Ga naar inhoud

Aston Martin DBX


Audi S8

Aanbevolen berichten

Idd ook reden waarom ik hem nooit wou kopen en naast prijs nog twijfel. 
Testweekend moet uitsluitsel geven …..

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Audi S8 zei:

Persoonlijk nooit fan geweest van dit model. De voorkant valt nog wel mee, maar die achterkant.....

Dat is wat die wagen zo duur maakt. 

Je hebt nog een redelijke boot nodig om daar achter te hangen om de achterzijde te maskeren.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf 'm machtig vinden, ook (en vooral) IRL. De kont past er perfect bij, maakt 'm speciaal en net zo anders dan al die doorsnee SUV's. ❤️   Simpelweg heeerlijke auto.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Doesnt matter 🙂 heb hem in die kleur gezien op salon en was voor mij bonkers. 

is dat dezelfde kleur? dan volg ik. hier op de configurator is die veel te flets, maar op het salon was het wel ferm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's zullen de kleur waarschijnlijk geen eer aandoen.

Het is niet mijn favoriete kleur noch stijl, maar het gaat die kar wel goed, moet ik toegeven.

New-2021-Aston-Martin-DBX-1620086271.jpg

New-2021-Aston-Martin-DBX-1620086287.jpg

New-2021-Aston-Martin-DBX-1620086281.jpg

 

 

Call me nuts, maar ik vind een aftermarket velgje de auto eigenlijk goéd doen. De standaardvelgen (toch de 23" van de 707, beide versies) zijn altijd grotendeels zwart, meh. Stance gaat er ook op vooruit. Een setje HRE op een DBX, 't zou gaan, voor mij.

...

Bon, mijn midlife crisis blijkt aangekomen :lolz: 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, BMWMB zei:

de gunningsfactor voor Marie en Freddy

Het gaat hier om een auto van de waarde van mijn huis. Op een gegeven moment stopt gunning factor toch imho. Wat gaan ze doen in de plaats? Twee velo’s gaan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral zalig dat hij voor een wagen van 300k de configuratie aan iemand anders geeft . :D

je had voor de lol een roze met geel moeten voorstellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tommie zei:

Ik snap 't echt niet met deze wagen... Ik vind 'em vanuit geen enkele hoek mooi, knap of bruut of whatever.

Wat ir_fuel zegt. :D  Ik kan snappen dat de DBX eerder tegenstanders dan voorstanders heeft door z'n kont, die is inderdaad zeer speciaal. Maar ik ben nu éénmaal een peet die vooral dingen begeert waar anderen niet en masse voor staan te drommen. Maar die iX, dáár kan ik nu dus helemaal niet bij (en BMW kan op een overmatig groot 'dichtgeknepen oogje' rekenen bij me) ... maar dan écht niet. Neem de elektrische aandrijflijn en bijhorende fiscale gunstmaatregelen van dat ding weg en geen 10% van de interesse blijft overeind. In my book is dat ding gewoon fugly ... en zó erg kan je een DBX toch met de beste wil niet noemen.

Always comes down to ... smaak is persoonlijk.

Het feit dat de DBX moeilijk verkocht geraakt, lijkt wel te wijzen op 't feit dat de beau monde die dat ding kan betalen, 'm uiteindelijk toch minder vaak neemt. Ik denk niet dat b.v. LRJ zich zorgen maakt in een verminderde verkoop van Range Rovers, door de DBX die een significant deel van de kopers wegkaapt. Dus: de cijfers geven de massa gelijk. Net een reden te méér voor mij om de DBX te liken als "twès in de zak" kar. :D 
On the other hand: deze zomer in St.Moritz en deze winter op weg naar de wintersport in Frankrijk heb ik er toch "plots" redelijk wat gezien. Heb van midden januari tot een week geleden bijna permanent in Knokke gewoond en ook daar heb ik er 3 verschillende gezien (terwijl ze waarschijnlijk allemaal in garages wonen en zelden buitenkomen, die die daar verblijven.) Dus ze zijn er, alleen niet openlijk in Vlaanderen. (Ha neen want er is geen 45e/50e aandrijflijn voor. :D  Zelfs Bentley doet 't!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op bovenstaande foto's vind ik em wel heel knap. Op andere foto's zie ik dan vooral dit

Kia EV6 GT

Het is iig wel een auto die emoties opwekt, en dat is altijd goed. Dat setje Vossen wheels heeft daar wsl ook wel mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem zeer bruut, op de kont na. En miljaar iets helemaal anders dan die EV eenheidsworst iPhone op wielen auto’s. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Polygoon zei:

Het gaat hier om een auto van de waarde van mijn huis. Op een gegeven moment stopt gunning factor toch imho. Wat gaan ze doen in de plaats? Twee velo’s gaan kopen?

Je vergist je compleet doe  dat zelfs met mijn boot en dat is van een nog andere orde. Doorslag is de verkoper en zijn service. Hoe ouder ik word, hoe belangrijker.

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, tuscani zei:

Vooral zalig dat hij voor een wagen van 300k de configuratie aan iemand anders geeft . :D

Veel te veel eer. Hij had zelf al 3 of 4 kleuren uitgestoken en daar zat China Grey ook bij, hij had gewoon nog geen interieur gekozen.
Het enige dat ik dus uiteindelijk toegevoegd heb, lijkt me, is dan de oranje stikking en de oranje remklauwen. :D 

33 minuten geleden, tuscani zei:

je had voor de lol een roze met geel moeten voorstellen. 

Nee, da's wat zovelen altijd doen: advies geven op basis van eigen smaak en eigen wensen.

Heb 't "geluk" gehad (omdat ik dat graag doe) om toch al voor niet onaardig wat karren te kunnen adviseren qua config (of te finaliseren zelfs, bij de JaWa-karren die ik bij BMW AG bestel) en ik heb al laaang geleden geleerd dat dat nooit goed uitdraait als je je eigen wil doordramt, ipv naar de wensen van de klant te luisteren of naar hun smaak/stijl te kijken. Je kan wel eens proberen om eea aan te kaarten of bepaalde gedachten te challengen (zoals "het moet zwart binnenin want al de rest kan je onmogelijk onderhouden"), maar idee-fix'en zoals "er moet zwart glas in want anders trekt dat nergens op" --> don't even try. :D  En ik vind dat je ook voorbij je eigen smaak moet kunnen adviseren. Zoals dit China Grey, da's langs geen kanten mijn soort kleur (ik zet dat bijna in dezelfde lijn als krijt van Porsche, wat ik -eerlijk waar- spuuglelijk vind) maar dat neemt niet weg dat je zoiets wel kan adviseren voor iemand die daar wél voor open staat.
En meestal, als het een liefhebber (van geringe tot sterke mate) betreft die advies vraagt, is dat eigenlijk meestal eens aftoetsen van de eigen goesting of config en zelden verandert dat nog significant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, -Fred- zei:

Op bovenstaande foto's vind ik em wel heel knap. Op andere foto's zie ik dan vooral dit

Kia EV6 GT

Het is iig wel een auto die emoties opwekt, en dat is altijd goed. Dat setje Vossen wheels heeft daar wsl ook wel mee te maken.

Wel, die KIA EV6 is één van de weinige nieuwe electrokarren met "electrostijl" die ik best knap vind. Head turner, wat mij betreft. Dus een goeie vergelijking.

That said: KIA is eigenlijk verdomd goed bezig, wat de looks van de auto's betreft, als je 't mij vraagt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Veel te veel eer. Hij had zelf al 3 of 4 kleuren uitgestoken en daar zat China Grey ook bij, hij had gewoon nog geen interieur gekozen.
Het enige dat ik dus uiteindelijk toegevoegd heb, lijkt me, is dan de oranje stikking en de oranje remklauwen. :D 

Nee, da's wat zovelen altijd doen: advies geven op basis van eigen smaak en eigen wensen.

Heb 't "geluk" gehad (omdat ik dat graag doe) om voor redelijk wat mensen de uiteindelijke config van hun (nieuwe) auto te adviseren of te finaliseren (JaWa-karren die ik bij BMW AG bestel) en ik heb al lang geleden geleerd dat dat nooit goed uitdraait als je je eigen wil doordramt, ipv naar de wensen van de klant te luisteren of naar hun smaak/stijl te kijken. Je kan wel eens proberen om eea aan te kaarten of bepaalde gedachten te challengen (zoals "het moet zwart binnenin want al de rest kan je onmogelijk onderhouden"), maar idee-fix'en zoals "er moet zwart glas in want anders trekt dat nergens op" --> don't even try. :D 

Had ik het geweten ik had je laten los gaan op de configurator van tesla. Er was zoveel keuze dat ik op den duur niet meer wist wat te nemen.

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

Had ik het geweten ik had je laten los gaan op de configurator van tesla. Er was zoveel keuze dat ik op den duur niet meer wist wat te nemen.

Sorry, ik adviseer auto's, geen elektrisch witgoed. Hadden ze bij Vandeborre of de Krëfel niemand die je raad wou geven, dan? :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Je vergist je compleet doe  dat zelfs met mijn boot en dat is van een nog andere orde. Doorslag is de verkoper en zijn service. Hoe ouder ik word, hoe belangrijker.

 

 

Ik bedoelde het anders. De gunningsfactor om te kiezen tussen een DBX van bij Freddy of bij een andere AM garage snap ik.
De post van BMWMB interpreteerde ik als een argument pro DBX vs uw GLE LV want "gunningsfactor". Daar ben ik het echter niet mee eens :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tommie zei:

Ik snap 't echt niet met deze wagen... Ik vind 'em vanuit geen enkele hoek mooi, knap of bruut of whatever.

 

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ga nog wat THE iX'en verkopen jij :D 

Echt ….. ik zal oud worden maar als dat niet bruut is vanuit deze hoek dan weet ik het niet meer 😅😅

 

E5F9D8D3-640A-410B-AAEA-D1498F0BFF95.jpeg.6c4881bfafde3efee335a4112a21d5ad.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft het wel nodig. De "gewone", is lelijk als de pest voor mij, deze kwam er goed mee weg, en ik heb er zelfs even naar staan kijken. De achterkant, is nog steeds meh, maar door de diffusers staat hij breder en valt dat minder op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit segment is er eigenlijk weinig “mooi” laat staan dat het goed rijdt. 
 

De G heb ik gereden maar sorry dat is qua rijgedrag echt niets voor mij. 
 

Een Urus is of cayenne GT zijn qua looks en of image ook niet echt je dat …….

Zalige discussies trouwens 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid