Ga naar inhoud

Waarom rijd ik wel elektrisch.


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Titleist zei:

Ik ben slechts 6.8 keer gehandicapt! En er zijn genoeg terreinen in het buitenland (liefst met de nodige zon) waar je zonder scootmobiel niet zal binnenkomen voor het donker is. :D

Je bent minder gehandicapt als ik dan 😛 9,5 keer hier. Geen excuus dus :D.

:oops: Ik rij echt niet graag in een buggy op de baan tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik rijd elektrisch, met een Tesla. Waarom ik voor deze Tesla heb gekozen?

- Ik vind de Model S een mooie auto, en al zeker met de dikke 21’ers
- Indrukwekkend groot scherm binnen, met heel veel bedieningsmogelijkheden van de auto.
- Top geluidsinstallatie
- Muziek streamen via Spotify
- Autopilot
- Om de paar weken een update met nieuwe features en verbeteringen (vb. kaart is continu up to date)
- Comfort met de perfecte luchtvering
- Zeer goede stoelen
- Elektrisch rijden is anders, en dat vind ik cool. Plannen bij een langere rit wanneer je onderweg moet laden. Ik vind dat plezant.
- Directe gasrespons, en rijden zonder enige onderbreking, want er is geen vertraging bij vertrekken, en er is geen versnellingsbak
- Zot snel accelereren
- Zot snel hernemen
- Hoewel de auto zo snel is, nodigt ‘m net uit tot rustiger rijden. Ik vind het rijden met een EV een beetje ‘zen’
- Het fiscale voordeel, lage VAA, geen BIV en tax, gratis superchargen, een zeer interessante leasing met hoge restwaarde, wat er voor gezorgd heeft dat ik een auto van 132k kon kopen.
- Ik kan laden aan de firma, want alle daken liggen vol met zonnepanelen, wat ik dan doe voor 80% van mijn kilometers, waardoor ik ook ecologisch er wel een goed gevoel bij heb
- Als werkauto, met 35k km die bijna allemaal in de Benelux worden gereden, de perfecte auto voor mij.

En toch twijfel ik eraan dat elektrisch rijden de toekomst word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk rijdt een elektrische auto altijd zalig.

Wat blijven de nadelen van een elektrische auto?

- Het extreem hoge verbruik als de snelheid boven de 160 gaat. De Duitse Autobahn is dus niet zijn geliefde habitat

- Lange afstanden, met meerdere laadbeurten tot terug een volle batterij, want dan verlies je veel tijd.

- Geen beleving door afwezigheid van geluid en versnellingsbak

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd elektrisch, met een Tesla. Waarom ik voor deze Tesla heb gekozen?

- Ik vind de Model S een mooie auto, en al zeker met de dikke 21’ers
- Indrukwekkend groot scherm binnen, met heel veel bedieningsmogelijkheden van de auto.
- Top geluidsinstallatie
- Muziek streamen via Spotify
- Autopilot
- Om de paar weken een update met nieuwe features en verbeteringen (vb. kaart is continu up to date)
- Comfort met de perfecte luchtvering
- Zeer goede stoelen
- Elektrisch rijden is anders, en dat vind ik cool. Plannen bij een langere rit wanneer je onderweg moet laden. Ik vind dat plezant.
- Directe gasrespons, en rijden zonder enige onderbreking, want er is geen vertraging bij vertrekken, en er is geen versnellingsbak
- Zot snel accelereren
- Zot snel hernemen
- Hoewel de auto zo snel is, nodigt ‘m net uit tot rustiger rijden. Ik vind het rijden met een EV een beetje ‘zen’
- Het fiscale voordeel, lage VAA, geen BIV en tax, gratis superchargen, een zeer interessante leasing met hoge restwaarde, wat er voor gezorgd heeft dat ik een auto van 132k kon kopen.
- Ik kan laden aan de firma, want alle daken liggen vol met zonnepanelen, wat ik dan doe voor 80% van mijn kilometers, waardoor ik ook ecologisch er wel een goed gevoel bij heb
- Als werkauto, met 35k km die bijna allemaal in de Benelux worden gereden, de perfecte auto voor mij.

En toch twijfel ik eraan dat elektrisch rijden de toekomst word.


Spotify werkt bij mij vaak niet.

Plannen om te moeten laden vind ik niks aan eerlijk gezegd.

Die updates, allemaal goed en wel, maar soms gaat het achteruit ipv vooruit. Voorbeeld is AP. Voorheen was die veel smoother bij het afremmen en trok die sneller op. Nu is die veel bruusker en trekt de auto minder snel op wanneer AP actief is.. dan liever soms geen update [emoji17]

Moet wel zeggen dat het leuk is om de motor niet te moeten warm rijden.. ik doe nogal veel korte ritjes.. dan is een ICE net op temperatuur en dan ben ik op bestemming.

Volledig mee eens dat het een steriele ervaring is. Hoewel als ik doorjakker midden in de nacht op bepaalde stukken krijg ik toch ook wel een smile.

Maar dan gaat de range wel zot hard achteruit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:


 Plannen bij een langere rit wanneer je onderweg moet laden. Ik vind dat plezant.
 

 

1 uur geleden, BMWMB zei:

.

Wat blijven de nadelen van een elektrische auto?

-

- Lange afstanden, met meerdere laadbeurten tot terug een volle batterij, want dan verlies je veel tijd.

-

 

 

 

spreek je jezelf niet tegen?

blijft voor mij ook een struikelblok. ook al doe ik niet veel langere ritten ik zou het precies wel vervelend vinden.

Sally is bv op weekend geweest naar de ardennen. 250km enkel, wat dus al wilt zeggen dat ze niet over en weer geraakt met 1 batterij. dan heb je daar nog niet rond gereden.

  ik had de kabel meegegeven voor daar 's nachts te laden, maar ze kon hem niet gebruiken, want het huisje stond veel te ver van de straat.

en dan heb je als tesla eigenaar nog het privelege dat je zoveel superchargers hebt. iets waar je met een etron of andere variant naar kan fluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lange afstanden wat ik nog plezant vind, bedoel ik dagelijkse ritten van meer dan 500km, bijvoorbeeld heen ne terug West-Vlaanderen, of zoals jij aanhaalt de Ardennen. Met een Tesla kan je dan idd onderweg even superchargen, en dat is dan max een half uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

😂 what did I just read. En waarom zit ik in dit topic. Lachen met de Elon kerkgemeenschap waarschijnlijk. Sorry. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/31/2018 at 10:11 AM, Guest Dirk75 said:

De fantastische autopiloot... Op het 2de rijvak op ap naar de kust/werk/ardennen.

De hernemingen van 80-130 zijn verbluffend.

Het wegvallen van de verkeersbelasting.

 

 

On 10/31/2018 at 2:01 PM, Liquid Li0n said:

maar eigenlijk zou je de vraag anders moeten stellen. wat als je de subsidies door de belastingsbetaler niet zou hebben, zou je dan nog elektrisch rijden? Als je ziet naar Noorwegen, welke voordelen ze allemaal krijgen, dat gaat men niet kunnen volhouden. Ook in Nederland is het ook al weer enorm veranderd en ingeperkt.

Op die vraag lees ik dus ondertussen nog altijd geen antwoord. Misschien eens een poll over beginnen.

On 10/31/2018 at 6:22 PM, brjefs said:

Zou je hem kunnen betalen zonder de fiscale voordelen? Als ik me niet vergis was dat het knelpunt bij de Porsche waar je ons maanden mee lastig hebt gevallen.

:lolz:

18 hours ago, BMWMB said:

Met lange afstanden wat ik nog plezant vind, bedoel ik dagelijkse ritten van meer dan 500km, bijvoorbeeld heen ne terug West-Vlaanderen, of zoals jij aanhaalt de Ardennen. Met een Tesla kan je dan idd onderweg even superchargen, en dat is dan max een half uur.

Blijf erbij dat dit niks practisch is. Je kan onmogelijk last minute besluiten ergens naartoe te rijden dat wat ver is. Ik rij bvb regelmatig op donderdagavond van Frankfurt naar London en zondagavond terug. 1. Niet mogelijk met een electrisch ding. 2. superchargen misschien aangenaam met een koffie of een bierke op een zonnige namiddag op een mooie parking bij de snelweg, maar om 1u 's morgens komt ge op een gore parking enkel Oezbeekse camioneurs en Afghaanse mensenhandelaars tegen...  

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

maar om 1u 's morgens komt ge op een gore parking enkel Oezbeekse camioneurs en Afghaanse mensenhandelaars tegen...  

Neen, want die rijden geen Tesla, en de meeste superchargers staan niet aan die gore tankstations, maar wel aan de betere hotels. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, BMWMB said:

Neen, want die rijden geen Tesla, en de meeste superchargers staan niet aan die gore tankstations, maar wel aan de betere hotels. 😁

Dus, kort samengevat, om electrisch te kunnen rijden moet ik mij een ouwe rijke vinden zodat ik 

1. niet moet werken en tijd heb om elke rit in 5 etappes te doen

2. ik de betere hotels kan betalen

 

🤔

 

Dus als ge electrisch rijdt, hebt ge niet enkel nul plezier achter het stuur, maar hebt ge ook nul sexleven... 😲

 

Raincheck !

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten ondertussen dat je een hater bent van EV's en van Tesla's. Het heeft geen zin om te reageren op een post van u, want er komt toch telkens weer een belachelijk antwoord. En hoe meer we reageren, hoe belachelijker dat ze worden. WTF zeg.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, BMWMB zei:

 Het heeft geen zin om te reageren op een post van u, want er komt toch telkens weer een belachelijk antwoord. 

Zwijg dan he

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar hebben we een gevoelige snaar geraakt. 😂  Ze willen zelf een duwtje geven maar als je zelf een visje uitzet en ze happen toe. :lolz: 

Om op het topic te antwoorden: bij deze waarom ik electrische autos niet moet:
Omdat ik dit forum vervoegde als autofan: mensen voor wie rijplezier voorop staat, mensen die nog graag ECHT rijden met de sensaties die daarmee gepaard gaan... mensen die al dat muilkorven, ontnemen van autonomie (laten we op autopilot rijden), vrijheid en plezier niet moeten. Mensen die vinden dat al dat politiek correct gedoe en de stigmatisering van iedereen die het moraliserende clubje niet wil volgen, er in Vlaanderen tegenwoordig rats over is.   

Nee, ik ben dus geen fan van electrisch rijden en kan iedereen nu al meegeven dat ik dat nooit zal worden. Autorijden is voor mij nog altijd een vrijheid, een plezier, iets dat me wakker maakt, iets dat, ook al ga ik door donkere dagen, me toch een glimlach geeft.  

Ik vraag me trouwens af of degenen die ik met zoveel passie zie preken over "hoe goed electrisch rijden wel is", nog steeds zo passioneel zouden zijn moest men er niet de hele selecte poeha a la Tesla rond creeeren en moest de gewone man in de straat electrisch rijden. Zouden ze met een Nissan Leaf willen rijden? Of een Kia e-Niro?

Waarover gaan deze topics eigenlijk? Over het electrisch rijden? Of over Tesla rijden? Er staat hier vanalles van "Mijn EV". Wie heeft een Zoe, een Leaf, een e-Niro, ... ? 

Wil je mijn mening over Tesla: Ik vind het een auto met nul inhoud. Ze verkopen hun auto niet omwille van de intrinieke kwaliteiten van het product, wel omwille van het imago die eigenaar denkt te hebben als hij Tesla rijdt. 

Een "hater" van electrisch rijden, zou ik mezelf niet noemen. Als iemand geen interesse heeft voor autos en die als "vervoer" ziet, dan moedig ik die aan electrisch te rijden en mijn stukje vervuiling te compenseren.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Een "hater" van electrisch rijden, zou ik mezelf niet noemen. Als iemand geen interesse heeft voor autos en die als "vervoer" ziet, dan moedig ik die aan electrisch te rijden en mijn stukje vervuiling te compenseren.
 


Dat is ook de reden dat er een taycan komt he.. om de GT3’s te kunnen laten rijden.


Toch blijf ik erbij dat het ene het andere niet uitsluit. Het is niet omdat er aan elektrisch rijden een groen (?) imago kleeft dat het de facto enkel voor mensen is die rijden enkel als vervoersmiddel van A naar B zien.

Zo simpel is het niet.

Uiteindelijk is het enige verschil de bron van aandrijving en de aandrijving zelf. Benzine vs elektriciteit. 3,4,6 cilinders vs elektromotor.

Ik vind het altijd jammer als er gezegd wordt : elektrisch rijden kan nooit vereenzelvigd worden met plezier hebben aan autorijden. Mijn inziens kan dat perfect samengaan.

Alleen staat er nog veel te gebeuren en vooraleer er een valabel elektrisch alternatief is voor echt sportieve wagens die geen miljoenen kosten zal
er nog veel water naar de zee moeten vloeien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Carlito zei:

Zwijg dan he

Waarom zou ik? Het is hier een forum, dus ik mag hier posten. Enkel wordt dit forum soms verziekt door van die onnozelaars die enkel belachelijke reacties hebben. Als je niks zinvol te posten hebt, of als het een topic is dat je minder boeit, ga dan naar een ander topic.

De titel van dit topic is 'Waarom rijd ik wel elektrisch', en niet 'Waarom rijd ik niet elektrisch'.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, BMWMB zei:

Waarom zou ik? Het is hier een forum, dus ik mag hier posten. Enkel wordt dit forum soms verziekt door van die onnozelaars die enkel belachelijke reacties hebben. Als je niks zinvol te posten hebt, of als het een topic is dat je minder boeit, ga dan naar een ander topic.

De titel van dit topic is 'Waarom rijd ik wel elektrisch', en niet 'Waarom rijd ik niet elektrisch'.

Omdat je zelf zegt dat het onnuttig is om te reageren.

Gewoon zwijgen werkt het best

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Waarover gaan deze topics eigenlijk? Over het electrisch rijden? Of over Tesla rijden? Er staat hier vanalles van "Mijn EV". Wie heeft een Zoe, een Leaf, een e-Niro, ... ? 

Wil je mijn mening over Tesla: Ik vind het een auto met nul inhoud. Ze verkopen hun auto niet omwille van de intrinieke kwaliteiten van het product, wel omwille van het imago die eigenaar denkt te hebben als hij Tesla rijdt. 

Een "hater" van electrisch rijden, zou ik mezelf niet noemen. Als iemand geen interesse heeft voor autos en die als "vervoer" ziet, dan moedig ik die aan electrisch te rijden en mijn stukje vervuiling te compenseren.
 

 

Nagels en koppen. De doorsnee Tesla-rijder koopt dat voor de badge, het imago en omdat je er punten mee scoort op café

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een BMW 320 rijder met M-sportpakket dat ook niet? Voor dat geld koop je een dikke Skoda RS.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid