Ga naar inhoud

Nieuwe fiscaliteit, nieuwe bedrijfswagen


Maxime S

Aanbevolen berichten

4 hours ago, Rabbit said:

Den Alpina wordt nog 50% aftrekbaar. Niets onverwachts, maar goed.

Vraag me nu toch af of ik niet beter zo'n hybride onding ga kopen. Anderzijds: weer investeren is ook weer geld verliezen.

Investeren zeg je.

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/9/2019 om 14:25, Tjeu zei:

klanten/eigenaars die ik spreek dachten dat vroeger ook vaak, maar in de praktijk willen de meesten als volgende vooral eentje die nog meer en langer elektrisch kan rijden. 

Elektrisch rijden wordt stilaan ook gewoon hip en trendy. 

Mijn ouders zijn niet hip en trendy

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Keer piepen op twinstarcars dus om hem te zien. :D

Edit: dik! Leuke kleur. En ceramics vooraan!
Content van? Kan je wennen aan de andere ergonomie en de bedienlogica?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wat aan het prutsen in Excel met een nieuwe 330e, cataloguswaarde 56k btw in en CO2 van 37g.

In enkele online tooltjes kom ik dan op een vaa van 160 per maand, klopt dat? Had minder verwacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, TomT said:

Voor een auto van 56k? VAA is bruto he.

Weet ik, ik had al gehoord dat het minder dan 100 kon zijn voor hybrides, vandaar :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me sterk, het minimum ligt ergens rond de 1300eur per jaar, dus dat is al meer dan 100.

 

edit: voor 2019 blijkbaar 1340 per jaar, een kleine 112/maand. Velen halen bruto en netto door mekaar bij VAA dus die ‘minder dan 100’ is sowieso de netto-bijdrage en niet het bruto-VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, TomT said:

Dat lijkt me sterk, het minimum ligt ergens rond de 1300eur per jaar, dus dat is al meer dan 100.

 

edit: voor 2019 blijkbaar 1340 per jaar, een kleine 112/maand. Velen halen bruto en netto door mekaar bij VAA dus die ‘minder dan 100’ is sowieso de netto-bijdrage en niet het bruto-VAA.

Dat bedacht ik mij ook net!

Maar heb mijn tabel gemaakt, alles in rekening brengend heb ik een mooie case :D No nog de keikoppen op kantoor overtuigen dat ze eigenlijk geld uitsparen en mij content maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me sterk, het minimum ligt ergens rond de 1300eur per jaar, dus dat is al meer dan 100.
 
edit: voor 2019 blijkbaar 1340 per jaar, een kleine 112/maand. Velen halen bruto en netto door mekaar bij VAA dus die ‘minder dan 100’ is sowieso de netto-bijdrage en niet het bruto-VAA.

Tenzij je werkgever je de vaa volledig netto laat betalen ......


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedacht ik mij ook net!
Maar heb mijn tabel gemaakt, alles in rekening brengend heb ik een mooie case [emoji3] No nog de keikoppen op kantoor overtuigen dat ze eigenlijk geld uitsparen en mij content maken!
"Als ze het voor jou doen, dan moeten ze het ook voor de anderen doen en daar is geen geld voor. Het is bovendien niet rechtvaardig naar anderen op uw niveau die zich wel aan de standaard wagens gehouden hebben."

Dat moet je kunnen weerleggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Tjeu said:

"Als ze het voor jou doen, dan moeten ze het ook voor de anderen doen en daar is geen geld voor. Het is bovendien niet rechtvaardig naar anderen op uw niveau die zich wel aan de standaard wagens gehouden hebben."

Dat moet je kunnen weerleggen.

1) doe het dan voor allemaal, het zou geld uitsparen 

2) dat die allemaal liever show hebben ipv een motor is hun probleem 

😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Monterey Jack zei:

Dat bedacht ik mij ook net!

Maar heb mijn tabel gemaakt, alles in rekening brengend heb ik een mooie case :D No nog de keikoppen op kantoor overtuigen dat ze eigenlijk geld uitsparen en mij content maken!

Idem hier! Kopen jullie zelf aan? Of leasing?  KBC oa is eerder voorzichtig met herverkoopwaardes wat hoger maandlast betekent helaas... Vergeet niet te vermelden dat vanaf 2020 alle kosten voor brandstof/onderhoud niet meer aan 75% aftrekbaar zijn, maar a rato van percentage van de wagen (dus 100% voor 330e vs 62% voor 320D)

15 uren geleden, Tjeu zei:

"Als ze het voor jou doen, dan moeten ze het ook voor de anderen doen en daar is geen geld voor. Het is bovendien niet rechtvaardig naar anderen op uw niveau die zich wel aan de standaard wagens gehouden hebben."

Dat moet je kunnen weerleggen.

Meeste policies gaan uit van een max maandbudget, maar niet TCO. Als je die volledig vergelijkt is een phev vaak interessanter, toch zeker als je consequent bijlaadt. KBC heeft daar een banchmark van die je kan downloaden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, erq said:

Idem hier! Kopen jullie zelf aan? Of leasing?  KBC oa is eerder voorzichtig met herverkoopwaardes wat hoger maandlast betekent helaas... Vergeet niet te vermelden dat vanaf 2020 alle kosten voor brandstof/onderhoud niet meer aan 75% aftrekbaar zijn, maar a rato van percentage van de wagen (dus 100% voor 330e vs 62% voor 320D)

Meeste policies gaan uit van een max maandbudget, maar niet TCO. Als je die volledig vergelijkt is een phev vaak interessanter, toch zeker als je consequent bijlaadt. KBC heeft daar een banchmark van die je kan downloaden.

Alphabet lease :) Ik moet de effectieve prijzen nog opvragen, maar heb als uitgangspunt de BMW lease tarieven genomen met zelfde restwaarde, Verschil in restwaarde zal nog invloed hebben ja, maar het verschil gaat klein blijven. Van een voordeel voor de 330e naar een kleine meerprijs, maar dat kan ik counteren door een andere optie/policy binnen het bedrijf :D 

Maandbudget tov TCO is inderdaad de miserie: In budget is die veel duurder ja, maar door verschil in aftrekbaarheid en VAA kan je in die klasse al snel 100 a 200 euro meer maandbudget opnemen om toch uit te komen op dezelfde TCO.

Financieel overtuigen wordt niet het grote probleem, wel uitleggen waarom voor de rest een 318 of 320d gehaald wordt en dat ik met een 330e zou rijden. Had de fleet nu eens zijn werk gedaan dan was er nooit een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Monterey Jack said:

wel uitleggen waarom voor de rest een 318 of 320d gehaald wordt en dat ik met een 330e zou rijden. Had de fleet nu eens zijn werk gedaan dan was er nooit een probleem.

En dat gaat dus helaas niet pakken. Welkom in de kleutertuin van de firmawagens.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

En dat gaat dus helaas niet pakken. Welkom in de kleutertuin van de firmawagens.

Veel hangt af van we er verantwoordelijk is voor de firmawagens. Grote probleem bij ons is dat er veel mensen wel gunstmaatregelen krijgen omdat ze hard kunnen roepen, ik weiger daar aan mee te doen en kom met een gestructureerd voorstel, waar beide zich voordeel doen. 

Rationaliteit is vaak zoek in zo discussies. Al is de HR Director/Fleet verantwoordelijke bij ons wel altijd de eerste die gaat beginnen zagen als je een QHD scherm koopt ipv een gewoon, daar is die 50 euro die je bespaart met een kleiner scherm het echt wel waard hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Alphabet lease :) Ik moet de effectieve prijzen nog opvragen, maar heb als uitgangspunt de BMW lease tarieven genomen met zelfde restwaarde, Verschil in restwaarde zal nog invloed hebben ja, maar het verschil gaat klein blijven. Van een voordeel voor de 330e naar een kleine meerprijs, maar dat kan ik counteren door een andere optie/policy binnen het bedrijf :D 

Maandbudget tov TCO is inderdaad de miserie: In budget is die veel duurder ja, maar door verschil in aftrekbaarheid en VAA kan je in die klasse al snel 100 a 200 euro meer maandbudget opnemen om toch uit te komen op dezelfde TCO.

Financieel overtuigen wordt niet het grote probleem, wel uitleggen waarom voor de rest een 318 of 320d gehaald wordt en dat ik met een 330e zou rijden. Had de fleet nu eens zijn werk gedaan dan was er nooit een probleem.

Vergis u niet in de calculatie dat vanaf 2020 ook de vennootschapsbelasting verder daalt, en dus ook het fiscaal voordeel ongeacht een hogere aftrek in %. Rap gerekend zou een 330e +- 120€ voordeel moeten geven tov 320d. voor een vergelijkbaar maandbudget. Zal dus een klein nadeel blijven voor de 330e, maar mogelijks te compenseren door verhoogde aftrek kosten onderhoud, benzine,...

Hier zijn ook 2 collega's die recent nieuwe lease gekozen hebben. Beiden diesel waar ze imho beter gekeken hadden naar phev. Maar het is hun eigen fout dat ze zich blind staren op de kostenbesparing door elke vakantie de tank nog eens vol te gooien op kosten van de zaak, ipv het VAA elke maand te halveren en dus meer centen op zak steken.

2 uren geleden, ir_fuel zei:

En dat gaat dus helaas niet pakken. Welkom in de kleutertuin van de firmawagens.

Tis ook gene cadeau om een consequente policy op te stellen met regelgeving die of niet duidelijk is of continu verandert.

Capture van de kbc info. 530e komt bij hogere kms zelfs lager in TCO dan 520d. Voor de 3-reeks ligt dat net anders (wel F30).

Capture.PNG

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak spelen objectieve argumenten geen rol, maar is het van "we kunnen het niet maken dat iedereen hier een 320D rijdt en jij op de parking ernaast gaat staan met een 330e, want 330 > 320 en dan gaan er komen klagen en zagen bij HR".

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid