoon 't uitsteeksel (dat naar links gaat, dus), het armpje hing er nog aan. Kon dus, moeilijk weliswaar, nog schakelen.
Maar koppig als ik was 'm dan in z'n 3 gezet en daar alles mee gedaan. Laat toe om van 10 tot 180 km/u te rijden, oid, dus bereik zat, zo. :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Heb zo ook eens mijn schakelpedaal eraf gereden. :lolz:  In de Pyreneeën, een "circuit" bergpas, naar beneden, en maar pappen.
Bochtje met verzakking, kkgggch-RAK.  Uitaccelereren, van 2 naar 3 willen en zo met je teen in de leegte trekken, nog eens nog eens ... ondertussen in de limiter. Huh?
Piepke naar beneden, CRAP!

Was gelukkig gewoon 't uitsteeksel (dat naar links gaat, dus), het armpje hing er nog aan. Kon dus, moeilijk weliswaar, nog schakelen.
Maar koppig als ik was 'm dan in z'n 3 gezet en daar alles mee gedaan. Laat toe om van 10 tot 180 km/u te rijden, oid, dus bereik zat, zo. :D

Was weggezakt in mijn herinneringen, maar zie nu jouw post weer voor me :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gene lelijken beer.

s1000xr_stylesport_01.thumb.jpg.8590ac19532f482dc67b0c91ae031535.jpg

Die foto toont 'm met gesmede wielen. (optie van een 1300-tal euro :silly: )

 

Gesmede wielen zijn echt BONKERS knap irl. Eigen foto's:

959821879_2020-07-3113_50_57.thumb.jpg.103ea53fdff07d734a696a5456ebd955.jpg

1879815873_2020-07-3113_51_15.thumb.jpg.4aa5044a70d46213d94ec8693c20fada.jpg

1431510793_2020-07-3113_52_00.thumb.jpg.fbe914272c2e8fc35e9a86aad48c8899.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Toch gene lelijken beer.

s1000xr_stylesport_01.thumb.jpg.8590ac19532f482dc67b0c91ae031535.jpg

Die foto toont 'm met gesmede wielen. (optie van een 1300-tal euro :silly: )

 

Gesmede wielen zijn echt BONKERS knap irl. Eigen foto's:

959821879_2020-07-3113_50_57.thumb.jpg.103ea53fdff07d734a696a5456ebd955.jpg

1879815873_2020-07-3113_51_15.thumb.jpg.4aa5044a70d46213d94ec8693c20fada.jpg

1431510793_2020-07-3113_52_00.thumb.jpg.fbe914272c2e8fc35e9a86aad48c8899.jpg

Dat is wel zeer mooi ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Dat is wel zeer mooi ja!

De kleurencombo vind ik wat "gratuit" (as in: zéér te verwachten bij een BMW) en mogelijks ook een tikje te sporty. Geen idee, nog, moet wat rijpen. Wel mooi, daar niet van. En dat blauw metallic dat er in zit is echt helemaal mijn ding. :inlove: 

Ik zou nog wel eens durven de gewone uni grijze bestellen, met de opties van de Sport (dunno vwb de Akrapovic, dat zou ik toch éérst moeten horen). En dan toch nog in kleur naar wens steken. Enige probleem: 't is niet OEM dus kan mogelijks deuk geven in rest- of inruilwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

De kleurencombo vind ik wat "gratuit" (as in: zéér te verwachten bij een BMW) en mogelijks ook een tikje te sporty. Geen idee, nog, moet wat rijpen. Wel mooi, daar niet van. En dat blauw metallic dat er in zit is echt helemaal mijn ding. :inlove: 

Ik zou nog wel eens durven de gewone uni grijze bestellen, met de opties van de Sport (dunno vwb de Akrapovic, dat zou ik toch éérst moeten horen). En dan toch nog in kleur naar wens steken. Enige probleem: 't is niet OEM dus kan mogelijks deuk geven in rest- of inruilwaarde.

Doelde eigenlijk enkel op de gesmede wielen, indrukwekkend!

Ben zelf meer voor de rustige kleurstellingen.

Zag een optionele M ketting, deed me toch wat fronsen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indeed :lol:  Kost optioneel "maar" een kleine 100 EUR.

 

De Sport heeft std een Akra einddemper...

image.png.dc312c0916634df8a60929ebbacbc9b6.png

maar ik zie dat Akra er zelf ook verkoopt, helemaal in carbon, voor een 900-tal euro.

image.png.e1d2f7c718dbea00cc591f71f4c494bb.png

Da's dan "geld om geld" achteraf te doen, én mooier ook?
En dan heb je de std pot not (voor een occasionele circuitdag b.v.).
Misschien enkel een wat schreeuwerig logo maar bon, je kan niet alles hebben.
En die titanium huls die bij de BMW-versie komt (ik heb die nu ook) is zééér onderhouds- en gebruiksspooronvriendelijk.

Dan zie ik de meerwaarde voor de Sport eigenlijk niet, want het lage ruitje is accessoire bestelbaar (zou sowieso doorgaans met het lage rijden, behalve bij regen dan zwier ik er de grote op). Ketting kan je apart optioneel nemen (indien gewenst), en voor de rest is er dan enkel de kleur. As said: weet nog niet wat ik er van moet vinden. Wel wijs, maar zou 'm liever wat minder "RAAAAGH I AM AN M MOTORCYCLE" hebben.

Akrapovic heeft ook de headers :inlove:  Dan valt heel die (knoert van een) middendemper weg. Zal dan wel vet klinken. Maar 'k vrees dat ge daar nauwelijks nog mee weg komt. Duitsland zeker niet, Frankrijk ook niet meer, ... who's next?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid