Ga naar inhoud

Waarom rijd ik wel elektrisch.


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Polygoon zei:

Ik volg je gedachtegang helemaal. Bij mij is het een leuke EV of een Polo oid. qua lease, dan lijkt me de keuze voor vermogen snel gemaakt. Ik kan op de meeste van mijn frequente bestemmingen laden. Thuis heb ik een laadpaal staan op 250 meter van m’n oprit dus daar zit ik ook oké. 

In case of emergency is er natuurlijk nog altijd de A3 van m’n vriendin. 

M’n woon-werk doe ik met de trein (sinds maart 3 weken in BXL geweest). 

Woon/ werk met de trein en toch een lease van je werkgever? 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/12/2020 om 10:12, Polygoon zei:

Ja, een cafetariawagen. 

Ben je dan niet beter af met cash? Hier in een ander topic gelezen dat je amper kilometers doet. Nu staat er toch een enorm kapitaal op je oprit, te staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, walter zei:

Ben je dan niet beter af met cash? Hier in een ander topic gelezen dat je amper kilometers doet. Nu staat er toch een enorm kapitaal op je oprit, te staan. 

Als ik dat laat uitbetalen is dat in de hoogste belastingsschaal.  Hoewel sommigen het hier niet gezegd willen hebben: privé elektrisch rijden kost énorm veel dus dat is geen optie  :) 

Ik wil momenteel geen investering maken in een privé wagen met de renovaties die ik nog voor ogen heb in het huis. De alternatieven zijn dan iets oud/cheap (maar dan wel LEZ waardig) kopen, privé iets op afbetaling kopen of leasen via het werk. Ik woon in een randgemeente van Antwerpen dus moet ook rekening houden met LEZ etc. daarom dat de Trafic ook de deur uit moet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Als ik dat laat uitbetalen is dat in de hoogste belastingsschaal.  Hoewel sommigen het hier niet gezegd willen hebben: privé elektrisch rijden kost énorm veel dus dat is geen optie  :) 

Ik wil momenteel geen investering maken in een privé wagen met de renovaties die ik nog voor ogen heb in het huis. De alternatieven zijn dan iets oud/cheap (maar dan wel LEZ waardig) kopen, privé iets op afbetaling kopen of leasen via het werk. Ik woon in een randgemeente van Antwerpen dus moet ook rekening houden met LEZ etc. daarom dat de Trafic ook de deur uit moet.

 

Juist, LEZ uit het oog verloren. En vooral de onvoorspelbaarheid van die zever. Je kan dan misschien nog beslissen om een jonge tweedehands in huis te halen waarvan je denkt 10 jaar goed te zitten, maar over een paar jaar komen ze met aangepaste LEZ zever af.

Zo zitten wij voorlopig nog save met een EURO 5 benzine, ondanks de LEZ zal uitgebreid worden tot onze wijk. Maar het kan evengoed zijn dit we over 5 jaar een andere auto mogen zoeken voor die 7000km per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, walter zei:

Juist, LEZ uit het oog verloren. En vooral de onvoorspelbaarheid van die zever. Je kan dan misschien nog beslissen om een jonge tweedehands in huis te halen waarvan je denkt 10 jaar goed te zitten, maar over een paar jaar komen ze met aangepaste LEZ zever af.

Zo zitten wij voorlopig nog save met een EURO 5 benzine, ondanks de LEZ zal uitgebreid worden tot onze wijk. Maar het kan evengoed zijn dit we over 5 jaar een andere auto mogen zoeken voor die 7000km per jaar.

Klopt. Ik woon nu een 5km buiten de LEZ, ik zie het niet meteen uitbreiden tot hier maar je weet nooit. Nu zit ik voor een laag netto maandelijks bedrag safe met een wagen die sowieso de stad gaat binnen mogen en een wagen die meer prestaties levert dan eender welk privé alternatief dat ik zelf zou kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid