Ga naar inhoud

Waarom rijd ik wel elektrisch.


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

Just now, ir_fuel said:

Dat hoor je me niet ontkennen, alleen zijn de gevolgen 10 keer erger. Weerom: wat ga je doen met een elektrische wagen die in brand vliegt op de -3 in een ondergrondse parking?

De zekering uittrekken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag trouwens mijn eerste elektrische Kona gespot, van een kinesist hier in de buurt. Zal ook wel privé gekocht zijn :lol: 

Rare voorkant met die structuur erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Dat hoor je me niet ontkennen, alleen zijn de gevolgen 10 keer erger. Weerom: wat ga je doen met een elektrische wagen die in brand vliegt op de -3 in een ondergrondse parking?

Laten vollopen met water en wachten? 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog altijd geen antwoord.

Met een LPG mag je geen ondergrondse parking in wegens "gevaarlijk". Een EV die je niet geblust krijgt mag dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei het toch al, blussen met veel water.

Zijn er al doden gevallen bij een EV die uitgebrand is in een ondergrondse parking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, BMWMB zei:

Hoeveel vergelijkbare BMW 3's worden er privé verkocht? Ik denk dat 90% van de nieuw gekochte BMW 3's die er rijden firmawagens zijn. 

How jom, daar zit je gigantisch ver naast de werkelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, BMWMB said:

Ik zei het toch al, blussen met veel water.

Je kan een EV niet blussen. Een lithium brand kan je niet blussen. Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat het vuur beperkt blijft tot de auto. Je moet wachten tot de reactie afgelopen is. Vandaar dat ze dat ding in een container vol water droppen.

 

11 minutes ago, BMWMB said:

Zijn er al doden gevallen bij een EV die uitgebrand is in een ondergrondse parking?

Je hebt het altijd over de toekomst. Er gaan alsmaar meer EV's in het straatbeeld verschijnen. Het is maar een kwestie van tijd voor zo een ding eens in brand schiet in een ondergrondse. En dat heeft niks te maken met "schuld van fabrikant". Als daar een idioot mee rijdt die bv door over obstakels te bollen zijn battery pack beschadigd heeft kan dat ook voorvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Er zal toch een oplossing moeten komen, want er gaan meer en meer EV's komen. 

Waarschijnlijk zal het er pas van komen als er eens zoiets gebeurt en ze wakker worden bij de betreffende instanties, zoals zo vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, kan een LPG tank niet ontploffen? 
Is hier al uitgebreide discussie over geweest.
Lpg/benzine/diesel lek detecteer je ondergronds vooraleer de boel in de fik vliegt. En als het dan toch fikt blus je de boel met een normale hoeveelheid water.
Batterijbrand detecteer je niet op voorhand, dus geen tijdige evacuatie, en geschifte hoeveelheid water nodig, en best ASAP voertuig uit ondergrondse parking krijgen voor die in een bad te dompelen.

Is Imo een risico wat onderschat wordt en waar ook niets aan gaat gebeuren door de beleidsmakers omdat het niet echt populair zou zijn om nu de EV's te gaan benadelen. Het gaat duren tot er eens een parking volledig uitfikt.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En, kan een LPG tank niet ontploffen? 

Een LPG tank in principe niet (of hij zou al heel lang in het vuur moeten liggen tot de 30 bar (correct me if I'm wrong) waartegen een LPG-tank wettelijk bestand moet zijn (de werkelijke druk van LPG in zo'n tank is iets rond de 8 bar, dus een pak lager dan hetgeen die tank aankan) overschreden wordt. Er zit ook een terugslagklep op die de tank afsluit zodra er bvb een drukverandering is in de leidingen bvb. Hetgeen nog in de leidingen zit kan eventueel wel voor enkele knallen zorgen. Maar een benzinetank (tegenwoordig ook vaak van plastic gemaakt) lijkt me een pak onveiliger bij brand dan een LPG-tank die moet voldoen aan allerlei strengere veiligheidsvoorschriften.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Allé, 't is goe, ik zal vanaf nu enkel nog in bovengrondse parkings gaan staan. 😂

Uwe auto is ook te dik voor veel ondergrondse parkings. 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

Je kan een EV niet blussen. Een lithium brand kan je niet blussen. Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat het vuur beperkt blijft tot de auto. Je moet wachten tot de reactie afgelopen is. Vandaar dat ze dat ding in een container vol water droppen.

Afkoelen om kettingreactie stil te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 11 maanden later...
3 minuten geleden, Polygoon zei:

Net voor de leut eens opgezocht. Antwerpen - Bordeaux is 3 keer 20 minuten stoppen, eigenlijk valt dat énorm mee. 

Een klassieker "valt enorm mee"............... ik reageer er inhoudelijk niet meer op :D

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Een klassieker "valt enorm mee"............... ik reageer er inhoudelijk niet meer op :D

 

 

Ik zal er wel inhoudelijk op reageren: dat is een trip die ik 1 keer om de 5 jaar doe. Dan kan me dat echt gestolen worden dat die een uurtje langer duurt. Als je elke week in Zwitserland moet staan is dat een gans ander verhaal. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die berekening gemaakt op basis van het opgegeven rijbereik? En wat als je airco volle bak moet blazen in de zomer? Of als het tegenwind is?

Ik wil maar zeggen: al is het 4 keer 20min, dat zijn er nog altijd 80 in totaal op een rit van 9u. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid